Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Aardig ben ik he?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je een hekel hebt aan communisme zal je met argumenten moeten komen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er is net gezegd dat Stalin en Mao geen flikker met communisme te maken hebben. En als je daar over struikelt; veel communisten op dit forum wijzen Stalin en Mao af, maar het gedachtegoed van Marx niet. Reageer nou eens inhoudelijk; waarom is communisme/het gedachtegoed van Marx slecht?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nog steeds kan ik de slechte kanten van fascisme noemen. Ik vind het nog steeds een verachtelijke ideologie (en ik wil best zeggen waarom, maar dat is offtopic, maar als je er echt op zou staan....) Nu vraag ik jou; wil jij zo vriendelijk zijn om te beargumenteren waarom jij communisten zou willen neerleggen? (Stalin en Mao dus erbuiten laten....) Wat is er zó verachtelijk aan communisme? Is gewoon een objectieve vraag.
||
Verwijderd
|
Citaat:
En go extinction ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ga eens een mooi boek over Marx lezen... communisme tegen vrijheid van meningsuiting....
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik had Baron net zo ver dat ie niet overal Stalin, Mao (en Lenin) bijhaalt, en nu begin JIJ.... Ik ga even met m'n kop tegen de muur rammen, ik ben gefrustreerd aan het raken. ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
heb je niet heel het draadje gelezen? Che heeft toch al een mooie uiteenzetting gegeven? Communisme en Stalinisme en Lenisme en Maoisme zijn allemaal verschillend. Ik had met Baron een beetje afgesproken dat als hij het over fascisme had, ik Hitler er niet bij zou halen, als hij Stalin en consorten er niet bij zou halen als we het over het communisme hadden....
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() wil je dan nog steeds alle aanhangers van het communisme ombrengen?
||
Citaat:
Mijn fout.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Het kan aan mijn lage niveau liggen, maar ik zie niet in wat er eerlijk aan is om een hardwerkende ondernemer die altijd goed is geweest voor zijn personeel en netjes belasting heeft afgedragen, zijn levenswerk af te pakken. Een onderneming is vaak meer dan een stukje kapitaal. Vaak is het het meest dierbare, op vrouw en kinderen na, wat een ondernemer heeft. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Proletariers zouden op een gegeven moment zoveel dwang ondervinden van kapitaalbezitters dat er wel een revolutie moest plaatsvinden. Persoonlijk lijkt het me ook vrij onzinnig en irreeel om morgen te besluiten dat kapitalisme het toch niet helemaal doet voor Nederland, dus we worden maar communistisch.
|
![]() |
Wel, ik postte onlangs -in gesprek met liefste Che- enkele bezwaren tegen het communisme op het filosofieforum. Kort gezegd is het communisme onbestaanbaar, i. e., niet in overeenstemming met de menselijke natuur, en deswege niet in praxis te implementeren, zonder dwang althans. Mensen zijn slechts tot op zekere hoogte niet-egocentrsich (te maken).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Als ik er geen straf voor zou krijgen zou ik misschien.. ( ligt er eigelijk aan) een bepaald persoon wel willen neerschieten..
Mara ga lekker geen namen noemen
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #85 Verwijderd | 500 | 14-05-2011 16:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iran Prof. J. Visser | 500 | 10-05-2006 17:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Vader vertelt een briefverhaal Ieke | 0 | 11-04-2005 17:48 | |
Lifestyle |
Hoe wordt ik een echte alto/wannabe-neger? Sir Smoke-A-Lot | 154 | 01-05-2003 10:13 | |
Lifestyle |
agressiviteit Ninnoc | 67 | 03-11-2002 20:03 | |
Verhalen & Gedichten |
ForumWEDSTRIJD verhalen !!!! italianboy | 16 | 18-12-2001 17:30 |