Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2006, 13:54
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Heksjuh schreef op 27-12-2006 @ 19:08 :
Wat is gebeurd? *knuf*
Het is gelukkig iets minder erg dan ik gedacht had, nu wordt ons afspraakje 'gewoon' weer verschoven. Ik dacht even dat hij met alles wilde stoppen... *Knuf terug*
Als we dinsdag afspreken, moet ik toch echt eens serieus met hem praten. Want zo kan het niet langer...

Omg, ik ben in het derde boek van de donkere toren reeks van Stephen king aan het lezen, en (niet lezen als je het boek nog niet gelezen hebt!)
Spoiler

Oké, nu ga ik verder lezen.
Advertentie
Oud 28-12-2006, 13:55
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik voel me heel goed . Ik heb geweldig nieuw haar, ik kan zo opknappen van de kapper. En morgen naar een kennis van ons, jammer dat ze zo snel oud wordt, net zoals mijn opa. Maar ja, ik mag blij zijn dat er nog niemand is overleden. Toch is het raar om iemand zo af te zien takelen. Een jaar geleden nog helemaal helder, en nu heel warrig.
Oud 28-12-2006, 13:55
rare kwast
rare kwast is offline
het lijkt alsof ik vecht met iets onzichtbaars..
het voelt een beetje zoals die ´wild bill´uit de green mile die vecht tegen een waterstraal..
ik ga knock out
Oud 28-12-2006, 14:11
Verwijderd
Het is beter zo, maar ik mis je, ik mis je zo erg...
Oud 28-12-2006, 14:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ha, hoe kan alles toch zomaar omslaan. Nu ben ik weer vrolijk en heb ik de meest rare boeken van die bieb geleend. Wat maakt het me ook allemaal uit. Ik doe gewoon lekker waar ik zelf zin in heb.

En ik heb een vet lief tasje gekocht. <3
Oud 28-12-2006, 14:44
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Faded-Away schreef op 28-12-2006 @ 15:11 :
Het is beter zo, maar ik mis je, ik mis je zo erg...
Het is alleen zo moeilijk dat het zo beter is.. Eigenlijk wil ik niet dat het zo beter is. Maar het gaat nu eenmaal zoals het gaat, sommige dingen kun je niet zelf helemaal uitstippelen...
Oud 28-12-2006, 15:09
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 28-12-2006 @ 15:44 :
Het is alleen zo moeilijk dat het zo beter is.. Eigenlijk wil ik niet dat het zo beter is. Maar het gaat nu eenmaal zoals het gaat, sommige dingen kun je niet zelf helemaal uitstippelen...
Precies.
Oud 28-12-2006, 15:40
Meissiej
Meissiej is offline
Goed.
Oud 28-12-2006, 16:20
Saarah
Saarah is offline
Ik heb m'n boek bijna uit. En ik wil het helemaal niet uithebben.
Er bestaan nog wel vier andere boeken van, maar dan moet ik die weer kopen... En ik zou eigenlijk moeten sparen. Maar ik wil ze ook niet gewoon huren in de bibliotheek, dit is echt zo'n serie (De Donkere Toren reeks van Stephen King) die ik per se in m'n bezit wil hebben. Ik wil ze ook achteraf nog eens teruglezen.
Pff, wonnen mijn ouders de Lotto maar. Geld maakt misschien niet gelukkig, maar toch hoor... Het zou érg handig zijn om rijk te zijn.
Oud 28-12-2006, 16:35
Kwekky
Kwekky is offline
ik hoop dat hij vanavond langst komt
Oud 28-12-2006, 17:54
Nijn*
Nijn* is offline
Ben net terug uit de stad. Die ene pyjama die ik niet heel erg leuk vond geruilt (hij was zeer duur) en nu heb ik daar allemaal leuke cadeautjes voor mezelf van gekocht, in de uitverkoop. Een nieuwe, simpele pyjama van de hunkemoller, drie mooie slipjes, twee boeken en een nieuw oogpotlood..
Hmm, heerlijk de uitverkoop! 't Wordt nu alleen tijd dat ik mijn salaris/kleedgeld voor januari krijg, dan kan ik echt even lekker gaan spenden!

Voel me beter dan eerst, het eten gaat nu ook een stuk beter. Nu nog even m'n kamer opruimen, opnieuw stylen en lekker een beetje tv kijken vanavond. Ben wel nog steeds heel erg moe, dat is wat minder..
Oud 28-12-2006, 17:59
darkfairy
darkfairy is offline
me ouders gaan binnekort uit elkaar zei me moeder
Oud 28-12-2006, 18:29
- KTFE
- KTFE is offline
Citaat:
darkfairy schreef op 28-12-2006 @ 18:59 :
me ouders gaan binnekort uit elkaar zei me moeder
Sorry hoor, maar wiens ouders blijven tegenwoordig wél nog bij elkaar? Wees blij, je bent al 18. De mijne gingen al uit elkaar toen ik 1.5jaar was.
T blijft klote, dat wel.
Oud 28-12-2006, 19:11
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
- KTFE schreef op 28-12-2006 @ 19:29 :
Sorry hoor, maar wiens ouders blijven tegenwoordig wél nog bij elkaar? Wees blij, je bent al 18. De mijne gingen al uit elkaar toen ik 1.5jaar was.
T blijft klote, dat wel.
Oud 28-12-2006, 19:18
Verwijderd
verstikkend.
niet geestelijk, maar lichamelijk.
Oud 28-12-2006, 20:36
Verwijderd
Ik ben zo fucking verdrietig..
Ik heb het helemaal gehad met dat vrolijkzijn-gedoe..
ik wil slapen.. alleen nog maar slapen
Oud 28-12-2006, 20:47
rare kwast
rare kwast is offline
weer avond.. jeej
eindelijk mag ik weer naar bed.. maar nu wil ik eindelijk een keer slapen..
ik ben zo moe, zo vreselijk moe van het wakker liggen en van mezelf in slaap huilen..
Oud 28-12-2006, 20:53
WolterB
WolterB is offline
Muziek (top2000), verliefdheid en fijne vrienden compenseren toch best wel het ziekzijn gevoel
Oud 28-12-2006, 21:01
Verwijderd
Citaat:
T blijft klote, dat wel.
denk dat het makkelijker voor iemand is als zijn/haar ouders uit elkaar gaan als hij/zij 1,5 is ipv 18.. want dan weet je niet beter dan dat het zo is..
ik ben blij dat m'n ouders uit elkaar gingen toen k 5 was, k weet niet beter en later was t alleen maar moeilijker geworden..
Oud 28-12-2006, 21:13
rare kwast
rare kwast is offline
die leegte, de pijn, eenzaamheid, verdriet, angst komen steeds over me heen als een grote golf die me overspoeld..
ze blijven komen en komen en komen net zo lang tot ik t opgeef en...... verdrink
Oud 28-12-2006, 21:14
DvoorA
DvoorA is offline
Lange zeurversie: ik voel me echt niet goed. Ik had zojuist afgesproken met een ex van me, ik dacht dat ik hem weer leuk vond. Maar zodra ik hem zag wist ik weer waarom hij mijn ex was en niet mijn vriend. Hij praat alleen maar over zichzelf en hij was helemaal niet geinteresseerd in mij! Honderuit praten over zijn feestdagen en niet een woord over de mijne...
en een beetje klef proberen te doen in de bios terwijl hij mij liet betalen...welke sukkel laat nou een meisje op een date beide kaartjes halen en betalen? Dat is toch echt fout? 50/50 had ik best gevonden maar dit..
en ik dacht nog wel dat het iets zou worden..maar eigenlijk weet ik ook wel dat ik gewoon verlang naar liefde, naar iemand die ik kan vertrouwen en die gewoon heel lief en aardig en attent voor me is.
Ik kan mezelf wel wijs maken dat elke jongen dat is maar dat is gewoon niet zo..misschien moet ik maar niet meer op zoek gaan en het gewoon opgeven. Sinds ik niet meer samenwoon heb ik gewoon een enorme behoefte om verliefd te zijn en alle dingen die daarbij horen te beleven..de spanning, het elkaar leren kennen, lange kussen in het maanlicht, lieve woordjes, tegen elkaar aan liggen

Korte versie I just want someone to kiss and dance all night with
Oud 28-12-2006, 21:30
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
T blijft klote, dat wel.
Ach, ik weet niet of de leeftijd veel verschil maakt. Het lijkt me sowieso zwaar kut als je ouders gaan scheiden. Is nu niet echt iets om vrolijk van te worden lijkt me.
En er blijven nog mensen bij elkaar, thank God, ik zou echt ongelooflijk boos worden op mijn papamama anders.
Oud 28-12-2006, 21:38
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 28-12-2006 @ 22:13 :
die leegte, de pijn, eenzaamheid, verdriet, angst komen steeds over me heen als een grote golf die me overspoeld..
ze blijven komen en komen en komen net zo lang tot ik t opgeef en...... verdrink
In een woord herkenning! *knuffel*
Oud 28-12-2006, 21:58
Meissiej
Meissiej is offline
Fuck.
Rot gedachten. Ik haat ze, ik haat mijn leven, ik haat mijzelf, ik haat alles. En ik mag niet alles haten dat ik haat.

Het is niet leuk meer. Ik ben totaal het evenwicht kwijt. Het donkere is aan het winnen. Herinneringen duwen me de put in. Zoals zo vaak is gebeurd in het verleden.
Ik ben bang voor het verleden, bang dat de dingen zich zullen herhalen. Bang dat ik opnieuw alle controle kwijt raken zal. Dat ik die al aan het kwijt raken ben. Langzaam maar zeker. Overgeleverd aan gevoelens en gedachten waar ik geen invloed op heb, net zolang tot ik in een soort waas ga leven, waar ik soms uit lijk te kunnen komen maar steeds weer in terug val, totdat ik niet meer de kracht heb eruit te klimmen, me vast te kunnen houden aan het hier en nu. Totdat ik niet meer besef wat ik doe.

Het verleden is klote. Het spijt me. Ik wil vergeten, of op z'n minst het kunnen accepteren. Maar ik verwijt het mezelf alleen maar en haat. Ik geloof niet dat ik ooit nog zover ga komen dat ik het mezelf niet meer zal verwijten. Sorry.
Oud 28-12-2006, 23:57
darkfairy
darkfairy is offline
angst
Oud 29-12-2006, 00:08
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
darkfairy schreef op 29-12-2006 @ 00:57 :
angst
dat had ik ook, nu is t even weg door medicatie..
waardoor heb je angst??
Oud 29-12-2006, 00:09
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 29-12-2006 @ 01:08 :
dat had ik ook, nu is t even weg door medicatie..
waardoor heb je angst??
gelukkig maar

je krijgt pm
Oud 29-12-2006, 00:11
Verwijderd
god, wat is ze lief..
morgen werken

koud
Oud 29-12-2006, 00:33
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
*trots is op zichzelf**

Ik heb rintveld gemaild, of ze mij een eetlijst willen sturen, want ik was de mijne kwijt! Misschien geeft dit weer wat houvast!!
nu nog wachten op hun reactie...
Oud 29-12-2006, 00:39
Mariekje*
Mariekje* is offline
Mijn moeder gaat slapen, mijn broer en ik blijven alleen achter, en nog geen minuut later neemt ook hij een sprint naar boven. Toeval? Of heeft hij nog steeds iets voor mij te vrezen?
Oud 29-12-2006, 01:05
coopergirl
coopergirl is offline
rose fles 2 hihihi
Oud 29-12-2006, 07:22
Verwijderd
De afgelopen dagen extreem veel leuke dingen gekocht voor in huis en nu is het eindelijk echt gezellig in de woonkamer.

Citaat:
rare kwast schreef op 28-12-2006 @ 22:13 :
Is het niet een idee om eens te overleggen over andere medicatie? Want volgens mij moet je je met medicatie toch wel ietsje anders voelen dan jij je nu voelt... (Is er überhaupt wel iets veranderd sinds je het slikt...? Die indruk krijg ik nl niet als ik je posts op het forum lees.)
Oud 29-12-2006, 07:53
Hawahaai
Hawahaai is offline
Zo, heb ik even lekker ziek in bed gelegen vannacht. En geslapen als een blok, terwijl Vriendje amper geslapen heeft... Er waren kennelijk de hele nacht (?) mensen aan het praten, waardoor hij wakker bleef. Wie viert er nu al zo vroeg oud-en-nieuw dat je de hele nacht blijft kletsen . Maar goed, ik hoorde vanochtend inderdaad ook gepraat, en dat was wel irritant.
Behalve wat hoofdpijn voel ik me verder wel weer een stuk beter.
Ik kan nog steeds de '20 verschillen' puzzel van de Gelderlander niet opgelost krijgen... Zit op de 18 verschillen en zie er echt niet meer. Frustrerend!
Mijn to-do-lijstje voor vandaag: lessenserie voor rekenen afmaken en mailen, minimethode voor nederlands helemaal maken en mailen, poetsen, boodschappenlijstje controleren of we echt niet naar de winkel hoeven vanavond en me opgeven voor het kaderfeest. Die eerste twee zijn het lastigst, de rest moet te doen zijn.
En een stressig Vriendje is niet leuk. Fijn, dat hij aan dat project moet werken, en fijn dat-ie dan ook verplicht tussen kerst en oud-en-nieuw moet gaan werken, terwijl hij eigenlijk toegezegd had gekregen dat hij vrij had. Kun je nagaan hoe gezellig het hier 's ochtends en 's avonds is.
Oud 29-12-2006, 07:55
Verwijderd
Citaat:
HaWaHaai schreef op 29-12-2006 @ 08:53 :
lessenserie voor rekenen afmaken, minimethode voor nederlands helemaal maken
Als je hulp nodig hebt...? (Ik vind dat soort dingen altijd waanzinnig leuk (dat verklaard natuurlijk ook de studie die ik doe ), ik hoef het zelf alleen zo weinig te doen... Je zegt het dus maar. )
Oud 29-12-2006, 09:39
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-12-2006 @ 08:22 :

Is het niet een idee om eens te overleggen over andere medicatie? Want volgens mij moet je je met medicatie toch wel ietsje anders voelen dan jij je nu voelt... (Is er überhaupt wel iets veranderd sinds je het slikt...? Die indruk krijg ik nl niet als ik je posts op het forum lees.)

nee er is nog niets veranderd, maar ik ben weg bij mijn psycholoog i.v.m de krijgsmacht. omdat ik daar ging werken was ik alleen t weekend thuis en daar hebben we niets aan dus mijn huisarts schrijft nu herhaalrecepten voor en ik weet niet meer precies hoe we t met de medicijnen hadden afgesproken.. volgens mij moest ik haar bellen maar da durf ik ook weer niet
Oud 29-12-2006, 09:43
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 29-12-2006 @ 10:39 :
nee er is nog niets veranderd, maar ik ben weg bij mijn psycholoog i.v.m de krijgsmacht. omdat ik daar ging werken was ik alleen t weekend thuis en daar hebben we niets aan dus mijn huisarts schrijft nu herhaalrecepten voor en ik weet niet meer precies hoe we t met de medicijnen hadden afgesproken.. volgens mij moest ik haar bellen maar da durf ik ook weer niet
Je huisarts kan je ook andere medicijnen voorschrijven. Ik zou iig contact opnemen met je huisarts (desnoods schrijf je een briefje als je niet durft te bellen), die stap is misschien minder groot dan contact opnemen met de psycholoog (al zou ik ook dat doen, je hebt die hulp gewoon nodig).
Oud 29-12-2006, 09:55
rare kwast
rare kwast is offline
ja daar heb je wel gelijk in.. pff
Oud 29-12-2006, 10:02
rare kwast
rare kwast is offline
nou ik dacht ik bel ff.. allebei op vakantie
schuif ik t een keer niet voor me uit.. (of iig niet nog langer)
Oud 29-12-2006, 10:19
Verwijderd
Citaat:
rare kwast schreef op 29-12-2006 @ 11:02 :
nou ik dacht ik bel ff.. allebei op vakantie
schuif ik t een keer niet voor me uit.. (of iig niet nog langer)
Goed van je.

Stomme huisartsen enz. ook altijd.

Schrijf het in je agenda voor als ze weer terug zijn, dan kan je het iig niet vergeten.
Oud 29-12-2006, 10:19
Heksjuh
Heksjuh is offline
@Saarah: ik wil de Donkere Toren boeken ook lezen, maar bij ons hebben ze nooit deel 1 in de bieb als ik er ben. Maar ik heb nog een boekenbon

Ik heb het weer verpest in huis. Ik zou met mijn zus naar de stad gaan vandaag. Winkelen en naar mijn neefjes. Maar ik heb er echt geen zin in. Dus ik vraag of ze eigenlijk wel dingen nodig heeft, want ik heb niks nodig. Een tactische manier om te zeggen dat ik geen zin heb. Zij heeft ook niks nodig, maar wil wel al om half twaalf/twaalf uur weg. Wat we dan de hele dag daar gaan doen? Naar mijn neefjes. En daar heb ik helemaal geen zin in, ik heb wel wat beters/leukers te doen dan de hele dag daar te zitten en achter ze aan te rennen.
En nu is zij boos op mij omdat ik geen zin heb om daarheen te gaan. Oke, ik had het misschien eerder moeten zeggen, maar niemand had mij gevraagd of ik de hele dag naar mijn neefjes wil. Als we het grootste deel van de dag zouden winkelen was het een ander verhaal. Niet dat ik dan veel zin had gehad.
Oke, ik had het eerder moeten zeggen. Maar nu doet iedereen boos tegen mij, terwijl ik gewoon voor mezelf opkom. Eindelijk een keer.
Niet dat ik me nu minder slecht voel. Mijn zus zegt dat ik haar hele dag heb verpest. Hoezo iemand een schuldgevoel aanpraten.

Om een lang verhaal te kort te maken, ik voel me zo op dit moment
Oud 29-12-2006, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Heksjuh schreef op 29-12-2006 @ 11:19 :
Mijn zus zegt dat ik haar hele dag heb verpest.
Verpest zij jouw dag niet door zo te reageren? En verpest zij jouw dag niet wanneer jij met haar mee moet? En had zij je niet eerder kunnen vertellen dat jullie heel de middag naar jullie neefjes gingen ipv ook nog naar de stad? Op wie moet er nu boos geworden worden?

Laatst gewijzigd op 29-12-2006 om 10:25.
Oud 29-12-2006, 10:30
Heksjuh
Heksjuh is offline
Je hebt wel gelijk, maar toch voelt het wel alsof ik haar dag verpest en zij niet de mijne.
Al verpest ze mijn dag wel, want ik krijg nu nog allemaal scheldwoorden naar mijn hoofdgeslingerd.
Ik had beter wel mee kunnen gaan en vrolijk spelen, dan was de sfeer in huis een stuk beter.

Maarja, ik zeur nu over niks. En die scheldwoorden krijg ik om veel meer redenen naar me toegeschreeuwd denk ik. Bij elke kleine ruzie blijkt maar weer hoeveel haar nog dwars zit. Hoeveel dingen we nooit hebben uitgepraat. Vandaar dat ze zo reageert.
Maar nu ga ik er niet meer over zeuren. Ik ben voor mezelf opgekomen, en dat is voor mij al een stap in de goede richting. Nu alleen zondag/maandag nog.
Oud 29-12-2006, 10:34
Verwijderd
Probeer je niet al te rot te voelen, je zus trekt wel weer bij. Het is goed dat je kiest wat JIJ wilt en dus niet mee gaat, je hoeft niet altijd te doen wat een ander wil om de sfeer goed te houden. Laat ze er maar aan wennen dat jij ook een eigen wil hebt waar rekening mee gehouden moet worden. En je kunt beter thuis met dit soort dingen 'oefenen' dan in andere situaties.
Oud 29-12-2006, 10:41
Heksjuh
Heksjuh is offline
Bedankt voor je opbeurende woorden
Oud 29-12-2006, 11:03
Verwijderd
Het antwoord is makkelijk, maar de oplossing voor het antwoord niet...
Oud 29-12-2006, 11:05
Mariekje*
Mariekje* is offline
Niet mijn lieve lagune, niet Lagune. Jezus, een positieve instelling is ook werkelijkwaar nutteloos als iedereen uit je omgeving alleen maar onheil ziet.
Oud 29-12-2006, 11:09
Verwijderd
verdomme, waarom steken mensen nu al vuurwerk af? is het niet genoeg om alleen met oud&nieuw zelf af te steken?
Oud 29-12-2006, 11:13
Volk
Volk is offline
Het is eindelijk vrijdag! Het is vrijdag middag om wel te verstaan!!! En vandaag, vandaag ga ik hem zien

en dat niet alleen,

Vandaag krijg ik mijn kus
Oud 29-12-2006, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Volk schreef op 29-12-2006 @ 12:13 :
Het is eindelijk vrijdag! Het is vrijdag middag om wel te verstaan!!! En vandaag, vandaag ga ik hem zien

en dat niet alleen,

Vandaag krijg ik mijn kus
Gezellig, heel veel plezier
Oud 29-12-2006, 11:16
Volk
Volk is offline
Citaat:
Queasy schreef op 29-12-2006 @ 12:13 :
Gezellig, heel veel plezier
dank u!
Advertentie
Topic gesloten