|
|
|
||||||||
| Bekijk resultaten poll: Welke coalitie(s) en bepaalt dit je stemgedrag? | |||
| CDA-VVD |
|
20 | 15.50% |
| CDA-VVD-D66 |
|
7 | 5.43% |
| CDA-VVD-CU |
|
13 | 10.08% |
| D66-CU-PvdA |
|
5 | 3.88% |
| CDA-PvdA-D66 |
|
9 | 6.98% |
| D66-PvdA-SP-GL |
|
28 | 21.71% |
| PvdA-SP-GL-CU |
|
23 | 17.83% |
| PvdA-SP-GL |
|
56 | 43.41% |
| PvdA-CDA-CU |
|
8 | 6.20% |
| VVD-PVV-EenNL-CDA |
|
13 | 10.08% |
| PvdA-D66-GL |
|
20 | 15.50% |
| VVD-PvdA-D66 |
|
14 | 10.85% |
| VVD-PvdA-GL |
|
17 | 13.18% |
| VVD-PvdA-CU |
|
6 | 4.65% |
| Andere coalitie, namelijk .... |
|
7 | 5.43% |
| De te vormen coalitie is WEL van invloed op mijn stemgedrag. |
|
17 | 13.18% |
| De te vormen coalitie is NIET van invloed op mijn stemgedrag. |
|
57 | 44.19% |
| PvdA-CDA |
|
13 | 10.08% |
| Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 129. Je mag niet stemmen in deze poll | |||
|
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
meer dan genoeg geliberaliseerd? is dat een argument om de scheiding van staat en kerk te ontkrachten? het geloof hoort niet door de staat gewaarborgd te worden, iedereen heeft daarvoor zijn eigen keuze, het is geen zondagsklasje waarbij de overheid de leraar is die het geloof in veilige handen stelt hoor
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind overigens ook niet dat Nederland geloviger moet worden ofzo, maar wil evenmin dat de huidige geloofsgeinspireerde zaken niet moetebn verdwijnen. (denk bijv. aan bijzonder onderwijs, vrij op zondag, etc.) |
|||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
de staat hoort zich zo min mogelijk met de staat bezig te houden ja, zo ben ik ook tegenstander van subsidies aan bijzonder onderwijs, waarom zouden (niet-gelovige) mensen moeten meebetalen aan religieus onderwijs? als je dat als ouder zo graag wilt dan hoort dat uit eigen zak te komen en niet medegefinancieerd te worden door mensen die er niets mee hebben, vrije zondag mag wat mij betreft blijven.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ten eerste, hebben ze (hopelijk) geen lijsttrekker die vermoord wordt/is. Zelfs als dat zou gebeuren hebben ze best goede vervangers: Van Bommel of Kant . Ten tweede, was de LPF eigenlijk net bij elkaar en zat de LPF nog niet in de kamer. SP heeft daarnaast al een flink aantal jaren kamerervaring en is een vrij stabiele fractie. Ten derde, gaat de groei van de SP gedoseerd, zowel het ledenaantal als het aantal zetels in de kamer. Bij de LPF ging de groei explosief. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
En sowieso slaat de redenatie nergens op, dat als je geen ervaring hebt opgedaan, je wel zult falen. Elke bestuurder is ooit zonder bestuurlijke ervaring aan de slag gegaan. Daarnaast hebben veel politici via een ander beroep bestuurlijke ervaring opgedaan, alvorens de politiek in te gaan. |
||
|
|
|||||
|
Citaat:
Citaat:
Het enige dat ik van Kant weet is dat ze een idioot is die geilt op oneigenlijke kritiek, gezien het feit dat ze in het ambulanceaanbestedingsdebat kansloze kritiek bleef schreeuwen op het broodnodige amandement dat Schippers indiende op het voorstel van Hoogervorst. Ik heb dus een negatieve aantekening en geen positieve aantekeningen van die twee. Waarom zou onder hen de SP niet in elkaar klappen? Citaat:
Citaat:
Als de leidende dictator van die discipline verdwijnt, wat blijft er dan van de partij over? Marijnissen ontkwam nog net aan een hartaanval en ligt ook nu ziek op bed omdat de campagne hem teveel is. De angst dat moet stoppen met de fractie is reël. Ik denk wel dat je dan moet overwegen of je moet stemmen op een partij die zijn kop verliest of uit elkaar valt in de komende kabinetsperiode.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Het geeft slechts aan dat ze binnen de partij / fractie wel goed samen kunnen werken. |
||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||||
|
Citaat:
Maar als er een overeenkomst tussen de lijsttrekkers is, wilt dit toch niet zeggen dat dat meteen voor heel de partij geldt. De VVD en GL zijn beide voor het versoepelen van het ontslagrecht. Dat wilt toch niet zeggen dat deze partijen, vergelijkbare partijen zijn? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik hoorde en zag een aantal weken geleden in "Who's Next?" juist een gesprek met Marijnissen, waarbij hij aangaf dat hij geen problemen meer had met zijn hart, over zijn huidige toestand is mij niet bekend dat hij ziek op bed ligt. Wel is het mij bekend dat als hij ziek is nu, dat hij daar dan niets overgemeld heeft op zijn weblog. |
|||||
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
T_ID en ik waren het er overeens dat zowel de charismatische kwaliteiten van Fortuyn als Marijnissen erg effectief zijn/waren in de aanloop naar de verkiezingen. Op dit punt hebben de (ex-)lijsttrekkers één overeenkomst. T_ID trok deze bewering - mijn inziens - te veel door en beweerde dat hij het een erg grote kans acht dat de SP net als de LPF in elkaar klapt als zij hun leider zouden verliezen, omdat de eenheid in de partij dan zoek zou zijn. Ik ben het hier niet mee eens en de redenen daarvoor heb ik in de voorafgaande posts hopelijk duidelijk gemaakt. Met de vergelijking tussen de VVD en GL, wil ik duidelijk maken dat zowel GL en de VVD één overeenkomst hebben omtrent het ontslagrecht, maar dat hoeft dan niet persé te betekenen dat beide partijen hetzelfde aankijken tegen economische groei of milieu. Hier ligt namelijk een wereld van verschil. Tussen de SP en LPF zit/zat wat betreft bijv. eenheid in de fractie ook een wereld van verschil. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wordt lachen met Halsema als ze de hele tijd Rutte en Balkenende in de rede gaat vallen ^^ |
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|