Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2003, 21:22
Yousra
Yousra is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-10-2003 @ 21:51:
Ik spuug op Nederlanders die Turkse mede-studenten voor crimineel tuig aanzien.
Ik ben dan wel geen Turk en het ging nog net niet zover dat ik voor crimineel tuig werd aangezien maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn Nederlandse mede-studenten alles behalve bevordelijk voor de integratie waren.

Op de één of andere manier word je behandeld alsof je niet op een eerlijke manier op hetzelfde studieniveau als hen terecht bent gekomen. Je hebt vast gefraudeerd of geluk gehad. Je wordt bij voorbaat geweerd bij groepsopdrachten want je bent vast niet van plan om iets bij te dragen. Je wordt als meelifter beschouwd. Zo heb ik het helaas ervaren en dat is erg frustrerend en oneerlijk.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2003, 21:36
Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
I'm with Che Guevara.
Oud 15-10-2003, 22:32
Verwijderd
Citaat:
Yousra schreef op 15-10-2003 @ 22:22:
Ik ben dan wel geen Turk en het ging nog net niet zover dat ik voor crimineel tuig werd aangezien maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn Nederlandse mede-studenten alles behalve bevordelijk voor de integratie waren.

Op de één of andere manier word je behandeld alsof je niet op een eerlijke manier op hetzelfde studieniveau als hen terecht bent gekomen. Je hebt vast gefraudeerd of geluk gehad. Je wordt bij voorbaat geweerd bij groepsopdrachten want je bent vast niet van plan om iets bij te dragen. Je wordt als meelifter beschouwd. Zo heb ik het helaas ervaren en dat is erg frustrerend en oneerlijk.

Dat bedoel ik dus, veel Nederlanders denken dat geen enkele allochtoon deugt en dat is frustrerend voor de 99% die wel deugt. Ik ben benieuwd hoe het zou zijn als we eens wat LPF-volk in Marokko in wijken bijelkaar zouden zetten, om hen eens te laten ervaren hoe een immigrant of de kinderen van immigranten zich voelen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2003, 22:58
Zaina
Zaina is offline
Dan moet je natuurlijk niet het LPF volk (wie zit er eigenlijk allemaal in?) allemaal over één kam scheren. Dat is frustrerend voor degene die wel ervan deugen
Oud 15-10-2003, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ik spuug op Nederlanders die denken met hun grote domme bek alles over allochtonen te mogen zeggen. Fuck them.
Zo mag ik het horen, ik ben ook helemaal flauw van die Nederlanders die mij en mijn mede allochtonen de hele tijd zitten te beledigen.

Het valt me trouwens wel op dat allochtoon synoniem word aan mensen met een andere huidskleur, bah
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 15-10-2003 @ 23:58:
Dan moet je natuurlijk niet het LPF volk (wie zit er eigenlijk allemaal in?) allemaal over één kam scheren. Dat is frustrerend voor degene die wel ervan deugen
Jij bent de enige LPF'er die ik wel mag
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 17:44
volnat
volnat is offline
Hee Gauloise,

jij bent allochtoon zei je, waar kom je dan wel niet vandaan?

Volnat
Oud 16-10-2003, 21:01
Verwijderd
Omdat mijn moeder buitenlandse is ben ik officieel allochtoon
Mijn moeder komt trouwens uit Duitsland.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 21:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Yousra schreef op 15-10-2003 @ 22:22:

Dus het uitschot der natie zit inmiddels op de universiteit...
Offtopic: Even voor alle duidelijkheid, ik bedoel dus jouw autochtone mede-studenten...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 23:21
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 16-10-2003 @ 22:01:
Omdat mijn moeder buitenlandse is ben ik officieel allochtoon
Mijn moeder komt trouwens uit Duitsland.
Mijn moeder is ook buitenlandse dus ben ik ook een allochtoon

Hè lekker zo, allochtonen onder elkaar

mijn moeder komt trouwens uit australia maar dat wisten jullie waarschijnlijk alwel...

