Citaat:
nare man schreef op 10-08-2005 @ 21:06 :
Wat een kutspel, tenminste op basis van de demo. Echt weer een mislukking in het toch al jammere rijtje mislukkingen waarvan de makers niet hebben begrepen wat gamers willen.
|
Je bedoelt zeker wat JIJ wilt??
Citaat:
- Je loopt te traag. Net als Unreal II, Far Cry en Doom 3 al duidelijk hadden moeten maken: traag lopen is KUT. Je moet niet 'vastzitten' aan de grond, je moet hard kunnen rennen en springen, zoals in bijv. Painkiller. Anders zit er geen actie in. Ik hoef geen Unreal-style dodging (hoewel dat de grootste verbetering is in gameplay sinds Unreal 1) maar dit is belachelijk.
|
Traag lopen is alleen kut als je niet goed bent in fps. Als je goed kunt mikken is het niet zo'n probleem. Het maakt het spel wat moeilijker, maar dat is juist het leuke eraan. Als je alleen wint door een beetje te sprayen is er geen reet aan.
Citaat:
- Het is niet leuk als je maar drie wapens bij je kunt hebben. Dat is wellicht wel realistisch, maar niet tof voor een schietspel.
|
Dat is juist wel beter. Dan kun je beter tussen wapens wisselen enzo. En je moet dan ook echt nadenken welke wapen het beste is om te gebruiken. Ik hoef geen sproeigame, maar ook een game waar je goed moet nadenken en een beetje strategisch moet zijn.
Citaat:
- Het is niet leuk als je met een of twee schoten dood bent. Ook dat is weer de grote denkfout dat 'realistische' spellen leuk zijn. In het echt is iedereen met een kogel dood, maar dat is voor een FPS niet goed. Big fuckup.
|
Dat is inderdaad niet leuk, maar dat had ik dus echt niet bij F.E.A.R. Ik snap niet hoe je daarop komt hoor. Je gaat wel sneller dood dan bij Halo ofzo, maar je kunt zeker paar kogels hebben. Mijn conclusie is dus dat jij gewoon slecht bent in fps

Niet persoonlijk bedoeld hoor...
Citaat:
- Verdere movement zuigt ook hard (deuren open doen, ladders op klimmen). Kost teveel tijd, bediening werkt niet lekker. Verder ronduit dom dat je alleen een balkje hebt om de mouse sensitivity in te stellen. Had in decimalen moeten kunnen.
|
Ik heb daar gewoon de linker zij-muisknop daarvoor ingesteld. Makkelijk zat om deuren open te doen en wapens te wisselen enzo. En in decimalen die mouse-sensitivity hoeft niet. Als je te lui bent om even te kijken hoeveel gevoeliger het wordt als je de balk verschuift ligt dat aan jou, en niet aan de game.
Citaat:
- Granaten gooien en mikken met vuurwapens gaat extreem klote. Wederom, realistisch is niet per se leuk.
|
Het gooien met granaten is prima. Je hoeft niet eens te wisselen om dat te doen, terwijl dat in veel spellen dus wel zo is. Het mikken met vuurwapens vind ik prima. Ik heb niet eens een goede muis. Ik heb gewoon een office-muis van sweex. Ik denk dat het dus aan jou ligt...
Citaat:
En overigens nog zoiets. Bij de installatie kreeg ik de melding 'Installshield Wizard will now install DirectX 9.0c. Do you wish to continue? If you click No, the installation will be aborted.' Dat is toch volslagen van de pot gerukt? De meeste mensen hebben DX9.0c allang geïnstalleerd, dat hoeft dat programma niet te doen. Natuurlijk is het mooi als DX is meegeleverd, maar dit is slikken of stikken: we installeren DX9.0c voor je, en als je dat niet wilt dan mag je dit programma lekker niet installeren.
Ronduit asociaal dus. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat je opnieuw moet opstarten als je het hebt geïnstalleerd: dat is alleen het gevolg van het feit dat DX9.0c je door de strot gedouwd wordt, want zonder te restarten werkt het spel prima!
|
Als je gewoon op ok klikt dan kijkt hij gewoon welke versie je hebt. Als je die al hebt doet hij niks, als je die niet hebt dan installeert hij het voor je. Lekker makkelijk. Ze hadden het wel wat anders formuleren, maar iedereen met een gezond verstand snapt dat. Als je niet eens even de moeite wilt nemen om even opnieuw op te starten, dan ben je wel erg scheef. En dat DirectX-geval is niet de enige reden. Spellen draaien na het opnieuw opstarten soms ook beter. En F.E.A.R. is dus echt een zwaar spel. Niks tegen om opnieuw op te starten. Is dus eigenlijk voor je eigen gamegemak.
Citaat:
Ik zal dus geen cent besteden aan dit spel, zelfs niet eens de tijd die het me kost om te downloaden. Wat een mislukkig zeg, en vooral zo jammer dat dit de zoveelste titel is waar ik naar uitkeek en die toch door de heren spellenmakers op vakkundige wijze is verneukt. Go gamesindustrie, leer verdomme eens wat gamers willen in plaats van alleen maar te denken aan eyecandy en geen aandacht te besteden aan gameplay (waarschijnlijk hebben ze onder een hoedje gespeeld met ATI en Nvidia, omdat de kosten van zo'n spel niet op te brengen zijn uit louter de verkopen).
^10.
|
Er is dus degelijk wel aandacht besteed aan de gameplay. Jij houdt van sproei-fps, dus je weet niet hoe je ermee om moet gaan. De hele wereld is het niet met jou eens. Dus als jij iets niet leuk vind of kan spelen, kan het dus degelijk wel zijn dat de rest van de wereld het omgekeerde vind. Denk eens niet alleen aan jezelf..