Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
borg €20 heenreis naar een goeie vriendin in DenHaag: ![]() en ik houd €1,70 over, hoppa op naar de terugreis-in-de-min ![]() voor Amsterdam werkt dit dan weer niet vanuit groningen, maar daar gaat het nu even niet om. ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 03-10-2009 om 17:35. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ze kunnen de anonieme pasjes ook niet afschaffen, want toeristen moeten ook kunnen reizen. hihi ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik las zojuist de discussies die op gang komt over de OV-chipkaart. Graag jullie aandacht voor het volgende.
Als je een klacht hebt over het openbaar vervoer in zijn algemeenheid en over de OV-chipkaart in het bijzonder dan moet je die neerleggen bij je vervoerder. Helpen ze je daar niet naar tevredenheid dan kun je je onopgelost klacht neerleggen bij het OV Loket. Kijk ook voor informatie op www.ovloket.nl |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dan wil je gewoon een retourtje Hengelo-Borne of Amsterdam-Amersfoort ofzo, wat dan gewoonlijk een paar euro kost, moet je opeens twintig euro extra neerleggen.
Ik vind het ook raar dat je dat geld in principe nooit terugkrijgt. (Je moet het er immers altijd op hebben staan als je met de trein wil. Je kan het in theorie wel opmaken door een keer naar Maastricht te reizen en dan nooit meer met de trein te gaan, maar dat slaat ook nergens op. Dit is gewoon gratis geld geven aan de NS. Ook lekker genaaid voor de toeristen trouwens, die dan tijdens hun verblijf misschien één of twee keer korte afstanden met de trein willen doen.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik snap niet waarom ze mensen die met een anoniem kaartje willen reizen niet gewoon verplichten een product op de kaart te zetten? Dan heb je dat hele gedoe met borg niet meer...Lijkt me persoonlijk ook fijner, als ik voor 5 euro wil reizen heb ik echt geen zin om 20 euro op die kaart te zetten en later 't saldo weer aan te vullen tot 20 euro etc, veel te veel gedoe.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Is het eigenlijk ooit de bedoeling dat alle NS-stations poortjes krijgen? Ik dacht namelijk dat dat onderdeel was van het hele nieuwe systeem, poortjes tegen zwartrijden, maar ik zie overal suffe paaltjes....
Bij de bus/tram/metro lijkt de OV-chipkaart me wel handig, nu kom ik er in het weekend wel eens achter dat ik geen strippen meer heb en ook geen contant geld om een kaartje mee te kopen in de bus, met een chipkaart heb je dat probleem niet (tenzij er geen geld meer op staat natuurlijk). Bij de trein moet ik het nog even zien, geloof ik, ik vind het nu allemaal onnodig ingewikkeld klinken. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens vind ik het wel erg naïef dat er in Eindhoven maar 1 poortje per 2 perrons is geplaatst... Erg handig als er twee intercity's tegelijkertijd aankomen en er vijfhonderd mensen het perron op- en aflopen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
In de Sp!ts vandaag:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mijn eerste ov-chipkaartmisser. Kwam van Lombardije en moest naar Delfshaven, dus ik nam een kaart van twee zones in de tram. En pas toen ik wilde overstappen op de metro bedacht ik me dat ik helemaal niks aan dat kaartje heb.
![]() Volgende keer de trein nemen naar Schiedam. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je checkt in, je reist waar je maar heen wilt, en checkt gewoon nooit uit. Het is anoniem, dus er valt niet te retracen (in principe) wie het gekocht heeft, en ze kunnen je tijdens het reizen er niet op pakken omdat je ingecheckt staat. Dat zou een beetje misbruikbaar worden. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Ik heb niet het hele topic door gelezen maar ik vraag me af hoe het met deze 2 dingen zit:
1) Nu kan je een zone stempelen, ergens heen gaan en op dezelfde strippen weer terug mits je het binnen een bepaalde tijd doet. Vervalt dat helemaal? 2) Kan je nog met korting met mensen meereizen? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|