|
|
Bekijk resultaten poll: Homoseksualiteit is een ziekte (alleen voor christenen) | |||
Jawel. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 9.68% |
Neen. |
66 | 53.23% |
Ik geloof niet |
46 | 37.10% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Dan kan je evengoed vragen: 'Zal God christelijke indianen in de hemel binnenlaten?' Natuurlijk! Hoewel men ook een tijd dacht dat enkel Europeanen een ziel hadden.
|||
Citaat:
Citaat:
[2] onwaar, zie verhaal bonobo's [3] Jaja de kinsey scale of HUMAN sexuality zeker?
||
Citaat:
||
Citaat:
Verrekte ideaal van vrijheid en eerlijkheid ook, ik kon veel beter discussieren als ik een fanatische klootzak was geweest. ![]()
||
Citaat:
Ik heb niet gezegd dat mijn geweldige bron zijn geheel geweldig is, maar heel wat juiste argumenten bezit. Ik zou het alleen zo leuk vinden als jullie op alles ingingen en niet op zo'n klein stukje. Trouwens, in welk artikel stond dat?
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook ben ik van het principe hoor en wederhoor, en in dit geval, lees argumentatie en meningen e.d van beide kanten. Als je dan bij voorbaat alles afschrijft wat van de 'verkeerde' kant komt mis je ook die stukjes die wel interessant voor je kunnen zijn. Niet alles wat jouw mening deelt is goed en niet alles wat jouw mening niet deelt is slecht, zeg maar. Je moet gewoon selectief lezen en je hoeft het echt niet meteen (met alles) eens te zijn als je een goed (tegen)argument oplicht bij een onbetrouwbare/whatever organisatie. Wel jammer dan ook dat veel mensen mij dan ook maar meteen in het christelijke anti-homo hokje indelen, terwijl ik het maar over een aspect van homoseksualiteit heb.
|
Misschien is dit handig om te lezen voor degene die nog steeds gelooft dat er niks mis is met homoseksualiteit te veranderen (endat het mogelijk is):
http://www.religioustolerance.org/hom_fixe.htm A number of techniques have been used to try to suppress homosexual feelings and/or create heterosexual feelings in gays and lesbians: 1 * Lesbians had their breasts amputated. * Lesbians had their perfectly healthy uteri removed. * Male gays were given aversion therapy; e.g. clients were shown pictures of naked men and simultaneously shocked with electricity. Other "treatments" included: * brain surgery in the form of frontal lobotomies. * castration. * counseling and psychotherapy. * drug therapy: e.g. animal-organ extracts, cocaine, estrogen, testosterone. * positive therapy: e.g. men were asked to masturbate and then were shown pictures of women just before orgasm. * prayer and spiritual counseling. * therapy by tedium: men were shown homoerotic pictures until they became totally bored. * During the Nazi regime in Germany, Himmler attempted to "cure" gays by requiring them to visit the camp brothel at Flossenburg. "Ten Ravensbruck women provided the services with little success. The women [were later]...shipped to Auschwitz" for execution. * During the recent apartheid regime in South Africa, gays and lesbians were considered deviants. They were sent to a special ward of a military hospital to be "rehabilitated." This involved electric shock treatments and chemical castration. Those who could not be "cured" were given sex-change operations. A number of "patients" died. The success rate of these therapies in actually changing clients' sexual orientation appears to have been between 0% and something less than 0.1%.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Dus, de bijbel geld nog steeds? You were saying? Citaat:
||
Citaat:
http://psychology.ucdavis.edu/rainbo..._changing.html Maar...we moeten wel bedenken dat die feiten gebaseerd zijn op de veranderingstherapieën van vroeger . Toen werden er de meest gekke dingen toegepast (zoals electrische schokken). Er zullen allicht nog steeds gekke therapeuten rondlopen, maar als je leest wat de doelstellingen en methodes zijn bij Peoplecanchange en Exodus e.d bemerk je wel dat het er over de grote linie heel anders aan toegaat (tegenwoordig).
||
Citaat:
Aan de andere kant...er is wel erg weinig bekend over homoseksualiteit in vroegere culturen en samenlevingen, en het lijkt me toch enigszins onlogisch om aan te nemen dat men het dus toen zo normaal vond dat er geen notie van werd gemaakt.
||
Citaat:
||
Citaat:
http://www.religioustolerance.org/hom_spit.htm
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Het dunkt me dat als iemand zijn visie eens moet aanvulllen met andere invalshoeken, jij dat bent, luister voor de verandering eens naar wat homo's er zelf van vinden, hoe de rest van nederland er tegenover staat (zie de polluitslag bijvoorbeeld). Over de bijbel kan ik kort zijn, die heb ik overwogen, en na overwegen verworpen. Niet betrouwbaar, uit de tijd, overbodig. Die ene visie van het bijbelfanatisme sluit ik dan ook doelbewust uit. Dat kan ik niet zeggen van jou als je de meningen van homo's, niet-gelovigen, christenen en alle andere geloven naast je neer legt en 101% van je mening van een enkel vaag bijbelvers laat afhangen.
||
Citaat:
Fijne link trouwens, ik was al op zoek naar een tegenwicht voor de zogenaamde geweldige succesrates. NARTH e.d posten namelijk alleen die Dr. Spitzer studie en roepen dan dat ze succes boeken. Maar ja: hoe zit dit dan: http://www.newdirection.ca/a_change.htm Hier is trouwens de Spitzer studie wat uitgebreider en met methodiek enzo erbij: http://www.newdirection.ca/research/spitzer.htm
||
Citaat:
Bovendien: kun je meer bronnen geven over homoseksualiteit in andere culturen/samenlevingen dan de Grieken en Romeinen? En vOOr de Grieken en Romeinen?
||
Citaat:
![]() Een verstandig mens kijkt ook naar de minder wetenschappelijke perspectieven als er geen wetenschappelijke perspectieven voor handen zijn, en luistert naar goede argumenten, of ze nou van een wetenschapper komen of niet. Als je wilt weten wat er niet klopt aan die zogenaamd wetenschappelijke studies waaruit zou moeten blijken dat homoseksualiteit genetisch is moet je toch echt bij Exodus en NARTH zijn.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Verder, als NARTH zo goed weet wat er allemaal mis is met de hedendaagse stand van de wetenschap, waarom publiceren ze dat dan niet in peer reviewed magazines?
||
Citaat:
http://www.freewebs.com/yamyam2/ Overigens, heb je het over mij als je zegt: iemand die zich puur en alleen op de bijbel baseert? Want dat doe ik dus niet. M.i. veroordeelt de bijbel homoseksualiteit niet, ik ben momenteel een betoog aan het opzetten waaruit moet blijken dat de algemeen aanvaarde visie niet klopt. Ik baseer me op de onderzoeken die gedaan zijn en de tegenargumenten op die onderzoeken. De bijbel heeft hier voor mij niets mee van doen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
2) http://en.wikipedia.org/wiki/Fetal_h...al_orientation , bijvoorbeeld. Maar zoek in de bieb eens een serieus wetenschappelijk tijdschrift, als je op google zoekt krijg je alleen christelijke sites ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Our Mission: "Offering Christian support to men and women choosing to leave homosexuality, and equipping the church to minister effectively and compassionately." hahahaha Behalve de bijbel zijn er trouwens geen gronden om homoseksuelen te veroordelen, dus waarop je je baseert als het de bijbel niet is... Zeker gezien je eerdere standpunten die dat wel degelijk waren.. nee, dat geloof ik niet.
||
Citaat:
Wat betreft de link die je me stuurt: Juist dat soort studies worden tegengesproken door instanties als Exodus. Als je gaat lezen op hun sites kom je ze allemaal tegen. Als dat allemaal teveel voor je is wil ik je nog wel precies op een rijtje zetten bij elke studie wat er mis aan is. Een wetenschappelijk tijdschrift wil nog niet zeggen dat er studies over homoseksualiteit in staan. Maar die zijn er vast wel en als jij me nou eens een linkje of titel zou kunnen geven zou dat aardig zijn. Overigens: als het goed is staan die studies als ze enigszins van belang zijn wel becommentarieerd en al op internet.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Homoseksueel, dat ben je.
||
Citaat:
Men er niet voor kiest om ziek te worden/te zijn, maar homoseksualiteit wel een keuze is?
Laatst gewijzigd op 22-09-2005 om 12:01. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Men moet daarnaast niet vergeten dat wanneer iets als stoornis/afwijkend gezien wordt dat men dan ook vaak de neiging en ook daadwerkelijk gaat proberen deze stoornis/afwijking te corrigeren (ongeacht of het uiteindelijk ook daadwerkelijk resultaat heeft!) Bijvoorbeeld, niet eens zo lang geleden werd linkshandigheid gezien als een stoornis/afwijking en probeerde men dit te corrigeren door linkshandigen dwingen te schrijven met rechts. Onzin in mijn ogen aangezien iemand die linkshandig is net zoveel kan als iemand die rechtshandig is. Verder kan men ze dwingen rechts te schrijven (en dat kunnen ze dan uiteindelijk ook) maar dat zal ze vast van nature niet zo goed afgaan als links schrijven. Dus heeft het corrigeren echt nut? Nou, nee dus... en toch deden ze het! en waarom? Louter, omdat men dacht dat het een stoornis was die gecorrigeerd diende te worden of er in ieder geval geprobeerd moest worden deze te corrigeren.... Hetzelfde geldt voor homoseksualiteit, zou gauw de heersende opinie is dat het stoornis en dat men dit moet en mag corrigeren of in ieder geval proberen dit te corrigeren (om wat voor reden dan ook) dan gebeurt dat ook (voorbeelden zat te vinden in Amerika).
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ze post dat ze betoogt dat het niet 100 % genetisch is; niet dat ze betoogt dat het niet aangeboren is (wat ze in demprkatijk wel doet maargoed). |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
het homohuwelijk pabostudent | 237 | 10-11-2004 13:31 | |
Seksualiteit |
Word of ben je homo? Prune | 110 | 15-02-2004 23:54 | |
De Kantine |
shoa herbalpower | 21 | 17-09-2003 15:03 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Seksualiteit |
Verklaar mij graag alle vormen van seksueel gedrag, dus ook pedo-homo-necro-filie. Isa | 19 | 21-02-2003 13:36 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Acht jongeren verkrachten meisje Verwijderd | 196 | 12-11-2002 12:50 |