Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
3 miljoen treffers. Teruglezend; o, zo: Waarom hamert u zo op dat onafhankelijk onderzoek naar de effectiviteit van de ontwikkelingsbestedingen? "De gedachte is simpel. Niemand weet hoe we arme landen kunnen helpen. Als je alles evalueert, kan je daarna bekijken welke kraantjes je verder open of dicht draait. Die evaluatie is vloeken in de kerk, omdat allerlei gevestigde belangen op het spel komen te staan." Ik neem aan dat ie wetenschappelijk onderzoek bedoel?
Laatst gewijzigd op 12-01-2010 om 14:01. |
![]() |
||
![]() |
jammer, ik dacht dat we de VVD eindelijk weer serieus konden nemen toen die nationale flapuit van een Boekenstein was opgerot uit de Kamer. Maar hij mag dus nog steeds praten van de partij, jammer...
Citaat:
Ik hoop maar dat hij hier niet bedoelt dat de staatsvorming in Europa sinds pakweg de middeleeuwen vergelijkbaar is met de genocide in Afrika. de veldslagen en verdragen die Europa gevormd hebben (in een andere tijd) met de blinde haat en misdaden tegen vrouwen en kinderen in het huidige Afrika (in een tijd waar we internationaal waarde hechten aan mensenrechten) Ben wel blij dat hij aangeeft dat het dus geen zin heeft om in Afghanistan te blijven ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vraag me af hoe nuttig ontwikkelingshulp is. Er is tenslotte een deel van het geld dat niet daar terecht komt waar het zou moeten komen. Daarom geef ik ook liever geen geld aan dat soort doelen. Je hebt geen idee of iemand die het hard nodig heeft het ook echt krijgt, of dat een corrupte regering het geld in zijn eigen zak steekt.
Van mij hoeft het hele gedoe dus niet zo nodig. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Je kan wel lekker uit de hoogte doen omdat jij toevallig een paar vakken hebt gevolgd en alle hoofdsteden van Afrika uit je hoofd hebt moeten leren, maar de vraag waar het topic over ging blijft onbeantwoord: werkt het rondstrooien van zakken belastinggeld? Boekestein vind van niet, en de in het niets verdwenen miljarden ontwikkelingshulp suggereren van niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over dat laatste kun je duidelijk zijn: soms wel, soms niet. Het is geen kwestie van iets wel of niet vinden (want dan maak je het een ideologie), het is een kwestie van iets observeren, en er zijn genoeg projecten, die met ons belastinggeld betaald zijn, die geslaagd en duurzaam zijn. Daarnaast, moet je niet vergeten dat wij er ook veel voordelen uit behalen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het probleem zit dieper dan dat. Het zit erin dat niemand weet of wat daar staat klopt. Het probleem zit hem in dat niemand weet of die projecten geslaagd zijn. Het overkoepelende probleem zit hem in dat niemand weet of zelfs 'geslaagde' projecten niet meer zijn dan symptoombestrijding, die uiteindelijk negatief uitpakt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
1) Dat laten de meeste organisaties doen door, hoe noemen ze die lui, externe accountants? 2) Elk project wordt vaak ook uitgebreid geevalueerd, maak je maar geen zorgen ![]() Zeg gewoon dat het je gaat om de belastingcenten. |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Vandaag een artikel uit De Pers hierover gelezen. Blijkt dus dat de MNO's en corrupte regeringen het geld wegjatten. Gevolg: Omdat oa wij een belastingparadijs zijn moeten de arme landen een veelvoud van het ontwikkelingsgeld aan de rijke landen terugbetalen. O wat krom ook weer! Dus geen donaties aan ontwikkelingslanden geven maar, want het komt toch niet terecht bij de mensen die het nodig hebben.
|
![]() |
||
Citaat:
Een ander bericht wat vandaag in de krant stond en waar ik mijn wenkbrauwen bij fronste was dit: Franse minister bekritiseert dominante rol VS PARIJS (AP) – De Franse minister van Buitenlandse Zaken, Bernard Kouchner, heeft de Verenigde Naties maandag gevraagd onderzoek te doen naar de dominante rol van de Verenigde Staten bij de hulpverlening in Haïti. De Franse minister van Ontwikkelingssamenwerking, Alain Joyandet, zei gisteren voor de Franse radio dat Haïti moet worden „geholpen en niet bezet.” Kouchner waarschuwde regeringen en hulporganisaties dat ze niet moeten ruziën over de hulpverlening aan Haïti. De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Clinton, zei zaterdag dat de Amerikaanse regering de macht in Haïti niet van de Haïtiaanse autoriteiten wil overnemen, maar dat ze de regering in het land slechts wil ondersteunen. WTF? Is er een concurrentiestrijd gaande om de zwakke onderhandelingspositie van Haïtianen uit te kunnen buiten, of lees ik dit artikel verkeerd? En is de Pers toevallig woordvoerder van een partij die buiten de boot is gevallen? |
![]() |
|
http://www.vpro.nl/programma/tegenli...ngen/42722365/
Misschien een beetje offtopic, maar hier wordt aan de kaak gesteld of ontwikkelingshulp niet per definitie zorgt voor afhankelijkheidsrelaties, en daardoor landen de plicht ontneemt hun eigen volk voor zich te winnen.
|
Verwijderd
|
Even een link voordat mensen verkeerde uitspraken gaan doen.
http://www.depers.nl/economie/?Id=400181 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bezuinigingen Ontwikkelingshulp mpul13 | 24 | 26-04-2013 17:45 | |
Stelling:Landen waar vrouwenbesijdenis is toegestaan krijgen geen ontwikkelingshulp PreCiouZ | 92 | 25-08-2008 20:49 | |
Ontwikkelingshulp zinvol? CaptainCaveman | 99 | 30-07-2007 23:16 | |
Algemene schoolzaken |
Een jaartje ontwikkelingshulp Jane says | 16 | 27-09-2005 18:07 | |
India wijst Nederlandse ontwikkelingshulp af DeGexxte | 2 | 05-12-2003 18:12 | |
De Kantine |
Ontwikkelingshulp... PoepKakScheetje | 1 | 20-06-2002 20:23 |