Laatst gewijzigd op 16-10-2003 om 23:23.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 23:38
Verwijderd
Citaat:
SimShalom schreef op 17-10-2003 @ 00:21:
Hè lekker zo, allochtonen onder elkaar
Zeker, wil je nog een kopje thee beste SimShalom
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 07:32
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 17-10-2003 @ 00:38:
Zeker, wil je nog een kopje thee beste SimShalom
Heeerlijk, maar dan moet dat wel met een speculaasje, t.b.v. de integratie
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 09:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-10-2003 @ 18:31:
Ze belemmeren het wel. Jullie moslims moeten als je hier bent gekomen zo snel mogelijk integreren en niet blijven hangen in jullie moslimcultuur, zo niet dan hebben jullie niet het recht om van ons belastinggeld gebruik te maken.
En wie ben jij om dat te bepalen. What the F(censored) versta jij onder integreren????

Citaat:
DEADLOCKED schreef op 09-10-2003 @ 18:31:
Nou heb ik het nog niet eens gehad over de criminel marokkanen en antillianen.
Wat hebben Antillianen met moslims te maken????
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 09:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 09-10-2003 @ 21:38:
Ontopic: schaf toch alle religieuze scholen af, dat zou de verdraagzaamheid an sich ten goede komen.
Ben ik niet mee eens. Geloof het of niet maar sommige mensen vinden religie nog steeds het belangrijkste.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 09:49
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 10-10-2003 @ 18:06:
jonge, jonge, wat een niveau toch weer

Ik kan me altijd nogal moeilijk voorstellen dat een islamitische school waar veel aan arabische taal en godsdienst onderwijs gedaan wordt de integratie niet belemmert. De normen en waarden die daar bij gebracht worden zijn niet degene die je moet kennen om hier in nederland mee te kunnen draaien. Lijkt me.
Heb jij het als "Nederlander" over normen en waarden????
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 09:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
lovetear schreef op 10-10-2003 @ 18:50:
Kortom, ze leren daar omgaan met twee culturen. Dat vind ik iets goeds. Integreren betekent voor mij niet afstand doen van je geloof en je idealen. Je mag zo anders zijn als je wilt, zolang je maar mee kunt komen in de maatschappij.
Precies
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 09:55
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Joostje schreef op 11-10-2003 @ 08:40:
Een Allahtoon is een islamitische allochtoon, denk ik
Die van Mohammed Allach vond ik toch beter
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2003 @ 10:49:
Heb jij het als "Nederlander" over normen en waarden????
En waarom zou dat niet mogen? Elke cultuur heeft zijn eigen normen en waarden, ik zie niet in waarom een Nederlander niet zou mogen zeggen dat zijn normen en waarden botsen met de normen en waarden van een 'allochtoon'.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 10:09
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2003 @ 11:02:
En waarom zou dat niet mogen? Elke cultuur heeft zijn eigen normen en waarden, ik zie niet in waarom een Nederlander niet zou mogen zeggen dat zijn normen en waarden botsen met de normen en waarden van een 'allochtoon'.
Nee, ze sugereren dat hun normen en waarden ver boven die van de islamieten staan. Daar erger ik me aan.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2003 @ 11:09:
Nee, ze sugereren dat hun normen en waarden ver boven die van de islamieten staan. Daar erger ik me aan.
Die suggestie lijkt mij ten onrechte gewekt, want het enige dat hij in die post is dat het botsen van normen en waarden onmogelijk bevorderlijk kan zijn voor integratie. Hij kent er geen rangorde aan toe.

Verder kan ik hem niet ongelijk geven. Laten we even een heel simpel voorbeeld geven, dat niet direct op de islam betrekking heeft. Op een bepaalde bijzondere school krijgen leerlingen te horen dat homoseksualiteit eigenlijk niet zo hoort, dat het raar is, dat het onnatuurlijk is, etcetera. Dat is een norm of waarde die strijdt met de algemene opvatting in Nederland. Je kunt moeilijk zeggen dat alle afwijkende, radicale en hatelijke opvattingen maar getolereerd moeten worden in het onderwijs, met een beroep op de vrijheid van godsdienst. Zo ver gaat die mijns inziens niet.

Wat ik er mee wil zeggen is dat er zeker wel dingen zijn die in het onderwijs onderwezen worden die onwenselijke effecten kunnen hebben op de integratie. OF dat op islamitische scholen het geval is, zou ik niet weten. Ik kan alleen raden en dat is altijd een slecht idee.

Laatst gewijzigd op 17-10-2003 om 10:17.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef op 17-10-2003 @ 10:42:
Ben ik niet mee eens. Geloof het of niet maar sommige mensen vinden religie nog steeds het belangrijkste.
Dat geloof ik heus wel, maar bij veel mensen bestaat het idee dat hun godsdienst de ware is en door een gebrek aan kennis over andere religies ontstaan misverstanden.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 12:19
rosa_angelkiz
rosa_angelkiz is offline
weet je wat ik raar vind dat mensen bij het woord allochtoon aan een moslim denken
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 12:38
Verwijderd
Citaat:
rosa_angelkiz schreef op 17-10-2003 @ 13:19:
weet je wat ik raar vind dat mensen bij het woord allochtoon aan een moslim denken
Dat is helemaal niet zo verwonderlijk als je bedenkt dat veruit het grootste gedeelte van de allochtonen in Nederland van Turkse of Marokkaanse afkomst is. En Turken en Marokkanen zijn over het algemeen moslim.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 17-10-2003 @ 13:38:
En Turken en Marokkanen zijn over het algemeen moslim.
94 respectievelijk 97% volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 13:15
Verwijderd
Mja, ik had al even gegoogled, maar ik kreeg niet direct heel bruikbare resultaten

In ieder geval is de opbouw van allochtonen in Nederland vrij duidelijk. De grootste groep wordt gevormd door Turken, daarna Marokkanen en daarna Antillianen/Surinamers. De rest (Joegoslaven, Zuid-Amerikanen, Zuid-Afrikanen etc.) maakt een relatief klein deel uit.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 15:34
Verwijderd
Molukkers zijn er ook nog nare man Hier tenminste wel.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 15:52
Tellurian
Tellurian is offline
Je heb ook moslim molukkers
Oud 17-10-2003, 16:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-10-2003 @ 23:32:
Dat bedoel ik dus, veel Nederlanders denken dat geen enkele allochtoon deugt en dat is frustrerend voor de 99% die wel deugt. Ik ben benieuwd hoe het zou zijn als we eens wat LPF-volk in Marokko in wijken bijelkaar zouden zetten, om hen eens te laten ervaren hoe een immigrant of de kinderen van immigranten zich voelen.
Ik geloof dat dat wel meevalt, hoor. In mijn leefomgeving ken ik nagenoeg niemand die zo denkt over allochtonen in het algemeen. Wel, is men een beetje huiverig geworden voor groepen marokkaanse jongeren die zich in het winkelcentrum opstellen en zich luidruchtig gedragen. Maar afgezien daarvan is het meerendeel aanzienlijk toleranter en opener dan jij schijnt te denken. Ik heb in ieder geval nergens last van, terwijl ik ook niet de meest Nederlandse ben.
Oud 17-10-2003, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 17-10-2003 @ 16:34:
Molukkers zijn er ook nog nare man Hier tenminste wel.
Dat weet ik ook wel, maar ik gaf alleen even de grootste groepen. Er zijn natuurlijk zo enorm veel nationaliteiten dat ze onmogelijk allemaal op te noemen zijn in één post. Maar Turken, Antillianen en Marokkanen zijn de grootste groepen, in ieder geval de groepen die het meest de beeldvorming in de media bepalen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 18:23
Yousra
Yousra is offline
"Vroeger" werd elke allochtoon nog Turk genoemd, dat waren nog eens tijden...

Het leek er even op dat we voortaan alleen nog maar over Antillianen zouden mekkeren maar Marokkanen blijken toch te interessant te zijn.

Over een paar minuten mogen we ons weer kapot ergeren aan de gasten bij B&W...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 17-10-2003 @ 17:29:
Ik geloof dat dat wel meevalt, hoor. In mijn leefomgeving ken ik nagenoeg niemand die zo denkt over allochtonen in het algemeen. Wel, is men een beetje huiverig geworden voor groepen marokkaanse jongeren die zich in het winkelcentrum opstellen en zich luidruchtig gedragen. Maar afgezien daarvan is het meerendeel aanzienlijk toleranter en opener dan jij schijnt te denken. Ik heb in ieder geval nergens last van, terwijl ik ook niet de meest Nederlandse ben.
Ik zie en hoor het wel genoeg om me heen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:37
Verwijderd
zaterdag 18 oktober 2003 uur.

'Marokkaanse criminelen leven op eiland - ongrijpbaar'

Van onze verslaggeefsters Steffie Kouters Annieke Kranenberg
AMSTERDAM - Incidenten met jonge Marokkanen volgen elkaar op. Van de Nederlanders denkt 80 procent dat zij steeds gewelddadiger worden. Twee Marokkaanse studenten klagen over het stigma dat de hele gemeenschap treft.

Een vrouw die snel haar tas vastpakt als je naast haar gaat zitten in de tram. Of de medewerker van de supermarkt die je een kwartier lang volgt, de hele winkel door, wanneer je boodschappen doet met je gehoofddoekte moeder.
Ahmed Dadou (24), student internationaal recht aan de Universiteit van Amsterdam, wordt er ziek van dat hij net zo wordt bekeken als zijn criminele Marokkaans-Nederlandse landgenoten. Ahmed Dadou: 'Wat kan ik ertegen doen? Moet ik met een megafoon op de Dam gaan staan en roepen dat ik het ook verwerpelijk vind wat die jongens uithalen?'

Zijn vriend Rochdi Darrazi (22), student financiële econometrie aan de UvA, lacht: 'Wie is die gek, denken ze dan.' Darrazi wil er niet eens bij stilstaan of Nederlanders huiverig op hem reageren. 'Anders word je paranoïde. Dan ga je zien wat je wilt zien. Dan ben je gedoemd te mislukken.'

Dadou put een sprankje hoop uit de enquête die Maurice de Hond hield om te peilen hoe Nederlanders denken over Marokkanen. 'Zes op de tien Nederlanders zijn níet bang als ze me tegenkomen. Dat is toch mooi meegenomen!'

Verder was het volgens de studenten een rampzalige week, waarin het ene negatieve bericht over Marokkanen het andere opvolgde. Uit de enquête van De Hond bleek daarop dat 80 procent van de Nederlanders denkt dat Marokkaanse jongeren steeds vaker gewelddadig zijn.

'Ben jij Marokkáán?', krijgt Darrazi geregeld te horen. 'Echt? Een Marokkaanse vader en een Marokkaanse moeder?' Ja, knikt Darrazi dan, ja hoor, dat weet ik heel zeker. 'Nou, dan ben je wel heel ánders.' Dadou, tevens panellid van het programma Het Lagerhuis: 'Wij moeten boeten voor de daden van een harde kern criminelen die allang niet meer voor rede vatbaar is. Het idee heerst dat de Marokkaanse gemeenschap het prima vindt wat die jongens in Amsterdam uitspoken, terwijl we er machteloos tegenover staan.'

Vorige week was Dadou op een Marokkaanse bruiloft, waar het verhaal rondzoemde over het doodschoppen van de 43-jarige verslaafde Anja Joos. Een gruwelijke daad, vonden de aanwezigen . Diep medelijden had Dadou met de gepijnigde oudere mannen die daar rondliepen. 'Ze weten: daar worden mijn kinderen, mijn kleinkinderen op aangekeken.'

Natuurlijk is Dadou boos op de jonge Marokkaanse criminelen. 'Pak ze maar keihard aan. Ze weten hoe moeilijk onze gemeenschap het heeft en trekken zich daar niets van aan. Ze leven op een eiland. Heeft niemand je normen en waarden bijgebracht, denk ik dan, net zoals ik denk over de jongens die Meindert Tjoelkert doodschopten.'

Anja Joos is een voorbeeld van zinloos geweld, vinden de studenten. 'Maar bij criminele Marokkanen wordt altijd etnische afkomst, cultuur en islam aangehaald als verklaring. Andere variabelen, zoals sociale achterstand, doen er niet toe ', zegt Darrazi.
Darrazi: 'Nederlanders eisen altijd een verklaring van ons. Maar als hooligans de spelersbus van Ajax in de fik steken, word jij er de volgende dag niet op afgerekend. Van jou wordt geen verklaring verwacht voor hun gedrag.'

Dadou: 'Als ik erop inga en positie inneem, bevestig ik dat er een link is tussen mij en die straatschoffies, terwijl er geen verband is.'

Om het 'hardnekkige stigma' te doorbreken dat Marokkanen vooral na 11 september hebben gekregen, richtte Dadou samen met anderen afgelopen voorjaar het project Koerswijziging.nl op. Darrazi is ambassadeur van de club en trekt binnenkort met een veertig jaar oudere joodse man langs scholen om tolerantie onder jongeren te kweken.

De LPF heeft de 'emancipatie van de racist' veroorzaakt, stelt Dadou. 'Alle onderbuikgevoelens worden verwoord.' Dat is bloedlink, vindt hij. 'Het leidt tot selffulfilling prophecy', vult Darrazi aan.
Dadou merkt het aan de jongens die hij begeleidt bij hun huiswerk. 'De Marokkaanse jongen is al drie keer afgewezen voor een stageplek, terwijl zijn witte klasgenootjes wel worden aangenomen. 's Avonds na tienen vraagt de politie wat hij zo laat op straat moet. Die jongen zegt: Ahmed, wat maakt het uit of ik stop met school? Zelfs de mensen die nog nooit een Marokkaan van dichtbij hebben gezien, denken dat ik straks een vrouw doodschop.'
Het individu wordt beloond, het collectief gestraft, zegt Dadou: 'Als je succes hebt, heb je dat volgens witte Nederlanders puur aan je eigen inzet te danken. Dan metselen ze je sociale omgeving weg. Dan doet mijn analfabete moeder die zo stimuleerde dat ik ging studeren er niet meer toe. Gaat het mis met je, dan wijten ze dat juist weer wel aan je omgeving.'

De Marokkaanse jongeren moeten zich 'massaal' gaan mengen onder Nederlanders, vinden Darrazi en Dadou. 'Als iedere Nederlander vijf Marokkanen kent, gaat hij anders over hen denken. En de Marokkanen die hier wonen, moeten zich meer beroepen op hun Nederlandse identiteit. Want zij maken wél deel uit van die samenleving.' Darrazi, hij zegt het nog maar een keer, voor de vijfde maal: 'Ik ben Amsterdammer.'

Bron: de Volkskrant
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 13:39
Tellurian
Tellurian is offline
ga dat ga ik niet allemaal lezen

vat ff samen
Oud 18-10-2003, 13:40
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-10-2003 @ 21:51:
De meeste zware criminelen zijn geestelijk niet in orde, face it. Welk geestelijk gezond mens vergrijpt zich aan kinderen, welk geestelijk gezond persoon vermoord iemand met voorbedachten rade? Psychisch gestoorde mensen horen in een psychiatrische kliniek, en dat is precies wat TBS is.

Dit is volgens de westerse cultuur.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2003, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-10-2003 @ 14:40:

Daar leven we toch in, althans, bij mijn bescheiden weten is Nederland een westers land.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 14:20
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Yousra schreef op 17-10-2003 @ 19:23:

Over een paar minuten mogen we ons weer kapot ergeren aan de gasten bij B&W...
dan voel je eens hoe dat voelt...
Oud 23-10-2003, 14:22
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-10-2003 @ 14:40:

Ja dus? Dat wil niet zeggen dat het niet waar kan zijn.
Oud 23-10-2003, 15:47
Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
volnat schreef op 11-10-2003 @ 19:05:
En waarom zouden moslims hier islamitische scholen en moskeeën mogen bouwen?

WIj zouden eens een kerk of synagoge moeten bouwen in marokko, ik zweer dat je afgemaakt wordt.

Let op mijn woorden een smeltkroes van culturen gaat vroeg of laat fout, echt waar.

Volnat

In marokko heb je ook KERKEN EN SYNAGOGEN, tsjonge tsjonge tsjonge, waar onwetendheid wel niet naar kan leiden!!!!!!!!!!!
Oud 23-10-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 23-10-2003 @ 16:47:
In marokko heb je ook KERKEN EN SYNAGOGEN, tsjonge tsjonge tsjonge, waar onwetendheid wel niet naar kan leiden!!!!!!!!!!!
turkije ook, midden oosten ook, indonesie ook, maleisie ook, etc etc

Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 15:54
naam onbekend
naam onbekend is offline
Daar komt nog bij: zelfs al zou het helemaal verboden zijn in Marokko, is dat dan voor Nederland een goede reden om dat voorbeeld te volgen? We moeten juist blij zijn dat dat hier wèl kan! Dat heet tolerantie.

Dat vind ik zo typisch aan met name rechts-extremisten: aan de ene kant verketteren ze alles wat allochtoon is, en op dit moment vooral alles wat Marokkaans is, maar aan de andere kant wijzen ze wel steeds op Marokko als het gaat om zaken als moskeeën. Dan willen ze ineens het (vermeende) Marokkaanse beleid kopiëren. Wat zijn ze toch heerlijk consequent
Oud 23-10-2003, 17:15
naam onbekend
naam onbekend is offline
Was net op het journaal: allochtonen voelen zich steeds vaker thuis in Nederland, en het opleidingsniveau van jonge Turken en Marokkanen blijft stijgen.

Er ìs dus nog wel goed nieuws
Oud 23-10-2003, 18:00
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 23-10-2003 @ 16:54:
Dat vind ik zo typisch aan met name rechts-extremisten: aan de ene kant verketteren ze alles wat allochtoon is, en op dit moment vooral alles wat Marokkaans is, maar aan de andere kant wijzen ze wel steeds op Marokko als het gaat om zaken als moskeeën. Dan willen ze ineens het (vermeende) Marokkaanse beleid kopiëren. Wat zijn ze toch heerlijk consequent
Niet generaliseren
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:05
sans plomb
sans plomb is offline
Citaat:
Gatara schreef op 09-10-2003 @ 19:53:
en het was niet het eerste onderzoekje van de onderwijsinspectie waaruit dit resultaat naar voren kwam.
nou en! ik geloof er nog geen fuck van. De Islam is tegen de Westere Wereld. Ze hebben andere normen en waarden als ons.
Oud 23-10-2003, 18:13
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
D!82 schreef op 23-10-2003 @ 19:05:
De Islam is tegen de Westere Wereld.
Mag ik vragen waar jij die wijsheid vandaan haalt? Ben jij soms zelf moslim?

Het is jouw subjectieve beleving. Jij denkt dat 'de' islam tegen de westerse wereld is. Het is echter niet 'de' islam, maar een aantal zichzelf moslim noemende idioten, die helaas te veel invloed hebben. In feite zijn deze mensen hele slechte moslims. De 'echte' islam predikt geen haat, tegen niemand.
Oud 23-10-2003, 18:15
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
wouszer schreef op 23-10-2003 @ 19:00:
Niet generaliseren
Ik generaliseer helemaal niet. Rechts-extremisten haten alles wat allochtoon is. Daarom zijn het ook rechts-extremisten.
Oud 23-10-2003, 18:20
sans plomb
sans plomb is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 23-10-2003 @ 19:13:
Mag ik vragen waar jij die wijsheid vandaan haalt? Ben jij soms zelf moslim?

Het is jouw subjectieve beleving. Jij denkt dat 'de' islam tegen de westerse wereld is. Het is echter niet 'de' islam, maar een aantal zichzelf moslim noemende idioten, die helaas te veel invloed hebben. In feite zijn deze mensen hele slechte moslims. De 'echte' islam predikt geen haat, tegen niemand.
Er zijn ook Moslims die zeggen dat ze Moslim zijn, maar er verder niks aan doen. Maar dan bedoel ik de Moslims die volgens de Koran leven. Die hebben een hekel aan Westerse trekjes: alcohol,drugs, vrouwen zijn gelijk.
Oud 23-10-2003, 18:28
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
D!82 schreef op 23-10-2003 @ 19:20:
Er zijn ook Moslims die zeggen dat ze Moslim zijn, maar er verder niks aan doen.
En er zijn ook praktiserende moslims die prima kunnen omgaan met wester normen en waarden. Sterker nog, dat is zelfs de overgrote meerderheid. Maar die zijn niet interessant voor de media, dus daar hoor je niets over. Zo krijgen autochtonen een verknipt beeld over de islam en over moslims. Jij bent een mooi voorbeeld.
Citaat:
Maar dan bedoel ik de Moslims die volgens de Koran leven. Die hebben een hekel aan Westerse trekjes: alcohol,drugs, vrouwen zijn gelijk.
Dat is bepaald niet hetzelfde als: ze zijn tegen de westerse wereld. Maar moeten moslims van jou dan meteen massaal aan de drugs en de alcohol? Bekijk het positief: als die mensen geen drank en drugs gebruiken, zijn ze wel een stuk veiliger in het verkeer.

Er zijn trouwens ook christenen die heel erg volgens de Bijbel leven. Die hebben ook een hekel aan wat jij 'westerse trekjes' noemt. Waarom hoor ik daar niemand over?

Laatst gewijzigd op 23-10-2003 om 18:30.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 18:57
Sambal
Sambal is offline
Ik zal mijn verhaal eens doen, waar ik me aan erger als autochtoon.

Ik zit zelf op een school met redelijk wat buitenlanders en erger mij mateloos aan 'de gemiddelde marrokaan' bij mij op school. Ik zie vrienden uit joegoslavië,Indonesië.vietnam en china zich wel aanpassen en Nederlands praten maar het valt mij erg op dat de marrokanen (ik weet dat dit marrokanen zijn, ik generaliseer echt niet) toch wel leuk in hun eigen taaltje blijven brabbelen tegen elkaar. Het meeste erger ik me nog als het over mij gaat waar ik eigelijk zelf bij staat, en als je vraagt waar het over gaat word je gewoon uitgelachen. Ik heb zelf altijd zoiets gehad van: laat die discussie maar lopen, ik heb er geen last van, totdat ik zelf in elkaar geslagen ben door een moslim omdat hij mijn fiets wilde stelen(het was een broer van een jongen die bij mij op voetballen ZAT). ZAT ja, die jongen zelf zat voor een gewapende overval in een jeugdgevangenis. Na deze incidenten ben ik toch wel gaan twijfelen en ben ik me af gaan vragen hoe het komt dat ik als ik een vietnamees zoiets heb van en bij een moslim zoiets van . Misschien kan een van jullie moslims dit uitleggen? Het lijkt mij namelijk zo dat een bootvluchteling uit Vietnam net zoveel kansen heeft als een moslim die hier komt.
Even om aan te geven dat ik geen domme skinhead ben ofzo, zodat daar geen bezwaren over zullen worden gemaakt: een goede vriend van mij is een marrokaan(!!) en die heeft zich wel aan kunnen passen en dat vind ik echt .
Wat mij verder ook opvalt in deze discussie dat er keer op keer een beroep wordt gedaan op de groep moslims die WEL goed is, terwijl het toch erg fout gaat met deze bevolkingsgroep. Een jongen die bij mij op school zat woonde op een woonwagenkamp en kon zich ook goed gedragen en was echt geen wietkweker ofzo, hij heeft hier ook mee in het volkskrantmagazine gestaan dat 'niet alle kampbewoners slecht zijn'. Maar helaas weet ik dat dat op het woonwagenkamp waar hij woonde toch wel tegenviel... erg veel waren crimineel.
Dit gebeurt hier volgens mij ook in deze discussie: een paar intellectuele moslims nemen het op voor hun 'lotgenoten' en zo ook doen alsof ze WEL goed hun best doen om te integreren terwijl dit misschien wel meevalt...
Ik heb even snel getypt in een opwelling en misschien is het niet helemaal duidelijk (anders word het zo'n groot betoog ) maar stel maar vragen! ik ben erg benieuwd naar reacties.....

met antillianen heb ik trouwens geen ervaringen...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:01
Verwijderd
Sambal schreef op 23-10-2003 @ 19:57:

Citaat:
Ik zal mijn verhaal eens doen, waar ik me aan erger als autochtoon.
Doe dat

Citaat:
Ik zit zelf op een school met redelijk wat buitenlanders en erger mij mateloos aan 'de gemiddelde marrokaan' bij mij op school. Ik zie vrienden uit joegoslavië,Indonesië.vietnam en china zich wel aanpassen en Nederlands praten maar het valt mij erg op dat de marrokanen (ik weet dat dit marrokanen zijn, ik generaliseer echt niet) toch wel leuk in hun eigen taaltje blijven brabbelen tegen elkaar. Het meeste erger ik me nog als het over mij gaat waar ik eigelijk zelf bij staat, en als je vraagt waar het over gaat word je gewoon uitgelachen.
Hoe weet je dat ze het over jou hebben? Hoe weet je dat ze geen grapje maken? Maar het is inderdaad wel a-sociaal als jij behoort tot het gespreksgezelschap en ze praten Marokkaans. Als jij niet tot het gespreksgeschelschap hoort is het hun goed recht Marokkaans te spreken met elkaar.

Citaat:
Ik heb zelf altijd zoiets gehad van: laat die discussie maar lopen, ik heb er geen last van, totdat ik zelf in elkaar geslagen ben door een moslim omdat hij mijn fiets wilde stelen(het was een broer van een jongen die bij mij op voetballen ZAT). ZAT ja, die jongen zelf zat voor een gewapende overval in een jeugdgevangenis. Na deze incidenten ben ik toch wel gaan twijfelen en ben ik me af gaan vragen hoe het komt dat ik als ik een vietnamees zoiets heb van en bij een moslim zoiets van . Misschien kan een van jullie moslims dit uitleggen? Het lijkt mij namelijk zo dat een bootvluchteling uit Vietnam net zoveel kansen heeft als een moslim die hier komt.
Baseer je nu je mening over Marokkanen op die jongen die je in elkaar geslagen heeft en de jeugdcrimineel?

Citaat:
Even om aan te geven dat ik geen domme skinhead ben ofzo, zodat daar geen bezwaren over zullen worden gemaakt: een goede vriend van mij is een marrokaan(!!) en die heeft zich wel aan kunnen passen en dat vind ik echt .
Wat is je goed aanpassen? Is je Marokkaanse vriend praktizerend moslim?

Citaat:
Wat mij verder ook opvalt in deze discussie dat er keer op keer een beroep wordt gedaan op de groep moslims die WEL goed is, terwijl het toch erg fout gaat met deze bevolkingsgroep. Een jongen die bij mij op school zat woonde op een woonwagenkamp en kon zich ook goed gedragen en was echt geen wietkweker ofzo, hij heeft hier ook mee in het volkskrantmagazine gestaan dat 'niet alle kampbewoners slecht zijn'. Maar helaas weet ik dat dat op het woonwagenkamp waar hij woonde toch wel tegenviel... erg veel waren crimineel.
Dit gebeurt hier volgens mij ook in deze discussie: een paar intellectuele moslims nemen het op voor hun 'lotgenoten' en zo ook doen alsof ze WEL goed hun best doen om te integreren terwijl dit misschien wel meevalt...
Een deel van de bevolkingsgroep ja.

Citaat:
Ik heb even snel getypt in een opwelling en misschien is het niet helemaal duidelijk (anders word het zo'n groot betoog ) maar stel maar vragen! ik ben erg benieuwd naar reacties.....
Bij dezen

Citaat:
met antillianen heb ik trouwens geen ervaringen...
Ik evenmin. Daarentegen heb ik wel veel ervaring met Marokkanen. Ik heb op een vrij zwarte basisschool gezeten, heb bij een paar Marokkanen in het voetbalelftal gezeten, heb vlakbij een zwarte wijk gewoond en heb gewerkt in een zwarte wijk. En ik kan alleen maar zeggen dat van alle Marokkanen die problemen opleverden het in 99% van de gevallen steeds dezelfde ca. vijfentwintig ettertjes waren.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:18
Verwijderd
Die marrokanen vriendjes van jou zijn echt niet het beeld van de goede moslim. Dus ik vind je hel reply een beetje nutteloos.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten