Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2010, 21:51
Rationeel
Rationeel is offline
potverdorie, nu moet ik alweer nieuwe riemen kopen
Advertentie
Oud 12-04-2010, 21:52
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Mensen, ik wil mijn vriendje en foto van mij (van de fotograaf) voor zijn verjaardag geven, in een lijst of op canvas. Omdat we elkaar de komende tijd wat minder gaan zien enzo. Is dat dan leuk om te geven?
Antwoord, iemand?
Oud 12-04-2010, 21:52
Verwijderd
Citaat:
Zien!

Citaat:
Mensen, ik wil mijn vriendje en foto van mij (van de fotograaf) voor zijn verjaardag geven, in een lijst of op canvas. Omdat we elkaar de komende tijd wat minder gaan zien enzo. Is dat dan leuk om te geven?
Lijkt mij wel.
Oud 12-04-2010, 21:53
Miekje*
Miekje* is offline
Carn
Carn is offline
Ik heb/had geen enkele foto van mn ex(en). Maar goed, ik ben dan ook een kille, harteloze brabander.
Verwijderd
Ik krijg het niet echt voor elkaar om er mooie foto's van te maken, dus jullie zien ze wel een andere keer.
Verwijderd
Vast wel!
Verwijderd
Citaat:
Ik heb/had geen enkele foto van mn ex(en). Maar goed, ik ben dan ook een kille, harteloze brabander.
Niets mis met Brabanders
Oud 12-04-2010, 21:54
Verwijderd
Ik zou het niet zo echt hoeven hebben. Gewoon, omdat het geld kost.
Verwijderd
brabanders
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg het niet echt voor elkaar om er mooie foto's van te maken, dus jullie zien ze wel een andere keer.
Ik bedoelde woensdag, maar vergat het te zeggen.
Verwijderd
Citaat:
Antwoord, iemand?
Waarschijnlijk boeit hem dat geen drol, maar zal hij zeggen dat hij het heel leuk vindt.
Verwijderd
Citaat:
"Maar vrouwen zijn toch helemaal niet grappig"

Ik wel

Citaat:
Ja maar daar luister ik bijna nooit meer naar!
Oh. Waarom niet?
En Jimi Hendrix zeker ook niet?

Citaat:
Dus je doet niet aan depressieve appeltaarten?
Nope.
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Zo, ik ben weer terug. Hoi allemaal!
Oud 12-04-2010, 21:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nou dat zou ik ook niet kunnen hoor
Heuh ja met mij ook! Drukdrukdruk enzo! Ook veel proefwerken en andere goedbedoelde ellende, maar ik overleef het vast wel Waar gaat het tentamen over?
Over eh.. kindertaalverwerving. Het is een beetje vaag eigenlijk. Maar het gaat in feite over hoe het mogelijk is dat kinderen uit alle geluiden die ze horen taalonderscheiden en de structuur eruit halen en dan taal gaan spreken. En hoe het kan dat ze dat binnen een relatief korte tijd toch erg goed doen. Nja, en alle theorieën die daarbij horen natuurlijk. Dus.

Ik moest vandaag trouwens wel een interessant artikel lezen voor dit tentamen. Dat ging over de perceptie van blinde kinderen in combinatie met taal. Omdat meestal als je taal leert, ouders dingen in de context aanwijzen en zo. Als je blind bent is dat moeilijker.

Een van de experimenten die ze hadden gedaan was met een blind meisje en met een paar niet-blinde kinderen van dezelfde leeftijd die een blinddoek kregen. En dan kregen ze opdracht zoals "kijk naar boven" of "kijk naar achteren". De niet-blinde kinderen met blinddoek draaiden hun hoofd, terwijl het blinde meisje alleen maar haar armen omhoog of naar achter of zo stak. Maar haar hoofd bleef steeds recht vooruit.

Toen gingen ze kijken welke praktische betekenis zij gekoppeld had aan de woorden "look" en "touch" en of ze onderscheid maakte. Uiteindelijk bleek dat ze bij "touch" ongeveer deed wat wij zouden toen (het aantikken, erop meppen, etc).. en bij "look" ging ze heel erg onderzoekend bevoelen.

Wat dus onder andere inhoudt dat ze wel een betekenis bij het woord "look" heeft, en dat de ouders dat woord dus wel in de input hebben gehad. Ondanks het feit dat het kind dus blind is. En nou ja, het betekent nog allerlei andere dingen maar ik vind dat ik nu wel genoeg getypt heb
Oud 12-04-2010, 21:55
Miekje*
Miekje* is offline
Lennart, komt jouw forumnaam Sigmund van de therapeut Sigmund Freud?
Oud 12-04-2010, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoelde woensdag, maar vergat het te zeggen.
Ach zo.
Ik zal proberen eraan te denken dat ik er dan één meeneem!
Carn
Carn is offline
Citaat:
Niets mis met Brabanders
zeker niet!
Verwijderd
Citaat:
Jij denkt écht dat je in een toneelles vaag door de ruimte gaat rennen en vreemde geluiden produceert?
Ja, gericht acteren ja. Een rol spelen. Je inleven in een ander en situaties spelen als die ander. Schakelen. Komedie spelen. Leren hoe je een grap moet laten vallen bij het publiek (timing) Fysiek transformeren naar een ander persoon. En van die dingen. Ik ben hartstikke concreet hoor, in mijn lessen. En de meeste andere docenten ook wel.
Nee, dat dacht ik niet, althans niet op zo'n overdreven manier als in het filmpje Maar wel dat jullie ook basale oefeningen doen zoals oerschreeuwen (oftewel leren stemverheffen) en met armen zwiepen (oftewel leren "jezelf expressief te uiten") of een emotie uitbeelden op verschillende manieren.
Dingen die dus op dat moment vrij losstaand zijn, maar later wel van nut kunnen zijn.
Verwijderd
Citaat:

Zoiets, geloof ik.
Ken je Sigmund uit de Volkskrant niet?
Verwijderd
Citaat:
Nee, van de held op mijn avatar.
Oud 12-04-2010, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Verwijderd
Citaat:

Oh. Waarom niet?
En Jimi Hendrix zeker ook niet?
mm, gewoon, interesse verloren erin. Te vaak geluisterd.
Hendrix heb ik nooit zo boeiend gevonden.
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nee, van de held op mijn avatar.
Oh ja. Juist. Die ken ik niet .

Weltrusten forumvolk!
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat dacht ik niet, althans niet op zo'n overdreven manier als in het filmpje Maar wel dat jullie ook basale oefeningen doen zoals oerschreeuwen (oftewel leren stemverheffen) en met armen zwiepen (oftewel leren "jezelf expressief te uiten") of een emotie uitbeelden op verschillende manieren.
Dingen die dus op dat moment vrij losstaand zijn, maar later wel van nut kunnen zijn.
Nee, dat leren we niet maar we leren wel stemverheffen, alleen niet door oerschreeuwen. En we zwiepen ook wel eens met onze armen, maar dat is dan puur als fysieke opwarming. Of bij bewegingstheater, maar dat maak ik niet.
Verwijderd
Citaat:
mm, gewoon, interesse verloren erin. Te vaak geluisterd.
Hendrix heb ik nooit zo boeiend gevonden.

Hendrix is zo geniaal
Oud 12-04-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
brabanders
Ja idd Allemaal afschieten
Oud 12-04-2010, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Oh ja. Juist. Die ken ik niet .

Weltrusten forumvolk!
Dat is nog erger dan niet weten wat Holocaust is!

Welterusten!
Oud 12-04-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Ja idd Allemaal afschieten
witte, ik vind brabanders gewoon eigenlijk nou ja, hoe zalk't zeggen, rotvolk! Tzijn allemoal rotte errepels!'
Oud 12-04-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:

Hendrix is zo geniaal
mmmm niet echt. Hij past in het rijtje Elvis en BB King. Lekker nakauwen wat anderen al hebben gedaan, maar omdat ze charisma hadden en van een grote maatschappij waren werden ze beroemder.
Oud 12-04-2010, 22:00
Carn
Carn is offline
Citaat:
witte, ik vind brabanders gewoon eigenlijk nou ja, hoe zalk't zeggen, rotvolk! Tzijn allemoal rotte errepels!'
Oud 12-04-2010, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Oud 12-04-2010, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Ach zo.
Ik zal proberen eraan te denken dat ik er dan één meeneem!
Aan!

Citaat:
Ik wel
Ik ook, soms.
Lorelei
Lorelei is offline
Jongens ik weet wel dat jullie niet van lappen tekst houden maar kunnen jullie op z'n minst doen alsof je het gelezen hebt en het interessant vond zodat ik het niet helemaal voor niets heb getypt
Verwijderd
Citaat:
Aan!
Ehh, dat bedoel ik
Oud 12-04-2010, 22:02
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Deze avatar lijkt minder op een octopus!
Verwijderd
Citaat:
Jongens ik weet wel dat jullie niet van lappen tekst houden maar kunnen jullie op z'n minst doen alsof je het gelezen hebt en het interessant vond zodat ik het niet helemaal voor niets heb getypt
nou ik bedacht me van 'jeetje, ik zou bijna een echte studie willen gaan doen, met boeken en dat soort malle zaken, gewoon om dit soort dingen tegen te komen' maar ik was te lazy om dat ook nog eens te gaan typen dus bij deze
Verwijderd
Al die verjaardagtopics, ik snap iets niet.

Forumster A is jarig en ze wel wel bekend op DK, dit is wat er gebeurt:

Het valt iemand op of wist dat Forumster A jarig is, ach wat leuk! Die persoon
maakt dan een topic: "Gefeliciteerd Forumster A!" of "Forumster A is jarig!!"
Om vervolgens een felicitatie in het topic achter te laten voor de jarige jop.
Nou is het ook niet abnormaal om een foto te plaatsen van iets wat je diegene
wel zou willen geven, al is het maar een digitale felicitatiekaart.
In veel gevallen, vrijwel zeker altijd, post een handjevol mensen taart, ja 1 grote
dikke taart. (Soms wel meerdere dikke taarten)
Meestal rijkelijk versierd en lustopwekkend.
Zo blijft het topic eventjes hangen en komt vol te staan met felicitaties, foto's van cadeautjes
en foto's van dikke taarten.

Maar wat de neuk is hier aan de hand? Ten eerste is Forumster A jarig en de jarige job
moet zelf maar eens topic starten, het is immers haar verjaardag! Wat al die taarten betreft,
ook de taak van forumster A om ons te voorzien met digitale taartpuntjes. Het enigste wat
forumster A zal doen is armmoedig bedankjes rondstrooien.

Nooit eens van "Ach hey wat leuk dat je er bent Forumster B! Wil je wellicht een taartpuntje?"
Kijk, dat is hoe dat hoort op een verjaardag en niet zielig niks doen en af en toe een
bedankje achterlaten. Niks geen emoties als Forumster A een dikke digitale auto krijgt, nee,
een dankjewel is genoeg!

Jarige joppies zijn verwend op DK!
Verwijderd
Het lijkt net of er 'jojo' staat.
Verwijderd
Citaat:
mmmm niet echt. Hij past in het rijtje Elvis en BB King. Lekker nakauwen wat anderen al hebben gedaan, maar omdat ze charisma hadden en van een grote maatschappij waren werden ze beroemder.
Au
Ik vind serieus dat hij prachtige nummers heeft gemaakt, een te gekke stem heeft en fantastisch gitaar speelt. Heb je Moon, turn the tides gently gently away wel eens gehoord?
Oud 12-04-2010, 22:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
potverdorie, nu moet ik alweer nieuwe riemen kopen
Of je maakt er extra gaatjes in?
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nou ik bedacht me van 'jeetje, ik zou bijna een echte studie willen gaan doen, met boeken en dat soort malle zaken, gewoon om dit soort dingen tegen te komen' maar ik was te lazy om dat ook nog eens te gaan typen dus bij deze
Verwijderd
en carn ik loog hoor ik ben zelf een brabander en een behoorlijke ook nog eens geloof ik
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Waar heb je dan een lap tekst getypt?
Citaat:
Deze avatar lijkt minder op een octopus!
Inderdaad
Oud 12-04-2010, 22:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Al die verjaardagtopics, ik snap iets niet.

Forumster A is jarig en ze wel wel bekend op DK, dit is wat er gebeurt:

Het valt iemand op of wist dat Forumster A jarig is, ach wat leuk! Die persoon
maakt dan een topic: "Gefeliciteerd Forumster A!" of "Forumster A is jarig!!"
Om vervolgens een felicitatie in het topic achter te laten voor de jarige jop.
Nou is het ook niet abnormaal om een foto te plaatsen van iets wat je diegene
wel zou willen geven, al is het maar een digitale felicitatiekaart.
In veel gevallen, vrijwel zeker altijd, post een handjevol mensen taart, ja 1 grote
dikke taart. (Soms wel meerdere dikke taarten)
Meestal rijkelijk versierd en lustopwekkend.
Zo blijft het topic eventjes hangen en komt vol te staan met felicitaties, foto's van cadeautjes
en foto's van dikke taarten.

Maar wat de neuk is hier aan de hand? Ten eerste is Forumster A jarig en de jarige job
moet zelf maar eens topic starten, het is immers haar verjaardag! Wat al die taarten betreft,
ook de taak van forumster A om ons te voorzien met digitale taartpuntjes. Het enigste wat
forumster A zal doen is armmoedig bedankjes rondstrooien.

Nooit eens van "Ach hey wat leuk dat je er bent Forumster B! Wil je wellicht een taartpuntje?"
Kijk, dat is hoe dat hoort op een verjaardag en niet zielig niks doen en af en toe een
bedankje achterlaten. Niks geen emoties als Forumster A een dikke digitale auto krijgt, nee,
een dankjewel is genoeg!

Jarige joppies zijn verwend op DK!
dat zit zo: Forumster A is aan het feesten met haar echte vrienden en forumster B slijmt bij haar door een verjaardagstopic aan te maken, in de hoop dat zij volgend jaar ook op de verjaardag van forumster A mag komen!
Oud 12-04-2010, 22:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Waar heb je dan een lap tekst getypt?

Inderdaad
Ergens eh.. na 10 posts of zo op deze pagina.
Oud 12-04-2010, 22:05
Verwijderd

:')
Oud 12-04-2010, 22:05
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
moet zelf maar eens topic starten, het is immers haar verjaardag! !
Ik vind mensen die zelf hun verjaardagstopic openen een beetje sneu. Het idee is juist dat je forumvriendjes je aardig vinden en je een fijne verjaardag willen wensen en dan speciaal voor jou een topic openen!
Oud 12-04-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
dat zit zo: Forumster A is aan het feesten met haar echte vrienden en forumster B slijmt bij haar door een verjaardagstopic aan te maken, in de hoop dat zij volgend jaar ook op de verjaardag van forumster A mag komen!
Ach forumster B kennende zal ze nooit op een meet komen, sowieso gaat het een en ander rond over forumster A en de vriend van forumster B.
Oud 12-04-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Dat is eigenlijk alleen van toepassing op Elvis, die vooral beroemd werd omdat hij blank was. BB King had toch wel een eigen stijl, en Hendrix heeft toch wat innovaties op zijn naam staan qua gitaartechnieken.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten