![]() |
||
Citaat:
In de tweede plaats, waarom per volk? Het lijkt me sterk dat alleen onder de joden mensen leefden die in God wilden geloven. In de derde plaats, waaruit blijkt dat God het onder andere volkeren wel het geprobeerd heeft (behalve dat het in de Bijbel staat dan ![]()
|
![]() |
||||
Citaat:
*Natuurlijk, een stammengod is hier veel aannemelijker ![]() Citaat:
Citaat:
Zoja, is hij niet alwetend? Zonee, waarom wil hij zich dan aan de eed houden, terwijl de joden duidelijk een slecht volk zijn? Ten derde, waarom sluit hij/zij dan ueberhaubt een contract met een volk?
|||||
Citaat:
a) niet weet dat het zondig is b) als je volgens zondige gebruiken ben opgevoed. Me dunkt dus dat God de andere volkeren wat beter had kunnen onderwijzen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() 1) Wie wil er nou een volk? 2) Waarom zou die eed ook het volk aangaan? 3) Waarom zou God nou weer een volk beloven? Citaat:
![]() Daarnaast vloei het monotheisme ook voort uit eerdere religieuze ervaringen, net als het minst slecht zijn. En dan nog, per volk oordelen is gaar. Citaat:
1) Is dit niet in tegenspraak met het Oude Testament? 2) Nog steeds geen antwoord waarom het erfelijk zou zijn.
||
Citaat:
![]() trek je er niets van aan.. gelukkig doet je vriend het ook niet ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat hangt ook van de situatie af. als ik een kind krijg is mijn globale roeping waarschijnlijk zozo:wees een goede papa. als ik een kind ben:wees lief voor je ouders. als je als ongelovige een prediker tegenkom die mij uitnodigt Jezus aan te nemen is de roeping Jezus aannemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ten tweede waarom zullen de Joden zoveel bestraft zijn in het OT? Lees het hele OT maar eens na en kom dan maar met een conclusie. Ik kom dan tot de conclusie dat de Joden geen haar beter waren als andere volken. Denk aan afgoderij, hoererij, moord, diefstal, alles wat God en gebod verboden heeft. Waarom de Joden juist wel slechter waren? Daar zij het volk van God zijn en waren, in tegenstelling tot de omliggende volkeren en zij dus wisten hoe en wat zij moesten doen en hoe ze zich moesten gedragen.
Laatst gewijzigd op 10-10-2005 om 12:03. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
*) Die niet bestaat. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Als je bent getrouwd kan je er aardig zeker van zijn dat je de juiste persoon hebt gevonden. Bij het Christendom geloven de mensen ook dat God voor hem of haar de juiste persoon 'uitzoekt' (soms vind je die niet meteen). Dit is dus best een logische verklaring voor die domme opmerking van je.
Laatst gewijzigd op 11-10-2005 om 14:32. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder wil ik je vriendelijk verzoeken de persoonlijke aanvallen achterwege te laten. We zitten hier op een discussieforum en niet op een schoolplein. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Lucas 20:27-40 (NBG'51) En tot Hem kwamen enige der Sadduceeen, die ontkennen, dat er een opstanding is, en zij ondervroegen Hem, en zeiden:
'Meester, Mozes heeft ons voorgeschreven, indien iemands broeder getrouwd is en kinderloos sterft, dat dan zijn broeder de vrouw nemen moet en voor zijn broeder nakomelingschap verwekken. Nu waren er zeven broeders. En de eerste nam een vrouw en stierf kinderloos. En de tweede nam haar, en de derde, en zo alle zeven, en zij stierven zonder kinderen na te laten. Eindelijk stierf ook de vrouw. Die vrouw dan, van wie van hen zal zij in de opstanding de vrouw zijn? Want alle zeven hebben haar tot vrouw gehad.' En Jezus zeide tot hen: 'De kinderen dezer eeuw huwen en worden ten huwelijk genomen, maar die waardig gekeurd zijn deel te verkrijgen aan die eeuw en aan de opstanding uit de doden, huwen niet en worden niet ten huwelijk genomen. Want zij kunnen immers niet meer sterven; immers, zij zijn aan de engelen gelijk en zij zijn kinderen Gods, omdat zij kinderen der opstanding zijn. Maar dat de doden opgewekt worden, heeft ook Mozes bij de braamstruik aangeduid, waar hij de Here noemt de God van Abraham en de God van Izak en de God van Jakob. Hij is niet een God van doden, maar van levenden, want voor hen leven zij allen.' Enige van de schriftgeleerden antwoordden en zeiden: 'Meester, Gij hebt goed gesproken.' Want zij durfden Hem niets meer vragen. Hier staat ipp niets over het leven nu in. Je zou kunnen zeggen, omdat we in dit leven al naar onze toekomst mogen toeleven, we ons zo mogen gedragen dat het huwelijk niet geldt. Maar volgens mij is mede daarom de stad Munster in 1533 uitgeroeid... Alsnog, KoG, we zijn hier niet om je te veroordelen oid. Er zijn genoeg rationele redenen om je lichaam zuiver te houden tot je huwelijk. Zij die dat willen doen, zijn dan misschien zwakke Christenen, dat zij hun lichaam rein willen houden voor God. Hou daar dan rekening mee.
|||
![]() |
Citaat:
Ken ik niet. Kan je wat meer over munster vertellen. Citaat:
Zolang ik maar niet veroordeeld word als ik, tevens in Gods naam, een andere mening heb... zeker als ik dat deels kan onderbouwen met dat geciteerde stukje, idd hij heeft het dan over na de opstanding, maar tevens bewijst het dat Gods kracht groter is dan huwelijk... wie zegt dat dat alleen voor die tijd is? |
![]() |
|
Toen ik die tekst las moest ik daaraan denken. Onder leiding van de Nederlander Jan van Leyden hadden de (Duitse) anabaptisten uitgevogeld dat Jezus erg snel terug zou komen, en wel in de stad Munster. (we hebben het hier over de tijd vlak na de Reformatie, fanatieke benden opstandigen en gelovigen van allerlei soort trokken rond) De stad Munster zou het nieuwe Jeruzalem worden. De anabaptisten namen de stad alvast in en joegen de katholieken er uit. Ze begonnen een soort communistisch schrikbewind (al het bezit was van iedereen, ondr andere) en schaften ook het huwelijk af (er waren te veel vrouwen in de stad, geloof ik) In 1533 werd de stad belegerd door de Duitse prinsen, protestanten en katholieken tesamen, op aanraden van Luther. Zij roeiden de anabaptisten uit.
Ipp kun je uit deze tekst halen dat, als je het Duizendjarig Rijk alvast uitroept, je ook het huwelijk af kunt schaffen. Dus, daar moest ik ff aan denken.
||
![]() |
Citaat:
Hier komt het aan op Geloof. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nu ben je trouwens weer bezig om een label op mensen te plakken dat ze minderwaardig maakt waarna het 'normaal' is tegen hen misdaden te begaan.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
en die zeggen :vergeving, en keer de andere wang toe enzovoort. met doodstraf bedoel ik ALLEEN door God gegeven doodstraf, want alleen Hij kan oordelen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Wel of geen seks voor het huwelijk? Rachel_Marije | 66 | 15-07-2012 10:04 | |
Seksualiteit |
ontmaagd worden Horsewhisperer | 16 | 10-02-2011 19:05 | |
Verhalen & Gedichten |
kort stukje voor schoolkrant, seks voor huwelijk *carmen* | 14 | 15-03-2007 09:18 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Moslimziekenhuis WärteR | 501 | 14-10-2006 01:57 | |
Liefde & Relatie |
Relatie zonder seks? Iduna | 70 | 13-05-2006 11:32 | |
Verhalen & Gedichten |
geen titel yet. skatergirl15 | 6 | 23-12-2002 14:09 |