Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2004, 16:34
Koning
Koning is offline
Citaat:
EgtungNL schreef op 09-09-2004 @ 23:00 :
Over alles over een kam scheren gesproken.
De meeste mensen die de grootste hekel hebben aan lonsdale hebben daar zelf toch altijd zo'n hekel aan.
Zelf draag ik ook lonsdale en zit in HAVO 5 dus laat dit soort domme post maar achterwege sufferd.

wat doe je daar dan nog?
Oud 14-09-2004, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 14-09-2004 @ 17:26 :
nu ben je zelf precies hetzelfde bezig.

Maar dat maakt niet uit ofzo
mag ik een hekel hebben aan racisten?
Oud 14-09-2004, 16:43
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
koekjes schreef op 14-09-2004 @ 17:41 :
Citaat:
die mensen mogen ze lynchen van mij
Oud 14-09-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 14-09-2004 @ 17:41 :
ja,maar om te zeggen dat ze allemaal gelyncht moeten worden maakt jou geen haar beter
Oud 14-09-2004, 16:46
Verwijderd
Citaat:
japie krekel schreef op 14-09-2004 @ 17:44 :
ja,maar om te zeggen dat ze allemaal gelyncht moeten worden maakt jou geen haar beter
dat klopt...oke ik neem t terug
Oud 14-09-2004, 16:50
Verwijderd
wat ben ik toch weer heerlijk politiek correct bezig
Oud 14-09-2004, 16:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 14-09-2004 @ 17:50 :
Oud 14-09-2004, 16:51
Verwijderd
Citaat:
japie krekel schreef op 14-09-2004 @ 17:50 :
braaaaaf beesje
Oud 14-09-2004, 16:55
Verwijderd
ohw even mijn mening: het volk wat er zich in hult is voornamlijk dom en kortzichtig,ze kunnen dan nog zo hoog opgeleid (slim) zijn intilligent overkomen is een tweede,en daarin falen zij.
verder is de kleding gewoon ontzettend lelijk maar verbieden vind ik onzin en zou geen goede ontwikkeling zijn.
Oud 14-09-2004, 16:58
Poppycock
Poppycock is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 14-09-2004 @ 17:55 :
ohw even mijn mening: het volk wat er zich in hult is voornamlijk dom en kortzichtig,ze kunnen dan nog zo hoog opgeleid (slim) zijn intilligent overkomen is een tweede,en daarin falen zij.
verder is de kleding gewoon ontzettend lelijk maar verbieden vind ik onzin en zou geen goede ontwikkeling zijn.
Oud 14-09-2004, 17:32
MikeyMo
MikeyMo is offline
Ik ken eigelijk helemaal geen neonazi's die slim zijn/een hoog iq gemiddelde hebben. Zou het met kortzichtigheid te maken hebben? Ik zeg van wel.
Oud 14-09-2004, 22:51
Nanaki
Nanaki is offline
Hitler was best slim denk ik.

edit: maar geen neonazi beter lezen ik ken trouwens geen neonazi's dus ik kan alleen maar op mn volledig terechte vooroordeel afgaan dat ze zo dom zijn als het achtereind van een koe.

Laatst gewijzigd op 14-09-2004 om 22:53.
Oud 15-09-2004, 00:00
Verwijderd
ik snap niet waarom lonsdale nog steeds als racistisch merk word gezien door al die zogenaamde rechtse jongeren

neo-nazi`s dragen niet eens meer lonsdale, want lonsdale is hoofd sponsor van een anti-racistisch festival en neo-nazis hebben nu een eigen variant: Consdaple, waar alle letters van hitlers partij in te zien zijn.
fred perry daarintegen word wel nog veel door hun gedragen
maar over fred perry hoor je niemand? nee want de helft van alle snobs lopen erin en het is een trendy merk

net zoals Von Dutch
de man met de bijnaam Von Dutch dat nagedacht word doormiddel van dit kledingmerk, opgericht door zijn dochters, was nogal racistisch ingesteld en sommige bronnen beweren zelfs dat hij sterke gevoelens had voor het hele nazi gebeuren.
maar daar hoor je ook niemand over.

lonsdale heeft op geen enkel manier te maken met racisme.
het merk zelf is niet racistisch
het merk word niet meer gedragen door racisten ofterwel neo-nazi`s
de enige die het nog in verband brengen zijn die domme rechtse gabbers die het dragen omdat ze denken dat neo-nazi`s er ook nog in rondlopen, en vanwege de zin "laat ons nederlanders samen de allochtonen langzaam executeren", wat door hun is verzonnen en verder niets heeft te maken met het merk.

Laatst gewijzigd op 15-09-2004 om 00:05.
Oud 15-09-2004, 00:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Dat men het dragen van een kledingsmerk wil verbieden is echt ONZIN!
Oud 15-09-2004, 08:31
ellaversa
ellaversa is offline
Citaat:
3307 schreef op 15-09-2004 @ 01:00 :

net zoals Von Dutch
de man met de bijnaam Von Dutch dat nagedacht word doormiddel van dit kledingmerk, opgericht door zijn dochters, was nogal racistisch ingesteld en sommige bronnen beweren zelfs dat hij sterke gevoelens had voor het hele nazi gebeuren.
maar daar hoor je ook niemand over.

wtf? hoe kom je hier nou weer bij
Oud 15-09-2004, 09:12
ESCO
ESCO is offline
Citaat:
fred perry daarintegen word wel nog veel door hun gedragen
maar over fred perry hoor je niemand? nee want de helft van alle snobs lopen erin en het is een trendy merk
Fred Perry is een jood maar dat weten de nazies niet, diep triest dus.
Oud 15-09-2004, 09:25
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
3307 schreef op 15-09-2004 @ 01:00 :

Jada, jada, jada
Allereerst was Fred Perry een jood, maar dat weet veelal geen enkele natzi gespatzi. Plus je zegt het zelf al, het wordt gedragen "snobs" en "hippe-mensen" wat het racisme predikaat dan weer wat vertroebeld.

Het is altijd makkelijk te zeggen dat er bronnen zijn en ze dan achterwege te laten. Oftewel "show meh"!

Lonsdale heeft inderdaad geen enkele racistische bedoelingen, doch associëren veel kortzichtige rechtse mensen zich met het merk waardoor het het extreem-rechtse imago heeft gekregen. (wat je wederom zelf al zegt)
Oud 15-09-2004, 09:41
Falkh
Falkh is offline
Het intereseert me echt niks, alleen dat die kleren asociaal duur zijn. Wat een joden prijzen zeg
Oud 15-09-2004, 12:10
Verwijderd
het is beetje sneu voor lonsdale dat zij dit imago hebben gekregen, verkoopcijfers zijn daardoor in sommige delen van de wereld bar slecht en lonsdale moet nu ontzettend veel investeren om van dit imago af te komen (wat grotendeels toch nooit zal lukken).

Daarnaast vind ik het verbieden van lonsdale kleding belachelijk, omdat als mensen het echt racistisch bedoelen en hierbij mensen met een andere cultuur willen intimideren dat toch wel gebeurt.
Oud 15-09-2004, 12:12
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef op 15-09-2004 @ 13:10 :
(...)

Daarnaast vind ik het verbieden van lonsdale kleding belachelijk, omdat als mensen het echt racistisch bedoelen en hierbij mensen met een andere cultuur willen intimideren dat toch wel gebeurt.
Het verbod dient ook niet om extreem-rechtse sympathiëen uit te roeien, maar doodeenvoudig om relletjes te voorkomen. Natuurlijk blijven die jongeren zo denken, maar als je die kleding verbiedt krijg je in elk geval wel minder opstootjes omdat Karl Kani- en Lonsdale-dragende jongeren elkaar naar de strot vliegen.

Mensen moeten trouwens sowieso niet zo mekkeren over dat Lonsdale-verbod. Alsof je grondrechten daardoor op een groffe manier worden ingeperkt, boo fucking hoo.
Oud 15-09-2004, 12:46
Verwijderd
Zou je alleen maar mogen mekkereren als je grondrechten op grove manier worden ingeperkt? Ik dacht altijd dat jij liberaler was, nare man.
Oud 15-09-2004, 13:41
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 15-09-2004 @ 13:46 :
Zou je alleen maar mogen mekkereren als je grondrechten op grove manier worden ingeperkt? Ik dacht altijd dat jij liberaler was, nare man.
Dit heeft niets met liberaal te maken maar gewoon met gezond verstand. Je mag een bepaald merk niet dragen op school omdat er dan grote kans is op vechtpartijtjes. Oh help, mijn grondrecht op vrije kledingkeuze wordt ingeperkt!

Ik denk dat je het zelf best wel in perspectief kunt zien.
Oud 15-09-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 15-09-2004 @ 10:25 :
Allereerst was Fred Perry een jood, maar dat weet veelal geen enkele natzi gespatzi. Plus je zegt het zelf al, het wordt gedragen "snobs" en "hippe-mensen" wat het racisme predikaat dan weer wat vertroebeld.

Het is altijd makkelijk te zeggen dat er bronnen zijn en ze dan achterwege te laten. Oftewel "show meh"!

Lonsdale heeft inderdaad geen enkele racistische bedoelingen, doch associëren veel kortzichtige rechtse mensen zich met het merk waardoor het het extreem-rechtse imago heeft gekregen. (wat je wederom zelf al zegt)

ik weet dat fred perry een jood is. ik weet waarom fredperry in de vroegere jaren populaire is geworden bij de eerste generatie skinheads en ik weet ook waarom neo-nazi`s er in rondlopen.
ik zeg ook niet dat fred perry een nazi merk is. ik probeer alleen duidelijk te maken dat fred perry veel meer in trek is bij nazi`s dan lonsdale. terwijl lonsdale het merk is dat iedereen bestempeld als nazimerk. we hebben hier gewoon te maken met vooroordelen van een luie maatschappij.

daarnaast valt het mij op dat wanneer iemand een kledingmerk draagt en krijgt te horen dat het hele racisten volk er ook in rondloopt, gaan ze het meteen keihard ontkennen.
wanneer degene het kledingmerk niet draagt en hoort over een bepaald kledingmerk met racistische achtergrond, dan roepen ze het keihard dat het waar is, zonder verder onderzoek te doen.

reden waarom ze fred perry dragen is overigens omdat het gewoon een kledingmerk is wat bij de skinhead cultuur hoort, wat de neo-nazi`s begin jaren tachtig hebben overgenomen. en vanwege het logo, wat staat voor overwinning.
zoek maar wat informatie op over de tweede generatie skins en neo-nazi`s. dan kom je er ook meteen achter waarom neo-nazi`s met opgerolde spijkerbroeken met bretels en boots rondlopen.

voorbeeld van een kleding merk met een racistische achtegrond is Von Dutch dus. ik weet niet 100% of het waar is, maar ik ben tot nu toe alleen nog maar artikelen tegen gekomen waarin dit word bevestigd en geen enkel artikel waarin het word ontkend.

Citaat:
So. Do you have some Von Dutch clothes? Interesting. Because he was a Nazi.. Maybe think about it before you go out and buy a baseball cap with the douchebags name on it..

From Scott Ians alpha mail area of the Anthrax site:

"Von Dutch was a Nazi. Yes, he started pinstriping cars in the late 40’s and influenced all kinds of artists including Ed “Big Daddy” Roth. And now there is the ubiquitous clothing line with his name on it that actually has nothing to do with him or his family (Von Dutch died in1992 and the company is owned by some Danish guy). What people don’t know is that Von Dutch was a Nazi. Check out the May 2004 issue of Los Angeles magazine if you don’t believe me. Here is a piece of the article:

Von Dutch was specific about his hate and was, by his own admission, a fan of the Third Reich and a racist. Just before he died, he composed a letter that was mailed to his friends:
“I have been suffering with this liver disease for a year now and it has been an up & down thing day by day. I am now no better than I was at the beginning. I am not willing to go through it anymore only to emerge in a place full of niggers, Mexicans and Jews out of control of those untermenschen.”

“I have always been a Nazi and still believe it was the last time the world had a chance of being operated with a logic. What a shame so many Americans died and suffered to make the rich richer to save England & France again. Or was that still. I hope you lying wimps get swallowed up with your stupidity.”

What kind of a fucked up world I have to get well for.”

Nice guy. I wonder how many jackass young Hollywood douchebags and sluts would be wearing Von Dutch if they knew? Probably all of them. I can’t wait to see Paris Hilton wearing the latest from the Rudolph Hess collection."
Citaat:
The Von Dutch caps have made it to convenience stores in New Jersey and the “Von Sucks” variant is as common as the original. Surely, it must be almost over, thank God: the shirts and 5 jeans and thongs at the Von Dutch Original boutiques in Hollywood or Las Vegas, and the sweat bands at Urban Outfitters across the land and the Converse All Stars stamped with the logo and the rest of the strip mining of the imagery created by an eccentric automobile painter, Von Dutch.

Born in 1929 as Kenneth Howard, Von Dutch was the man who brought pin-striping as a high art from motorcycles to automobile bodies. He took his nickname from his stubbornness. “Stubborn as a Dutchman” is a by now quaint ethnic slur. But beyond stubborn, Von Dutch became insufferable. He was the quintessential cliché romantic artist, selfish inside his own vision, alienating family, friends and customers alike. Part romantic, part beatnik, part general pain in the ass, he was a racist and prima donna, he managed to irritate almost everyone who admired him—and in the best esthetic mode, somehow made them admire him more in the process.

He died in 1992, leaving two daughters. At the end, he was drinking heavily, holed up in an old Long Beach city bus. For years he lived at the museum called Movie World, Cars of the Stars and Planes of Fame in Buena Park, California. He had become paranoid and he spent time elaborately engraving and painting knives and guns as well as cars.

No wonder the daughters, Lisa and Lorna were happy to sell the rights to reproduce their father's imagery in 1996 to Michael Cassel, a maker of surf clothing, who established a company called Von Dutch Originals in 1999 and opened the store on Melrose Avenue a year later. He brought in a man named Tonny Sorensen who in turn hired designer Christian Audigier. Audigier worked for Diesel and Fiorucci. Casel’s notion was to tap the hot rod set; but Sorensen and Audigier aimed at wider, fashion audience.

The art world found its way to car culture through artists like Robert Williams, who worked with Ed “Big Daddy” Roth before turning his talents to oil and canvas. In 1993 a show called “Kustom Kulture” at the Laguna Museum of Art helped start off the process of Von Dutch's discovery by the wider public. Still, it took insight, luck or both to see that Von Dutch could be, well, exploitable. Celebrities such as Britney Spears and Justin Timberlake and Ashton Kutcher showed up wearing the logo caps. The whole appeal of course was explaining who Von Dutch was. By 2003, the company was doing some million in sales and for 2004 may go as high as 0 million. The logo items are cleverly limited in number, so they can be reproduced in dozens of variants. But for us true fans, the eyeball, not the logo was the appeal—the all seeing eyeball with wings Von Dutch claimed to have adopted from the Egyptians and other ancients. It was a powerful image, recalling Odilon Redon or Man Ray or Dali's giant eyes in the dream scene of Hitchcock’s film Spellbound, but also Dean Moon's "Moon equipped" double eyes logo and other iconography of Southern California hot rod culture.

Von Dutch's posthumous fame has amazed veterans of the car culture. “I knew Von Dutch,” one hot rod buff said not long ago, shaking his head. “I saw him drunk every day.”
het kledingmerk zelf heeft geen directe link met het nazisme of iets wat daar enigzins op lijkt. het is puur kleding.
maar het kledingmerk is opgericht door zijn dochters ter nagedachtenis van hun vader. en die vader blijkt dus sterke racistische gevoelens te koesteren.
kort samengevat, als deze informatie allemaal klopt, draag je dus een Von Dutch petje te nagedachtenis van een racist of zelfs nazi.

aan alle von dutch liefhebbers, denk daar maar eens over na, voordat je lonsdale keihard loopt af te zeiken.
Oud 15-09-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
ESCO schreef op 15-09-2004 @ 10:12 :
Fred Perry is een jood maar dat weten de nazies niet, diep triest dus.
Neo-nazi`s..
nazi`s bestaan niet meer, of ze moeten nu al in de 90 jaar zijn als ze nog leven
Oud 15-09-2004, 15:02
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
3307 schreef op 15-09-2004 @ 15:49 :
...
Gelezen, puik bericht.

Dat van Von Dutch is nieuw voor me. Ik heb er mijn twijfels over, maar dat terzijde. Door het feit dat niet alleeen neo-nazi's / extreem-rechts volk FP draagt, wordt het dus niet gelijk gezien als nazi merk.
Oud 15-09-2004, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Snuitje goes .. schreef op 15-09-2004 @ 16:02 :
Gelezen, puik bericht.

Dat van Von Dutch is nieuw voor me. Ik heb er mijn twijfels over, maar dat terzijde. Door het feit dat niet alleeen neo-nazi's / extreem-rechts volk FP draagt, wordt het dus niet gelijk gezien als nazi merk.
en in lonsdale loopt dus geen enkel neo-nazi meer in.
alleen dat achterlijke kortzinnige groepje rechtse gabber jongeren, maar daar blijft het ook bij.
Vandaar dat ik het vrij onlogisch vind dat over lonsdale het meeste ophef word gemaakt.

Consdaple, Masterrace, Werwolf, of een "fredperry logo" met 88 erin

dat zijn pas nazi merken. dat soort kleding moet verboden worden, als men rechste kledingmerken zou willen verbieden. want over de achtergrond van deze kledij valt niet meer te twisten, het staat voor racistische politieke ideeen. wat op geen enkel manier goed te keuren is. ook al ben ik wel een felle voorstander van vrijheid voor menings uiting, op wat voor manier dan ook zolang er geen geweld tegen personen of bezittingen van personen bij komt kijken.
maar niet een onschuldig merk zoals lonsdale, omdat een paar kortzinnige gastjes het dragen vanwege domme extreem rechtse redenen.

en dan kan iemand nog met zulke mooie praatjes aankomen, zoals Nare Man, waarom men lonsdale zou moeten verbieden. lonsdale heeft niets te maken met racisme en bij het verbieden verpest je het voor de mensen die deze kleding dragen zoals het bedoelt is zonder verder politieke gedachtens erachter. zo`n makkelijke luie besluit kan ik gewoon niet goedkeuren.
dat soort jongeren moeten aangepakt worden door ze wat politieke en sociale kennis bij te brengen, niet door ze simpelweg iets te verbieden omdat men anders bang is voor ruzie`s.

Laatst gewijzigd op 15-09-2004 om 16:34.
Oud 04-10-2004, 20:45
jimmyvangils
jimmyvangils is offline
Waarom Lonsdale verbieden??
Het is niet Racistisch het donkere heefd gemaakt (mohamed Ali etc.)
Ik draag het ook mah nieu omdah ik rechts ben mah omdat ik na die hardcore luister.
en mensen die rechts zijn die het dragen laat se anders uiten se het strx anders en dan is helemaal een zooi

greetz Jimmy
Oud 04-10-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
jimmyvangils schreef op 04-10-2004 @ 21:45 :
Ik draag het ook mah nieu omdah ik rechts ben mah omdat ik na die hardcore luister.
en mensen die rechts zijn die het dragen laat se anders uiten se het strx anders en dan is helemaal een zooi

greetz Jimmy
w00t?! nou ff in het normaal leesbaar nederlands???
Oud 04-10-2004, 20:50
Aléantheriël
Aléantheriël is offline
aha
Oud 04-10-2004, 20:53
yuck fou
yuck fou is offline
dat gezeik over lonsdale altijd...
Oud 04-10-2004, 20:59
Verwijderd
Citaat:
3307 schreef op 15-09-2004 @ 17:29 :

[url=http://patriaversand.de/shop/10737b.jpg][afbeelding]
.
zie ik wel eens zo'n mislukt wijf mee lopen als ik uitga in duitsland
Oud 04-10-2004, 21:03
Otis
Otis is offline
lonnsdale , is dat een merk ofzo?
Oud 04-10-2004, 21:07
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
jimmyvangils schreef op 04-10-2004 @ 21:45 :

greetz Jimmy
Lonsdale en hardcore is ook loos. Maar wel meer dingen in je post zijn loos.
Oud 04-10-2004, 21:44
Big M
Big M is offline
Citaat:
hasj schreef op 31-08-2004 @ 21:00 :
vandaag stond er in de krant dat er op een school in nederland een verbod is op het dragen van lonsdale kleding.

Ik zelf vind het belachelijk, want je mag tog zelf weten wat je draagt. wat vinden jullie hiervan?
dat kan de mijne zijn geweest
Oud 04-10-2004, 21:46
Big M
Big M is offline
Citaat:
Big M schreef op 04-10-2004 @ 22:44 :
dat kan de mijne zijn geweest
(ik heb het topic niet helemaal gelezen) ik geloof dat extreem rechtse jongeren hier in de regio (amstelveen, aalsmeer) het gebruiken om te uiten: "Laat Ons Nederlandse Skinheads De Allochtonen Langzaam Elimineren. lonsdale dus. Zelf draag ik die kleding gelukkig niet, en ik heb ook geen extreem rechtse gedachten. Overigens, je mag ook geen kleding dragen met het nummer 88 (bij een school in aalsmeer). Dat staat voor HH en waar HH voor staat snappen jullie wel.
Oud 04-10-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Big M schreef op 04-10-2004 @ 22:46 :
"Laat Ons Nederlandse Skinheads De Allochtonen Langzaam Elimineren.
Wuhahhahahhahah
Oud 04-10-2004, 22:06
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Big M schreef op 04-10-2004 @ 22:46 :
Dat staat voor HH en waar HH voor staat snappen jullie wel.
Ja, ja, ja!

Helly Hansen.

Henk Mul !
Oud 04-10-2004, 22:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-09-2004 @ 14:41 :
Dit heeft niets met liberaal te maken maar gewoon met gezond verstand. Je mag een bepaald merk niet dragen op school omdat er dan grote kans is op vechtpartijtjes. Oh help, mijn grondrecht op vrije kledingkeuze wordt ingeperkt!

Ik denk dat je het zelf best wel in perspectief kunt zien.
Ja, maar waar trek je de grens. Kleding verbieden omdat er vechtpartijtjes om onstaan, okay. Maar vechtpartijtjes onstaan er toch wel, als is het welke voetbalclub je support. Goed, dan verbieden we voetbal, what's next. Onenigheid wegens geloofsovertuiging, laten we religie verbieden. Weet je wat, we verbieden gewoon kinderen in de school, ook geen ruzie's meer.

...
Oud 05-10-2004, 18:43
)Vampje(
)Vampje( is offline
Schijnt dat Ben Sherman echt het enige zwaar racistische merk is. Als je daarmee loopt zou je groot risico lopen om vermoord te worden. Zegt men.
En ja, ik heb er ook nooit iemand in gezien...

Lonsdale heeft overigens best mooie truien en ik vind er niks mis mee. Wel als het racistisch is bedoeld, want daar ben ik op tegen.
En er blijven altijd zieligerds die het dus puur dragen om te provoceren. Ik niet.
Oud 05-10-2004, 19:42
Otis
Otis is offline
blaablaaa
Oud 06-10-2004, 15:01
Elmoo
Elmoo is offline
Citaat:
eXo schreef op 31-08-2004 @ 21:02 :
belachelijk
Oud 06-10-2004, 15:13
AngelLena
AngelLena is offline
misschien verstandiger om de lonsdale discussie nou maar eens en voor altijd af te sluiten. Het gaat altijd heel eventjes goed, maar daarna... is ook al erg uitgekauwd.

Regels voor berichten