Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-06-2005, 15:34
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
bartke518 schreef op 24-06-2005 @ 19:44 :
Tja, noem het jarenlange ervaring in discussies met MS-liefhebbers. De meesten hebben een dusdanige plaat voor hun kop dat het gewoon niet leuk meer is. Ik sta overal neutraal tegenover aangezien ik zelf supporter ben van iemand die sinds zijn titel in '97 maar niet boven de middelmaat heeft willen uitstijgen. Verder ben ik voor niemand, en ook niet tegen iemand. Opvallend is dat supporters van de Raikkonens, de Hakkinens, de Montoya's en de Alonso's vaak veel realistischer staan tegenover situaties, zeker wanneer ze zo duidelijk zijn als in dit geval.
Ik denk dat het komt doordat Ferrari/Schumacher vaak in het kwade daglicht worden gezet, vaak met dingen die niet kloppen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2005, 17:48
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:
Lionheart schreef op 25-06-2005 @ 11:19 :

Japan 1997 dacht ik, Villeneuve die onder geel bleef doorgassen en daarvoor een raceban kreeg, wat Michael kampioen maakte. Die werd ook teruggedraaid.

Die wist ik nog, maar dat is geen speciale prestatie ofzo hoor. Ik denk dat de meeste mensen in dit topic als F1-fan wel goed op de hoogte zijn.
Maar volgens bartke518 is mijn regelkennis ontoereikend, dus ja, ik weet niet echt wat ik er van denken moet.
Dat is feitenkennis, geen regelkennis. Het verbaast me vaak dat mensen die toch redelijk goed op de hoogte zijn van F1 vaak van de regels niet veel afweten.

Villeneuve werd in 1997 voor de race in Japan geschorst. Hij had idd nog een voorwaardelijke straf staan en maakte in Japan een domme fout door weer onder geel door te blijven rijden en geen gas terug te nemen. Hij reed die race wel nog, maar werd later alsnog gediskwalificeerd. Dat leverde Schumacher toen dat punt voorsprong op in Jerez waardoor hij probeerde Villeneuve er gewoon uit te rammen. Het enige wat de FIA destijds deed was zijn 2e plek afnemen.... (overwinningen enzo hieldie wel)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 08:24
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Japan 1997 dacht ik, Villeneuve die onder geel bleef doorgassen en daarvoor een raceban kreeg, wat Michael kampioen maakte. Die werd ook teruggedraaid.
Alweer 8 jaar geleden dus, zo vaak komt het niet voor
Alleen toen was het in het nadeel van Schumacher dat de beslissing werd teruggedraaid. Bij welk team reed Villeneuve toe eigenlijk?
Oud 26-06-2005, 16:30
McDuck
McDuck is offline
Williams.
Samen met Frentzen dacht ik
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 16:53
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
McDuck schreef op 26-06-2005 @ 17:30 :
Williams.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 17:00
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:
Williams.
Klopt, Hill moest weg na zijn titel en ging naar Arrows-Yamaha. Frank Williams wilde Frentzen, die toen bij Sauber reed, al eerder hebben, in 1996 als vervanger voor Coulthard die naar McLaren ging, maar Bernie Ecclestone drong aan op Jacques Villeneuve. De Formule 1 had behoefte aan grote namen, en dus kwam 'Sjakie'
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 17:38
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Williams.
ok
Oud 26-06-2005, 23:01
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Michelin heeft gegokt en verloren. Wat wij vorige week hebben gezien, was een sportieve, reglementaire en eerlijke race.

Een chicane zou Michelin ''belonen'' voor hun wanprestatie. En dat is de kromme wereld. Wat ik wel goed vind van Michelin en de teams om niet te racen wegens de onveiligheid, terwijl 100 andere belangen meespelen. Blijkbaar gaat het uiteindelijk toch niet allemaal om de centen.

De F1 heeft een dauw gekregen. De hoofdschuldige is natuurlijk Michelin. De FIA en Ferrari vallen niks te verwijten. De FIA had het misschien iets slimmer kunnen aanpakken. Sportief gezien heeft de FIA 100% juist gehandeld, maar commercieel gezien sloeg zij de plank mis. Het is ook een ethische kwestie: moeten commerciele belangen het sportieve beinvloeden? In mijn filosofie niet.

Maar ik kan mij voorstellen dat anderen daar anders over denken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 23:54
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 27-06-2005 @ 00:01 :
Michelin heeft gegokt en verloren. Wat wij vorige week hebben gezien, was een sportieve, reglementaire en eerlijke race.

Een chicane zou Michelin ''belonen'' voor hun wanprestatie. En dat is de kromme wereld. Wat ik wel goed vind van Michelin en de teams om niet te racen wegens de onveiligheid, terwijl 100 andere belangen meespelen. Blijkbaar gaat het uiteindelijk toch niet allemaal om de centen.

De F1 heeft een dauw gekregen. De hoofdschuldige is natuurlijk Michelin. De FIA en Ferrari vallen niks te verwijten. De FIA had het misschien iets slimmer kunnen aanpakken. Sportief gezien heeft de FIA 100% juist gehandeld, maar commercieel gezien sloeg zij de plank mis. Het is ook een ethische kwestie: moeten commerciele belangen het sportieve beinvloeden? In mijn filosofie niet.

Maar ik kan mij voorstellen dat anderen daar anders over denken.
Als ze puntloos zouden meerijden zouden ze dan beloond worden? Meer woorden wil ik aan deze nutteloze bijdrage van de discussie niet vuil maken.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 10:30
bartke518
bartke518 is offline
Rel om bandenwarmers van Ferrari

De Formule 1 is weer een nieuwe rel rijker. Het Ferrari-team maakt sinds de Grand Prix van Europa gebruik van een speciaal soort bandenwarmers, die volgens de letter van het reglement niet toegestaan zouden zijn. Enkele andere teams hebben inmiddels protest aangediend, maar de FIA lijkt niet van plan te zijn om Ferrari te bestraffen.

Ferrari warmt haar banden sinds de race op de Nürburgring op in een warme box, waardoor banden aanzienlijk beter op temperatuur komen dan met de oude, vertrouwde bandenwarmers. Deze box houdt de warmte immers vast, waardoor de gehele band volledig op temperatuur kan komen. Dit zou aanzienlijke voordelen met zich meebrengen, vooral omdat de Bridgestone-banden van Ferrari veel tijd nodig hebben om op temperatuur te komen.

Charlie Whting, de technische man van de FIA, heeft Ferrari echter toestemming gegeven om deze 'warmteboxen' te gebruiken. Dit leidt echter tot onbegrip bij de andere teams, aangezien de reglementen voorschrijven dat banden enkel opgewarmd mogen worden door middel van de ouderwetse bandenwarmers.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

f1racing.nl

Dit zal ongetwijfeld worden uitgelegd als 'er staat niet in het regelement dat het niet mag', of zoiets. Iemand die dit nog goed weet te lullen?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 10:53
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 27-06-2005 @ 00:54 :
Als ze puntloos zouden meerijden zouden ze dan beloond worden? Meer woorden wil ik aan deze nutteloze bijdrage van de discussie niet vuil maken.
Puntloos meerijden, betekent voor de Bridgestone-coureurs, gewoon achter de Michelin-coureurs aanrijden om zodoende een crash te vermijden. Ferrari zou zich gewoon terug laten zakken.

Komt Raikkonen als eerste over de finish, maar krijgt geen 10 punten. Dat is bijna net zo krom, vind ik.

Maar alles beter dan 6 wagens, idd!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 12:05
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
bartke518 schreef op 27-06-2005 @ 11:30 :
Rel om bandenwarmers van Ferrari

De Formule 1 is weer een nieuwe rel rijker. Het Ferrari-team maakt sinds de Grand Prix van Europa gebruik van een speciaal soort bandenwarmers, die volgens de letter van het reglement niet toegestaan zouden zijn. Enkele andere teams hebben inmiddels protest aangediend, maar de FIA lijkt niet van plan te zijn om Ferrari te bestraffen.

Ferrari warmt haar banden sinds de race op de Nürburgring op in een warme box, waardoor banden aanzienlijk beter op temperatuur komen dan met de oude, vertrouwde bandenwarmers. Deze box houdt de warmte immers vast, waardoor de gehele band volledig op temperatuur kan komen. Dit zou aanzienlijke voordelen met zich meebrengen, vooral omdat de Bridgestone-banden van Ferrari veel tijd nodig hebben om op temperatuur te komen.

Charlie Whting, de technische man van de FIA, heeft Ferrari echter toestemming gegeven om deze 'warmteboxen' te gebruiken. Dit leidt echter tot onbegrip bij de andere teams, aangezien de reglementen voorschrijven dat banden enkel opgewarmd mogen worden door middel van de ouderwetse bandenwarmers.

Wordt ongetwijfeld vervolgd...

f1racing.nl

Dit zal ongetwijfeld worden uitgelegd als 'er staat niet in het regelement dat het niet mag', of zoiets. Iemand die dit nog goed weet te lullen?

Tjongejonge. Het gaat wel lekker zeg. Dit is toch niet meer te volgen voor de fans? Waarom zijn er dan regels? De regels kunnen tegenwoordig bij wijze van spreken sneller veranderen dan dat ik mijn ontbijt eet. Ferrari moet hiervoor gestraft worden, want het is tegen de regels. Dit gebeurt niet. Dus inderdaad, hoe kun je dit goedpraten?
NIet, lijkt mij. En toch gebeurt het. En dat is alles behalve leuk voor de fans.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 15:34
one.
one. is offline
Citaat:
bartke518 schreef op 27-06-2005 @ 11:30 :
(...)

Teruggaan op de oude bandenwarmers, ze houden zich niet aan de regels, zet er een boete op.
Oud 27-06-2005, 15:37
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Formule 1 op cruciaal kruispunt

Het zijn spannende dagen voor de toekomst van de Formule 1. Komende woensdag moeten de teams die gebruik maken van Michelin-banden zich melden bij het World Motor Sport Council in Parijs. Als daar werkelijk zware straffen uitgedeeld gaan worden, zijn de gevolgen wellicht niet te overzien.

Er wordt gefluisterd dat de FIA de teams die niet deelgenomen hebben aan de Amerikaanse Grand Prix wellicht wil schorsen. Als dat het geval is, lijkt de toekomst van de sport op het spel te staan. "Als zeven teams geschorst worden, denk je dat de andere teams dan gaan racen?", vraagt Minardi-teambaas Paul Stoddart zich af. "We moeten als teams dan maar eens bij elkaar komen en ik kan je niet garanderen dat wij dan nog in actie zullen komen", aldus de Australiër.

Een andere mogelijkheid is dat alleen Michelin gestraft zal worden. Hierbij kan gedacht worden aan een verbanning van Michelin uit de sport, die dan vanaf 2006 in zou gaan. De Formule 1-wereld houdt deze week in ieder geval gespannen haar adem in...
Ik vind dit echt te achterlijk voor woorden, ik hoop echt dat elke straf die volgt naar de teams leid tot een protest in de vorm van niet rijden. Puntenmindering, 10 plaatsen achteruit of schorsing zijn echt straffen die nergens op slaan. Bij een schorsing hoeven de teams niet meer te protesteren en ik denk ook niet dat dat zal gebeuren. Als het wel gebeurd moeten de teams echt staken tot het eind van het seizoen.

Als Michelin gestraft word dmv een schorsing in 2006, dan is dat alleen een makkelijke uitweg zoeken. Omdat er aarschijnlijk toch 1 weg zal moeten...

Wat is dat toch met die Mosley?
Citaat:
Mosley zei tegen The Guardian: "Als je de baas bent, kun je nooit weglopen voor problemen - zelfs niet als je ze niet zelf gecreeërd hebt." Als de FIA woensdag in Parijs zware straffen uitdeelt aan de zeven Michelin-teams, dreigt een boycot van de Franse Grand Prix. Sir Jackie Stewart zei tegen de BBC: "Je kunt geen leiding geven als je geen mensen achter je hebt staan.
"zelfs niet als je ze niet zelf gecreeërd hebt."

Die zin klopt al niet helemaal, maar buiten dat. Wat een achterbakse zak, hij verschuift alles naar andere toe. Ik had ook ergens gelezen waar hij Stoddard op een totaal president onwaardige manier afkraakt.

Citaat:
Regerend wereldkampioen Michael Schumacher hoopt dat de Michelin-teams slechts een reprimande krijgen: "Ze zijn al genoeg gestrafd."
Dit is wel weer ok.
Valt me van hem mee
Al heb ik altijd al gevonden dat Schumi zelf niet zoveel kan doen aan de houding van Ferrarie.

Bron van alle quotes is f1racing.nl
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 16:26
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:
Mosley haalt ook uit naar Minardi-teambaas Paul Stoddart, die herhaaldelijk om het opstappen van de FIA-president had gevraagd. "Paul is een triest geval. Hij is zeker vergeten om zijn medicatie in te nemen." Het drama in Indianpolis zal zich volgens Mosley waarschijnlijk niet zo snel herhalen. "Als de teams gaan staken, dan benadelen ze daar vooral zichzelf mee. Ik maak mij geen zorgen."
Klopt ja. Stond ook op f1racing Arrogante kwal, die Mosley..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 16:34
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Als de bandenverwarmers van Ferrari verboden zijn, toon dat dan aan met het reglement en niet met een nieuwsbericht. Volgens mij kan zelfs journalisten zaken verkeerd interpeteren.

Max Mosley heeft niks te willen, want de diegenen die de Michelin-teams berecht, zijn onafhankelijk. Desondanks zou een hele zware straf de doodsteek zijn voor de Formule 1. En Mosley is niet zo dom dat hij dat laat gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 16:37
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Paul Stoddart is de hypocriet. De FIA zwartmaken, maar wel de FIA hun gelijk geven door te gaan racen. ''Ja, maar Jordan ging ook'' is geen excuus natuurlijk. Stoddart probeert alleen de held uit te hangen, wanneer het hem uitkomt.

Meneer zei dat het niet mogelijk was om met een legale wagen te racen in Australie. 1 team was tegen het feit dat Minardi onreglementair zou rijden, en plots kan Stoddart wel een legale wagen op de baan brengen. Rara, wat klopt hier niet!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 17:08
Sandersss
Sandersss is offline
Weer gezeur om Ferrari zwart te maken.
De maximale opwarmingstemperatuur wordt niet overschreden, dus is er geen reden om het te verbieden.

En tja, volgens mij is Michelin al wel genoeg gestraft..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 27-06-2005 @ 18:08 :
Weer gezeur om Ferrari zwart te maken.
De maximale opwarmingstemperatuur wordt niet overschreden, dus is er geen reden om het te verbieden.

En tja, volgens mij is Michelin al wel genoeg gestraft..
Volgens dat bericht zijn die bandenwarmers illegaal. We maken Ferrari dus niet zwart, ze houden zich zelf niet aan de regels.

En dan dit ...

Citaat:
Mosley wil Michelin-teams zwaar bestraffen

FIA-president Max Mosley wil de Michelin-teams zwaar bestraffen voor het debacle in de Amerikaanse GP. Mosley zei tegen The Guardian dat hij sterk het gevoel heeft dat de situatie met opzet gecreëerd is en dat hij hiervoor het liefst schorsingen zou uitdelen.

Max Mosley weet als geen ander dat schorsingen tot enorme chaos in de F1 zouden leiden. Mosley: "Zelfs al zou ik schorsingen willen opleggen, dan is het niet waarschijnlijk dat de andere twintig leden daarmee zullen instemmen. Ik kan er niet goed tegen als er zo met mij wordt gesold." Straffen die meer voor de hand liggen zijn puntenverminderingen en torenhoge boetes.

Mosley haalt ook uit naar Minardi-teambaas Paul Stoddart, die herhaaldelijk om het opstappen van de FIA-president had gevraagd. "Paul is een triest geval. Hij is zeker vergeten om zijn medicatie in te nemen." Het drama in Indianpolis zal zich volgens Mosley waarschijnlijk niet zo snel herhalen. "Als de teams gaan staken, dan benadelen ze daar vooral zichzelf mee. Ik maak mij geen zorgen."
Wat een klootzak is die Mosley, hij maakt de teams zwart, terwijl het Michelin was die een negatief advies gaf. Als er echt 7 teams geschorst worden is dat het einde van de Formule 1 denk ik ...

Michelin straffen lijkt me wel oke. En Mosley uit de FIA kicken
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:19
McDuck
McDuck is offline
Nouja je kan ook overdrijven..
Het einde van de Formule 1?

Ik ben het er mee eens dat het he-le-maal niet goed gaat, maar blijf even nuchter. Het einde van de Formule 1 is wel héél dramatisch en zover zal het echt niet komen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:26
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 27-06-2005 @ 17:34 :
Als de bandenverwarmers van Ferrari verboden zijn, toon dat dan aan met het reglement en niet met een nieuwsbericht. Volgens mij kan zelfs journalisten zaken verkeerd interpeteren.

Max Mosley heeft niks te willen, want de diegenen die de Michelin-teams berecht, zijn onafhankelijk. Desondanks zou een hele zware straf de doodsteek zijn voor de Formule 1. En Mosley is niet zo dom dat hij dat laat gebeuren.
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat Mosley er niks over te vertellen heeft en dan zeg je dat hij zware straffen niet laat gebeuren..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:42
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 27-06-2005 @ 17:37 :
Paul Stoddart is de hypocriet. De FIA zwartmaken, maar wel de FIA hun gelijk geven door te gaan racen. ''Ja, maar Jordan ging ook'' is geen excuus natuurlijk. Stoddart probeert alleen de held uit te hangen, wanneer het hem uitkomt.

Meneer zei dat het niet mogelijk was om met een legale wagen te racen in Australie. 1 team was tegen het feit dat Minardi onreglementair zou rijden, en plots kan Stoddart wel een legale wagen op de baan brengen. Rara, wat klopt hier niet!
Ja, lekker belangrijk zeg. Het één heeft toch niets met het ander te maken? Tot op de juiste hoogte is Stoddart iemand die voor zijn team opkomt.

Paul Stoddart komt vaak wat zeurderig over. Toch werkt zijn enthousiasme aanstekelijk. Zelden kreeg een teambaas van Minardi het voor elkaar zijn team zo vaak in het nieuws te laten komen. Nog steeds staan ze achteraan, maar iedereen heeft sympathie voor het team.

Tegelijkertijd is Stoddart een liefhebber pur sang. Vaak heb ik hem op relevante uitspraken kunnen betrappen die aangeven dat bij de man het Formule 1-hart op de juiste plaats klopt. In tegenstelling tot Mosley trouwens. Ondanks zijn verdiensten betreft de veiligheid in de Formule 1 zoals we die nu kennen is de man altijd een norsige, arrogante man gebleven. Ook nu weer. Stoddart legt de vinger op de zere plek. Zegt niets vreemds, iets dat duizenden liefhebbers denken en doet het nog redelijk netjes. Het enige dat Mosley doet is vanuit zijn ivoren toren argumentloze domme taal uitslaan. Wanneer je je als president van de FIA op een dusdanig onbeschaafde manier uitlaat moet je jezelf ernstig afvragen of je nog wel geschikt bent voor je job.

Wat betreft het rijden van Minardi: dat is natuurlijk wel heel kinderachtig. Minardi moest wel rijden; volstrekt logisch. Stoddarts emoties waren puur, niks overacting of gespeeld. Max Mosley versus Paul Stoddart. De arrogantie versus de sympatie. De kille zakelijkheid versus de passie voor de sport. Mijn voorkeur is duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Wat een gedoe allemaal, bah bah. Uiteindelijk wordt de hele sport verkloot. Als de Michelin-teams geschorst worden, zit de kans erin dat de Bridgestone-teams ook niet meer gaan rijden, wat dus het einde van de sport kan betekenen. Maar goed, dit is het minst positieve scenario natuurlijk, maar die kans zit er in.

About Ferrari en de bandenwarmers: gewoon een fikse boete, punt. Wel toevallig dat dit bericht wéér over de banden gaat!

En dat Mosley maar eens eerst naar zichzelf kijkt als-ie Stoddart voor een triest geval uit maakt. Stoddart komt in dit geval gewoon voor zijn team en de sport op.

We zullen het wel zien. Woensdag is de dag.
Oud 27-06-2005, 22:07
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Ja, lekker belangrijk zeg. Het één heeft toch niets met het ander te maken? Tot op de juiste hoogte is Stoddart iemand die voor zijn team opkomt.
Heel belangrijk ja.

Nee, de twee situaties hebben niks met elkaar te maken, maar geeft ongeveer weer hoe Stoddart in me kaar steekt. Minardi had ook niet kunnen rijden, maar reed wegens commerciele belangen, omdat Jordan ook reed. ''We have lost the championship (red- van Jordan)''. En dat is wegens de reiskostenvergoeding, die je krijgt als je minimaal negende eindigt.

Citaat:
Paul Stoddart komt vaak wat zeurderig over. Toch werkt zijn enthousiasme aanstekelijk. Zelden kreeg een teambaas van Minardi het voor elkaar zijn team zo vaak in het nieuws te laten komen. Nog steeds staan ze achteraan, maar iedereen heeft sympathie voor het team.
Ik noem het eerder medelijden. En Jordan gaat helaas nu dezelfde kant op. Ik heb wel respect voor Minardi, want met een heel erg beperkt budget, weet Minardi toch het maximale uit de auto en het team te behalen. 100% respect daarvoor. Maar als Minardi verdwijnt, zal ik haar om sportieve prestaties niet missen. Maar ik ben wel dat zij er nog is. Minardi heeft charme en geeft talentvolle monteurs, rijders en noem maar op een kans.

Citaat:
Wat betreft het rijden van Minardi: dat is natuurlijk wel heel kinderachtig. Minardi moest wel rijden; volstrekt logisch.
Minardi moet alleen een formation lap doen. Dat Minardi toch reed was om 1 reden: Jordan voorblijven in het kampioenschap, zodat ze geen reiskosten hoeven te betalen. Of anders gezegd, dat geld krijgt ze dan terug.

Citaat:
Stoddarts emoties waren puur, niks overacting of gespeeld. Max Mosley versus Paul Stoddart. De arrogantie versus de sympatie. De kille zakelijkheid versus de passie voor de sport. Mijn voorkeur is duidelijk. [/B]
Duim omlaag van Stoddart, maar ondertussen wel toegeven aan de FIA door te gaan racen. Hmm.. Ken je de film Braveheart? Weeet je waarom Wallace geen ''genade'' zegt. Als hij dat zou doen, zou hij toegeven aan de koning, en dan was al het vechten een hersenspinsel geweest.

Mosley moet zich alleen bemoeien met de regelgeving en de handhaving daarvan. Meer hoef je ook niet van hem te vragen. En in mijn ogen heeft de FIA in de V.S. juist gehandeld. Hoe jammer het ook voor de fans is. Maar dat is mijn filosofie op dit gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:09
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
bartke518 schreef op 27-06-2005 @ 22:26 :
Je spreekt jezelf tegen. Eerst zeg je dat Mosley er niks over te vertellen heeft en dan zeg je dat hij zware straffen niet laat gebeuren..
Mosley klaagt de teams aan bij de World Sport Council. Dat is een onafhankelijke instantie, en als baas van de FIA heeft hij niks te vertellen.

Maar mochten de 7 teams een schorsing krijgen, dan is het nog de vraag of Mosley nog daar wat aan kan doen. Ik denk het niet, anders breng je de geloofwaardigheid van de WSC ook nog eens in gevaar. Dus waarschijnlijk is Mosley niet echt slim, nee.

Maar Mosley zat volgens mij ook in de WSC. Maar dat weet ik niet zeker.

Laatst gewijzigd op 27-06-2005 om 22:12.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:12
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 27-06-2005 @ 23:09 :
Mosley klaagt de teams aan bij de World Sport Council. Dat is een onafhankelijke instantie, en als baas van de FIA heeft hij niks te vertellen.
DUS bepaalt ie ook de strafmaat niet en kan hij niks doen aan het besluit.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:13
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
bartke518 schreef op 27-06-2005 @ 23:12 :
DUS bepaalt ie ook de strafmaat niet en kan hij niks doen aan het besluit.
Ik had mijn fout ge-edit.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 22:26
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 27-06-2005 @ 23:07 :
Heel belangrijk ja.

Nee, de twee situaties hebben niks met elkaar te maken, maar geeft ongeveer weer hoe Stoddart in me kaar steekt. Minardi had ook niet kunnen rijden, maar reed wegens commerciele belangen, omdat Jordan ook reed. ''We have lost the championship (red- van Jordan)''. En dat is wegens de reiskostenvergoeding, die je krijgt als je minimaal negende eindigt.
Is dat zo joh? Vroeger waren het altijd de eerste 10. Minardi moest wel rijden omdat anders het sportieve belang van het team in één race naar de knoppen was. Intussen keurde hij het hele gebeuren af. Nog tijdens de race. Als je dan nóg niet inziet dat de man gewoon niet anders kon dan houdt iedere discussie natuurlijk op.

Citaat:
Ik noem het eerder medelijden. En Jordan gaat helaas nu dezelfde kant op. Ik heb wel respect voor Minardi, want met een heel erg beperkt budget, weet Minardi toch het maximale uit de auto en het team te behalen. 100% respect daarvoor. Maar als Minardi verdwijnt, zal ik haar om sportieve prestaties niet missen. Maar ik ben wel dat zij er nog is. Minardi heeft charme en geeft talentvolle monteurs, rijders en noem maar op een kans.
Ik ken niemand die op dit moment sympatie voor Jordan heeft, hoor. Dat was in de tijd dat Eddie Jordan het daar nog voor het zeggen had. Het is geen medelijden. Stoddart is gewoon iemand die zijn team geweldig goed uitdraagt. Alle respect daarvoor.

Citaat:
Minardi moet alleen een formation lap doen. Dat Minardi toch reed was om 1 reden: Jordan voorblijven in het kampioenschap, zodat ze geen reiskosten hoeven te betalen. Of anders gezegd, dat geld krijgt ze dan terug.
Hierboven reeds toegelicht. Bij mijn weten was dat trouwens alleen van toepassing toen er nog 11 teams reden.

Citaat:
Duim omlaag van Stoddart, maar ondertussen wel toegeven aan de FIA door te gaan racen. Hmm.. Ken je de film Braveheart? Weeet je waarom Wallace geen ''genade'' zegt. Als hij dat zou doen, zou hij toegeven aan de koning, en dan was al het vechten een hersenspinsel geweest.

Mosley moet zich alleen bemoeien met de regelgeving en de handhaving daarvan. Meer hoef je ook niet van hem te vragen. En in mijn ogen heeft de FIA in de V.S. juist gehandeld. Hoe jammer het ook voor de fans is. Maar dat is mijn filosofie op dit gebeuren.
Wat heeft Stoddart nu met Bravehaert van doen? Stoddart heeft te maken met schaarse sponsoren die hij met alle moeite van de wereld heeft weten te binden aan zijn team. Wanneer Jordan, de enige concurrent nu niet zou rijden was dat geen probleem. Maar dit kon de man dus absoluut niet verkopen, hoe erg hij dat ook vond. Stoddart is nl wel een sportman, maar geen weldoener natuurlijk.

Ik ben ook een sportman, met hart voor de sport en niet voor één team. Jij bent dat duidelijk niet. Vergelijk het maar met Stoddart en zijn sponsoren. Diezelfde vergelijking gaat nu op met de FIA en het imago van de F1, in Amerika in het bijzonder. Alle moeite gedaan om het op te bouwen en nu meteen weer vergooid. Dat had Stoddart ook gedaan wanneer hij niet gereden had. En ook de FIA had zat oplossingen.

Waarom niet besloten de teams te laten racen voor de mensen en na afloop te diskwalificeren? En nee, dan lieten de Ferrari's zich echt niet terugzakken hoor Wie dat denkt is wel heel naïef..
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 08:01
McDuck
McDuck is offline
Citaat:
Het is toch niet raar dat Minardi in deze situatie moest rijden. Als alleen de 9 beste teams reiskosten terug krijgen, en Jordan gaat wel racen, dan moet Minardi wel ja. Dat geld is hardstikke belangrijk voor het team. Ik begrijp je argument niet.
1) Minardi rijdt wel, zodat er tenminste nog een paar auto's op de baan zijn, zodat de fans toch iets hebben, en;
2) Of Minardi nou voor de punten of voor het geld moest racen, het blijft hetzelfde: Minardi moest wel rijden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 12:21
Verwijderd
Citaat:
McDuck schreef op 27-06-2005 @ 22:19 :
Nouja je kan ook overdrijven..
Het einde van de Formule 1?

Ik ben het er mee eens dat het he-le-maal niet goed gaat, maar blijf even nuchter. Het einde van de Formule 1 is wel héél dramatisch en zover zal het echt niet komen.
Nou zo vreemd zou dat niet zijn hoor. Als die 7 teams geschorst worden, heeft Minardi al toegezegd ook niet meer te rijden dit seizoen, dus houd je Jordan en Ferrari over.

Verder is er al een hoop gezeik over het aflopen van het Concorde-agreement, eind 2007. Teams uit de GPWC (alle fabrieksteams, dus alleen Jordan en Minardi niet (Sauber wordt BMW)), willen vanaf 2008 een eigen kampioenschap gaan houden. Ze willen er vanaf dat Ecclestone zoveel inkomsten heeft, de teams willen zelf meer geld, en dat kan bij een nieuw kampioenschap.

Dus heel vreemd zou ik het niet vinden ...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 16:58
Sandersss
Sandersss is offline
Het gaat NIET het probleem met de banden.

Waar het hier omgaat is dat al die Michelinteams de FIA en de organisatoren bedrogen hebben door hun boycot.

Even wakker blijven jongens.

Deze rechtzaak heeft NIKS te maken met de schuldvraag van de banden. TUURLIJK lag die bij Michelin. Daar is de FIA zich ook van bewust. Daarom heeft het al te kennen gegeven Michelin gerechtelijk te zullen vervolgen.

Maar de rechtzaak van 29e staat in het teken van de boycot-actie en het bedrog van de andere teams die toezeiden gewoon van start te zullen gaan en niet de pits in te rijden, en het vervolgens TOCH deden.

En tja over die bandenwarmers, De FIA meent hierover: "Het is geen échte oven, zoals wordt gesuggereerd. Het betreft hier een deken in een metalen kist. Het systeem is niets anders dan een andere uitvoering van de deken en het is volledig in overeenstemming met het reglement."

[ Een passage uit dit reglement leert ons dat "het enige type bandenwarmer dat toegestaan is de gebruikelijke dekens betreft, welke gebruik maken van resistieve verwarmingselementen." Het interessante feit is nu dat Ferrari net als elk ander team gebruik maakt van deze 'normale dekens', maar deze vervolgens met band en al in een gesloten box plaatst, waardoor er minder van de - door de dekens geproduceerde -warmte verloren gaat. ]

Punt. Niks niet illegaal, zoals Charlie Whiting ook zei.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 20:00
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 28-06-2005 @ 17:58 :
Punt. Niks niet illegaal, zoals Charlie Whiting ook zei.
Als er niks niet illegaal is betekend dat dus dat alles illegaal is. De laatste forummer is om en is nu ook niet meer altijd vóór ferrari .
Oud 28-06-2005, 20:05
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 28-06-2005 @ 21:00 :
Als er niks niet illegaal is betekend dat dus dat alles illegaal is. De laatste forummer is om en is nu ook niet meer altijd vóór ferrari .
Tja, als je de waarheid voor de neus wordt gedrukt lul je er maar omheen he.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 21:09
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 28-06-2005 @ 21:05 :
Tja, als je de waarheid voor de neus wordt gedrukt lul je er maar omheen he.
Onzin. Dat het geen echte oven is betekend niet dat het gewoon niet toegestaan is.

Verder dreigden de teams met een boycot omdat men het niet veilig genoeg vond. Een prima reden lijkt mij. De FIA heeft niets geleerd van Imola 1994 door deze domme opstelling. Maargoed, we zullen zien morgen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 23:27
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
bartke518 schreef op 27-06-2005 @ 22:42 :

Tegelijkertijd is Stoddart een liefhebber pur sang. Vaak heb ik hem op relevante uitspraken kunnen betrappen die aangeven dat bij de man het Formule 1-hart op de juiste plaats klopt. In tegenstelling tot Mosley trouwens. Ondanks zijn verdiensten betreft de veiligheid in de Formule 1 zoals we die nu kennen is de man altijd een norsige, arrogante man gebleven. Ook nu weer. Stoddart legt de vinger op de zere plek. Zegt niets vreemds, iets dat duizenden liefhebbers denken en doet het nog redelijk netjes. Het enige dat Mosley doet is vanuit zijn ivoren toren argumentloze domme taal uitslaan. Wanneer je je als president van de FIA op een dusdanig onbeschaafde manier uitlaat moet je jezelf ernstig afvragen of je nog wel geschikt bent voor je job.

Wat betreft het rijden van Minardi: dat is natuurlijk wel heel kinderachtig. Minardi moest wel rijden; volstrekt logisch. Stoddarts emoties waren puur, niks overacting of gespeeld. Max Mosley versus Paul Stoddart. De arrogantie versus de sympatie. De kille zakelijkheid versus de passie voor de sport. Mijn voorkeur is duidelijk.
Ik ben het niet 100 procent met je eens, naast dat hij heel enthousiast is is het ook een huilebalk waar je af en toe niet goed van word.

Stoddard heeft Max natuurlijk wel flink uitgedaagd, maar max had zichzelf nooit mogen laten kennen en al helemaal niet op zo een lage manier.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 23:56
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:
knijtert! schreef op 29-06-2005 @ 00:27 :
Ik ben het niet 100 procent met je eens, naast dat hij heel enthousiast is is het ook een huilebalk waar je af en toe niet goed van word.

Stoddard heeft Max natuurlijk wel flink uitgedaagd, maar max had zichzelf nooit mogen laten kennen en al helemaal niet op zo een lage manier.
Oh, absoluut. Maar geef mij maar liever zo iemand dan een Tom Walkinshaw!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 08:31
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Ik ken niemand die op dit moment sympatie voor Jordan heeft, hoor. Dat was in de tijd dat Eddie Jordan het daar nog voor het zeggen had. Het is geen medelijden. Stoddart is gewoon iemand die zijn team geweldig goed uitdraagt. Alle respect daarvoor.
Sympathie voor Jordan? Nee, idd. Het team is achteruit gegaan en de huidige teambazen maken er echt een afstandelijk en puur zakelijk team van. Zonde, vroeger was dat wel anders. Stoddart is gelukkig iemand die emoties toont. Daar houd ik van. Ik ben niet altijd even gecharmeerd van deze man, maar hij maakt van Minardi een levendig team van! En dat vind ik helemaal goed!

Citaat:
Hierboven reeds toegelicht. Bij mijn weten was dat trouwens alleen van toepassing toen er nog 11 teams reden.
Ik zal het even voor je uitzoeken. Ik weet het ook niet precies.

Citaat:
Wat heeft Stoddart nu met Bravehaert van doen? Stoddart heeft te maken met schaarse sponsoren die hij met alle moeite van de wereld heeft weten te binden aan zijn team. Wanneer Jordan, de enige concurrent nu niet zou rijden was dat geen probleem. Maar dit kon de man dus absoluut niet verkopen, hoe erg hij dat ook vond. Stoddart is nl wel een sportman, maar geen weldoener natuurlijk.
Stoddart moest inderdaad rijden voor wellicht het geld en/of de concurrentiestrijd met Jordan. Maar dat vind ik het wel jammer dat Stoddart zo neerbuigend doet over de FIA, terwijl hij wel gewoon de race gereden heeft. En dat steekt mij een beetje. Race dan gewoon niet en fundeer dan zo mening. Dan vind ik dat niet erg. Want gevoelsmatig had Stoddart wel gelijk.

Citaat:
Ik ben ook een sportman, met hart voor de sport en niet voor één team. Jij bent dat duidelijk niet. Vergelijk het maar met Stoddart en zijn sponsoren. Diezelfde vergelijking gaat nu op met de FIA en het imago van de F1, in Amerika in het bijzonder. Alle moeite gedaan om het op te bouwen en nu meteen weer vergooid. Dat had Stoddart ook gedaan wanneer hij niet gereden had. En ook de FIA had zat oplossingen.
Moreel gezien, walgde ik ook van de race. Maar als je puur (objectief) naar het sportieve kijkt en het reglement, kan ik niet anders concluderen dat er gewoon geracet is onder uitzonderlijke omstandigheden.

Citaat:
Waarom niet besloten de teams te laten racen voor de mensen en na afloop te diskwalificeren? En nee, dan lieten de Ferrari's zich echt niet terugzakken hoor Wie dat denkt is wel heel naïef.. [/B]
Dat had ik ook liever gezien, maar hoe moesten die teams dan door die bocht 13? Dat was volgens mij het allergrootste probleem. Die chicane is er niet gekomen, wegens veiligheidsredenen. Welke andere oplossing was er dan mogelijk?

Als Ferrari had geweten dat de concurrentie never nooit punten zal krijgen, dan zou het team anders deze wedstrijd hebben aangepakt, ieder geval met minder risico.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 08:36
bartke518
bartke518 is offline
De teams hadden gewoon banden kunnen wisselen, vooraf niets officieels bekend maken en ze naderhand diskwalificeren
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 15:52
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Gepubliceerd op dinsdag 28 juni 2005

PARIJS (ANP) - Michelin heeft aangeboden de ruim 100.000 toeschouwers bij de Grand Prix van de Verenigde Staten schadeloos te stellen door hun de prijs van de tickets te vergoeden.

De Franse bandenproducent had het verkeerde materiaal meegenomen naar Indianapolis en adviseerde zijn formule-1-klanten de bolides in de pits te laten uit angst voor ongevallen. Slechts zes wagens gingen van start.

Door dit financiële gebaar van hun leverancier naar de Amerikaanse raceliefhebbers hopen de zeven Michelin-teams op clementie van de internationale autosportfederatie (FIA). Deze stelt de affaire woensdag aan de kaak.

Voorzitter Max Mosley sloot in de aanloop naar het verhoor een schorsing van een of twee GP-wedstrijden wegens 'werkweigering' echter niet uit. ,,Maar er zijn ook nog andere mogelijkheden: puntenaftrek, een geldboete of een berisping'', zei Mosley.

Citaat:
Gepubliceerd op woensdag 29 juni 2005

PARIJS (ANP) - De zeven teams die Michelin-banden gebruiken, zijn woensdag schuldig bevonden aan twee van de vijf ten laste gelegde feiten. De formule-1-teams kwamen tijdens de Grote Prijs van Indianapolis niet aan de start, omdat ze een negatief advies van hun bandenleverancier hadden gekregen.

De mondiale autosportfederatie FIA oordeelde dat de teams ervoor hadden moeten zorgen dat ze goede banden tot hun beschikking hadden voor de Grote Prijs van de Verenigde Staten. Daarnaast veroordeelde de FIA de zeven teams voor het niet van start gaan. Van drie andere aanklachten werden de teams (Renault, McLaren, Williams, Toyota, Red Bull, Sauber en BAR) vrijgesproken.

De FIA besloot nog geen uitspraak te doen over een eventuele straf. Daarvoor heeft de federatie een buitengewone vergadering gepland op 14 september.

Die actie van Michelin vind ik goed.
Maar dat wat die kut FIA nu weer heeft bedacht...
De teams konden er niets aan doen dat ze foute banden kregen. En ze kunnen toch niet 7 teams voor 2 races gaan schorsen . Ze zullen wel puntenaftrek krijgen, wat "toevallig" nou toch dat ze daar Ferrari weer een groot plezier mee doen.
Ik sta op het punt om te zeggen dat ik geen fan meer ben van de formule 1 als het zo moet.
En wat dan als ze wel van start waren gegaan en er waren gewonden of zelfs doden gevallen, was die Mosley dan een gelukkig man? blijkbaar wel. Dit is echt te gek voor woorden. Michelin moet gestraft worden en niet de teams.
Oud 29-06-2005, 16:33
McDuck
McDuck is offline
Ja hier ben ik het wel ongeveer mee eens.
De teams kunnen er niks aan doen dat ze geen goede banden hadden?!
Die hádden ze overgens wel, maar die mochten ze niet gebruiken van de FIA. Maar ze hadden wel veilige(re) banden.

En de uitspraak voor een staf pas op 14 September?!Nouja!
Ik kan al voorspellen hoe dat gaat. Michelin zal wel uit de Formule 1 moeten verdwijnen, omdat er over een paar jaar toch maar met 1 leverancier gewerkt moet worden.
Het is toch te gek voor woorden dat ze nog 3 maanden nogig hebben om tot een straf te komen.

Punten vermindering slaat ook nergens op, de teams konden hier niks aan doen.
En Michelin heeft al genoeg schade geleden lijkt me, ze betalen nu ook nog eens alle kaartjes terug aan de fans.
Van mij hoeven ze niet meer gestraft te worden.
Laten we nou gewoon verder gaan met racen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 16:53
Sandersss
Sandersss is offline
Waar het om gaat is dat de Michelin en de M.teams geprobeerd hebben de FIA te chanteren met onmogelijke voorstellen om toch te rijden enkel en alleen om Michelin's fout te niet te doen en daardoor Bridstone teams met hun probleem op te zadelen.
Gevolg hiervan was dus die spannende race met 6 auto's.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 16:58
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 29-06-2005 @ 17:53 :
Waar het om gaat is dat de Michelin en de M.teams geprobeerd hebben de FIA te chanteren met onmogelijke voorstellen om toch te rijden enkel en alleen om Michelin's fout te niet te doen en daardoor Bridstone teams met hun probleem op te zadelen.
Gevolg hiervan was dus die spannende race met 6 auto's.
Als je even die 2 quotes leest dan zie je dat dat niet de reden is dat de FIA ze wil straffen.
Oud 29-06-2005, 20:34
Sandersss
Sandersss is offline
Op deze foto's is te zien hoe de bandenwarmers eruit zien:

EN kijk nu eens allemaal goed: het betreft weldegelijk een bandenwarmer zoals alle andere teams die gebruiken... Alleen heeft Ferrari er een box rond gebouwd, en in de reglementen staat nergens dat dat niet mag...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Sandersss schreef op 29-06-2005 @ 21:34 :
Alleen heeft Ferrari er een box rond gebouwd, en in de reglementen staat nergens dat dat niet mag... [/B]
Van de week stond er op www.f1racing.nl dat het wel in strijd was met de regelementen. Ferrari bedonderd de boel dus weer, en de FIA staat het zoals gewoonlijk bij Ferrari weer toe
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 22:26
knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 19-06-2005 @ 22:18 :
Regels zijn regels!

Een grote fout van Michelin. De teams met Bridgestone banden profiteren optimaal. Het was geen leuke race om naar te kijken, ik hoop dat er nooit meer zo een race komt.

Toch mooi voor Albers, helaas stelde deze race niets voor maar punten zijn punten.

Ik vind het onzin als mensen nu gaan zeggen 'die bandenregel moet weg'. De FIA stelt de regels, de teams moeten zich daaraan houden.
De FIA moeten de regels niet gaan aanpassen naar de wensen van de teams, de teams moeten zich aanpassen aan de regels.
de FIA stelt de regels... juist, dan mag de FIA er toch verandwoordelijk voor gehouden worden als de regels niet kloppen?
Dat jij vol vreugde zegt dat de bridgetone banden optimaal hebben geprofiteerd geeft al aan dat jij weer zo een Ferrari fan met oogkleppen met oogkleppen bent. Het zou btw ook een nog grotere schande zijn als ze hiervan niet zouden profiteren...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2005, 23:44
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:

EN kijk nu eens allemaal goed: het betreft weldegelijk een bandenwarmer zoals alle andere teams die gebruiken... Alleen heeft Ferrari er een box rond gebouwd, en in de reglementen staat nergens dat dat niet mag...
Zo lust ik er nog wel een paar. Er staat niet dat het niet mag.. Ik denk dat de voorbeelden uit het verleden te legio zijn om op te noemen waarin teams dan tóch gestraft zijn. Alleen het heilige Ferrari mag alles Maar acht, wat boeit het ook nog? Straks krijgt de wereldkampioen gewoon zoveel punten aftrek dat Schumacher en Ferrari toch allebei te titels winnen. Let op mijn woorden!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 11:13
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
bootz schreef op 29-06-2005 @ 22:18 :
Van de week stond er op www.f1racing.nl dat het wel in strijd was met de regelementen. Ferrari bedonderd de boel dus weer, en de FIA staat het zoals gewoonlijk bij Ferrari weer toe
Beste gozer,
Je moet geloven wat op www.fia.com staat, en niet wat staat op een F1-site, waar de NL'se schrijvers nog slecht vertalen ook.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 11:46
bartke518
bartke518 is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 30-06-2005 @ 12:13 :
Beste gozer,
Je moet geloven wat op www.fia.com staat, en niet wat staat op een F1-site, waar de NL'se schrijvers nog slecht vertalen ook.
Als er iets níet betrouwbaar is dan is het wel de FIA..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2005, 12:46
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
bartke518 schreef op 30-06-2005 @ 00:44 :
Zo lust ik er nog wel een paar. Er staat niet dat het niet mag.. Ik denk dat de voorbeelden uit het verleden te legio zijn om op te noemen waarin teams dan tóch gestraft zijn. Alleen het heilige Ferrari mag alles Maar acht, wat boeit het ook nog? Straks krijgt de wereldkampioen gewoon zoveel punten aftrek dat Schumacher en Ferrari toch allebei te titels winnen. Let op mijn woorden!
Hier ben ik erg bang voor ...
Oud 30-06-2005, 12:47
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:

[afbeelding]
[afbeelding]

Leuk die foto's maar waarom reageer je niet ff op mijn post die er boven staat?
Reageren

Regels voor berichten