Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2011, 15:33
Verwijderd
Waren er rellen ja?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2011, 15:35
Verwijderd
Niet toen wij er waren iig

Edit: oh ik zie het nu op nu.nl staan ja. Kut, toch te vroeg weggegaan
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 15:35
Verwijderd
Dat zegt de radio
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 15:37
Lorelei
Lorelei is offline
Juh, ongeveer een uur nadat wij weg waren is het toch nog naar geworden. Tot een half uur geleden was het artikel op nu.nl 'protest rustig verlopen' en nu is het 'onrust na protest'
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 15:39
Verwijderd
Oh en het heeft ook geen zin gehad: http://www.nu.nl/politiek/2428483/ru...n=nunl_twitter
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 15:40
Verwijderd
Stomme Rutte.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 16:40
Verwijderd
Iedereen nog heel? Tijdens die toespraak van meneer Zijlstra vloog er namelijk iets dat verdacht veel leek op een lawinepijl ergens in. Resultaat: stukken hout die alle kanten op vlogen. Ik was blij dat ik op een afstandje stond en ben er niet lang daarna ook maar vandoor gegaan.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 17:40
Noedelhap
Noedelhap is offline
What? Ik ben net thuis van werk en ik hoor nu iets over rellen? De MP zit nu wel gezellig te theeleuten met Ferry Mingelen dus heel erg kan het niet zijn geweest?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 17:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
"Premier Mark Rutte reageerde vrijdag na afloop van de ministerraad op het protest. Rutte zei ''respectvol'' kennis te nemen van de demonstraties en dat het kabinet natuurlijk luistert naar signalen uit de samenleving.

Maar het kabinet is volgens de premier vastbesloten de overheidsfinanciën op orde te brengen en de kwaliteit van het hoger onderwijs te verbeteren. Daarvoor zijn bezuinigingen noodzakelijk, aldus Rutte."

Oftewel, hij doet er geen flikker mee. Pappen en nathouden
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 17:43
Verwijderd
Ik was vlakbij, maar ben uiteraard niet gegaan. Wel heb ik op journaal24 een stukje gekeken
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 18:13
Uice
Uice is offline
Nou, we zijn weer thuis.

Het ergste vond ik die corpsdoos Anne Wil Lucas, die zei 'ik heb er vertrouwen in dat jullie je studie op tijd af kunnen maken!'

Het gaat er nou juist om dat je niet gedwongen zou moeten worden je studie in zo kort mogelijke tijd te doen. En heeft ze het dan ook tegen mensen die nu al zeker weten dat ze er langer over gaan doen?

Halbe was ook irritant, met zijn 'jullie moeten ook luisteren naar de argumenten van een ander.' Ja, we hebben geluisterd, waarom denk je anders dat je uitgejoeld wordt?
Oud 21-01-2011, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Nou, we zijn weer thuis.

Het ergste vond ik die corpsdoos Anne Wil Lucas, die zei 'ik heb er vertrouwen in dat jullie je studie op tijd af kunnen maken!'

Het gaat er nou juist om dat je niet gedwongen zou moeten worden je studie in zo kort mogelijke tijd te doen. En heeft ze het dan ook tegen mensen die nu al zeker weten dat ze er langer over gaan doen?

Halbe was ook irritant, met zijn 'jullie moeten ook luisteren naar de argumenten van een ander.' Ja, we hebben geluisterd, waarom denk je anders dat je uitgejoeld wordt?
Ik heb nog rondgekeken of ik jullie zag, maar er waren een beetje te veel mensen

Verder, eens. Die Anne Wil Lucas, aargh
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 18:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Waren er rellen ja?
Die zijn er natuurlijk altijd als er ME ingezet wordt.
Oud 21-01-2011, 18:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nou, we zijn weer thuis.

Het erge van dit alles is nog wel dat ze er zelf echt van overtuigd lijken te zijn dat dit soort maatregelen goed voor ons zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 18:51
TopDrop
TopDrop is offline
Haha, ik heb nog op die hoek gestaan bij het Mauritshuis, maar ik was blijkbaar net te vroeg weg.

Oud 21-01-2011, 19:06
Uice
Uice is offline
[Paranoide]

Het ging wel hard, ja.

