Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-06-2004, 18:50
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
boer schreef op 10-06-2004 @ 19:21 :
dan klopt het dus juist, of ben jij een prof?
helaas neit, maar vanaf het begin tot nu (er is wel wat vooruitgang) ben ik de frequentie fijner gaan vinden, maa wat messchien zou kunnenis : dat zodra mensen wat ouder worden gaat de kracht vooruit en de snelheid achteruit waardoor je makkelijker zwaart trapt
Oud 10-06-2004, 20:00
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 10-06-2004 @ 09:42 :
Wat kan ik dan doen om me conditie op peil te houden?Fietsen kan ik 2 maanden niet.
De meeste beenblessures worden opgelost door te gaan zwemmen. Niet alleen bespoedigt dat het herstel, ook houdt het je conditie redelijk op peil.

Daarnaast is het ook goed eens andere spiergroepen dan alleen je benen aan te spannen en kan je conditie er in deze periode ook op vooruit gaan, mits je het zwemmen een beetje serieus neemt. Echt een beetje sportzwemmen, desnoods vraag je iemand of hij je die techniek leert.

Maar neem maar van mij aan, 2 maanden niet sporten betekent gewoon dat je conditie zwaar achteruit gaat.
Oud 11-06-2004, 09:57
Svensson
Svensson is offline
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 10-06-2004 @ 17:54 :
De profs hebben 2 bladen voor, de goedkopere fietsen meestal 3.

Profs zijn getrainder dus als die een berg oprijden hebben ze niet een superklein verzetje nodig.
tis dus verstandig op op 3 bladen te beginnen... ik ben nl nog geen lance
hoe duur is zo'n fiets want volgens mij kan je ze niet bij de normale fietswinkel kopen...
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 11:34
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 10-06-2004 @ 21:00 :
De meeste beenblessures worden opgelost door te gaan zwemmen. Niet alleen bespoedigt dat het herstel, ook houdt het je conditie redelijk op peil.

Daarnaast is het ook goed eens andere spiergroepen dan alleen je benen aan te spannen en kan je conditie er in deze periode ook op vooruit gaan, mits je het zwemmen een beetje serieus neemt. Echt een beetje sportzwemmen, desnoods vraag je iemand of hij je die techniek leert.

Maar neem maar van mij aan, 2 maanden niet sporten betekent gewoon dat je conditie zwaar achteruit gaat.
thx voor de tip. Als het een beetje mooi weer wordt kan ik wel gaan zwemmen want om voor 2 maanden in een binnenbad te gaan is niets voor mij.
Oud 11-06-2004, 13:24
Verwijderd
die profs rijden ook wel op frequentie, maar door kracht en training kunnen zij gewoon met een zwaarder verzet een hogere frequentie rijden ( enne, school zijn wel minuten en kilometers, maar das toch geen trainen )
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:34
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
Citaat:
Svensson schreef op 11-06-2004 @ 10:57 :
hoe duur is zo'n fiets want volgens mij kan je ze niet bij de normale fietswinkel kopen...
Wil je een nieuwe, een 2de hands, een beginnersfiets? Hangt er allemaal van af.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:27
wp160366
wp160366 is offline
Citaat:
Tha Gladnekker schreef op 10-06-2004 @ 17:54 :
De profs hebben 2 bladen voor, de goedkopere fietsen meestal 3.

Profs zijn getrainder dus als die een berg oprijden hebben ze niet een superklein verzetje nodig.
Klopt niet helemaal, dat profs 2 bladen hebben, en een superklein verzet niet nodig hebben klopt wel.

Dat een triple goedkoper is klopt niet, want voor een triple betaal je meer of een double. De duurdere groepen (en dus duurdere fietsen) kan je meestal ook in triple krijgen
Oud 11-06-2004, 14:30
wp160366
wp160366 is offline
Citaat:
Svensson schreef op 11-06-2004 @ 10:57 :
Dat hangt er van als je bergen wilt gaan beklimmen of niet, en in welke streek je woont...

Fietsen varieren nieuw van rond de 700 euro (shimano sora) tot +5000 euro (Dura-Ace)

Een goeie groep voor een beginner, niet niet aan wedstrijden deelneemt is oftewel tiagra oftewel 105.

Bij wedstrijden zou ik eerder aan Ultegra denken
Oud 11-06-2004, 14:35
Gimme more beer
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 11-06-2004 @ 12:34 :
thx voor de tip. Als het een beetje mooi weer wordt kan ik wel gaan zwemmen want om voor 2 maanden in een binnenbad te gaan is niets voor mij.
Toch zou ik het wel doen... Enne... Het is mooi weer!

Het is de hele week goed genoeg geweest voor een buitenzwembad...

Probleem is wel dat je niet echt kunt trainen tussen al die spelende kinderen, daarom gaf ik meer de voorkeur aan een binnenzwembad in de zomer...
Oud 11-06-2004, 16:44
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 11-06-2004 @ 15:35 :
Toch zou ik het wel doen... Enne... Het is mooi weer!

Het is de hele week goed genoeg geweest voor een buitenzwembad...

Probleem is wel dat je niet echt kunt trainen tussen al die spelende kinderen, daarom gaf ik meer de voorkeur aan een binnenzwembad in de zomer...
Er bestaaam toch ook van die fietsen waar,mee je met je handen moet trappen.?
Oud 11-06-2004, 21:06
Verwijderd
die zijn voor gehandicapten... die kunnen ze aan een rolstoel koppelen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 21:12
Verwijderd
Weet je wat me trouwens opvalt? Als ik op mijn mountainbike op de weg aan het trainen ben, en ik kom een wielrenner tegen, groeten ze nooit.

Asociaal volk

nu zal ik wel te horen krijgen dat mountainbikers ook asociaal zijn omdat ze "overal maar door het bos crossen" ..... Boeiend
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 23:46
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 11-06-2004 @ 22:12 :
Weet je wat me trouwens opvalt? Als ik op mijn mountainbike op de weg aan het trainen ben, en ik kom een wielrenner tegen, groeten ze nooit.

Asociaal volk

nu zal ik wel te horen krijgen dat mountainbikers ook asociaal zijn omdat ze "overal maar door het bos crossen" ..... Boeiend
ik ben dubbel aso , ik heb een mountainbike en een race fiets
Oud 12-06-2004, 11:57
Gimme more beer
Citaat:
Wielrenner_R schreef op 11-06-2004 @ 17:44 :
Er bestaaam toch ook van die fietsen waar,mee je met je handen moet trappen.?
Haha, maar een wielrenner heeft geen armspieren... En daarnaast train je dan je benen ook niet, dan is het voor je hart weliswaar nog steeds (redelijk) goed, maar dan is het meer conditietraining, terwijl je met zwemmen op alle vlakken nog je voordeel op kan doen...
Oud 12-06-2004, 12:37
Schuah
Schuah is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 11-06-2004 @ 22:12 :

Asociaal volk

erg herkenbaar... Wat helpt, is aan een wielrenner gaan 'plakken'. Zo nu en dan en af en toe zien ze er de lol ook van in, ga je een beetje wisselen van plaats etc. Krijg vaak een duimpje omdat ik altijd met dikke modderbanden rij
Oud 12-06-2004, 19:05
Verwijderd
hahaha

*foei michieltje *
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 09:20
ikuh
ikuh is offline
Het valt mij altijd op dat wielrenners, en dan vooral de groepen, er niet tegen kunnen als scholieren met volle fietstassen, of ligfietsers aan ze plakken...

Oei wat een hoop komma's
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 09:31
Tha Gladnekker
Tha Gladnekker is offline
dan zal die wielrenner niet zo hard fietsen, want het is een verschil van dag en nacht met mij tussen fietsen op een gewone fiets, of op een racefiets.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 17:26
ikuh
ikuh is offline
Echt niet met die enthousiaste scholieren met veel energie die hard willen fietsen. Die maakt het niet uit om moet te worden
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 18:15
Verwijderd
inderdaad gladnekker, das bij mij ook ( op de mtb dan )
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 19:44
michieltje
michieltje is offline
ik heb voor ijn verjaardag het shirt van de robo plog gekregen, en nu wil ik de broek erbij kopen maar die kostte €62.50, vind ik vrij prijzig,, iemand een idee waar je ze goedkoop kan krijgen??
Oud 15-06-2004, 11:28
ikuh
ikuh is offline
lijkt er niet op
Oud 15-06-2004, 14:00
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
michieltje schreef op 13-06-2004 @ 20:44 :
ik heb voor ijn verjaardag het shirt van de robo plog gekregen, en nu wil ik de broek erbij kopen maar die kostte €62.50, vind ik vrij prijzig,, iemand een idee waar je ze goedkoop kan krijgen??
Op de site van marktplaats daar heb ik ook me racefiets gekocht
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 14:35
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 15-06-2004 @ 15:00 :
Op de site van marktplaats daar heb ik ook me racefiets gekocht
ik ben een eikel, ik had geen zin om te wachten heb toch maar 62,50 betaald maar hij is wel mooi
Oud 15-06-2004, 14:36
michieltje
michieltje is offline
mijn top snelheid op land (wind mee) zojuist gekeken 55.4 wat is die van jullie....

ik zal wel weer ed langsaamste zijn
Oud 15-06-2004, 18:25
ikuh
ikuh is offline
Van mij 55.0, maar boven de 30 geeft hij alleen halven
Oud 16-06-2004, 17:56
Schuah
Schuah is offline
uh 59km/h, maar dat was bergje af

Gewoon, zelf trappend is 51km/h (met een mountainbike met dikke banden)
Oud 16-06-2004, 19:40
wp160366
wp160366 is offline
63 km/h bij klein maar tamelijk lang afdalingkje
Oud 16-06-2004, 20:27
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
wp160366 schreef op 16-06-2004 @ 20:40 :
63 km/h bij klein maar tamelijk lang afdalingkje
nee gewoon op de weg neit omlaag omlaag haal ik 80+ ook wel maar vlak??
Oud 16-06-2004, 21:54
ikuh
ikuh is offline
Record is 63 met een gewone fiets, en 62 met de ligfiets. helling dan. Bij die 62 reed er een auto voor! die dingen zijn zo langzaam......80+ wil je echt niet
Oud 16-06-2004, 22:15
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
ikuh schreef op 16-06-2004 @ 22:54 :
Record is 63 met een gewone fiets, en 62 met de ligfiets. helling dan. Bij die 62 reed er een auto voor! die dingen zijn zo langzaam......80+ wil je echt niet
met mijn MB wel, veel meer rem vermogen
Oud 17-06-2004, 09:54
ikuh
ikuh is offline
ja, goed id, lekker hard remmen met 80+
Oud 17-06-2004, 11:21
Schuah
Schuah is offline
nou, ik moet zeggen dat ik afgelopen zomer wel een paar keer mn remmen heb geroken. Ook niet zo gek: meer dan 40 graden celcius, en een stijle afdaling met veel krappe bochtjes... M'n remmen begonnen echt weg te smelten!
Oud 17-06-2004, 12:26
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Schuah schreef op 17-06-2004 @ 12:21 :
nou, ik moet zeggen dat ik afgelopen zomer wel een paar keer mn remmen heb geroken. Ook niet zo gek: meer dan 40 graden celcius, en een stijle afdaling met veel krappe bochtjes... M'n remmen begonnen echt weg te smelten!
zodra ik boven aan de berg ben op vakantie heb ik een afdaling met 1500 hoogte meters, dus zorg ik dat ik mijn bidon vul met water voor de koeling en dan onderweg paar keer stil staan om ze te koelen.... scheeld!
Oud 17-06-2004, 18:15
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Slotje dat kan in het algemene fiets/wielren/tour de France topic
Oud 17-06-2004, 18:37
ikuh
ikuh is offline
Wat een onzin, dit topic gaat gewoon lekker blijven
Oud 17-06-2004, 18:40
Gimme more beer
Citaat:
Schuah schreef op 16-06-2004 @ 18:56 :
Gewoon, zelf trappend is 51km/h (met een mountainbike met dikke banden)
Moet je voor de gein eens proberen op een renfiets, scheelt zo 5 km/u op asfalt...
Oud 17-06-2004, 22:54
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Zlatani10 schreef op 17-06-2004 @ 19:15 :
Slotje dat kan in het algemene fiets/wielren/tour de France topic
onzin, gaat oer fietsen in algemeen, e toevallig even over iets wat op de tour lijkt
Oud 18-06-2004, 12:08
Schuah
Schuah is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-06-2004 @ 19:40 :
Moet je voor de gein eens proberen op een renfiets, scheelt zo 5 km/u op asfalt...
Ja inderdaad. Het zal bergje-af ook wel schelen denk ik... Wat zijn trouwens goeie remmen bij hoge snelheid (en dan niet die peperdure schijfremmen of olie-systeempjes)

Ik heb Shimano V-Brakes, volgens mij wel goed spul?
Oud 18-06-2004, 17:41
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Schuah schreef op 18-06-2004 @ 13:08 :
Ja inderdaad. Het zal bergje-af ook wel schelen denk ik... Wat zijn trouwens goeie remmen bij hoge snelheid (en dan niet die peperdure schijfremmen of olie-systeempjes)

Ik heb Shimano V-Brakes, volgens mij wel goed spul?
op mijn MB durf ik voluit de bergen af (onderweg wel ff pauzee voor afkoelen) maar heb daar zelfde remmen als jij heb volgens mij
Oud 18-06-2004, 21:29
Verwijderd
met me mountainbike heb ik gister de buurtbus bijgehouden. Ik ging nie voluit, zat nog wat te drinken Ik denk dattie 50 ging. Ik heb zelf geen klokkie op me huidige fits, maar op die ander heb ik vlak weleens 57 gezien.

volgens mij scheelt een racefiets meer dan 5 km/u tov een mtb...

en waarom moe dit naar tour de france? slaat nergens op. Dit staat al best lang ( 4 pagina's ) en wat moet dit " niet tour-de-france-gel*l" over ons nou tussen Lance en der Jan ???
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 22:36
Schuah
Schuah is offline
ja ik heb nog nooit een 'echte' berg (lees: Mont Ventoux o.i.d.) gereden, maar meer korte afdalingen in Frankrijk. En als ik eenmaal lekker bezig ben, heb ik nooit zin om te stoppen om af te koelen Is natuurlijk ook niet echt nodig, bij afdalingen van maximaal 10 á 15 minuten.

Wel leuk, campers inhalen
Oud 20-06-2004, 20:45
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Schuah schreef op 18-06-2004 @ 23:36 :
ja ik heb nog nooit een 'echte' berg (lees: Mont Ventoux o.i.d.) gereden, maar meer korte afdalingen in Frankrijk. En als ik eenmaal lekker bezig ben, heb ik nooit zin om te stoppen om af te koelen Is natuurlijk ook niet echt nodig, bij afdalingen van maximaal 10 á 15 minuten.

Wel leuk, campers inhalen
de berg die ik (probeer) te bedwingen is 20 km en dan is wel iets meer dan 10 minuutjes afdalen, en dan stp ik wel even anderaz kost een afdaling me weer een setje remlokken
Oud 20-06-2004, 20:47
michieltje
michieltje is offline
(ietscomputer) ik heb op m oment een ciclomaster, maar ik ben er neit content mee, te weinig functies en loopt wel eens vast (daar gaan je stats). iemand hier die mij kan vertellen welke computers wel goed zijn en zijn voorzien van hoogtemeter??
Oud 20-06-2004, 21:40
Gimme more beer
Citaat:
michieltje schreef op 20-06-2004 @ 21:45 :
de berg die ik (probeer) te bedwingen is 20 km en dan is wel iets meer dan 10 minuutjes afdalen, en dan stp ik wel even anderaz kost een afdaling me weer een setje remlokken
Als je die in 10 minuten zou proberen, rijd je gemiddeld 120 km/u
Oud 20-06-2004, 22:04
ikuh
ikuh is offline
Citaat:
michieltje schreef op 20-06-2004 @ 21:47 :
(ietscomputer) ik heb op m oment een ciclomaster, maar ik ben er neit content mee, te weinig functies en loopt wel eens vast (daar gaan je stats). iemand hier die mij kan vertellen welke computers wel goed zijn en zijn voorzien van hoogtemeter??

Ik heb voor gewoon op m'n fiets een vateue Mity3. Vergelijkbare tellers van Cateye doen het altijd goed en hebben veel functies. Voor heuvels heb k nog een CC-AT100, doet 't ook goed, is misscien wat lomp... iig, uit ervaring: koop geen sigma, want die gaan altijd kapot....
Oud 20-06-2004, 22:06
ikuh
ikuh is offline
die nieuwe mity's zijn veel hipper
Oud 22-06-2004, 15:09
ikuh
ikuh is offline
oe, topic is beetje dood
Oud 22-06-2004, 15:41
Verwijderd
ja of iedereen is een nieuwe fietscomputer halen
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 22:24
michieltje
michieltje is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 22-06-2004 @ 16:41 :
ja of iedereen is een nieuwe fietscomputer halen
morgen fietsen heen naar duiven (38KM) onder zwaare weersomstandigheden

keep this topic alive (boris imitatie sorry moes even)
Reageren

Regels voor berichten