![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zowiezo neem ik nieuws wat onder Rupert Murdoch het licht ziet niet serieus. (The Australian -> Neo-Conservatieve krant vannnnn, jawl, fox news eigenaar rupert murdoch). |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Niemand heeft hier ooit beweert dat Hezbollah de complete regering is. Wel dat ze er op compleet democratische wijze in zitten. |
![]() |
||
Citaat:
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder kun je de BBC documentaire 'The Power Of Nightmares' eens bekijken. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Gelukkig opereert de huidige Hezbollah nu geüniformeerd vanuit militaire kampen.. ![]() Hezbollah 14 zetels? Ik had begrepen dat er maar 2 Hezbollah parlementsleden in Libanon zetelden? In dat geval is een all-out oorlog toch gerechtvaardigd? Ik mag er dan namelijk van uitgaan dat de Libanese regering heeft ingestemd met het vermoorden van 8 en kidnappen van 2 Israëlische soldaten. |
![]() |
|
Dat heb je met ongestuurde projectielen he,.. opeens landt ie waar je m niet wilt laten landen, bv. in de buurt van Jenin:
Long-range missiles land in Afula and Jenin Two long-range missiles were shot toward Israel from Lebanon. One of the rockets landed beyond the Green Line, in the area of Jenin. The second rocket fell in the area of Afula, next to the spot where a long-range missile landed Friday. No one was hurt and no damage was caused. (Sharon Roffe Ofir) http://www.ynetnews.com/articles/0,7...285242,00.html
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Politieke tak, militaire tak. De politieke tak heeft , als het goed is, enige invloed op de militaire tak. En met de politieke partij zijn nou eenmaal makkelijker afspraken te maken dan met een militaire partij. Ongeveer vergelijkbaar met de IRA. |
![]() |
||
Citaat:
Wie moet dan met de politieke tak van Hezbollah praten? Ja, sorry, ik volg je echt niet ![]()
|
"Ich wohnte bis 2002 in einem kleinen Dorf im Süden nahe Mardschajun, das mehrheitlich von Schiiten wie mir bewohnt ist. Nach Israels Verlassen des Libanon dauerte es nicht lange, bis die Hisbollah bei uns und in allen anderen Ortschaften das Sagen hatte. Als erfolgreiche Widerstandskämpfer begrüßt, erschienen sie waffenstarrend und legten auch bei uns Raketenlager in Bunkern an. Die Sozialarbeit der Partei Gottes bestand darin, auf diesen Bunkern eine Schule und ein Wohnhaus zu bauen! Ein lokaler Scheich erklärte mir lachend, dass die Juden in jedem Fall verlieren, entweder weil die Raketen auf sie geschossen werden oder weil sie, wenn sie die Lager angriffen, von der Weltöffentlichkeit verurteilt werden ob der dann zivilen Toten. Die libanesische Bevölkerung interessiert diese Leute überhaupt nicht, sie benutzen sie als Schilder und wenn tot als Propaganda. Solange sie dort existieren, wird es keine Ruhe und Frieden geben.
Dr. Mounir Herzallah," http://www.tagesspiegel.de/politik/a...06/2660279.asp
||
Verwijderd
|
Citaat:
Israel? De VN? mevrouw Rice? De SCO? Iran? |
![]() |
||
Citaat:
En zolang de Hezbollah op zijn minst politiek en ideologisch aangestuurd wordt door Iran zitten de VN, Rice, en wie dan ook niet te wachten op gesprekken. Laat staan Israel. Alsof je wilt spreken met een partij die het nuttig vindt je te vernietigen.
|
Gestoorde gek(ken)
Long-range rocket lands near Jenin Some of long-range rockets fired at Israel Wednesday land across Green Line, in West Bank area – most southern point Hizbullah has managed to hit so far. Police sappers believe rockets made in Syria Ali waked Some of the long range rockets that were fired at Israel Wednesday noon landed across the Green Line, in the West Bank. The rockets fell near the Palestinian village of Pqua, in the Jenin area. Ynet has learned that parts of the rockets fell off while they were in transit, but caused no injuries or damage. The rockets' landing site in the Palestinian territories is the most southern point Hizbullah has managed to hit so far. A week and a half ago, an improved Fajr-5 rocket landed in Afula. An examination by security forces revealed that the rockets were fired from over a 100-kilometer range, apparently from the Lebanese town of Tyre. Police sappers are currently inspecting the rockets' parts and have been able to determine that they are probably old Syrian 302 rockets. Palestinians 'overjoyed' by rocket attacks Palestinian witnesses in the Jenin area, who noticed the rocket parts which fell between Beit Shean and Afula, said the rocket appeared to have fallen in the Gilboa area. A Fatah activist from Jenin added that the rocket hit was heard clearly around the city, and a spark and a flame were also clearly seen. The Fatah member related that local residents cheered when they heard the rocket fall and saw the resulting flames. “Even if it were to fall on our heads, it wouldn’t have spoiled our joy. All of us here are praying for Hizbullah’s success and victory," he said. He noted that in Jenin, Palestinians were convinced that the Israeli army was being squarely defeated in Lebanon, with proof implicit in Wednesday’s massive rocket barrages and the extension of Hizbullah attacks to the valley area, plus the IDF’s difficulty in entering deeper into Lebanese territory. (...) http://www.ynetnews.com/articles/0,7...285259,00.html
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het commentaar is ongewoon? Niets uit Iran beschouw ik tegenwoordig meer als "gewoon". En .. wie is "Teheran"? Ahmedinejad?, de Ayatolla's?, de bevolking? het leger? Sowieso idioot dat een ayatollah oproept of aanzet tot aggressieve acties. Dat zie ik een rabbijn of dominee zo gauw niet doen.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2: Wil je niet het hele artikel quoten wanneer je maar opmerkingen hebt op/over een klein stukje? 3: ynetnews is niet echt een onafhankelijke bron 4: er zijn geen doden of gewonden gevallen |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() en als je goed uit je doppen had gekeken had je begrepen waarom ik gestoorde gek(ken) zei.
||
Citaat:
2. heb je bewijs dat het opzettelijk gebeurt?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Interessant.
||
Citaat:
En dat is fyi een oorlogsmisdaad. Net zo'n oorlogsmisdaad als doelbewust burgerdoelen raken.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is het hele idee van 'onderhandelen'. Eventueel met een derde partij aan de tafel. |
![]() |
||
Citaat:
Met je moordenaar is geen compromis af te sluiten ![]() Tenzij diezelfde moordenaar openlijk van te voren aan enige mogelijke discussie toegeeft dat ie geen plan heeft jou te vermoorden. maarja, dan issie ook geen moordenaar meer natuurlijk. En dat ben ik overigens nog nergens tegengekomen. Niet uit de mond van de Hamas, niet uit de mond van de Hezbollah.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beide is fout. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Compromis met de politieke partij is wel degelijk mogelijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verschuilen tussen burgers is er iig wel een. Net zoals deze burgers beschieten omdat de vijand daar tussen zit. |
![]() |
||
Citaat:
Tanks worden opgeblazen door anti-tank wapens -> zéér gericht en van dichtbij, dat wil ik "fair" noemen. Katusha's worden op "het zuiden" gericht, raakkans tank of soldaat: 0,5%? Raakkans burgerdoel 30%? En pro-Israël inderdaad maakt mij natuurlijk óók een moordenaar of medeplichtige. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ja, luister eens naar bepaalde rabbijnen of dominees in de Verenigde Staten als het gaat over bepaalde rassen of seksuele geaardheden.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hizbullah’s attacks on Israeli towns and cities have killed at least 17 civilians and injured scores of civilians. It is unclear whether any of Hizbullah’s rocket and missile strikes have been aimed at military targets. If they were, they would be indiscriminate attacks, given the nature of the weapons used. (...) Launching an indiscriminate attack resulting in loss of life or injury to civilians or damage to civilian objects is a war crime (ICRC, Customary International Humanitarian Law, Vol. I: rules; Rule 156, p589). http://web.amnesty.org/library/Index/ENGMDE150702006 (en ja, dat klopt wat je verder zegt)
||
![]() |
Citaat:
En dan nog beweren dat je het voor het libaneze volk doet... give me a break. Gister toevallig zag ik nog een Israelische generaal of iets dergelijks die beweerde dat ze nu grondtroepen sturen om minder schade te berokkenen aan het libaneze volk... tja waarom nu pas? Omdat het nu na die bombardementen veiliger is voor die soldaten, maar dat wel ten koste van honderden burgerslachtoffers... ![]() Wat Hezbollah doet is evengoed fout, zoals je zegt richten zij zich direct op burgers ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als die foto overigens heel zuid Beiroet is, dan is mijn buurt nog groter... Laatst gewijzigd op 02-08-2006 om 16:00. |
![]() |
||
Citaat:
Maar tijdens een oorlog is dat wss onontkoombaar. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|