Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
is er een aantoonbaar verband tussen denivellering en criminaliteit?
Er is een correlatie.
Advertentie
Oud 31-01-2010, 19:38
Verwijderd
Citaat:
mooi woordje, vermoedelijk
In elk geval een betrouwbaarder vermoeden dan hetgeen je krijgt door naar de criminaliteitscijfers te kijken!
Oud 31-01-2010, 19:40
Verwijderd
Citaat:
het wordt me niet duidelijker maar dat ligt aan mijn staat!
Of aan mijn niet-geweldige uitleg!
Oud 31-01-2010, 19:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
We moeten gewoon een beetje af van die idiote mentaliteit dat de overheid maar overal zorg voor moet dragen.
De overheid draagt niet "overal" zorg voor, en er zijn ook maar weinig partijen die dat standpunt uitdragen.
Citaat:
Succes en geluk zit niet in de politiek maar in jezelf /zweefteef.
Ja, zweefteef inderdaad. Geluk zit helemaal nergens in.
Oud 31-01-2010, 19:41
Verwijderd
Geluk is voor mietjes.
Verwijderd
En nu ga ik mijn 63 mailtjes lezen.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
En nu ga ik mijn 63 mailtjes lezen.
als ik een weekendje weg ben heb ik hoogstens 15 mailtjes.
Oud 31-01-2010, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ja, zweefteef inderdaad. Geluk zit helemaal nergens in.
(L)
Oud 31-01-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Jawel, want je kan indirect wel inschatten hoe hoog te criminaliteit is. Daarvoor moet je je wellicht verdiept hebben in het geïtereerde prisoner's dilemma en hoe dit het vertrouwen in de medemens beïnvloedt. Simpel gezegd: hogere criminaliteit, lager vertrouwen in de medemens. In Noord-Europa is het vertrouwen in de medemens het hoogst ter wereld, en de criminaliteit dus vermoedelijk het laagst.
Apen zijn dieren, in Noord-Europa heb je een hoop dieren dus zal je er ook wel veel apen hebben.
Oud 31-01-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Apen zijn dieren, in Noord-Europa heb je een hoop dieren dus zal je er ook wel veel apen hebben.
Lees het Wiki-artikel eens, misschien steek je er wat van op.

Sowieso interessant als je meer over evolutie wil weten (evolutie en economie zijn nauw verwant).
Oud 31-01-2010, 19:46
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
(L)
Jaaaaa, probeer het onderwerp maar stiekem te vermijden.
Oud 31-01-2010, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Er is een correlatie.
nee
Oud 31-01-2010, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Jaaaaa, probeer het onderwerp maar stiekem te vermijden.
Ik geloof gewoon heel erg in absolute individuele vrijheid en dat je zelf iets moet maken van je leven
Verwijderd
Citaat:
als ik een weekendje weg ben heb ik hoogstens 15 mailtjes.
Nou dat komt allemaal door dit "filmpje": http://www.youtube.com/watch?v=4vhIK8pZbqQ

De reacties zijn om te huilen.
Verwijderd
Citaat:
Lees het Wiki-artikel eens, misschien steek je er wat van op.

Sowieso interessant als je meer over evolutie wil weten (evolutie en economie zijn nauw verwant).
Het is in het Engels. Het vertrouwen in de medemens in het VK is erg laag, dat is vast niet onterecht, dus de vraag is of dat wiki-artikel wel de waarheid spreekt.
Oud 31-01-2010, 19:49
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik geloof gewoon heel erg in absolute individuele vrijheid en dat je zelf iets moet maken van je leven
Dat ben ik ook helemaal met je eens, maar als het sommige mensen niet ontbreekt aan de capaciteiten, maar wel ontbreekt aan de middelen om iets te kunnen maken van hun leven, vind ik dat we als maatschappij op zn minst een handreiking kunnen doen naar die mensen, om hun mee te laten doen en ze niet tot last van de maatschappij te laten zijn.
Oud 31-01-2010, 19:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou dat komt allemaal door dit "filmpje": http://www.youtube.com/watch?v=4vhIK8pZbqQ

De reacties zijn om te huilen.
Die kende ik al, dus het is geen officiële rickroll. Maar hoezo mailtjes? Kun je dat niet uitzetten ofzo?
Oud 31-01-2010, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Dat ben ik ook helemaal met je eens, maar als het sommige mensen niet ontbreekt aan de capaciteiten, maar wel ontbreekt aan de middelen om iets te kunnen maken vind ik dat we als maatschappij op zn minst een handreiking kunnen doen naar die mensen, om hun mee te laten doen en ze niet tot last van de maatschappij te laten zijn.
Als dat betekent subsidies/geld te verstrekken ben ik het daar niet mee eens
Verwijderd
Citaat:
Die kende ik al, dus het is geen officiële rickroll. Maar hoezo mailtjes? Kun je dat niet uitzetten ofzo?
Ja, dat kan. Maar ik wil ze wel allemaal lezen.