Deze specifieke golf van ME'ers hebben Uice en ik nét ontweken, anders waren wij het die in elkaar geramd werden. We stonden ook echt precies aan die kant, maar we konden net nog snel een terrasje op duiken om te doen alsof we daar de hele tijd al zaten.

[/Paranoide]
Oud 21-01-2011, 19:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oh en het heeft ook geen zin gehad: http://www.nu.nl/politiek/2428483/ru...n=nunl_twitter
joh.
Oud 21-01-2011, 19:10
Verwijderd
Citaat:
joh.
Niet dat ik anders verwacht had

Ik vind het een beetje jammer, dat rellen, alsof je daar je punt mee maakt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:14
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
[Paranoide]

Het ging wel hard, ja.

Deze specifieke golf van ME'ers hebben Uice en ik nét ontweken, anders waren wij het die in elkaar geramd werden. We stonden ook echt precies aan die kant, maar we konden net nog snel een terrasje op duiken om te doen alsof we daar de hele tijd al zaten.

[/Paranoide]
:\
Oud 21-01-2011, 19:15
Carn
Carn is offline
een demonstratie zonder rellen is ook niet echt de moeite waard anders; lambs to the slaughter.
Oud 21-01-2011, 19:24
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
[Paranoide]

Het ging wel hard, ja.

[/Paranoide]
Die ME'er aan de rechterkant heeft zich zo te zien even lekker kunnen afreageren, die bleef maar knuppelen

Maar goed, als je gaat rellen bij het Binnenhof kun je dat wel verwachten.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:25
Verwijderd
Citaat:
[Paranoide]

Het ging wel hard, ja.

[/Paranoide]
Die stemmen die je hoort, helemaal geschokt Er gebeurt geen reet.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Die ME'er aan de rechterkant heeft zich zo te zien even lekker kunnen afreageren, die bleef maar knuppelen

Ik had voor de grap nog even langs het binnenhof moeten gaan. Kijken of ik er dan in mocht. Het scheen ook dat ze studenten niet het station in lieten, dan vraag ik me af hoe je dan het onderscheid gaat maken met andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik had voor de grap nog even langs het binnenhof moeten gaan. Kijken of ik er dan in mocht. Het scheen ook dat ze studenten niet het station in lieten, dan vraag ik me af hoe je dan het onderscheid gaat maken met andere mensen.
Op Fok las ik dat iedereen werd verwijderd uit dat gebied, van bejaarde tot caféganger.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:34
Uice
Uice is offline
Citaat:

Het is eerder andersom: als je ME inzet kun je verwachten dat er gereld gaat worden. Niet dat ik dat goedkeur, maar naar wie hadden ze anders eieren en vuurwerk gegooid?
Oud 21-01-2011, 19:35
Noedelhap
Noedelhap is offline
http://www.zie.nl/categorie/overige/...n/m1fzvncfxsf6

Loopt die gast nou 'fascisten' te roepen?

Protesteren is één ding, maar ga dan wel naar de goede demonstratie.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:35
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Premier Mark Rutte reageerde vrijdag na afloop van de ministerraad op het protest. Rutte zei ''respectvol'' kennis te nemen van de demonstraties en dat het kabinet natuurlijk luistert naar signalen uit de samenleving.
Maar het kabinet is volgens de premier vastbesloten de overheidsfinanciën op orde te brengen en de kwaliteit van het hoger onderwijs te verbeteren. Daarvoor zijn bezuinigingen noodzakelijk, aldus Rutte.
Wat? De kwaliteit van het onderwijs verbeteren door erop te bezuinigen? :\
Oud 21-01-2011, 19:36
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Het is eerder andersom: als je ME inzet kun je verwachten dat er gereld gaat worden. Niet dat ik dat goedkeur, maar naar wie hadden ze anders eieren en vuurwerk gegooid?
Nee ik bedoel, je kiest er zelf voor om daar tussen te gaan staan, dus dan moet je niet gek opkijken als de ME op je inmept.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:37
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ze straalden wel vijandigheid uit ja. Twintig van die mannetjes op een rij een beetje stoer te kijken, terwijl er niks aan de hand was.
Oud 21-01-2011, 19:40
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ze straalden wel vijandigheid uit ja. Twintig van die mannetjes op een rij een beetje stoer te kijken, terwijl er niks aan de hand was.
Ik krijg nu een mental image van een ME'er die gay rondhuppelt en met bloemetjes strooit.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:54
Noedelhap
Noedelhap is offline
Vanavond in Nieuwsuur zei Rutte zelfs over de hoogleraren die meeprotesteerden: "Die moeten maar eens héél goed nagaan bij het bestuur van hun onderwijsinstelling wat de precieze financiële cijfers zijn voordat ze komen protesteren."

Hij heeft serieus geinsinueerd dat hoogleraren slecht geïnformeerd zijn en dat ze dus onterecht meedoen aan de protesten Wat een arrogantie.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
Vanavond in Nieuwsuur zei Rutte zelfs over de hoogleraren die meeprotesteerden: "Die moeten maar eens héél goed nagaan bij het bestuur van hun onderwijsinstelling wat de precieze financiële cijfers zijn voordat ze komen protesteren."

Hij heeft serieus geinsinueerd dat hoogleraren slecht geïnformeerd zijn en dat ze dus onterecht meedoen aan de protesten Wat een arrogantie.
Ik ben tegen het hele studenten straffen enzo maar er van uitgaan dat hoogleraren knowhow hebben van het financiele beleid is ook wat naief.
Oud 21-01-2011, 19:59
Verwijderd
Citaat:

Ja, ik doel ook op die gasten aan de rechterkant. Als we naar de aanwijzingen van de ME hadden geluisterd dan stonden wij dus precies daar, op de plaats van die jongen die nu klappen vangt. Ze dirigeerden overigens niet alleen de harde kern naar buiten maar gewoon iedereen die toevallig op dat plein was, dus ook onschuldige omstanders die even bleven kijken naar alle commotie. Ik vind het buitenproportioneel geweld, als je gearresteerd wordt voor een echt misdrijf word je hooguit een beetje tegen de grond gewerkt, maar bij geweldloze demonstraties vinden ze het opeens prima om tegen jan en alleman de wapenstok erbij te pakken. Voordat de ME op kwam dagen was het allemaal vrij vredig. Geen vuurwerk, geen gedoe, gewoon rustig staan en af en toe halfslachtig iets scanderen. Nounou, wat een gerel.

Om maar niet te spreken van dat dit specifieke gerel om deze specifieke reden - voor zo ver het dus überhaupt rellen was - gewoon terecht is.

Citaat:
Die stemmen die je hoort, helemaal geschokt Er gebeurt geen reet.
Ik ben benieuwd of je hetzelfde had gezegd als jij een knuppel tegen je nieren kreeg. Lekker voor de rest van je leven bloed pissen, nee, er is inderdaad niks aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 20:06
Carn
Carn is offline
De ME is er niet om gematigd actie te ondernemen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 20:07
Uice
Uice is offline
Citaat:
De ME is er niet om gematigd actie te ondernemen.
Ze hadden er dan ook überhaupt niet in zulke grote getale moeten zijn.

En er is nogal een verschil tussen niet-gematigd actie ondernemen en constant inslaan op iemand die medewerking verleent en niet provoceert.
Oud 21-01-2011, 20:09
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ze hadden er dan ook überhaupt niet in zulke grote getale moeten zijn.

En er is nogal een verschil tussen niet-gematigd actie ondernemen en constant inslaan op iemand die medewerking verleent en niet provoceert.
Ja, maar dat is niet de schuld van de ME maar van beleid en protocol.
Oud 21-01-2011, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Ja, ze hadden die eieren en vuurwerk vast voor iets anders bij zich
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 22:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Fotootjes.

Spoiler

Foto's van Sann zit een veto op, nu wacht ik nog op Lorelei dus hier moeten jullie het mee doen.
Oud 21-01-2011, 22:36
TopDrop
TopDrop is offline
http://nos.nl/video/213251-me-treedt...studenten.html

Hmm, die jongen die van die plantenbak af wordt geduwd, zat daar alleen maar te chillen.
Oud 21-01-2011, 22:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:

Hmm, die jongen die van die plantenbak af wordt geduwd, zat daar alleen maar te chillen.
ME = /care

Je zit in de weg, dus krijg je klappen.

Overigens was tijdens de demonstratie de sfeer heel goed, de agenten waren ook allemaal in een redelijk goede bui (allemaal vriendelijk uit hun ogen kijken enzo, jaja ).
Oud 21-01-2011, 23:03
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Alsof je eens denkt lekker te gaan kamperen in een tentje op de Westelijke Jordaanoever Ja, dan vraag je erom.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 00:38
TopDrop
TopDrop is offline
Ach, je moet die ME'ers ook af en toe eens wat laten doen. Anders zitten ze ook alleen maar thuis. Houdt ze van de straat.
Oud 22-01-2011, 02:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, ze hadden die eieren en vuurwerk vast voor iets anders bij zich
Precies, die hadden ze bij zich om naar de ME te gooien. Dus waar gooi je die heen als er geen ME is?

Wat je zag als je er was, was een serie provocaties van de ME, gevolgd door agressieve reacties van een kleine minderheid onder de demonstranten, waarvoor vervolgens een hele hoop demonstranten en toevallige voorbijgangers gestraft worden.
Oud 22-01-2011, 07:43
Verwijderd
Citaat:

Ook bizar; lopen die hoogleraren in toga te protesteren; zie je daartegenover ineens ME opduiken. Tegen hoogleraren in toga. Absurd beeld. Niet gebeurd obviously, maar goed. Het idee!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Oh en Pownews is me niet gelukt White Trash maar ik heb wel met Boris van der Ham gepraat

Edit: overigens zien de foto's op nu.nl er spectaculairder uit dan het was
Jammer! Ik heb ooit gastcollege van hem gehad, ik vind hem tof
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Jammer! Ik heb ooit gastcollege van hem gehad, ik vind hem tof
Yeah, in dit filmpje vind ik 'm ook echt heel sterk. Je hoort 'm zeggen "Gast, waar de fuck ben JIJ dan mee bezig!" -- als een vader zet-ie die PVV-stakker in de hoek zoals het hoort.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Precies, die hadden ze bij zich om naar de ME te gooien. Dus waar gooi je die heen als er geen ME is?
Ja nog even De ME is aanwezig om orde te handhaven, dat lijkt me niet ongewenst als radicalen van te voren al aankondigen de orde te willen gaan verstoren. Het feit dat ze het meenemen geeft al aan dat ze van plan zijn het te gebruiken, wel of geen ME.
Citaat:

Wat je zag als je er was, was een serie provocaties van de ME, gevolgd door agressieve reacties van een kleine minderheid onder de demonstranten, waarvoor vervolgens een hele hoop demonstranten en toevallige voorbijgangers gestraft worden.
/krakerfanboy
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 16:34
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja nog even De ME is aanwezig om orde te handhaven, dat lijkt me niet ongewenst als radicalen van te voren al aankondigen de orde te willen gaan verstoren.
Ik zeg dan ook niet dat er geen ME had moeten zijn. Ik zeg dat ze zich niet zo provocatief moeten gedragen. Degene die de leiding over die mensen had, was of uit op een rel, of zwaar verstandelijk gehandicapt.
Citaat:
Het feit dat ze het meenemen geeft al aan dat ze van plan zijn het te gebruiken, wel of geen ME.
Het geeft aan dat ze verwachten dat er ME zal zijn.
Citaat:
/krakerfanboy
Neuh, ik gaf een objectief verslag van wat er gebeurde, zoals iedereen die het gezien heeft het beschreven zou hebben.
Oud 22-01-2011, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Ik zeg dan ook niet dat er geen ME had moeten zijn. Ik zeg dat ze zich niet zo provocatief moeten gedragen. Degene die de leiding over die mensen had, was of uit op een rel, of zwaar verstandelijk gehandicapt.
Nee je zei dat je geen ME moest inzetten.
Citaat:
Het geeft aan dat ze verwachten dat er ME zal zijn.
Nogal logisch bij een evenement waar 20.000 man op de been is.
Citaat:
Neuh, ik gaf een objectief verslag van wat er gebeurde, zoals iedereen die het gezien heeft het beschreven zou hebben.
Een provocatie is al subjectief, dus je kan geen objectief verslag geven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten