Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 10:38
Verwijderd
Citaat:
janz schreef op 16-05-2004 @ 11:22 :
zo..! wat een aanfluiting zeg gisteravond!! ik heb de liedjes niet gezien, maar alleen de uitslag.. en vet voorspelbaar!! dit gaat echt totaal niet meer om de muziek, wat sowieso al van laag niveau is, maar gewoon om politieke redenen! ik kan echt niet begrijpen dat dit nog gehouden wordt!
tja zo gaat het altijd op het songfestival, alle balkan landen stemmen op elkaar. De skandinafische landen stemmen op elkaar en de echte westerse landen krijgen bijna geen punten.
het liedje dat won vind ik wel leuk, maar alleen door de show. ach volgend jaar mss beter of helemaal maar niet meer mee doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2004, 10:40
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
PV schreef op 16-05-2004 @ 00:44 :
Mja, beter ligt Nederland er volgend jaar gewoon meteen in de halve finale uit, want dit is niks
Hoezo, misschien vind je het liedje volgend jaar van NL wel goed!
Oud 16-05-2004, 10:41
alpha
alpha is offline
Ik vind het de laatste tijd toch al niks meer aan (maar heb wel gekeken, duh) maar ik snap het echt niet meer! als die gekke oost-europese landen scoren hoog! Terwijl heel veel niks waren! En waarom Duitsland zoveel punten krijgt??!!

Verder was het commentaar wel heel slecht! Je kon meer dan de helft van de tijd niet verstaan wat ze op tv zeiden, alleen omdat zij zonodig dom moesten gaan zitten geinen.
Oud 16-05-2004, 10:42
_Moby_
_Moby_ is offline
hahaha uiteindelijk begon de uitslag zoooo voorspelbaar te worden, dat ik de humor er wel van in kon zien.. Echt geweldig, die commentatoren voorspelden steeds welk land van welk land 12 punten kreeg

ik vind 't wel heel erg fout om mensen te laten bellen en sms'en, terwijl de stemmen totaal niet gebruikt worden...
Oud 16-05-2004, 10:44
Love_Fulfilled
Citaat:
Severus schreef op 16-05-2004 @ 01:53 :
Ik vind het Songfestival niets meer aan sinds ze de jury hebben afgeschaft. Het is nu allemaal vriendjespolitiek geworden, ieder land stemt toch vooral op zijn buurlanden - kwaliteit doet er minder toe.

Ik kon die twee presentators met hun neplachjes echt niet uitstaan, hoor. Ik kon ze wel wurgen!

En ik vond het ook hartstikke irritant dat die twee Nederlandse commentatoren overal doorheen zaten te lullen - ze hadden niets interessants te melden! Laat ze de volgende keer gewoon ondertiteling gebruiken, die twee mannen waren echt nutteloos en dom.
IK vond het commentaar wel leuk! Telkens extra laten merken dat het hier een atoombom van vriendjhespolitiek is!
Oud 16-05-2004, 10:45
Verwijderd
Die uitslag was zooo voorspelbaar
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 10:45
thunder110
thunder110 is offline
Kan iemand hier aantonen waarom Italie al een tijdje niet meer meedoet?
Oud 16-05-2004, 10:46
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 16-05-2004 @ 11:44 :
IK vond het commentaar wel leuk! Telkens extra laten merken dat het hier een atoombom van vriendjhespolitiek is!

en daarbij ook nog het publiek in de zaal wat steeds meer 'boe' begon te roepen en te fluiten bij de voorspelbare votes.
Oud 16-05-2004, 10:47
Love_Fulfilled
Ze zouden gewoon een vakjury moeten doen, want dit heeft totaal geen zin meer. Het is ook zo dat er meer balkan-landen zijn dat west-europese landen en dat die balkan-landen dus meer kans hebben om te winnen door die vriendjespolitiek
Oud 16-05-2004, 10:48
Love_Fulfilled
Citaat:
_Moby_ schreef op 16-05-2004 @ 11:46 :

en daarbij ook nog het publiek in de zaal wat steeds meer 'boe' begon te roepen en te fluiten bij de voorspelbare votes.
Ja..whahahaha!
Oud 16-05-2004, 10:49
Love_Fulfilled
Citaat:
thunder110 schreef op 16-05-2004 @ 11:45 :
Kan iemand hier aantonen waarom Italie al een tijdje niet meer meedoet?
Nou je het zegt, ze doen dd een tijdje al niet mee.
Oud 16-05-2004, 10:50
_Moby_
_Moby_ is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 16-05-2004 @ 11:47 :
Ze zouden gewoon een vakjury moeten doen, want dit heeft totaal geen zin meer. Het is ook zo dat er meer balkan-landen zijn dat west-europese landen en dat die balkan-landen dus meer kans hebben om te winnen door die vriendjespolitiek
ik vind dat ze maar een apart Balkan-Song-Festival moeten houden... vroegah was het songfestival veel beter, zonder die oostblok landen met hun politieke votes.
Oud 16-05-2004, 10:55
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 16-05-2004 @ 11:50 :
ik vind dat ze maar een apart Balkan-Song-Festival moeten houden... vroegah was het songfestival veel beter, zonder die oostblok landen met hun politieke votes.
inderdaad..dat lijkt me een goed idee... het is gewoon doorgestoken kaart..
Oud 16-05-2004, 10:58
barbara.inc
barbara.inc is offline
Hm, volgens mij stond mij tv verkeerd afgesteld ofzo, toen die Russische optrad...dat lijkt mij de enige reden dat zij zoveel punten heeft gekregen, want zij zong echt zooo vals!

Oekraine was vet, Turkije ook
Oud 16-05-2004, 11:43
levi's
levi's is offline
Citaat:
Hm, volgens mij stond mij tv verkeerd afgesteld ofzo, toen die Russische optrad...dat lijkt mij de enige reden dat zij zoveel punten heeft gekregen, want zij zong echt zooo vals!
Ze zong echt Mega vals. Die avril Lavigne Look a Like

Nederland zong ook een beetje vals af en toe en het liedje was niet echt spetterend, het viel ook niet echt op. Maar ze moeten volgend jaar gewoon de helft van de punten door jury en de helft televoting.

Ik vond het wel ok dat Oekraine won, zolang die Grieke niet won!

Ik vond het echt grappig dat belgie 21e werd. Iedereen voorspelde dat ze 1e werd

Oja, we kregen dit jaar geen 1 punt van Israel!
Oud 16-05-2004, 11:44
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 16-05-2004 @ 11:40 :
Hoezo, misschien vind je het liedje volgend jaar van NL wel goed!
dat denken we al tig jaar: "volgend jaar komen we met een goed liedje!"

en nog steeds is het niet gelukt
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 11:56
Verwijderd
Heh, ergens las ik de zinsnede "Het eurovisiesongfestival is het WK voetbal voor nichten." -- lijkt me correct :>
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:05
kiek
kiek is offline
Citaat:
Wolter schreef op 16-05-2004 @ 00:47 :
laten we gewoon niet meer meedoen, want wij hebben te weinig buren om ooit hoog te eindigen

of volgend jaar een vakjury?
Ja vind ik ook. Het maakt volgens mij echt niet uit wat voor liedje wij insturen Ok, als we een heeel lelijk liedje sturen maken we misschien nog kans...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:20
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
Norrage schreef op 15-05-2004 @ 17:02 :
Word weer lekker geinig vanavond...Ik garandeer jullie dat Zweden wint, en als zij niet winnen Belgie...Maar90% zeker Zweden! En als ik niet gelijk heb dan mogen jullie me bannen of zo...
Zweden: 6e
België: 22e

Oud 16-05-2004, 12:25
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Wat deed Zweden ook alweer?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:37
Lunae
Lunae is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 16-05-2004 @ 11:47 :
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:49
Verwijderd
Ik vond het Nederlandse commentaar juist leuk

En ik was voor Malta
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:54
desiree1986
desiree1986 is offline
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 16-05-2004 @ 11:49 :
Nou je het zegt, ze doen dd een tijdje al niet mee.
(over Italië..) En dat is omdat ze daar hun eigen festival hebben in februari, het SanRemoFestival, duurt bijna een week en daardoor is de interesse in het songfestival een stuk kleiner, zeker op de manier zoals het de laatste jaren gaat...

Italy, we want you back!!
Oud 16-05-2004, 12:59
desiree1986
desiree1986 is offline
Oh ja, en als die vakjury terugkomt, laat dan ook alle landen maar gewoon weer in hun eigen taal zingen!!!! Want Servië heeft bewezen dat dit ook heeeeeelemaal goed kan komen!
Ook dat is trouwens nog een reden waarom Italië niet meedoet.

Ik weet trouwens niet of iemand van jullie die jodelact uit Wit-Rusland heeft gezien in de halve finale, maar dat is dus hét voorbeeld waarom die Oost-Europese landen niet in het Engels moeten zingen, was onverstaanbaar. En Kroatië is veeeeel mooier in het Kroatisch, voor mij dan onverstaanbaar maar lang leve internet, alle vertalingen zijn te vinden!
Oud 16-05-2004, 13:00
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ik vind de muziek niet leuk, maar ik vind de stemmen altijd geweldig om te zien.
ik kijk nooit naar de bagger muziek maar als ze gaan stemmen zet ik de tv aan.
wat een heerlijke vriendjespolitiek zeg.
en wat een uitslag (turkije, griekenland EN cyprus in de top 5 )
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 13:19
DaBoY
DaBoY is offline
Eigen schuld. moeten ze maar niet zoveel Oost-Europese landen meelaten doen (en opnemen in de EU)

Als er niks veranderd zul je zien dat volgend jaar de Oost - en Zuid-Oost Europese landen weer hoger zullen scoren dan de West-Europese landen.

En dat nummer van Nederland zou toch nooit kunnen winnen 1000% kansloos
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 13:29
Verwijderd
wat was het nummer van nederland slecht en wat was die gitarist lelijk! als je wilt winnen dan moet je met een spetterend optreden komen... niet met twee sulletjes met kleren bij de uitverkoop van de c&a... en je moet vooral niet suffig op een kruk blijven zitten, ja-wat-hebben-we-er-een-zin-in
een gespierde kerel in een naveltruitje of een hoogblonde anerexia del op naaldhakken en een glitterjurk en geil setje dansers maakt je een winnaar... nederland leert het ook nooit
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 13:37
duivelaartje
duivelaartje is offline
Zou 't winnende liedje te vinden zijn op Kazaa?? Ik vind 'm wel namelijk.

Wie wie wie???
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 13:57
@ngel from Hell
@ngel from Hell is offline
k snap eindelijk die vriendjespolitiek hehe kijk en ook waarom balkan zoveel punten heeft gekregen (heb uitleg gekregen van iemand die er vandaan komt)

vroeger viel balkan onder het turkse rijk ofzo dat had allemaal dezelfde muziekstijl overgehouden toen het weg was, later is joegoslavie gesplitst en nou doet het met 6 ofzo landen mee en... en omdat zij nou eenmaal die stijl zijn gewend en die muziek leuk vinden stemmen ze daarop (duh) ,maar al die landen waren in oorlog en gaven elkaar veel punten om de muziek want kroatie en servie mogen elkaar niet zo en albanie en servie ook niet zo heb ik het begrepen, een ander ding is dat veel oost europseese landen in de top 5 zaten is omdat zij toch meer een show gaven en niet alleen twee ventjes op een kruk die niet eens echt gitaar speelden, oekraine maakte er een show van ik bedoel zonder die dans en kleren was het een ^&^%&^% nummer geweest de oost europese landen willen laten zien dat zij echt iets hebben en zij vinden muziek heel belangrijk en playbacken niet frankrijk bijv. heeft meer iets ov we doen de idol we gaan gewoon door maakt niks uit , die andere landen moeten zich bewijzen.

ik heb de show niet helemaal gezien alleen de uitslag en een paar laatste nummers maar wel iedereen aan het einde het was ok maar niet mijn ding
Oud 16-05-2004, 14:37
Diesel
Diesel is offline
Nederland en Polen verdiende naar mijn mening veel meer.

Door al die kontlikkers die elkaar steeds 12 punten geven is het bijna onmogelijk dat landen als Nederland hoog eindigen. Het lijkt wel alsof sommige landen niet eens luisteren naar de liedjes en gewoon blindelings stemmen. Gatverdamme man.

Verder vond ik het allemaal wel leuk, geweldige organisatie van Turkije (leuke dansjes vooral) en een paar leuke nummers.

Mijn persoonlijke top 8:

01. For Real (Turkije)
02. Wild Dance (Oekraïne)
03. Love Song (Polen)
04. Without You (Nederland)
05. Can’t Wait Until Tonight (Duitsland)
06. If My World Stopped Turning (Ierland)
07. The Image of You (Albanië)
08. On Again...Off Again (Malta)
Oud 16-05-2004, 14:42
Rioto
sommige landen waren echt TE slecht .. enigste die ik wel ''goed'' vond was .. ehmm ja . weet dat land niet meer maar die gast had een wit pak aan ik vond het liedje niet echt iets voor hem want hij kan serieus goed zingen maar het liedje paste niet bij zijn stem
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef op 16-05-2004 @ 15:42 :
sommige landen waren echt TE slecht .. enigste die ik wel ''goed'' vond was .. ehmm ja . weet dat land niet meer maar die gast had een wit pak aan ik vond het liedje niet echt iets voor hem want hij kan serieus goed zingen maar het liedje paste niet bij zijn stem
IJsland?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:04
Diesel
Diesel is offline
Denk dat Maypole Ierland bedoelt.

Chris Doran, fan van Elvis.
Oud 16-05-2004, 15:11
Verwijderd
Volgend jaar moeten we er gewoon niet bij zeggen welk nummer van welk land komt, dan is de uitslag tenminste wat eerlijker
(niet zelf bedacht dit, maar k vind het een goed idee)

Maargoed, ik vond 't wel grappig om te kijken, alleen erg jammer dat we zo weinig punten hebben gekregen (en vooral dat het vreselijke nummer van Bosnie wél bij de hoogstgenoteerde helft zat !)
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:26
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 16-05-2004 @ 14:37 :
Zou 't winnende liedje te vinden zijn op Kazaa?? Ik vind 'm wel namelijk.

Wie wie wie???
Ja alles is al op kazaa te vinden.........nahjah de nummers die ik heb gedownload daarvan
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:28
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
En nederland is gewoon dikke flut..........weer zo'n kut nummer a la: I can Fly over mountains over seeheeheeeee......

Nix we houden het mooi rustig en kaal.....dat valt op ..........nee tmoet tegenwoordig vet knallen en opvallen en dat doe je met een feestnummer, kleuren, hunks en babes en qeet ik veel wat allemaal...........een vies smerig commercieel nummer dus en niet een up-tempo die van ellende uit elkaar valt zoals die blonde barbie girl op het eind
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Diesel schreef op 16-05-2004 @ 16:04 :
Denk dat Maypole Ierland bedoelt.

Chris Doran, fan van Elvis.
Bovendien heeft hij ook een zwarte band in karate.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:32
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 16-05-2004 @ 16:26 :
Ja alles is al op kazaa te vinden.........nahjah de nummers die ik heb gedownload daarvan
al gevonden
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:42
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
weet iemand een site misschien met de naam van de artiest en een foto erbij.......ik download allemaal verkeerde rommel omdat ik niet weet wie wie is

Wie is da ene meisje dat won bij idols???? met da lange zwarte haar en die zo leuk in de camera kon kijken volgens de 2 luitjes die ondertussen praatte?

Help
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 15:56
Verwijderd
Citaat:
_Moby_ schreef op 16-05-2004 @ 11:50 :
helemaal met je eens, hou gewoon een songfestival met:

nederland, belgie, luxemburg, engeland, ierland, oostenrijk, zwitserland, noorwegen, findland, zweden, Duitsland, spanje, frankrijk, portugal, malta en israel.

geen gezeur meer met voorrondes maar gewoon een leuke werdstijd om de beste zang.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 16-05-2004 @ 16:56 :

nederland, belgie, luxemburg, engeland, ierland, oostenrijk, zwitserland, noorwegen, findland, zweden, Duitsland, spanje, frankrijk, portugal, malta en israel.

geen gezeur meer met voorrondes maar gewoon een leuke werdstijd om de beste zang.
Net of Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en IJsland elkaar niet met punten bestrooien.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 16:33
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 16-05-2004 @ 16:56 :

israël??

warom kicken ze israël er zoizo niet helemaal uit, net zoals in de uefa??
ik bedoel turkije ok, dat licht voor een groot gedeete dichterbij dan cyprus en is gedeeltelijk nog in europa maar israël... warom niet syrië en marokko en al die noord-afrikaanse landen of georgië enzo??
wat een onzin... israël... pfff
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 16:34
ConcordDawn
ConcordDawn is offline
ohja en ik vind het ook wel leuk dat israël wel mee doet, ze zullen toch nooit winnen dankzij het anti-semitisme in oost-europa
is het anti-semitisme nog ergens goed voor... elke x lachen als israël geen punten krijgt hahaha
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 16:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sweet Revenge schreef op 16-05-2004 @ 13:25 :
Wat deed Zweden ook alweer?
Lena Philipson en haar microfoon (aldus het Belgische commentaar)

Dat van die vriendjespolitiek is al jaren en echt niet ineens meer omdat er nu meer balkanlanden meedoen. Ik vond trouwens het Nederlandse commentaar verschrikkelijk vandaar dat ik de meeste tijd met het Belgische commentaar heb zitten kijken en af en toe even heb geluisterd wat de Engelsen en de Duitsers te zeggen hadden (met name met het aankondigen van hun eigen land).
Oud 16-05-2004, 16:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
ConcordDawn schreef op 16-05-2004 @ 17:34 :
ohja en ik vind het ook wel leuk dat israël wel mee doet, ze zullen toch nooit winnen dankzij het anti-semitisme in oost-europa
is het anti-semitisme nog ergens goed voor... elke x lachen als israël geen punten krijgt hahaha
Israel heeft anders een paar jaar geleden nog gewonnen hoor, met Dana International.
Oud 16-05-2004, 16:47
heavinly
heavinly is offline
Wow, wat werd er veel vals gezongen.
Ik vond 't liedje van Duitsland wel leuk, maar ook dat was verschrikkelijk vals. Dus, als 't zuiver gezongen was, had dat best mogen winnen van mij.

Maar ik vond 't echt een flutsongfestival dit jaar.

Is er volgend jaar weer zo'n halvefinale-regeling?

Volgend jaar trouwens 50e keer he. Yay.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 17:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
heavinly schreef op 16-05-2004 @ 17:47 :
Is er volgend jaar weer zo'n halvefinale-regeling?
Ja, volgend jaar weer halve finale voor alle landen die niet in de top tien zijn geeindigd en die niet bij de grote vier (Groot-Brittanie, Duitsland, Frankrijk en ???) behoren.
Oud 16-05-2004, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 16-05-2004 @ 17:01 :
Net of Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland en IJsland elkaar niet met punten bestrooien.
wel, maar ze horen wel bij het westerse europa en niet bij die irritante oostblok landen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:11
grandmommy
grandmommy is offline
in the discoooo... deen is mijn held
Oud 16-05-2004, 18:16
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
SimplyABoy18 schreef op 16-05-2004 @ 16:42 :
Wie is da ene meisje dat won bij idols???? met da lange zwarte haar en die zo leuk in de camera kon kijken volgens de 2 luitjes die ondertussen praatte?

Help
Denk dat je de Russische bedoeld. Wat een muts was dat zeg...dat ze die uberhaupt hebben toegelaten tot Idols, laat staan tot het songfestival

Hoewel die geen zwart haar had (dacht ik) maar geloof dat dat de enige is die van Idols kwam. toch?
Reageren

Regels voor berichten