Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2003, 17:26
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 27-07-2003 @ 18:20:
hoe komt hij er eigenlijk bij dat pesten je eigen schuld zou zijn...

dat is wel een heel slap excuus voor een pester...
Dat vonden wij nou ook al

Citaat:
Sithan quote:

Was het maar zo simpel

Als ik buiten ben op een open veld en het gaat regenen, maar ik kan nergens naar binnen wordt ik toch ook nat. Dan kan je toch ook niet stellen dat je niet op de regen in kan gaan, dat is dan geen keuze die je hebt op dat moment.
Pesten valt op je neer, omdat je toevallig 'op dat open veld buiten staat en nergens naar binnen kan'...en sja de mensen die van zich afbijten die hebben een paraplu ...maar zie daar maar eens aan te komen op zo'n open veld...en dan kan je nog zo hard rennen, dat maakt je alleen maar natter

Al die metaforen! Fantastisch! Jij bent iemand waarmee ik kan praten! En weer ben ik het er helemaal mee eens - ernstig he - nog steeds een meeloper
Advertentie
Oud 27-07-2003, 17:27
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 18:26:
Al die metaforen! Fantastisch! Jij bent iemand waarmee ik kan praten! En weer ben ik het er helemaal mee eens - ernstig he - nog steeds een meeloper
Ik heb teveel fantasie blijkt wel weer
Oud 27-07-2003, 17:32
Stepsje
Stepsje is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:22:
Was het maar zo simpel

Als ik buiten ben op een open veld en het gaat regenen, maar ik kan nergens naar binnen wordt ik toch ook nat. Dan kan je toch ook niet stellen dat je niet op de regen in kan gaan, dat is dan geen keuze die je hebt op dat moment.
Pesten valt op je neer, omdat je toevallig 'op dat open veld buiten staat en nergens naar binnen kan'...en sja de mensen die van zich afbijten die hebben een paraplu ...maar zie daar maar eens aan te komen op zo'n open veld...en dan kan je nog zo hard rennen, dat maakt je alleen maar natter
Helemaal mee eens en erg mooi gezegd
Oud 27-07-2003, 17:36
Sithan
Sithan is offline
So do all who see such a time, but that is not for them to decide...

Sorry kon t ff niet laten...ik heb die film te vaak gezien

Laatst gewijzigd op 27-07-2003 om 17:41.
Oud 27-07-2003, 17:40
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:27:
*Kots* Waarom stal je geen paraplu van iemand anders dan?
Oud 27-07-2003, 17:41
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:40:
Omdat die er niet zijn, wellicht ...je staat alleen op een open veld ...

Dat ik dit nog moet gaan uitleggen

Maar goed als je wil dat ik het zonder metaforen doe, fijn...
Je hebt geen keuze, aangezien je WORDT uitgekozen...

Laatst gewijzigd op 27-07-2003 om 17:43.
Oud 27-07-2003, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:27:
Fantasie is goed
Oud 27-07-2003, 17:44
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:41:
Omdat die er niet zijn, wellicht ...je staat alleen op een open veld ...

Dat ik dit nog moet gaan uitleggen
Trouwens, welke mongool gaat nou in zijn eentje in een veld staan, als het toch al bewolkt is... Dat is de Goden verzoeken.
Oud 27-07-2003, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Zeg es een keer wat nuttigs - ze waren te lang allemaal nou goed - ik ben maar 1.53 en 2 mm lang - lastig om dan een paraplu te jatten van iemand die 2 m lang is
Oud 27-07-2003, 17:46
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:44:
Trouwens, welke mongool gaat nou in zijn eentje in een veld staan, als het toch al bewolkt is... Dat is de Goden verzoeken.
En als je nou dat veld moet oversteken om van dorre woestijn naar vruchtbare grond te komen...

Ik heb je tot nu toe nog geen zinnige reactie horen geven

Heb je ooit geprobeerd om je in te leven in iemand die gepest werd, alvorens dat lulverhaal van je te plaatsen

Laatst gewijzigd op 27-07-2003 om 17:49.
Oud 27-07-2003, 17:47
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 18:45:
Zeg es een keer wat nuttigs - ze waren te lang allemaal nou goed - ik ben maar 1.53 en 2 mm lang - lastig om dan een paraplu te jatten van iemand die 2 m lang is
Nog iemand met fantasie
Oud 27-07-2003, 17:48
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
je staat alleen in dat open veld zonder paraplu, dus je wordt gepest..als je iemand anders' paraplu steelt, staat die alleen en wordt die gepest, dat is problemen opschuiven, niet oplossen

puh
Oud 27-07-2003, 17:49
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 18:45:
Kleinduimpje kon ook zeven-mijls-laarzen aan. En die was nog een stukje kleiner... Niet veel, maar wel een beetje.
Oud 27-07-2003, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:46:
En als je nou dat veld moet oversteken om van dorre woestijn naar vruchtbare grond te komen...

Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:49:
Kleinduimpje kon ook zeven-mijls-laarzen aan. En die was nog een stukje kleiner... Niet veel, maar wel een beetje.
Die kreeg hulp van een voorwerp niet waar?
Als ik een magnum zoveel.zoveel heb, zou ik ze ook wel aankunnen.
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:46:

Heb je ooit geprobeerd om je in te leven in iemand die gepest werd, alvorens dat lulverhaal van je te plaatsen
Een dor veld is niet dor als het daar gaat regenen, en dus heb je geen paraplu nodig.
Oud 27-07-2003, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:49:
Jeetje - ik dacht niet dat je het kon maar ik heb toch echt geglimlacht om een opmerking van je - maar dat zal je intentie wel niet geweest zijn met je laatste opmerking hmm?
Oud 27-07-2003, 17:51
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:50:
Een dor veld is niet dor als het daar gaat regenen, en dus hen je geen paraplu nodig
De woestijn blijft anders even dor, na een regenbui

Maar ik krijg t gevoel dat je wil afwalen van het eigenlijke punt waar het om ging
Oud 27-07-2003, 17:53
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:51:
De woestijn blijft anders even dor, na een regenbui

Maar ik krijg t gevoel dat je wil afwalen van het eigenlijke punt waar het om ging
Nee, wist je dat in de woestijn garnalen overleven? Na een regenbui komen de eitjes uit, en blijven maandne leven in poeltjes.
Oud 27-07-2003, 17:53
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 27-07-2003 @ 18:48:
je staat alleen in dat open veld zonder paraplu, dus je wordt gepest..als je iemand anders' paraplu steelt, staat die alleen en wordt die gepest, dat is problemen opschuiven, niet oplossen

puh
Dus jij wordt liever gepest dan dat iemand anders gepest wordt? Als je eenmaal een paraplu gejat hebt dan kan jij degene die zonder paraplu staat onder je paraplu meenemen. Natuurlijk niet degene waarvan jij hem gejat hebt,maar degene die na een paar keer jatten niet weet hoe hij aan een paraplu moet komen.
Oud 27-07-2003, 17:54
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:53:
Nee, wist je dat in de woestijn garnalen overleven? Na een regenbui komen de eitjes uit, en blijven maandne leven in poeltjes.
worden alle pest-slachtoffer hier uitgescholden voor garnaal of was dit een nutteloze post..?

Oud 27-07-2003, 17:54
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Who even cares...t gaat niet over hoe mij metaforisch taalgebruik klopt met de werkelijkheid, maar met het idee dat ermee moet worden overgedragen...
En nu ben je alleen maar aan het zoeken naar fouten in mijn verhaal om jezelf een beetje beter te voelen

PS. heb je enig idee waarom het dan toch woestijn blijft heten
Oud 27-07-2003, 17:55
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:54:
Who even cares...t gaat niet over hoe mij metaforisch taalgebruik klopt met de werkelijkheid, maar met het idee dat ermee moet worden overgedragen...
En nu ben je alleen maar aan het zoeken naar fouten in mijn verhaal om jezelf een beetje beter te voelen
Nee, mezelf beter voelen doe ik niet door een post meer of minder... En dat metaforisch taalgebruik, tja, daar ben ik totaal niet van onder de indruk.
Oud 27-07-2003, 17:56
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Dus jij wordt liever gepest dan dat iemand anders gepest wordt? Als je eenmaal een paraplu gejat hebt dan kan jij degene die zonder paraplu staat onder je paraplu meenemen. Natuurlijk niet degene waarvan jij hem gejat hebt,maar degene die na een paar keer jatten niet weet hoe hij aan een paraplu moet komen.
in de 7 jaar dat ik gepest ben, zat 1 pauze van ongeveer een maand, toen ging het pesten over op een ander meisje..
ik wist toen hoe zij zich moest voelen, omdat ik al 6 en een half jaar hetzelfde doormaakte, ik heb haar toen geholpen, zodat het pesten weer op mij overging, om te voorkomen dat zij zich ook klote ging voelen.

dom? misschien..
maar wel sociaal.
Oud 27-07-2003, 17:56
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:55:
Nee, mezelf beter voelen doe ik niet door een post meer of minder... En dat metaforisch taalgebruik, tja, daar ben ik totaal niet van onder de indruk.
Ik post het ook niet met de intentie dat jij onder indruk zal raken, maar dat je enigszins mijn punt begrijpt...maar dat doe of wil je blijkbaar niet.
Oud 27-07-2003, 17:57
MickeyV
MickeyV is offline
Fred, met jouw analyse van het begrip "pesten" kan ik me helaas niet verenigen. Bovendien vind ik dat je enigszins in het duister laat of je nu slechts een beschrijving van een bepaald deel van de werkelijkheid geeft ("er wordt gepest") of dat je daaraan ook een oordeel verbindt. Enerzijds stel je dat je pesten niet promoot, anderzijds meen je dat pesten opvoedt en, alsook, dat het in wezen een wenselijk schiftingsmechanisme is dat effectueert dat de zwakken die plaats toegewezen krijgen die ze verdienen. M. a. w.: de neutrale houding die je jezelf toedicht is moeilijk te rijmen met de gunstige kwalificaties die je aan het pesten geeft.

Maar terzake. Aansluitend en voortbordurend op wat al betoogd is stel ik je analyse in dit opzicht niet admissibel te zijn dat zij oorzaak en gevolg van het pesten verwart. Immers, als we als juist aannemen dat de pestende kinderen vaak zélf onzeker zijn (onzekerheid die overigens vaak niet zonder grond zal zijn) én dat de slachtoffertjes van hun pernicieuze activiteiten vaak in een bepaald opzicht anders zijn, en wel hierin, dat ze in een bepaald opzicht uitblinken, volgt daaruit dan niet dat pesten juist dát bewerkstelligt wat contrair is aan het effect dat het volgens jou sorteert? Immers, dan worden gunstige eigenschappen vertrapt ten faveure van de bestendiging casu quo veiligstelling van ongunstige danwel gemiddelde eigenschappen. Kort gezegd: pesten strekt slechts tot het inhiberen van vooruitgang.
Another Way
Another Way is offline
Dit topic hoort trouwens op psych
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 27-07-2003 @ 18:54:
worden alle pest-slachtoffer hier uitgescholden voor garnaal of was dit een nutteloze post..?

Nee, dit was een gratis biologie les, als je een abonnement op me neemt, kan je nog meer verwachten...
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 27-07-2003 @ 18:56:
in de 7 jaar dat ik gepest ben, zat 1 pauze van ongeveer een maand, toen ging het pesten over op een ander meisje..
ik wist toen hoe zij zich moest voelen, omdat ik al 6 en een half jaar hetzelfde doormaakte, ik heb haar toen geholpen, zodat het pesten weer op mij overging, om te voorkomen dat zij zich ook klote ging voelen.

dom? misschien..
maar wel sociaal.
De wereld is nog niet helemaal overspoeld met verdorven mensen
Oud 27-07-2003, 17:59
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 18:57:
De wereld is nog niet helemaal overspoeld met verdorven mensen
mjah, als je zo iemand gewoon met tranen in haar ogen ziet staan, dat doet echt zeer, je weet wat zo iemand doormaakt..
je kunt er iets aan doen, als je dat niet doet, moet je je naam veranderen in Fred E.
Oud 27-07-2003, 18:00
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 18:57:
Nee, dit was een gratis biologie les, als je een abonnement op me neemt, kan je nog meer verwachten...
Ik mag hopen dat je er een leuk kado bij doet, want voorlasnog is jouw verhaal meer bruikbaar als pleepapier...
Oud 27-07-2003, 18:01
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 27-07-2003 @ 18:59:
mjah, als je zo iemand gewoon met tranen in haar ogen ziet staan, dat doet echt zeer, je weet wat zo iemand doormaakt..
je kunt er iets aan doen, als je dat niet doet, moet je je naam veranderen in Fred E.
Meisje, léés...!!!
MickeyV
MickeyV is offline
Fred is vast de kwaadste niet. Men moet natuurlijk niet in Freds, buitenissige, standpunten aanleiding zien hem te pesten.

Oh, Fred, bent u ook aan het lezen?
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
nog geld betalen ook voor jou crappy geklets..
Oud 27-07-2003, 18:02
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 19:00:
Ik mag hopen dat je er een leuk kado bij doet, want voorlasnog is jouw verhaal meer bruikbaar als pleepapier...
Dan raad ik je het zeker aan!
Oud 27-07-2003, 18:02
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 19:01:
Meisje, léés...!!!
ik lees,

en blijf bij wat ik zeg.
Oud 27-07-2003, 18:03
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 19:01:
Meisje, léés...!!!
Iets verteld mij dat ze dat allang gedaan heeft óf er geen behoefte daartoe voelt..

Kan me nou echt niet bedenken waarom
Oud 27-07-2003, 18:04
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Qamra schreef op 27-07-2003 @ 19:03:
Iets verteld mij dat ze dat allang gedaan heeft óf er geen behoefte daartoe voelt..

Kan me nou echt niet bedenken waarom
In jouw geval telt: Meisje, spel...
Oud 27-07-2003, 18:04
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 27-07-2003 @ 18:57:
Fred, met jouw analyse van het begrip "pesten" kan ik me helaas niet verenigen. Bovendien vind ik dat je enigszins in het duister laat of je nu slechts een beschrijving van een bepaald deel van de werkelijkheid geeft ("er wordt gepest") of dat je daaraan ook een oordeel verbindt. Enerzijds stel je dat je pesten niet promoot, anderzijds meen je dat pesten opvoedt en, alsook, dat het in wezen een wenselijk schiftingsmechanisme is dat effectueert dat de zwakken die plaats toegewezen krijgen die ze verdienen. M. a. w.: de neutrale houding die je jezelf toedicht is moeilijk te rijmen met de gunstige kwalificaties die je aan het pesten geeft.

Maar terzake. Aansluitend en voortbordurend op wat al betoogd is stel ik je analyse in dit opzicht niet admissibel te zijn dat zij oorzaak en gevolg van het pesten verwart. Immers, als we als juist aannemen dat de pestende kinderen vaak zélf onzeker zijn (onzekerheid die overigens vaak niet zonder grond zal zijn) én dat de slachtoffertjes van hun pernicieuze activiteiten vaak in een bepaald opzicht anders zijn, en wel hierin, dat ze in een bepaald opzicht uitblinken, volgt daaruit dan niet dat pesten juist dát bewerkstelligt wat contrair is aan het effect dat het volgens jou sorteert? Immers, dan worden gunstige eigenschappen vertrapt ten faveure van de bestendiging casu quo veiligstelling van ongunstige danwel gemiddelde eigenschappen. Kort gezegd: pesten strekt slechts tot het inhiberen van vooruitgang.
En nog iemand die iets goeds te zeggen heeft Gelukkig zijn er nog mensen die wel nadenken

Citaat:

Als dat dan van dezelfde kwaliteit is als al je andere reply's kan ik volgensmij beter een meeloper worden - ohnee - dat was ik al
Oud 27-07-2003, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 19:04:
Beginnen we daar weer over - volgensmij is dat een stokpaardje van je - mensen die wat minder zijn in spellen de grond in boren, plus dat je dictator wil worden - nou joh - we hebben je cv al bijna rond
Oud 27-07-2003, 18:07
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 19:04:
Jij denkt dat ik voor s.com moeite voor mijn spelling ga doen? No way
Oud 27-07-2003, 18:07
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 19:02:
Dan raad ik je het zeker aan!
Ach tellsell raadt me ook vanalles aan...dus join the club
Oud 27-07-2003, 18:10
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Sithan schreef op 27-07-2003 @ 19:07:
Ach tellsell raadt me ook vanalles aan...dus join the club
Waarom telkens van die gezichtjes? Onzekerheid?
AngelLena
AngelLena is offline
De gepesten hebben vaak geen keuze. Zij worden uitgekozen. Die bepaalde maatschappij heeft een pispaaltje nodig en zoekt er willekeurig 1 uit. Die kan nog zo goed van zich afbijten, maar dat werkt niet, wordt het voor de pesters alleen maar leuker.

Stel je bent werkzaam in een winkel, er komt een man aan, die staat tegenover je, er is verder niemand aanwezig. Hij trekt een pistool en verzoekt vriendelijk om al het geld in een tasje te doen en aan hem te overhandigen. Dat doe je maar want anders schiet die eikel je gewoonweg neer. Zo slim ben je dan ook wel weer.
Je gaat mij niet vertellen dat je om een overval gevraagd hebt of dat het je eigen schuld is dat je wordt overvallen.
Nee, die overvaller heeft jouw winkel uitgekozen om te overvallen. Da's iets heel anders. Je hebt het als winkel medewerker niet voor het kiezen. Is met pesten net zo. Je kan er niets tegen doen want dan maak je het alleen maar leuker, dus je laat het over je heen komen in de hoop dat het ooit ophoudt.

Zoals Bert Visscher het zo mooi kan zeggen: Keihard en levensgevaarlijk, maar je hebt geen keuze, het is oorlog!
AlopiA
AlopiA is offline
1 ding moeten we hem nageven:
vrijwel niemand krijgt binnen zo'n korte tijd zoveel reacties op zo'n nutteloze stelling
Oud 27-07-2003, 18:11
Vraag Fred E.
Vraag Fred E. is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 19:06:
Beginnen we daar weer over - volgensmij is dat een stokpaardje van je - mensen die wat minder zijn in spellen de grond in boren, plus dat je dictator wil worden - nou joh - we hebben je cv al bijna rond
Blij toe - meid .
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Soveelah schreef op 27-07-2003 @ 19:06:
Tja, en dan spelt er iemand wel goed en dan bewaart Fred het zwijgen! Foei toch, Fred.
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 19:10:
Lol! Kun je niet meer discussiëren? Weet je geen argumenten meer en ga je maar met dit soort rare dingen smijten?
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-07-2003 @ 19:10:
De gepesten hebben vaak geen keuze. Zij worden uitgekozen. Die bepaalde maatschappij heeft een pispaaltje nodig en zoekt er willekeurig 1 uit. Die kan nog zo goed van zich afbijten, maar dat werkt niet, wordt het voor de pesters alleen maar leuker.

Stel je bent werkzaam in een winkel, er komt een man aan, die staat tegenover je, er is verder niemand aanwezig. Hij trekt een pistool en verzoekt vriendelijk om al het geld in een tasje te doen en aan hem te overhandigen. Dat doe je maar want anders schiet die eikel je gewoonweg neer. Zo slim ben je dan ook wel weer.
Je gaat mij niet vertellen dat je om een overval gevraagd hebt of dat het je eigen schuld is dat je wordt overvallen.
Nee, die overvaller heeft jouw winkel uitgekozen om te overvallen. Da's iets heel anders. Je hebt het als winkel medewerker niet voor het kiezen. Is met pesten net zo. Je kan er niets tegen doen want dan maak je het alleen maar leuker, dus je laat het over je heen komen in de hoop dat het ooit ophoudt.

Zoals Bert Visscher het zo mooi kan zeggen: Keihard en levensgevaarlijk, maar je hebt geen keuze, het is oorlog!
hier ben ik het mee eens ja
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Vraag Fred E. schreef op 27-07-2003 @ 19:10:
Omdat sommige mensen mijn intenties en verhalen niet snappen als ik metaforisch taalgebruik gebruik...

Regels voor berichten