Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 20:06
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:01 :
jawel,want waarschijnlijk ken je de inhoud niet.
En baseer je je ideen alleen op wat je in de media hoort.
Rechts is helemaal niet verkeerd.
Net zoals links niet verkeerd is,
maar door een paar mensen die de boel verzieken wordt je in het kwade daglicht geplaatst
kijk, daar ben ik het mee eens. links of rechts, ieder mens heeft een leven en vrienden, en hobby's, en een bepaalde manier waarop hij/zij naar het leven kijkt.
maar... sommige mensen accepteren dat niet van andere mensen. ik zal nu niet direct gaan wijzen, maar even terug naar hoofddoeken versus vlaggetjes:
die hoofddoeken, die droegen "zij" al toen ze hier kwamen. de provocerende lading hebben WIJ er aan toegedicht, en natuurlijk is het zaakje daarna geescaleerd.
Dit in ons achterhoofd hebbend, ziet iedereen toch wel dat het beginnen met het dragen van vlaggetjes gewoon uitlokking is, en dat die nederlandse jongen dus toch gewoon fout zit, en dus gewoon een pak voor zijn broek dient te krijgen, politiek correct of niet? dat heet opvoeden
Oud 06-11-2005, 20:07
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Citaat:
JaJ schreef op 06-11-2005 @ 21:01 :
en die toekomst wordt bereikt door ervoor te zorgen dat iedereen vlaggetjes kan dragen.
kindertje sdi evlaggetjes willen dragen, omdat ze het willen mogen, omdat "die anderen" een vlaggetje om hun hoofd mogen winden, verdienen een flinke opvoedkundige tik, en dienen wat verdraagzaamheid te leren. ow, verdraagzaamheid, dat parchtige woord.

Dit gezeur om vlaggetjes is geen oorzaak van het grote probleem in dit land, het is er een kleinzielig gevolg van, van om en nabij de 28e orde. Als JULLIE voor MIJN toekomst staan, had ik graag dat jullie eens wat nuttigs gingen doen.

natuurlijk zijn de marokaanse jongeren net zo uitdagend, dat zijn tenslotte ook pubers. natuurlijk moetend ie ook opgevoed worden. maar dat wordt niet bereikt met het toevoegen van een paar verboden op school.

dat moeten mensen in de verheven, onlollige politiek toch snappen?
Fijn,weer iemand die er niets van begrepen heeft.
Jong Rechts wil het dragen van de Nederlandse vlag stimuleren,omdat je dan al een groep te pakken heb die zich niet buitengesloten voelt en waardoor ook confrontaties minder worden.
Stel er lopen meer mensen met een Nederlandse vlag,dan zal het niet meer "discriminerend" zijn als je zo'n vlag draagt.

En ten tweede:
Jong Rechts is maar een jongerenafdeling van een partij,
jongeren hoeven het "grote werk"niet aan te pakken,al proberen wij dat wel
Oud 06-11-2005, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:07 :
Jong Rechts wil het dragen van de Nederlandse vlag stimuleren,omdat je dan al een groep te pakken heb die zich niet buitengesloten voelt en waardoor ook confrontaties minder worden.
Stel er lopen meer mensen met een Nederlandse vlag,dan zal het niet meer "discriminerend" zijn als je zo'n vlag draagt.
Hoe kom je er in godsnaam bij dat door provocatie het aantal confrontaties zal afnemen?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:08
Supreme Dutch
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2005 @ 17:47 :
Gelukkig heeft er nooit een werkloze hippie op GroenLinks, een stuk rood vakbondstuig op de PvdA of een glibberige, smerige graaimanager op de VVD gestemd.
Door zulke uitspraken vind ik jou dus een relaxte baasch
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:09
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Citaat:
JaJ schreef op 06-11-2005 @ 21:06 :
kijk, daar ben ik het mee eens. links of rechts, ieder mens heeft een leven en vrienden, en hobby's, en een bepaalde manier waarop hij/zij naar het leven kijkt.
maar... sommige mensen accepteren dat niet van andere mensen. ik zal nu niet direct gaan wijzen, maar even terug naar hoofddoeken versus vlaggetjes:
die hoofddoeken, die droegen "zij" al toen ze hier kwamen. de provocerende lading hebben WIJ er aan toegedicht, en natuurlijk is het zaakje daarna geescaleerd.
Dit in ons achterhoofd hebbend, ziet iedereen toch wel dat het beginnen met het dragen van vlaggetjes gewoon uitlokking is, en dat die nederlandse jongen dus toch gewoon fout zit, en dus gewoon een pak voor zijn broek dient te krijgen, politiek correct of niet? dat heet opvoeden
Als jij dat opvoeding vind,dan ben ik blij dat je mijn vader niet bent.

En die hoofddoekjes horen niet thuis in een westers land,dus 2-0 voor mij
Oud 06-11-2005, 20:11
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-11-2005 @ 21:08 :
Hoe kom je er in godsnaam bij dat door provocatie het aantal confrontaties zal afnemen?
omdat er nu vele confrontaties zijn vanwege jongeren die een vlaggetje dragen,dragen véél meer jongeren een vlaggetje en maak je het bespreekbaar,dan zal dat dus afnemen
Oud 06-11-2005, 20:12
Supreme Dutch
Ik vind de Oranje, Blanje, Bleue-vlag met de letters VOC erin nog een stuk mooier dan de Rood, Wit, Blauwe vlag..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:13
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:07 :

En ten tweede:
Jong Rechts is maar een jongerenafdeling van een partij,
jongeren hoeven het "grote werk"niet aan te pakken,al proberen wij dat wel
maar dit is geen werk aanpakken, dit is de zaak verergeren.
natuurlijk, zodra iedereen met een vlag loopt, is het niet discriminerend. maar dat is toch onzin? De hoofddoek was eerder een heet hangijzer, waarom zijn jullie niet gaan stimuleren dat iedereen een hoofddoek moest gaan dragen? waar komt opeens de behoefte vandaan om met een vlag te lopen? I for one, heb totaal geen zin om mij te mantelen met de driekleur. Moet IK met een vlag gaan lopen omdat een provocerende puber dat ook wil kunnen?

dat is NIET de oplossing. de oplossing is met zijn allen zeggen "jongens, jullie een hoefddoek, hij een vlag, jaj niks en de rest een petje, en nou verdomme allemaal buiten gaan spelen, ik wil er niks meer over horen, papa heeft wel wat belangrijkers te doen, neem nu de kwaliteit van het onderwijs"

je kunt wel je beroep op rechten gaan doen, proberen een soort van artificiele acceptatie te genereren, maar iedereen stimuleren om met een vlag te lopen zodat iedereen het normaal vind, is een beetje brainwashing (rustig, just a word, no offence meant). waarom niet gewoon verdraagzaamheid?
Oud 06-11-2005, 20:14
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:09 :

dat is jou probleem dus, jij bent gewoon blij dat je twee koekjes meer hebt dan ik DAAR GAAT HET TOCH NIET OM IN EEN LEVEN?
Oud 06-11-2005, 20:16
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:11 :
omdat er nu vele confrontaties zijn vanwege jongeren die een vlaggetje dragen,dragen véél meer jongeren een vlaggetje en maak je het bespreekbaar,dan zal dat dus afnemen
het blijft zo dat een "probleem allochtoon" nooit met zo'n vlaggetje zal gaan lopen, en er zo dus WEER een punt van onderschijd is gecreeerd.
Oud 06-11-2005, 20:16
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Citaat:
JaJ schreef op 06-11-2005 @ 21:13 :
maar dit is geen werk aanpakken, dit is de zaak verergeren.
natuurlijk, zodra iedereen met een vlag loopt, is het niet discriminerend. maar dat is toch onzin? De hoofddoek was eerder een heet hangijzer, waarom zijn jullie niet gaan stimuleren dat iedereen een hoofddoek moest gaan dragen? waar komt opeens de behoefte vandaan om met een vlag te lopen? I for one, heb totaal geen zin om mij te mantelen met de driekleur. Moet IK met een vlag gaan lopen omdat een provocerende puber dat ook wil kunnen?

dat is NIET de oplossing. de oplossing is met zijn allen zeggen "jongens, jullie een hoefddoek, hij een vlag, jaj niks en de rest een petje, en nou verdomme allemaal buiten gaan spelen, ik wil er niks meer over horen, papa heeft wel wat belangrijkers te doen, neem nu de kwaliteit van het onderwijs"

je kunt wel je beroep op rechten gaan doen, proberen een soort van artificiele acceptatie te genereren, maar iedereen stimuleren om met een vlag te lopen zodat iedereen het normaal vind, is een beetje brainwashing (rustig, just a word, no offence meant). waarom niet gewoon verdraagzaamheid?

Even over de hoofddoek,deze heeft niets met Nederland te maken of de westerse cultuur.
En dat wij het dragen van de Nederlandse vlag als thema pakken is het aantal meldingen van discriminatie op scholen die die vlaggen verbieden
Oud 06-11-2005, 20:19
RTE
RTE is offline
Dit gaat echt nergens meer over.
Discussie is uit zijn voegen gebarsten, is er geen algemene zeik draad hier?
Oud 06-11-2005, 20:19
JaJ
JaJ is offline
snap je nu niet dat een jongen die een deze tijd een nederlandse vlag wil dragen, een aansteller is die wil provoceren?
Oud 06-11-2005, 20:21
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 21:19 :
Dit gaat echt nergens meer over.
Discussie is uit zijn voegen gebarsten, is er geen algemene zeik draad hier?
'Onzin' leent zich daar goed voor (en dat is geen grap, zo heet het forum nou eenmaal). Ik denk alleen niet dat je daar goed ontvangen wordt
Je kunt het proberen op 'Meldpunt&Mededelingen'.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:21
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Citaat:
JaJ schreef op 06-11-2005 @ 21:19 :
snap je nu niet dat een jongen die een deze tijd een nederlandse vlag wil dragen, een aansteller is die wil provoceren?
Nee,allochtonen maar gelijk geven en blijven knuffelen,dat is een optie???
Oud 06-11-2005, 20:22
RTE
RTE is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 06-11-2005 @ 21:21 :
'Onzin' leent zich daar goed voor (en dat is geen grap, zo heet het forum nou eenmaal). Ik denk alleen niet dat je daar goed ontvangen wordt
Je kunt het proberen op 'Meldpunt&Mededelingen'.
Gebeurt hier ook niet, tot zover de tolerantie van jou en anderen.
Oud 06-11-2005, 20:23
Levitating Nun
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 21:22 :
Gebeurt hier ook niet, tot zover de tolerantie van jou en anderen.
Zeg ik dat je weg moet? Ik vermaak me kostelijk, blijf alsjeblieft.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:23
RTE
RTE is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 06-11-2005 @ 21:23 :
Dat is geheel wederzijds.
Oud 06-11-2005, 20:24
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 06-11-2005 @ 21:23 :
Dit alles is niet als vermaak bedoeld beste man,
dit alles is om te laten zien dat rechts helemaal niet zo erg is als mensen denken en om mensen/jongeren duidelijk te maken wat er speelt in Nederland
Oud 06-11-2005, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:11 :
Hé ja, als we nu eens allemaal met hakenkruizen rond gaan lopen, dan wordt het "bespreekbaar".
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:26
Levitating Nun
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:24 :
Dit alles is niet als vermaak bedoeld beste man,
dit alles is om te laten zien dat rechts helemaal niet zo erg is als mensen denken en om mensen/jongeren duidelijk te maken wat er speelt in Nederland
Kom dan met iets vruchtbaars. Iets waar je echt over kan discussiëren.
Met citaat reageren
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:21 :
zeg ik dat? de situatie is een jongen die geen vlag mag dragen van school omdat hij provoceerd.
de essentie is: iemand zoekt ruzie, en wordt op zijn vingers getikt.

en terrecht, toch?
iemand die ruzie zoekt op zijn vingers tikken is iets wat ten zeerste toepasbaar is op iritante probleem allochhtonen.

maar dus: jij wil iedereen ruzie laten zoeken, en niet op de vingers tikken, zodat iedereen snapt: iedereen mag ruzie zoeken, dus nu vind ik het prima.
Ik persoonlijk denk dat het beter is om de ruziezoeker in de hoek te zetten, geen toetje, en zo ervoor te zorgen dat hij geen ruzie meer zoekt en een fatsoenlijk jongetje wordt. als we dat met ieder MENS in nederland voor elkaar krijgen, zijnw e van het probleem af. hoe wordt dat bereikt: mensen fatsoenlijk opvoeden, en klaar is kees.
kuivaar
kuivaar is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:09 :

Door dit soort uitspraken te doen zet je de verhoudingen onnodig op scherp.
En dat geldt ook voor de discussie over de Nederlandse vlag: Ik vind het persoonlijk niet echt geweldig om met een Nederlandse vlag rond te lopen omdat ik het niet zo heb op chauvinisme.
Dat sommige allochtonen zich door de Nederlandse vlag gekwetst worden zegt niet alleen iets over hen, maar vooral ook iets over de manier waarop allochtonen door sommigen kennelijk als een soort van lastige en zelfs bedreigende minderheid worden beschouwd.
Ervoor pleiten om de Nederlandse vlag te promoten vervolgens afgeven op hoofddoekjes helpt niet echt bij het stimuleren van saamhorigheid.
Met citaat reageren
RTE
RTE is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-11-2005 @ 21:25 :
Hé ja, als we nu eens allemaal met hakenkruizen rond gaan lopen, dan wordt het "bespreekbaar".
Wat een verschrikkelijk kortzichtige opmerking. Jij moet deze draad nog maar eens goed doorlezen en stoppen met dit soort stokende posts.
Oud 06-11-2005, 20:27
Levitating Nun
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 21:23 :
Dat is geheel wederzijds.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:27
Verwijderd
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 21:26 :
Wat een verschrikkelijk kortzichtige opmerking. Jij moet deze draad nog maar eens goed doorlezen en stoppen met dit soort stokende posts.
Ik toon louter aan, door middel van een absurdistisch voorbeeld, waarom de redenering een drogredenering is.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:28
reno
reno is offline
Citaat:
En jij moet eens inhoudelijk gaan reageren of opzouten.
Oud 06-11-2005, 20:29
RTE
RTE is offline
Zoals ik al zei, dit gaat verschikkelijk off topic.

slotje?
Oud 06-11-2005, 20:29
JaJ
JaJ is offline
Citaat:

mag ik jou eens iets vragen? jullie twee lijken me geen domme mensen. jij lijkt je te ergeren aan het geflame hier. STOP DAN. laat die lui, reageer er niet op, je weet wel beter en al die shit. waarom het laatste woord hebben? focus toch niet zo op die koekjes
Oud 06-11-2005, 20:30
RTE
RTE is offline
Citaat:
JaJ schreef op 06-11-2005 @ 21:29 :
mag ik jou eens iets vragen? jullie twee lijken me geen domme mensen. jij lijkt je te ergeren aan het geflame hier. STOP DAN. laat die lui, reageer er niet op, je weet wel beter en al die shit. waarom het laatste woord hebben? focus toch niet zo op die koekjes
zie boven
Oud 06-11-2005, 20:30
AsianDF
AsianDF is offline
reno beziet de zaken scherp.
Oud 06-11-2005, 20:31
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:21 :
Zovaak knuffelen jullie niet eens met ons

Dit soort belachelijke uitspraken helpen ook niet echt mee om een goed beeld neer te zetten van JongRechts.
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
deze opmerking was inderdaad wat over de schreef......maarja...wij worden graag vergeleken met dat soort dingen he.
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
RTE schreef op 06-11-2005 @ 21:30 :
zie boven
als je nou stopt met flamen, en wat van mijn vragen beantwoord, zijn we al weer ontopic, simpel as that.

en wat mij betreft graag, want ik zie hier een kans om van jullie te leren
Oud 06-11-2005, 20:32
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 06-11-2005 @ 21:31 :
Zovaak knuffelen jullie niet eens met ons

Dit soort belachelijke uitspraken helpen ook niet echt mee om een goed beeld neer te zetten van JongRechts.
Belachelijke uitspraken?
FEITEN meneer,FEITEN!
Oud 06-11-2005, 20:32
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-11-2005 @ 20:56 :
Alsof de rest van deze discussie zoveel voorstelt. Met alle respect hoor, maar de heren van Nieuw Rechts hebben in deze thread zich zonder meer beter gedragen dan al het eindeloze getroll en de uitlokpogingen van de vaste N&A-mensen. Ik vind dat maar matig leuk.
(L)

Ach jongens, het zijn de domme mensen die zo ruzie maken. De intelectuelen van links en rechts, atheist en moslim, arm en rijk zitten samen gezellig een kopje thee te drinken.
Oud 06-11-2005, 20:33
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:32 :
Belachelijke uitspraken?
FEITEN meneer,FEITEN!
Welke feiten? Ik heb in deze hele thread nog geen feiten gezien
Oud 06-11-2005, 20:34
Levitating Nun
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-11-2005 @ 21:32 :
(L)

Ach jongens, het zijn de domme mensen die zo ruzie maken. De intelectuelen van links en rechts, atheist en moslim, arm en rijk zitten samen gezellig een kopje thee te drinken.
Jeetje, en ik drink nog wel thee! Wat toevallig.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:36
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Citaat:
McCaine schreef op 06-11-2005 @ 21:33 :
Welke feiten? Ik heb in deze hele thread nog geen feiten gezien
Achja....ga maar eens op straat kijken en lees dit alles nog maar een keer door,
dan zie je de feiten wel.
Oud 06-11-2005, 20:37
reno
reno is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 06-11-2005 @ 21:32 :
(L)

Ik ben overtuigd trotskist, vreedzame coexistentie is geen optie.

En dankje AsianDF.
Oud 06-11-2005, 20:38
Levitating Nun
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:36 :
Achja....ga maar eens op straat kijken en lees dit alles nog maar een keer door,
dan zie je de feiten wel.
Echt...dat is echt zwak.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 06-11-2005 @ 21:38 :
Echt...dat is echt zwak.
Nogal, ja. Niemand hier komt buiten. Dit is het intarweb.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:41
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 06-11-2005 @ 21:38 :
Echt...dat is echt zwak.
nee,ik zeg wat ik zie op straat,de feiten.
Kijk eens om je heen,dan zie je het zelf.

Dat er mensen zijn die dit ontkennen zeg.....pffff
Oud 06-11-2005, 20:44
Levitating Nun
Citaat:
Mark vd P. schreef op 06-11-2005 @ 21:41 :

Wat ontken ik dan precies?

Wat je op straat ziet, kun je niet meteen presenteren als feiten. Ja, de gebeurtenis is een feit, maaruit kun je dus geen algemeen geldende theorie formuleren.
Met citaat reageren
JaJ
JaJ is offline
Mark. kijk nu even hoe er over het algemeen gereageerd wordt hier? er zitten hier personen uit heel nederland, uit straten uit heel nederland. "ga eens op straat kijken dan zie je de feiten"

nou serieus. Ik bespeur onenigheid in dit topic. Toch is je doel alleen maar een beter nederland voor iedereen. dat is een goed doel, lovenswaardig zelfs.
desondanks zien we momenteel alleen maar grote onenigheid tussen partijen. de mensen de voor zijn, zijn met zijna llen voor, een grote groep voor. de mensen tegen zijn iets minder georganiseerd, maar allemaal tegen. Het doel probeert die onenigheid juist uit de weg te helpen.

zie je nu niet dat je doel op deze manier niet bereikt gaat worden? het doel is niet het probleem, de wereld is mooi wanneer het doel bereikt is, wanneer iedereen dat vlaggetje accepteert. Dat gaat alleen gewoon niet gebeuren, en daarom is praten en drammen over dat doel iets wat de zaak alleenmaar verergert.
Verwijderd
Citaat:

Marokkanengang terroriseert Nederlands meisje in Rotterdam =/= blanke gang steekt moskee in de fik in Uden =/= dit gebeurt overal
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:45
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

Ik zag vorige week mijn autochtone overbuurman opgepakt worden voor drugs en wapenbezit. Zouden jullie daar wat aan kunnen doen, want die Hollanders lopen mij de spuigaten uit.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:45
Levitating Nun
Ik wou net zeggen. Ontken ik dat ik word geterroriseerd door Marokkaantje? Hell yes.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:47
Levitating Nun
Citaat:
Love & Peace schreef op 06-11-2005 @ 21:45 :
Ik zag vorige week mijn autochtone overbuurman opgepakt worden voor drugs en wapenbezit. Zouden jullie daar wat aan kunnen doen, want die Hollanders lopen mij de spuigaten uit.
Ik haat blanken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 20:47
Mark vd P.
Mark vd P. is offline
Verergeren gebeurt dus absoluut niet,anders beginnen wij zo'n actie niet.
Het is de bedoeling om alles tegen te gaan en de reacties in Utrecht afgelopen zaterdag waren bijna allemaal positief,jong en oud, autochtoon en allochtoon......dus dit zegt mij genoeg,aangezien een stad als Utrecht een ideaal voorbeeld is omdat er allemaal bevolkingsgroepen samen leven.
Reageren

Regels voor berichten