Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2003, 20:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
NN schreef op 17-06-2003 @ 20:12:
Heb jij in je propedeuse geen strafrecht? Welke rare uni besteed hier geen aandacht aan?
Leiden?!

Kwam ook als slechtste uit de test voor rechten faculteiten
Oud 18-06-2003, 11:12
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 17-06-2003 @ 20:12:
Heb jij in je propedeuse geen strafrecht? Welke rare uni besteed hier geen aandacht aan?
In Utrecht krijg je het tweede jaar pas strafrecht, nu hebben we staats- en bestuursrecht en privaatrecht.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 12:05
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
[BlisteX] schreef op 17-06-2003 @ 18:03:
AGREE!!!

Eigen schuld, dikke bult , that's life

Nu ben ik vast kortzichtigen Zwart wit ?!?!
ja
Oud 19-06-2003, 13:10
Just-Rian
Just-Rian is offline
hier in de buurt is ook een ah-medewerker neergestoken toen hij een winkeldief wou overmeesteren.. daar hoor je dan weer minder over..
Oud 19-06-2003, 13:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Just-Rian schreef op 19-06-2003 @ 14:10:
hier in de buurt is ook een ah-medewerker neergestoken toen hij een winkeldief wou overmeesteren.. daar hoor je dan weer minder over..
is ook niet veel bijzonders aan
Oud 19-06-2003, 15:23
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-06-2003 @ 14:34:
Moestie maar de politie bellen, alsof ie dan meteen een hogere functie krijgt ofzo als ie iemand overmeestert die wat voedsel heeft gejat.
we leven ook echt in een derde wereldland hè, allemaal hongerlijders die vechten voor een stukje voedsel.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 15:28
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 19-06-2003 @ 16:23:
we leven ook echt in een derde wereldland hè, allemaal hongerlijders die vechten voor een stukje voedsel.
Allochtonen zijn toch arm joh!!

Man, alsof iedereen in dit land welvarend is! Er zijn nog zat mensen die met een minimuminkomen moeten leven en er zijn ook nog zat zwervers en tja er zijn heus wel mensen die wat jatten daarom.

ZE zouden toch niet dingen van een paar euro gaan jatten als ze gewoon een goed inkomen hadden

En ik had t niet over allemaal hongerlijders die vechten voor een stukje voedsel, leer lezen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 16:55
AGH
AGH is offline
Citaat:
Havock schreef op 16-06-2003 @ 17:13:
ohja; criminelen worden teveel beschermd in nederland.
Je vind zeker ook dat de politie meer bevoegdheden moet krijgen???

Citaat:
Havock schreef op 16-06-2003 @ 17:13:
of dat strafbaar is weet ik niet; en dat zal me eerlijk gezegd ook mijn rectale sluitspier dichtroesten.
Oei! Ik weet niet of het nog steeds aan je rectale sluitspier zal dichtroesten wanneer je niet meer beschermd wordt na dit strafbare feit....
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:09
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 19-06-2003 @ 16:23:
De mensen die het financiëel wat minder hebben komen wel steeds meer in de problemen door de afbraak van alle sociale voorzieningen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:30
BARON
BARON is offline
Citaat:
NN schreef op 19-06-2003 @ 22:09:
De mensen die het financiëel wat minder hebben komen wel steeds meer in de problemen door de afbraak van alle sociale voorzieningen.
dit zijn gewoon ordinaire junks die al hun geld aan drugs uitgeven en daarom niets over houden voor eten; echte hongerlijders hebben we hier niet.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2003, 21:49
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 19-06-2003 @ 22:30:
dit zijn gewoon ordinaire junks die al hun geld aan drugs uitgeven en daarom niets over houden voor eten; echte hongerlijders hebben we hier niet.
Nee, maar we hebben hier wel mensen (bijvoorbeeld bijstandsmoeders) die elke maand weer de grootste moeite hebben om zichzelf en hun gezin te onderhouden. En dat worden er met de afbraakplannen van Balkenende II alleen nog maar meer.
Oud 19-06-2003, 23:42
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-06-2003 @ 22:49:
Nee, maar we hebben hier wel mensen (bijvoorbeeld bijstandsmoeders) die elke maand weer de grootste moeite hebben om zichzelf en hun gezin te onderhouden. En dat worden er met de afbraakplannen van Balkenende II alleen nog maar meer.
Ja idd, maar Baron die doet nix liever dan iedereen over 1 kam scheren
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 07:28
Isa
Isa is offline
Citaat:
Moestie maar de politie bellen, alsof ie dan meteen een hogere functie krijgt ofzo als ie iemand overmeestert die wat voedsel heeft gejat.
jongens, jullie zijn echt niet serieus meer te nemen op deze manier.

jullie hebben zelf toegegeven dat PROPORTIONEEL GEWELD aanvaardbaar is bij het overmeesteren!

hoe is het mogelijk dat je deze poging tot moord goedpraat (heel proportionele zelfverdediging van deze dief ook )
terwijl het erg is als een dief 3 klappen teveel krijgt dan nodig is voor overmeestering???
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 09:33
Verwijderd
Citaat:
De politie bellen? Die zijn echt niet op tijd ter plaatse en het is lastig zo iemand op te pakken met slechts een signalement, helmaal als 't een zwerver/junk is.
Er is niets mis met op heterdaad iemand betrappen en deze staande houden, mits er niet buitenproportioneel geweld wordt gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 10:13
Zaina
Zaina is offline
Het is idd komkommertijd als onderwerpen als deze zo breed uitgemeten wordt
Oud 20-06-2003, 11:05
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef op 19-06-2003 @ 17:55:
1- Je vind zeker ook dat de politie meer bevoegdheden moet krijgen???

