![]() |
||
Citaat:
wat doe je daar dan nog?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is altijd makkelijk te zeggen dat er bronnen zijn en ze dan achterwege te laten. Oftewel "show meh"! Lonsdale heeft inderdaad geen enkele racistische bedoelingen, doch associëren veel kortzichtige rechtse mensen zich met het merk waardoor het het extreem-rechtse imago heeft gekregen. (wat je wederom zelf al zegt)
|
Verwijderd
|
het is beetje sneu voor lonsdale dat zij dit imago hebben gekregen, verkoopcijfers zijn daardoor in sommige delen van de wereld bar slecht en lonsdale moet nu ontzettend veel investeren om van dit imago af te komen (wat grotendeels toch nooit zal lukken).
Daarnaast vind ik het verbieden van lonsdale kleding belachelijk, omdat als mensen het echt racistisch bedoelen en hierbij mensen met een andere cultuur willen intimideren dat toch wel gebeurt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen moeten trouwens sowieso niet zo mekkeren over dat Lonsdale-verbod. Alsof je grondrechten daardoor op een groffe manier worden ingeperkt, boo fucking hoo. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat je het zelf best wel in perspectief kunt zien. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
ik weet dat fred perry een jood is. ik weet waarom fredperry in de vroegere jaren populaire is geworden bij de eerste generatie skinheads en ik weet ook waarom neo-nazi`s er in rondlopen. ik zeg ook niet dat fred perry een nazi merk is. ik probeer alleen duidelijk te maken dat fred perry veel meer in trek is bij nazi`s dan lonsdale. terwijl lonsdale het merk is dat iedereen bestempeld als nazimerk. we hebben hier gewoon te maken met vooroordelen van een luie maatschappij. daarnaast valt het mij op dat wanneer iemand een kledingmerk draagt en krijgt te horen dat het hele racisten volk er ook in rondloopt, gaan ze het meteen keihard ontkennen. wanneer degene het kledingmerk niet draagt en hoort over een bepaald kledingmerk met racistische achtergrond, dan roepen ze het keihard dat het waar is, zonder verder onderzoek te doen. reden waarom ze fred perry dragen is overigens omdat het gewoon een kledingmerk is wat bij de skinhead cultuur hoort, wat de neo-nazi`s begin jaren tachtig hebben overgenomen. en vanwege het logo, wat staat voor overwinning. zoek maar wat informatie op over de tweede generatie skins en neo-nazi`s. dan kom je er ook meteen achter waarom neo-nazi`s met opgerolde spijkerbroeken met bretels en boots rondlopen. voorbeeld van een kleding merk met een racistische achtegrond is Von Dutch dus. ik weet niet 100% of het waar is, maar ik ben tot nu toe alleen nog maar artikelen tegen gekomen waarin dit word bevestigd en geen enkel artikel waarin het word ontkend. Citaat:
Citaat:
maar het kledingmerk is opgericht door zijn dochters ter nagedachtenis van hun vader. en die vader blijkt dus sterke racistische gevoelens te koesteren. kort samengevat, als deze informatie allemaal klopt, draag je dus een Von Dutch petje te nagedachtenis van een racist of zelfs nazi. aan alle von dutch liefhebbers, denk daar maar eens over na, voordat je lonsdale keihard loopt af te zeiken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
nazi`s bestaan niet meer, of ze moeten nu al in de 90 jaar zijn als ze nog leven ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat van Von Dutch is nieuw voor me. Ik heb er mijn twijfels over, maar dat terzijde. Door het feit dat niet alleeen neo-nazi's / extreem-rechts volk FP draagt, wordt het dus niet gelijk gezien als nazi merk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
alleen dat achterlijke kortzinnige groepje rechtse gabber jongeren, maar daar blijft het ook bij. Vandaar dat ik het vrij onlogisch vind dat over lonsdale het meeste ophef word gemaakt. Consdaple, Masterrace, Werwolf, of een "fredperry logo" met 88 erin ![]() ![]() ![]() ![]() dat zijn pas nazi merken. dat soort kleding moet verboden worden, als men rechste kledingmerken zou willen verbieden. want over de achtergrond van deze kledij valt niet meer te twisten, het staat voor racistische politieke ideeen. wat op geen enkel manier goed te keuren is. ook al ben ik wel een felle voorstander van vrijheid voor menings uiting, op wat voor manier dan ook zolang er geen geweld tegen personen of bezittingen van personen bij komt kijken. maar niet een onschuldig merk zoals lonsdale, omdat een paar kortzinnige gastjes het dragen vanwege domme extreem rechtse redenen. en dan kan iemand nog met zulke mooie praatjes aankomen, zoals Nare Man, waarom men lonsdale zou moeten verbieden. lonsdale heeft niets te maken met racisme en bij het verbieden verpest je het voor de mensen die deze kleding dragen zoals het bedoelt is zonder verder politieke gedachtens erachter. zo`n makkelijke luie besluit kan ik gewoon niet goedkeuren. dat soort jongeren moeten aangepakt worden door ze wat politieke en sociale kennis bij te brengen, niet door ze simpelweg iets te verbieden omdat men anders bang is voor ruzie`s. Laatst gewijzigd op 15-09-2004 om 16:34. |
![]() |
|
![]() |
Waarom Lonsdale verbieden??
Het is niet Racistisch het donkere heefd gemaakt (mohamed Ali etc.) Ik draag het ook mah nieu omdah ik rechts ben mah omdat ik na die hardcore luister. en mensen die rechts zijn die het dragen laat se anders uiten se het strx anders en dan is helemaal een zooi greetz Jimmy |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Helly Hansen. Henk Mul !
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ... ![]() |
![]() |
|
![]() |
Schijnt dat Ben Sherman echt het enige zwaar racistische merk is. Als je daarmee loopt zou je groot risico lopen om vermoord te worden. Zegt men.
En ja, ik heb er ook nooit iemand in gezien... Lonsdale heeft overigens best mooie truien en ik vind er niks mis mee. Wel als het racistisch is bedoeld, want daar ben ik op tegen. En er blijven altijd zieligerds die het dus puur dragen om te provoceren. Ik niet. |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Mensen die Lonsdale dragen M-Bas | 110 | 07-02-2007 21:57 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
AIVD: Lonsdale-jongeren niet racistisch michael1 | 302 | 23-08-2005 14:33 | |