Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Man, alsof iedereen in dit land welvarend is! Er zijn nog zat mensen die met een minimuminkomen moeten leven en er zijn ook nog zat zwervers en tja er zijn heus wel mensen die wat jatten daarom. ZE zouden toch niet dingen van een paar euro gaan jatten als ze gewoon een goed inkomen hadden ![]() En ik had t niet over allemaal hongerlijders die vechten voor een stukje voedsel, leer lezen. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
jullie hebben zelf toegegeven dat PROPORTIONEEL GEWELD aanvaardbaar is bij het overmeesteren! hoe is het mogelijk dat je deze poging tot moord goedpraat (heel proportionele zelfverdediging van deze dief ook ![]() terwijl het erg is als een dief 3 klappen teveel krijgt dan nodig is voor overmeestering??? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is niets mis met op heterdaad iemand betrappen en deze staande houden, mits er niet buitenproportioneel geweld wordt gebruikt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2- verklaar u nader? beschermen tegen wie, door wie? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik weet niet wat er allemaal al gezegd is in dit topic, maar door de aanhouding van de AH-medewerkers ben ik in ieder geval van mening dat de wet duidelijk moet zijn over wat wel en niet mag bij het aanhouden van een winkeldief.
Ik heb er wel enig begrip voor dat winkelmedewerkers die constant geconfronteerd worden met diefstallen, daardoor op een bepaald moment geweldadig gaan reageren, maar ik vind het niet goed. Niet eens in de eerste plaats uit medelijden met de dief. Door geweldadig handelen tegen winkeldieven goed te keuren, gaan winkeldieven zich meer bewapenen, waardoor er meer geweld plaatsvindt. Daardoor zullen winkeliers weer geweldadiger handelen, daardoor escaleert het geweld en komt het in een vicieuze cirkel terecht. Ik denk bovendien dat winkeldieven, ondanks het feit dat ze crimineel zijn, toch als mens moeten worden behandeld. Als we namelijk de menswaardigheid uit het oog verliezen, ben ik bang dat we in een situatie terecht komen waarin het toegestaan is winkeldieven te doden of minstens het ziekenhuis in te slaan. Het laatste heeft weer langere wachtlijsten en hogere zorguitgaven tot gevolg. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|