Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2010, 22:07
Verwijderd
Niets mis met verjaardagstopics door anderen geopend. Voor jezelf er één openen is pas triest!
Advertentie
Carn
Carn is offline
Citaat:
en carn ik loog hoor ik ben zelf een brabander en een behoorlijke ook nog eens geloof ik
. Ik schrok al; je anti-Brabant uitspraak was niet in lijn met mijn verwachtingspatroon!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Over eh.. kindertaalverwerving. Het is een beetje vaag eigenlijk. Maar het gaat in feite over hoe het mogelijk is dat kinderen uit alle geluiden die ze horen taalonderscheiden en de structuur eruit halen en dan taal gaan spreken. En hoe het kan dat ze dat binnen een relatief korte tijd toch erg goed doen. Nja, en alle theorieën die daarbij horen natuurlijk. Dus.

Ik moest vandaag trouwens wel een interessant artikel lezen voor dit tentamen. Dat ging over de perceptie van blinde kinderen in combinatie met taal. Omdat meestal als je taal leert, ouders dingen in de context aanwijzen en zo. Als je blind bent is dat moeilijker.

Een van de experimenten die ze hadden gedaan was met een blind meisje en met een paar niet-blinde kinderen van dezelfde leeftijd die een blinddoek kregen. En dan kregen ze opdracht zoals "kijk naar boven" of "kijk naar achteren". De niet-blinde kinderen met blinddoek draaiden hun hoofd, terwijl het blinde meisje alleen maar haar armen omhoog of naar achter of zo stak. Maar haar hoofd bleef steeds recht vooruit.

Toen gingen ze kijken welke praktische betekenis zij gekoppeld had aan de woorden "look" en "touch" en of ze onderscheid maakte. Uiteindelijk bleek dat ze bij "touch" ongeveer deed wat wij zouden toen (het aantikken, erop meppen, etc).. en bij "look" ging ze heel erg onderzoekend bevoelen.

Wat dus onder andere inhoudt dat ze wel een betekenis bij het woord "look" heeft, en dat de ouders dat woord dus wel in de input hebben gehad. Ondanks het feit dat het kind dus blind is. En nou ja, het betekent nog allerlei andere dingen maar ik vind dat ik nu wel genoeg getypt heb
Oh gaaf dit is wel interessant, al die dingen over perceptie en hoe mensen die onze omgeving op een andere manier waarnemen er mee omgaan.
Oud 12-04-2010, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Ik vind mensen die zelf hun verjaardagstopic openen een beetje sneu. Het idee is juist dat je forumvriendjes je aardig vinden en je een fijne verjaardag willen wensen en dan speciaal voor jou een topic openen!
Aw je moet het niet serieus nemen Martin.
Oud 12-04-2010, 22:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Niets mis met verjaardagstopics door anderen geopend. Voor jezelf er één openen is pas triest!
Wie deed dat ook alweer? Coolkast ofzo toch?
Oud 12-04-2010, 22:09
Verwijderd
Ik heb het net pas gelezen en vind het best interessant ja, grl.
Verwijderd
Citaat:
Kazet, dacht ik
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Over eh.. kindertaalverwerving. Het is een beetje vaag eigenlijk. Maar het gaat in feite over hoe het mogelijk is dat kinderen uit alle geluiden die ze horen taalonderscheiden en de structuur eruit halen en dan taal gaan spreken. En hoe het kan dat ze dat binnen een relatief korte tijd toch erg goed doen. Nja, en alle theorieën die daarbij horen natuurlijk. Dus.

Ik moest vandaag trouwens wel een interessant artikel lezen voor dit tentamen. Dat ging over de perceptie van blinde kinderen in combinatie met taal. Omdat meestal als je taal leert, ouders dingen in de context aanwijzen en zo. Als je blind bent is dat moeilijker.

Een van de experimenten die ze hadden gedaan was met een blind meisje en met een paar niet-blinde kinderen van dezelfde leeftijd die een blinddoek kregen. En dan kregen ze opdracht zoals "kijk naar boven" of "kijk naar achteren". De niet-blinde kinderen met blinddoek draaiden hun hoofd, terwijl het blinde meisje alleen maar haar armen omhoog of naar achter of zo stak. Maar haar hoofd bleef steeds recht vooruit.

Toen gingen ze kijken welke praktische betekenis zij gekoppeld had aan de woorden "look" en "touch" en of ze onderscheid maakte. Uiteindelijk bleek dat ze bij "touch" ongeveer deed wat wij zouden toen (het aantikken, erop meppen, etc).. en bij "look" ging ze heel erg onderzoekend bevoelen.

Wat dus onder andere inhoudt dat ze wel een betekenis bij het woord "look" heeft, en dat de ouders dat woord dus wel in de input hebben gehad. Ondanks het feit dat het kind dus blind is. En nou ja, het betekent nog allerlei andere dingen maar ik vind dat ik nu wel genoeg getypt heb
Ik heb oriënterend gelezen: de eerste en laatste zin van elke alinea!
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Of je maakt er extra gaatjes in?
heb ik al gedaan, maar op een gegeven moment komen die uitgelubberde gaatjes precies tpv je gesp te zitten, in het zicht. en dat is dus geen gezicht
Oud 12-04-2010, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heeft ene Kazet Nagorra dat een paar keer gedaan.
Oud 12-04-2010, 22:11
Lorelei
Lorelei is offline
Cool, dank jullie. Nu voelt het niet volledig nutteloos
Oud 12-04-2010, 22:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kazet, dacht ik
Ja, die ook uiteraard, maar dat hoort ook een beetje bij hem. Maar een paar van die vage irritante mini's van een paar jaar terug deden dat ook wel af en toe.
Oud 12-04-2010, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij heeft ene Kazet Nagorra dat een paar keer gedaan.
Oud 12-04-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Jongens ik weet wel dat jullie niet van lappen tekst houden maar kunnen jullie op z'n minst doen alsof je het gelezen hebt en het interessant vond zodat ik het niet helemaal voor niets heb getypt
Ik heb het gelezen en vond het interessant hoor Het moet alleen nog even bezinken.
Oud 12-04-2010, 22:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
oh ik heb het nu helemaal gelezen en het is echt interessant en leuk, grl!
Oud 12-04-2010, 22:14
Verwijderd
en het is minstens een goede herhalingsoefening voor jezelf!
Oud 12-04-2010, 22:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ach forumster b kennende zal ze nooit op een meet komen, sowieso gaat het een en ander rond over forumster a en de vriend van forumster b.
<3
Oud 12-04-2010, 22:15
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=jarig
http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=jarig

In 2009 is het blijkbaar niet gelukt...
Oud 12-04-2010, 22:18
Martiño
Martiño is offline
goh, miekje liep hier in 2008 ook al rond
Oud 12-04-2010, 22:19
Verwijderd
Die reacties ook.
Oud 12-04-2010, 22:22
Verwijderd
ik krijg malware als ik op je tweede link klik kazet
Oud 12-04-2010, 22:25
Verwijderd
Auw ik heb net een stenen lampenkap op mijn hoofd laten vallen en vervolgens viel ie in 1000 stukjes op de grond uit elkaar

En nu heb ik hoofdpijn .
Oud 12-04-2010, 22:25
Verwijderd
Citaat:
wat was je oude account dan?
Quis.
Oud 12-04-2010, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Auw ik heb net een stenen lampenkap op mijn hoofd laten vallen en vervolgens viel ie in 1000 stukjes op de grond uit elkaar

En nu heb ik hoofdpijn .
Whut hoe krijg je dat voor elkaar? Je probeert ook op allerlei manier je hoofd te saboteren hè? *kusjedrop*
Oud 12-04-2010, 22:27
Verwijderd
Citaat:

En nu heb ik hoofdpijn .
Je heet toch niet toevallig Norris van de achternaam?
Carn
Carn is offline
een stenen lampenkap. Dat is natuurlijk sowieso ruzie zoeken met de zwaartekracht lijkt me
Carn
Carn is offline
Citaat:
*kusjedrop*
omg drop. Dat ga ik morgen kopen
Verwijderd
Citaat:

En nu heb ik hoofdpijn .
Was het een mooie stenen lampenkap?
Verwijderd
Citaat:
Whut hoe krijg je dat voor elkaar? Je probeert ook op allerlei manier je hoofd te saboteren hè? *kusjedrop*
de badkamer lamp was stuk, en die hangt dus een stuk hoger dan mij. En mijn huisgenoot kreeg 'm niet los, dus ik had zoiets van pff wijf, laat mij het maar doen. Dus toen gebruikte ik tamelijk bruut geweld, hij schoot uit mn hand en baf .
Oud 12-04-2010, 22:28
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
mijn nek kan zo lekker knakken en kraken <3
Verwijderd
hahaha deze reactie van stefenootje <3

Citaat:
Niet gefeliciteerd. Het is geen prestatie om 23 te worden.
Verwijderd
Citaat:
ik krijg malware als ik op je tweede link klik kazet
Verwijderd
Citaat:
Was het een mooie stenen lampenkap?
neuhj, vrij lelijk
Lorelei
Lorelei is offline
Wie geeft mij een suggestie voor een fijn slaapliedje?
Oud 12-04-2010, 22:29
Verwijderd
Citaat:
de badkamer lamp was stuk, en die hangt dus een stuk hoger dan mij. En mijn huisgenoot kreeg 'm niet los, dus ik had zoiets van pff wijf, laat mij het maar doen. Dus toen gebruikte ik tamelijk bruut geweld, hij schoot uit mn hand en baf .
Fuck yeah das handig. Geen hersenschudding of zo?
Verwijderd
Citaat:
Quis.
Oja natuurlijk. Volgens mij wist ik dat ergens wel!
Verwijderd
Citaat:
een stenen lampenkap. Dat is natuurlijk sowieso ruzie zoeken met de zwaartekracht lijkt me
Belachelijk inderdaad! Ik weet niet of het echt steen is, maar zo'n dik ding. Niet echt steen denk ik Maar zo voelde het wel! Heul dik glas ofzo.
Verwijderd
Citaat:
Fuck yeah das handig. Geen hersenschudding of zo?
Geen idee, ik weet niet hoe een hersenschudding voelt.
Oud 12-04-2010, 22:30
Verwijderd
Citaat:
EELS - Climbing to the moon.
Oud 12-04-2010, 22:30
Carn
Carn is offline
Citaat:

Oud 12-04-2010, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Oja natuurlijk. Volgens mij wist ik dat ergens wel!
Dus je kent me toch wel ja? Had overigens wel verkeerd onthouden dat je heel lang zou zijn, maar dat is op foto's ook zo lastig te zien.
Verwijderd
Citaat:

Deze is heerlijk voor het slapen gaan maar denk niet dat veel mensen ermee eens zullen zijn.
Verwijderd
boards of canada <3
Oud 12-04-2010, 22:32
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
rammstein - du hast
Verwijderd
Nou zeg. Heb ik net even vier pagina's moeten bijlezen. Dat was vermoeiend. Waarom doen jullie mij dat aan
Carn
Carn is offline
Citaat:
EELS - Climbing to the moon.
oh ik haal nu net het nieuwe album binnen
Verwijderd
Hooverphonic - the magnificent tree, sliep ik vroeger vaak mee heel zacht op repeat.

Oud 12-04-2010, 22:33
Verwijderd
Citaat:
oh ik haal nu net het nieuwe album binnen
Die heb ik nog helemaal niet gehoord! Ben erg benieuwd want 12 songs of desire vond ik ramkut.
Oud 12-04-2010, 22:33
Verwijderd
Oh absinthe! Ik wil eigenlijk best graag je acteerfilmpjedingetjedatje zien
Oud 12-04-2010, 22:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
Die heb ik nog helemaal niet gehoord! Ben erg benieuwd want 12 songs of desire vond ik ramkut.
Nou ik wist niet eens dat ze alweer een nieuwe hadden, gezien Hombre Loco uit 2009 komt, en End Times dus 2010. Iig doorgewerkt

Regels voor berichten