2- Oei! Ik weet niet of het nog steeds aan je rectale sluitspier zal dichtroesten wanneer je niet meer beschermd wordt na dit strafbare feit....
1- nee, alleen de criminelen mogen wel wat minder stroop om de mond gesmeerd worden.

2- verklaar u nader?
beschermen tegen wie, door wie?
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 14:28
BARON
BARON is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 19-06-2003 @ 22:49:
ja, maar die hoeven niet te stelen. Dat doen ze ook niet, want dat doen die junks, moslims en ander uitschot al.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 14:36
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:28:
dat doen die junks, moslims en ander uitschot al.
generaliseren de gexte
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 14:38
BARON
BARON is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 15:36:
generaliseren de gexte
De gemiddelde moslim is een achterlijke criminele geitenneuker; laten we dar nou 'ns eerlijk in zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 14:38
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:38:
De gemiddelde moslim is een achterlijke criminele geitenneuker; laten we dar nou 'ns eerlijk in zijn.
Ga jij nu nou maar je varkens neuken
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 20-06-2003 @ 15:38:
Ga jij nu nou maar je varkens neuken
ik durf te wedden dat dit een zware belediging is in turkije, achmetje85
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 17:01
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef op 20-06-2003 @ 17:46:
ik durf te wedden dat dit een zware belediging is in turkije, achmetje85
Atje staat niet voor achmetje

Of dat zo is weet ik niet, t is iig wel een beledigend woord ja
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 17:54
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:38:
Gelukkig ben jij niet de gemiddelde Nederlander, want dan zou dat betekenen dat de gemiddelde Nederlander een kortzichtige generaliserende racist is. Laten we daar dan ook eens eerlijk over zijn.
Oud 20-06-2003, 18:12
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik weet niet wat er allemaal al gezegd is in dit topic, maar door de aanhouding van de AH-medewerkers ben ik in ieder geval van mening dat de wet duidelijk moet zijn over wat wel en niet mag bij het aanhouden van een winkeldief.

Ik heb er wel enig begrip voor dat winkelmedewerkers die constant geconfronteerd worden met diefstallen, daardoor op een bepaald moment geweldadig gaan reageren, maar ik vind het niet goed. Niet eens in de eerste plaats uit medelijden met de dief. Door geweldadig handelen tegen winkeldieven goed te keuren, gaan winkeldieven zich meer bewapenen, waardoor er meer geweld plaatsvindt. Daardoor zullen winkeliers weer geweldadiger handelen, daardoor escaleert het geweld en komt het in een vicieuze cirkel terecht.

Ik denk bovendien dat winkeldieven, ondanks het feit dat ze crimineel zijn, toch als mens moeten worden behandeld. Als we namelijk de menswaardigheid uit het oog verliezen, ben ik bang dat we in een situatie terecht komen waarin het toegestaan is winkeldieven te doden of minstens het ziekenhuis in te slaan. Het laatste heeft weer langere wachtlijsten en hogere zorguitgaven tot gevolg.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 18:14
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 20-06-2003 @ 19:12:
*verhaal*
Ik ben het geheel met je eens.
Oud 20-06-2003, 18:29
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 19-06-2003 @ 22:30:
Zoals Naam Onbekend al aangaf zijn er genoeg mensen in ons land die voldoende geld hebben om door middel van Aldi-koopjes in leven te blijven, maar bijvoorbeeld onvoldoende hebben om hun kinderen mee te laten gaan met een schoolreisje of lid kunnen laten worden van een sportclub ofzo. Ik vind dat dit soort dingen in een welvarend land als het onze voor iedereen beschikbaar moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 18:50
NN
NN is offline
Citaat:
BARON schreef op 20-06-2003 @ 15:28:
ja, maar die hoeven niet te stelen. Dat doen ze ook niet, want dat doen die junks, moslims en ander uitschot al.
Ja, en ze hoeven ook niet te stigmatiseren, te generaliseren en onzin te vertellen want dat doe jij wel, hè?
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 16:30
Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 20-06-2003 @ 19:12:
Ik weet niet wat er allemaal al gezegd is in dit topic, maar door de aanhouding van de AH-medewerkers ben ik in ieder geval van mening dat de wet duidelijk moet zijn over wat wel en niet mag bij het aanhouden van een winkeldief.

Ik heb er wel enig begrip voor dat winkelmedewerkers die constant geconfronteerd worden met diefstallen, daardoor op een bepaald moment geweldadig gaan reageren, maar ik vind het niet goed. Niet eens in de eerste plaats uit medelijden met de dief. Door geweldadig handelen tegen winkeldieven goed te keuren, gaan winkeldieven zich meer bewapenen, waardoor er meer geweld plaatsvindt. Daardoor zullen winkeliers weer geweldadiger handelen, daardoor escaleert het geweld en komt het in een vicieuze cirkel terecht.

Ik denk bovendien dat winkeldieven, ondanks het feit dat ze crimineel zijn, toch als mens moeten worden behandeld. Als we namelijk de menswaardigheid uit het oog verliezen, ben ik bang dat we in een situatie terecht komen waarin het toegestaan is winkeldieven te doden of minstens het ziekenhuis in te slaan. Het laatste heeft weer langere wachtlijsten en hogere zorguitgaven tot gevolg.
Vooral die laatste zin heb je gelijk in.
Oud 21-06-2003, 17:17
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 20-06-2003 @ 18:54:
Gelukkig ben jij niet de gemiddelde Nederlander, want dan zou dat betekenen dat de gemiddelde Nederlander een kortzichtige generaliserende racist is. Laten we daar dan ook eens eerlijk over zijn.
net als dat jij hier een overhaaste conclusie trekt, of demoniseert

lekker, flamewars
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten