Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2004, 00:03
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 00:50 :
Goede vrienden heb je meer aan dan vrouwen.

Vrouwen lopen weg enzo.
Alsof mannen nooit weglopen wil je zeggen.

Als je die slechte ervaringen met vrouwen niet zou hebben gehad, of dat vervangen in geen en/ of goede ervaringen met vrouwen, had je totaal anders gereageerd
Advertentie
Oud 14-06-2004, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2004 @ 01:03 :
Alsof mannen nooit weglopen wil je zeggen.
Vrouwen hebben ook meer aan goede vrienden.
Citaat:
Als je die slechte ervaringen met vrouwen niet zou hebben gehad, of dat vervangen in geen en/ of goede ervaringen met vrouwen, had je totaal anders gereageerd
Ongetwijfeld.
Oud 14-06-2004, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2004 @ 01:01 :
Ehhh. hmm. Ik dacht dat ik nu echt vastzat en echt "uitgeluld" was, maar nee ^_^
Het hangt er ook maar net vanaf wat je als vreemdgaan ziet.
Ik bedoel: met je vriendin zou je tongzoenen, knuffelen en ga zo maar door. Dit zou je echt niet met een normale vriend(in) doen denk ik...of wel?

En je houdt toch anders van je echte vriendin dan je vrienden lijkt me. Je hebt sterkere gevoelens voor je vriendin ( en daarmee bedoel ik niet alleen een sterkere aantrekkingskracht tot het seks gedoe)

Precies, dat tongzoenen en knuffelen e.d. is precies hetgeen wat een relatie verschilt van vriendschap. En die sterkere gevoelens zijn volgens mij gewoon iets biologisch om het voortplantingssysteem in werking te zetten.

Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2004 @ 01:03 :

Maargoed, mischien reageer ik nu inderdaad wel iets te cynisch aangezien ik net uit een relatie van 2,5 jaar kom. En daar liepen we precies tegen het probleem aan dat we in de loop der tijd gewoon vrienden waren geworden. Vandaar dat ik , op basis van mijn huidige ervaringen, deze mening heb.
Oud 14-06-2004, 00:13
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 01:05 :
[B]Vrouwen hebben ook meer aan goede vrienden.

Ongetwijfeld.
Kun je die slechte ervaringen dan niet proberen weg te denken. Want nu scheer je alles over 1 kam (of hoe dat spreekwoord ook in elkaar mag zitten)
Oud 14-06-2004, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2004 @ 01:13 :
Kun je die slechte ervaringen dan niet proberen weg te denken. Want nu scheer je alles over 1 kam (of hoe dat spreekwoord ook in elkaar mag zitten)
En dan?
Oud 14-06-2004, 00:28
Severus
Severus is offline
Ik ben vrijgezel omdat ik daar voor kies. Ik wil niet dingen delen met iemand, mezelf blootgeven. Best een beetje egoïstisch misschien, maar ik ben altijd een einzelgänger geweest. Ik ben niet zo'n heel sociaal en knuffelig type. Men is beter af zonder dan met mij, en dat geldt voor mij ook. Ik heb mensen nooit echt nodig gehad.
Oud 14-06-2004, 00:33
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 14-06-2004 @ 01:13 :
Precies, dat tongzoenen en knuffelen e.d. is precies hetgeen wat een relatie verschilt van vriendschap. En die sterkere gevoelens zijn volgens mij gewoon iets biologisch om het voortplantingssysteem in werking te zetten.

Maargoed, mischien reageer ik nu inderdaad wel iets te cynisch aangezien ik net uit een relatie van 2,5 jaar kom. En daar liepen we precies tegen het probleem aan dat we in de loop der tijd gewoon vrienden waren geworden. Vandaar dat ik , op basis van mijn huidige ervaringen, deze mening heb.

Hehe, jij en die ene andere wiens naam ik niet zal noemen hebben hetzelfde probleem die "slechte" ervaringen die beinvloeden jullie mening over vrouwen nogal. Waardoor jullie niet meer objectief kunnen kijken.
Tja "gevoelens" is gewoon meer geestelijk/natuurlijks. Kun je moeilijk tegenhouden.
Maar goed: topic was: waarom ben je vrijgezel? Nu zijn we behoorlijk off topic
Oud 14-06-2004, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2004 @ 01:33 :
Hehe, jij en die ene andere wiens naam ik niet zal noemen hebben hetzelfde probleem die "slechte" ervaringen die beinvloeden jullie mening over vrouwen nogal. Waardoor jullie niet meer objectief kunnen kijken.
Tja "gevoelens" is gewoon meer geestelijk/natuurlijks. Kun je moeilijk tegenhouden.
Maar goed: topic was: waarom ben je vrijgezel? Nu zijn we behoorlijk off topic

Ach, slechte ervaringen wil ik het niet noemen. En ik weet toch wel dat ik zodra ik weer verliefd word en het wederzijds is (ook altijd handig ) ik toch wel weer voor een relatie ga. Ben alleen door het uitgaan van mijn relatie eens gaan nadenken erover en tot die conclusies gekomen.
Oud 14-06-2004, 00:46
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 01:15 :
En dan?
En dan... alle "vooroordelen" negatieve dingen over vrouwen terug nemen die je gezegd hebt. Want zonder aan die slechte ervaringen te denken, zou je de rest nooit hebben gezegd qua vrouwen
Oud 14-06-2004, 00:48
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Severus schreef op 14-06-2004 @ 01:28 :
Ik ben vrijgezel omdat ik daar voor kies. Ik wil niet dingen delen met iemand, mezelf blootgeven. Best een beetje egoïstisch misschien, maar ik ben altijd een einzelgänger geweest. Ik ben niet zo'n heel sociaal en knuffelig type. Men is beter af zonder dan met mij, en dat geldt voor mij ook. Ik heb mensen nooit echt nodig gehad.
Hmm, dus je kiest ervoor dus altijd alleen te blijven tot de dood erop volgt?
Oud 14-06-2004, 00:51
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2004 @ 01:48 :
Hmm, dus je kiest ervoor dus altijd alleen te blijven tot de dood erop volgt?
Ach, is op zich niks verkeerds mee. Een relatie is een leuke bijkomstigheid maar zeker niet verplicht om het naar je zin te hebben.
Oud 14-06-2004, 02:52
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 14-06-2004 @ 01:51 :
Ach, is op zich niks verkeerds mee. Een relatie is een leuke bijkomstigheid maar zeker niet verplicht om het naar je zin te hebben.
Nee oke, maar toch. Mensen zijn sociale beesten die meestal toch wel een partner nodig hebben O_o

hmm 4 uur? is het al zo laat? "off topic gelul uit"
Oud 14-06-2004, 09:00
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
Severus schreef op 14-06-2004 @ 01:28 :
wat doe je dan op 'n forum?!??
Oud 14-06-2004, 09:28
sans plomb
sans plomb is offline
omdat de ander vreemd ging

Oud 14-06-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 00:31 :
Nare man neemt me de woorden uit de mond.

Het spijt me voor je, maar alle mannen (99,9%) zijn wel zo. En gelukkig maar, want dat levert een evolutionair voordeel op. Mannen hebben in principe seks met alle vrouwen die dat willen, waar bij ze slechts tegengehouden worden door twee factoren:

- Sociale. Ze hebben al een relatie en zijn bang voor hun sociale positie of de sociale positie van de vrouw kan de reputatie van de man beschadigen.
- Liefde. Ze hebben al een relatie met een vrouw waarvan ze houden, en die willen ze niet kwetsen. Of ze zijn verliefd op een andere vrouw en daarom willen ze alleen seks met die vrouw.
Basically.
Oud 14-06-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2004 @ 03:52 :
Nee oke, maar toch. Mensen zijn sociale beesten die meestal toch wel een partner nodig hebben O_o

hmm 4 uur? is het al zo laat? "off topic gelul uit"
Ja, maar daarom heb je nog niet perse een partner nodig. Als je genoeg vrienden/familie hebt (voor de sociale dingen) en iemand voor de sex eventueel (voor als de hormonen op hol slaan) heb je echt geen relatie nodig denk ik zo.
Oud 14-06-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2004 @ 01:46 :
En dan... alle "vooroordelen" negatieve dingen over vrouwen terug nemen die je gezegd hebt. Want zonder aan die slechte ervaringen te denken, zou je de rest nooit hebben gezegd qua vrouwen
Dat is niet waar. Veel ervan is gebaseerd op elementaire logica in combinatie met evolutietheorie.
Oud 14-06-2004, 12:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
Je gedachtengang is aardig Mephostophilis, je vernoemt (naar wat ik zo snel heb gezien) echter niet dat het bij die mannen waar je het over hebt, het 'fijnste' voor hen is om seks te hebben. Bij sommigen verkrijgt het 'samen zijn, leuke dingen doen, blablibla' een hogere prioriteit dan seks. En bij dat laatste gaat het niet om 0,1% van de mannen, dunkt mij.
Oud 14-06-2004, 12:49
Luna
Luna is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-06-2004 @ 13:31 :
Bij sommigen verkrijgt het 'samen zijn, leuke dingen doen, blablibla' een hogere prioriteit dan seks. En bij dat laatste gaat het niet om 0,1% van de mannen, dunkt mij.
ja, maar dat geldt toch ook alleen voor mannen die geen relatie hebben en niet verliefd zijn, voor hen is de sex waarschijnlijk 'belangrijker' dan het samenzijn aangezien ze toch niets voor die vrouw voelen..
Oud 14-06-2004, 13:05
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
little nemo schreef op 14-06-2004 @ 10:00 :
wat doe je dan op 'n forum?!??
Ze bedoeld met "mensen nodig hebben", geen vrienden nodig te hebben, zelfs wanneer ze met haar kop in de problemen zit, dan denkt ze ook nog steeds geen vrienden nodig te hebben

Forum-mensen, mensen waartegen je praat op een forum of msn, is heel iets anders dan gewoon met mensen in het echt omgaan.

Mephostophilis: quote:
"Dat is niet waar. Veel ervan is gebaseerd op elementaire logica in combinatie met evolutietheorie"

Mensen die niet in de evolutietheorie geloven, zouden hier dus waarschijnlijk anders over denken. Maar alsnog, je antwoord meer d.m.v die evolutietheorie in combinatie met elementaire logica en niet zo zeer je eigen mening.
Als het op je eigen mening neerkomt, dan spelen je slechte ervaringen wat betreft vrouwen een grotere rol.
Oud 14-06-2004, 13:37
the tourist
the tourist is offline
Er is geen aanbod. Verder ben ik ook wel verlegen, maar dat kan ik ook niet overwinnen als er geen aanbod is.
Oud 14-06-2004, 13:46
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 14-06-2004 @ 14:37 :
Er is geen aanbod. Verder ben ik ook wel verlegen, maar dat kan ik ook niet overwinnen als er geen aanbod is.
Er is inderdaad een overvloed van vraag, maar niet van aanbod.

Maar eigenlijk is die vraag ook tegelijktijd aanbod als je even nadenkt.

Helaas zijn de meeste vragers te kieskeurig, waardoor het aanbod niet geheel naar hun smaak is en dus vrijgezel blijft.
Oud 14-06-2004, 13:53
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 14-06-2004 @ 14:46 :

Helaas zijn de meeste vragers te kieskeurig, waardoor het aanbod niet geheel naar hun smaak is en dus vrijgezel blijft.
Dat is waar, maar ik heb ook het idee dat het aan de omgeving ligt. Op sommige andere plekken in Nederland heb ik het idee dat daar veel meer jongens zijn die ik leuk zou kunnen vinden. Maar goed, het komt wel. Het maakt me niet veel uit eigenlijk.
Oud 14-06-2004, 14:51
El Kim
El Kim is offline
Citaat:

Waarom zou ik niet kieskeurig mogen zijn?

Waarom zou je genoegen nemen met iemand die minder is dan jij wil, daar word je toch niet gelukkiger van?
Oud 14-06-2004, 14:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Omdat ik binnenkort mijn een-jaar-vrijgezel-zijn wil vieren.

Nee serieus:
Hier in mijn omgeving zijn geen jongens die ik echt leuk vindt. Kinderachtig, arrogant, hebberig, saai, niet aantrekkelijk, te knap.
Er is wel een jongen die ik echt leuk vind. Maar ik heb geen idee of dat wat gaat worden. (Zal dat binnenkort zien)
Ook moest ik een paar maanden bijkomen van m'n ex.

En ben een beetje verlegen, vooral bij de jongens in de (leeftijds)categorie waar ik vaak op val. Buiten die categorie valt het eigenlijk wel mee hoe verlegen ik ben, maar ja... Die vind ik gewoon niet leuk.
Tja... dat zijn mijn redenen. Wie weet hoe ik er over een paar maanden voorsta.

*hoop iig mijn feestje te kunnen vieren *
Oud 14-06-2004, 15:31
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Luna schreef op 14-06-2004 @ 13:49 :
ja, maar dat geldt toch ook alleen voor mannen die geen relatie hebben en niet verliefd zijn, voor hen is de sex waarschijnlijk 'belangrijker' dan het samenzijn aangezien ze toch niets voor die vrouw voelen..
Waarom alleen die? JE kan toch ook juist samen willen zjin met iemand en bepaalde genegenheid (Geen seks) missen, zonder dat je perse een bepaald persoon daarvoor mist.
Oud 14-06-2004, 16:38
Verwijderd
Citaat:

Aanbod en vraag sluiten in alle marktsegmenten wel redelijk op elkaar aan, maar er is gewoon een grotere markt voor niet zo heel slimme mensen die ook maar een middelmatig uiterlijk hebben, terwijl de markt voor hoogopgeleide knapperds een stuk kleiner is. Lijkt me logisch dat die dan langer vrijgezel blijven. Vooral voor hoogopgeleide jonge vrouwen is het een ramp een goede kerel te vinden.
Oud 14-06-2004, 16:44
El Kim
El Kim is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-06-2004 @ 17:38 :
Aanbod en vraag sluiten in alle marktsegmenten wel redelijk op elkaar aan, maar er is gewoon een grotere markt voor niet zo heel slimme mensen die ook maar een middelmatig uiterlijk hebben, terwijl de markt voor hoogopgeleide knapperds een stuk kleiner is. Lijkt me logisch dat die dan langer vrijgezel blijven. Vooral voor hoogopgeleide jonge vrouwen is het een ramp een goede kerel te vinden.
kijk eens aan, hét perfecte excuus voor mijn vrijgezel-zijn
Oud 14-06-2004, 17:13
love is life
love is life is offline
Ik heb volgens mij bindingsangst ik ben wel verliefd enzo maar vanaf het moment dat er iets serieus in het zicht komt dan klap ik dicht ... Komt volgens mij omdat ik al een paar keer gekwetst ben geweest ... Ik zit ook liever gewoon met vrienden en flirt gewoon graag, daarom vind ik dat ik dan mijn eventueel lief niet zou kunnen aandoen ... want als je met iemand bent dan gaat dat niet...
Oud 14-06-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-06-2004 @ 13:31 :
Je gedachtengang is aardig Mephostophilis, je vernoemt (naar wat ik zo snel heb gezien) echter niet dat het bij die mannen waar je het over hebt, het 'fijnste' voor hen is om seks te hebben. Bij sommigen verkrijgt het 'samen zijn, leuke dingen doen, blablibla' een hogere prioriteit dan seks. En bij dat laatste gaat het niet om 0,1% van de mannen, dunkt mij.
Dat is wel zo, ja.
Oud 14-06-2004, 17:42
Fleurop
Fleurop is offline
Kieskeurig op de eerste plaats. Ik ken veel jongens, praat met veel tijdens uitgaan, maar voel nooit die 'klik'. Of ik mis gewoon iets.
Als ik een hele knappe jongen zie komt mijn verlegen- en onzekerheid naar boven. Ik durf niet op hem af te stappen om hem beter te leren kennen en ik ga er automatisch al vanuit dat hij 'mij toch niet leuk vindt'.

Tja... toch maar wachten tot ik 'hem' tegenkomen.
Ik vind het prima vrijgezel te zijn (sinds kort).
Oud 14-06-2004, 18:02
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 14-06-2004 @ 17:44 :
kijk eens aan, hét perfecte excuus voor mijn vrijgezel-zijn
Inderdaad
Oud 14-06-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 12-06-2004 @ 20:13 :
die negativiteit is de oorzaak van de dingen die je daarvoor heb genoemd. Hoe weet je dat niemand met je wil omgaan in real? Ken je iedereen dan al? Iedereen al gezien? De moeite gedaan om zelf het iniatief te nemen?
misschien vind ik ooit de ware nog wel .. degene die voor mn hart gaat en niet voor wát ik ben maar voor wíe ik ben..

i'll see...

ja, cker de moeite gedaan om het initiatief te nemen..
7x afgewezen (in 1 jaar) (geen discussie daarover)
Oud 14-06-2004, 19:14
loveflower
loveflower is offline
gruwelijk lelijk
Oud 14-06-2004, 19:45
beuk
beuk is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-06-2004 @ 17:38 :
Aanbod en vraag sluiten in alle marktsegmenten wel redelijk op elkaar aan, maar er is gewoon een grotere markt voor niet zo heel slimme mensen die ook maar een middelmatig uiterlijk hebben, terwijl de markt voor hoogopgeleide knapperds een stuk kleiner is. Lijkt me logisch dat die dan langer vrijgezel blijven.

Als je daarnaast het nog eens in je stomme kop haalt om in delft te gaan zitten is het helemaal vrij hopeloos
Oud 14-06-2004, 20:26
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef op 14-06-2004 @ 20:45 :

Als je daarnaast het nog eens in je stomme kop haalt om in delft te gaan zitten is het helemaal vrij hopeloos
Ghehe, ik ken het fenomeen.
Oud 14-06-2004, 21:14
FMB King
FMB King is offline
Ik ben verlegen, en daarbij ben ik niet moeders mooiste, al ben ik ook niet superlelijk al zeg ik het zelf , maja ik kan er ook weinig aan doen t komt vanzelf wel, hoop ik, ik ben pas 15
Oud 14-06-2004, 22:12
kHebTrekInWatLekkers
kHebTrekInWatLekkers is offline
Ik ben lelijk en een klootzak...
Oud 14-06-2004, 22:21
Bruut
Bruut is offline
ik ben te kieskeurig..

en ik heb een hele slechte ervaring achter de rug en daarom ben ik het echt allemaal even zat op het gebied van relaties.

en tja ik ben pas 19.. zou nog wel komen toch?
Oud 14-06-2004, 22:24
Arox
Arox is offline
Ik weet het niet eens

Ik zal wel iets uitstralen ofzo
Oud 14-06-2004, 22:25
loveflower
loveflower is offline
Citaat:
kHebTrekInWatLekkers schreef op 14-06-2004 @ 23:12 :
Ik ben lelijk en een klootzak...
komt me bekend voor.
Oud 14-06-2004, 22:28
Arox
Arox is offline
Citaat:
loveflower schreef op 14-06-2004 @ 23:25 :
komt me bekend voor.
tjiks gaan vaker voor klootzakken hoor
Oud 14-06-2004, 22:40
Verwijderd
Gewoon 10 jaar wachten, zodra ze eenmaal willen settlen gaan ze wel voor de lieve zachtaardige jongens.

Of nog 10 jaar genieten, in het geval je een klootzak bent, dan is de pret voorbij.
Oud 14-06-2004, 22:45
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Als man zijnde:

Totaal oneens met Nare Man en Mephostophilis en eens met Fade Of Light!
Oud 14-06-2004, 22:46
Tox
Tox is offline
omdat mijn laatste vriendin niet HET meisje was.
Oud 14-06-2004, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-06-2004 @ 23:45 :
Als man zijnde:

En je bent geen maagd?

Of probeer je gewoon op 't forum te scoren?
Oud 14-06-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-06-2004 @ 23:45 :
Als man zijnde:

Met welke van mijn opmerkingen ben je het niet eens?
Oud 14-06-2004, 23:05
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-06-2004 @ 23:50 :
Met welke van mijn opmerkingen ben je het niet eens?
Met den deze:

"Mannen die wachten met seks doen dat alleen maar omdat ze denken dat de vrouw dat wil, en als ze tegemoet komen aan de wensen van de vrouw geeft ze dat later een grotere kans om er wél mee in bed te belanden."
Oud 14-06-2004, 23:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 23:49 :
En je bent geen maagd?
Jawel.

Citaat:
Of probeer je gewoon op 't forum te scoren?
Nee.
Oud 14-06-2004, 23:22
Luna
Luna is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 14-06-2004 @ 16:31 :
Waarom alleen die? JE kan toch ook juist samen willen zjin met iemand en bepaalde genegenheid (Geen seks) missen, zonder dat je perse een bepaald persoon daarvoor mist.
nou, ik voel geen genegenheid bij iemand die ik niet leuk vind(of waar ik op een bepaalde manier om geef), maargoed zo voel ik het en ik had me natuurlijk kunnen bedenken dat dat voor een ander weer heel anders kan zijn..

Regels voor berichten