En ik rickrollde je niet
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als dat betekent subsidies/geld te verstrekken ben ik het daar niet mee eens
Ik neem aan dat jij dus ook geen studiefinanciering krijgt? En het volledige collegeld betaalt voor je studie?
Oud 31-01-2010, 19:53
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, dat kan. Maar ik wil ze wel allemaal lezen.

En ik rickrollde je niet
Ga je nu net als Peter R. de reacties + emailadres op je site plaatsen?
Oud 31-01-2010, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Ik neem aan dat jij dus ook geen studiefinanciering krijgt? En het volledige collegeld betaalt voor je studie?
Hoeft van mij niet inderdaad maar ik ben niet zo principieel om het nu te weigeren dus dat zal mij dan weer vast ongeloofwaardig maken
Oud 31-01-2010, 19:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hoeft van mij niet inderdaad maar ik ben niet zo principieel om het nu te weigeren dus dat zal mij dan weer vast ongeloofwaardig maken
Ja.

Maargoed, als de stufi zou worden afgeschaft en het collegegeld hoger zou worden zou ik niet kunnen studeren.
Oud 31-01-2010, 20:02
Verwijderd
Nou ik vind eerst dat we eens moeten ophouden met speciale tunneltjes te maken voor drie kikkers op de veluwe onder een snelweg voor miljoenen euro's. En volgens mij is er meer uitkeringfraude dan basisbeursfraude dus het is natuurlijk ook kijken naar prioriteiten.
Oud 31-01-2010, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Ga je nu net als Peter R. de reacties + emailadres op je site plaatsen?
Dat zou op zich wel een leuk idee zijn
Oud 31-01-2010, 20:04
Verwijderd
Oud 31-01-2010, 20:05
Verwijderd
Oud 31-01-2010, 20:06
Rationeel
Rationeel is offline
de uitkeringsgerechtigde leeftijd mag sowieso wel omhoog en ook leerplicht met strenge controle tot je 18e.
Oud 31-01-2010, 20:06
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou ik vind eerst dat we eens moeten ophouden met speciale tunneltjes te maken voor drie kikkers op de veluwe onder een snelweg voor miljoenen euro's. En volgens mij is er meer uitkeringfraude dan basisbeursfraude dus het is natuurlijk ook kijken naar prioriteiten.
Waarom verander je het onderwerp?

Ik zie liever helemaal geen snelweg op de veluwe, maargoed, we moeten van A naar B kunnen, dus het is wel gewoon nodig, maar wat is het probleem als er een tunneltje onder zit zodat de dieren wel gewoon nog van de ene naar de andere kant kunnen? De kosten daarvoor zullen echt miniem zijn in vergelijking met de totale kosten van zo'n snelweg.

En ik vind uitkeringsfraude verwerpelijk, maar er wordt op grote schaal basisbeursfraude gepleegd (uitwonenden die niet uitwonend zijn), dus beiden mogen van mij worden aangepakt. Waarom alleen prioriteiten leggen bij de uitkeringen?
Oud 31-01-2010, 20:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
de uitkeringsgerechtigde leeftijd mag sowieso wel omhoog en ook leerplicht met strenge controle tot je 18e.
De leerplicht geldt al tot je 18e, tenzij je een havo, vwo of mbo diploma hebt.
Oud 31-01-2010, 20:08
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
De leerplicht geldt al tot je 18e, tenzij je een havo, vwo of mbo diploma hebt.
oe jeetje, ik loop 3 jaar achter
Oud 31-01-2010, 20:09
Martiño
Martiño is offline
Niet erg hoor, gekke rasjoneel.
Oud 31-01-2010, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Waarom verander je het onderwerp?

Ik zie liever helemaal geen snelweg op de veluwe, maargoed, we moeten van A naar B kunnen, dus het is wel gewoon nodig, maar wat is het probleem als er een tunneltje onder zit zodat de dieren wel gewoon nog van de ene naar de andere kant kunnen? De kosten daarvoor zullen echt miniem zijn in vergelijking met de totale kosten van zo'n snelweg.

En ik vind uitkeringsfraude verwerpelijk, maar er wordt op grote schaal basisbeursfraude gepleegd (uitwonenden die niet uitwonend zijn), dus beiden mogen van mij worden aangepakt. Waarom alleen prioriteiten leggen bij de uitkeringen?
Omdat deze discussie een beetje uitgekauwd is sorry
Oud 31-01-2010, 20:10
Tink*
Tink* is offline
Omdat je niet kan winnen bedoel je? (a)

Inkopper.
Oud 31-01-2010, 20:11
Sherlock
Sherlock is offline
Avond
Oud 31-01-2010, 20:12
Verwijderd
"Amersfoort moet zich inzetten voor gemengde scholen, onder andere via een centraal inschrijfbeleid."

Wat moet ik nou met deze stelling? Ja, ik wil gemengde scholen, maar keuzevrijheid vind ik ook belangrijk.
Oud 31-01-2010, 20:14
Verwijderd
Ik vind dat dienstplicht verplicht moet zijn voor mensen die vóór hun 25e nog geen fatsoenlijke baan hebben gevonden. Vooral lageropgeleiden.

En:
http://forum.scholieren.com/showthre...8#post30143138

Oud 31-01-2010, 20:14
Verwijderd
Citaat:
"Amersfoort moet zich inzetten voor gemengde scholen, onder andere via een centraal inschrijfbeleid."

Wat moet ik nou met deze stelling? Ja, ik wil gemengde scholen, maar keuzevrijheid vind ik ook belangrijk.
Paar jaar pijn, daarna kiest iedereen weer voor de school om de hoek.
Oud 31-01-2010, 20:15
Verwijderd
Citaat:
Omdat je niet kan winnen bedoel je? (a)

Inkopper.
Ja ik ben een slaaf voor links
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik vind dat dienstplicht verplicht moet zijn voor mensen die vóór hun 25e nog geen fatsoenlijke baan hebben gevonden. Vooral lageropgeleiden.

En:
http://forum.scholieren.com/showthre...8#post30143138

Nee, want vooral als je met MBO begint en je wilt je masters doen ben je lang niet voor je 25ste klaar.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Omdat deze discussie een beetje uitgekauwd is sorry
Wat Tink* zegt. Ik poneer een aardige stelling, namelijk dat ik zonder stufi of gesubsidieerd collegegeld niet zou kunnen studeren, en jij gaat er verder niet op in. Jammer.
Oud 31-01-2010, 20:16
Martiño
Martiño is offline
Hm, gebruik ik poneren wel goed in die zin?
Oud 31-01-2010, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Obvious troll is obvious.
Oud 31-01-2010, 20:19
Verwijderd
Wat is die stemwijzer kut. Ik wil meer info over bepaalde zaken, maar dat is niet eens mogelijk.
Oud 31-01-2010, 20:19
Verwijderd
come on verf, droog,droog like the wind *schilderrush*
Oud 31-01-2010, 20:23
Verwijderd
ChristenUnie over winkels op zondag:
"In het belang van de kleine winkeliers en de middenstand in onze stad willen we een dag per week de winkels gesloten houden. Het leven draait niet om werk en winkelen. Zondag is een rustdag voor christenen, maar iedereen heeft af en toe behoefte aan rust en ontspanning."

zou ik herschrijven tot:

"In het belang van de christelijke normen willen we een dag per week de winkels gesloten houden. Het leven draait niet om werk en winkelen. Zondag is een rustdag voor christenen, maar iedereen moet zich daar aan houden."
Oud 31-01-2010, 20:27
Martiño
Martiño is offline
Ik ben overigens niet tegen zondagsrust, maar niet om geloofsredenen. Of nouja, tegen zondagrust, ik vind dat het niet iedere week koopzondag hoeft te zijn.
Oud 31-01-2010, 20:28
Verwijderd
de supermarkten mogen wel open op zondag <3
Oud 31-01-2010, 20:28
Verwijderd
Martin kijk is na de officiele afstudeerfoto. Welke gast zit er helemaal rechts in een jurk ?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten