![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dit is Nederland, niet het wilde westen. Als we dus even de kans krijgen lossen we dingen dus zonder geweld op en brengen we mensen eerlijk voor de rechter.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wushu probeerde een volgende stap te zetten in de redenering (Het leven van verkrachters moet beeindigt worden, want dat interesseert me niet - Daarom moeten ze dood). De illogica en de immoraliteit van deze stap is voldoende aangetoond door de Piet-Jan analogie.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Gedetineerden met meer op een kerfstok worden hier niet afgemaakt maar opgesloten, dus is het logisch dat een moord zoals deze ook niet wettelijk te rechtvaardigen is. En eigenlijk vind ik het gewoon goed zo.
Citaat:
Laatst gewijzigd op 02-08-2007 om 05:37. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
(Als er echt bewijs was, dat het niet gebeurd was had ik dit natuurlijk niet gezegd.) In Nederland krijg je misschien maar 3 jaar voor doodslag, en dan ook nog eens voorwaardelijk... Maar nu ga ik weer teveel offtopic.
Laatst gewijzigd op 02-08-2007 om 22:38. |
![]() |
||
k heb alleen de eerste pagina gelezen, maar:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarom hebben we een wet die dergelijk ongeoorloofd wapenbezit bestraft. In feite ben je geen haar beter dan de gemiddelde opgefokte neonazi die een mes meeneemt 'om veilig te zijn' als je met pepperspray rond gaat lopen. Mij maak je echter niet wijs dat jij staat te juichen als je over steekpartijen of schietpartijen in de krant leest. Waarom stel je je dan wel zo op als de daders daarvan, vraag ik dan? En helpen doet het niet, want gebruik jij pepperspray, dan grijpt die verkrachter een eind hout. Hey, dan ben je én verkracht én heb je een schedelbreuk. Prijs de zegeningen van wapenbezit! ![]()
||
Citaat:
Pepperspray is normaal gezien niet dodelijk maar het is wel mogelijk.
Laatst gewijzigd op 05-08-2007 om 11:27. |
![]() |
||
Citaat:
En als die astma-patient mij probeert te verkrachten, gaat het me toch echt net iets te ver om me schuldig te voelen wanneer hij ademhalingsproblemen krijgt. Maargoed, even voor de moraalridders hier: wanneer jullie je vriendin of zusje (of eventueel een onbekend meisje) verkracht zouden zien worden, wat doen jullie dan? Vriendelijk vragen of diegene daar mee op wil houden? Als je dan niet geneigd bent diegene een goede klap voor zn smoel te verkopen, denk ik dat jullie gekker zijn dan een vrouw die met pepperspray op zak zou lopen (wat ze, laten we daar vanuit gaan, alleen gebruikt wanneer ze in een situatie belandt waar ze zonder geweld niet uitkomt)
|||
Citaat:
Maar ik zie toch daadwerkelijk een verschil tussen een 'opgefokte neo-nazi' die helemaal geen mes bij zich draagt om veilig te zijn naar mijn mening en een meisje/vrouw die pepperspray bij zich draagt om zichzelf te KUNNEN verdedigen (het wordt iets anders wanneer ze er random mensen die de weg komen vragen neer gaat maaien) Veel vrouwen hebben trouwens ook deodorant in hun tas zitten, ook dat kan best vervelend aanvoelen als je het in je ogen krijgt, zou ze dat dan weer wel mogen gebruiken? Citaat:
Dus dan moet ze het (hem) maar gewoon over dr heen laten komen?!
Laatst gewijzigd op 05-08-2007 om 12:13. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een groot deel van de verkrachtingen vind plaats binnen families. Neem jij daarom geen vuurwapen mee naar verjaardagen?
||
Citaat:
En wat de neo-nazi's betreft, zeg je het zelf al: OPGEFOKT. Wanneer deze mensen een wapen trekken bij een ruzie, omdat ze bang zijn klappen te krijgen, vind ik dat heel wat anders dan wanneer iemand zn lul in je probeert te douwen en je als reactie daarop iemand met pepperspray in zn ogen spuit, om zelf weg te komen. Denk ook dat dat altijd nog beter is dan iemand neersteken met wat er anders voor handen ligt: sleutels, een mes, een pen, zijn allen gevaarlijker dan papperspray naar mijn mening. En we hebben het in dit geval niet over waar de meeste verkrachtigen plaatsvinden. Fact is dat ze gebeuren, ook op straat, en dat je er alles aan moet proberen te doen om te zorgen dat het niet daadwerkelijk gebeurt. Als pepperspray daarvoor een optie is, dan maar op die manier. En mocht het in de familie gebeuren, ook dan is verweer op zn plaats. En als je als meisje zijnde met je vuisten geen grote man aankan, waarom mag het dan niet op een andere manier? Of ben jij ervoor dat ze zich dan maar laat verkrachten omdat pepperspray verboden is?
|||||||
Citaat:
Het enige dat je bereikt, is dat voortaan alle verkrachters pepperspray meenemen en dat eerst gebruiken, en dan pas doorgaan. Dan neem jij een mes mee, dan nemen alle verkrachters voortaan een mes mee, en steken je eerst neer voordat ze hun act opvoeren, etc etc. Het enige extra effect dat wapens leveren is meer en zwaardere onschuldige slachtoffers. Ik kan me niet voorstellen dat je daar voorstander van bent. Citaat:
Citaat:
Dat maakt hen tot een gevaar voor de samenleving. Citaat:
Citaat:
De middelen rechtvaardigen het einddoel niet. Citaat:
Dan kies ik ervoor de samenleving te beschermen tegen freaks, en zie ik graag iedereen die wapens draagt zwaar bestraft worden.
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Citaat:
En onschuldige slachtoffers, we hebben het hier over VERKRACHTERS. Citaat:
Citaat:
![]() Kom op zeg. Ik heb het hier over het gebruik van wapend uit NOODWEER! Wanneer je echt geen andere kant op kunt, zie het verschil even. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Ik ontwikkel echter geen paranoide neigingen en ik verander ook niet in een gestoorde redneck met wapens op zak. Daarmee is aangetoond dat jouw betoog niet klopt, er bestaat geen noodzaak of rechtvaardiging voor wapens. Citaat:
Resultaat voor hem was uiteindelijk vier gekneusde vingers, een dicht oog en aardig wat andere minder ernstige kwetsuren en het feit dat het een staartje kreeg op het politiebureau. Dat dat mes een leugen was maakte uiteindelijk weinig verschil. Kun je voor mij beantwoorden of die idioot iets aan een mes of ander wapen zou hebben gehad als het geen leugen zou zijn geweest, zelfs al was hij in dit geval de agressor? De manier waarop ik het zie is hij namelijk onnodig zwaar toegetakeld en was het bij een beetje duwen en trekken en wellicht wat onserieus meppen gebeleven als hij geen obsessie met wapens had gehad. Citaat:
Citaat:
De slachtoffers van gevaarlijke gekken met wapens zijn hoofdzakelijk onschuldige burgers. Citaat:
Derhalve is een minieme kans ook geen rechtvaardiging voor gebruik van verboden wapens. Citaat:
Citaat:
Je nam de beslissing om geweld te gebruiken in een rustige omgeving ver voor de misdaad, en je bent dus volledig verantwoordelijk voor het geweld dat je een mogelijk onschuldig persoon dan aan doet. Citaat:
Dus een meisje mag met wapens rondlopen uit irrationele angst? Nee, dat mag niet. Vroeger of later vallen daardoor slachtoffers, dus moet ze daarvoor vervolgt worden om de samenleving tegen geweld te beschermen. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-08-2007 om 17:19. |
![]() |
||||||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En waarom is het een irrationele angst? Genoeg meisjes die het nog steeds overkomt, dus zo irrationeel is die angst toch echt niet he? Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-08-2007 om 17:42. |
![]() |
||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Als iemand met een bus pepperspray zwaait zou ik ze ook zonder er verder een woord aan vuil te maken neerslaan en ontwapenen, als zo'n gewapende idioot daarbij wat kneuzingen oploopt is dat jammer. Hadden ze geen wapen getrokken dan had ik namelijk überhaupt niets gedaan, dus ze kiezen zelf voor escalatie. Citaat:
![]() Pepperspray is domweg een wapen. Vandaar dat het verboden is en alleen getrainde politiemensen er mee om mogen gaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lees je het deze maal wel? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie dan ook geen reden om te antwoorden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-08-2007 om 18:21. |
![]() |
||
Citaat:
Mijn conclusie is dat ik vind dat je uit noodweer een wapen mag gebruiken. Dat je dit eventueel ook bij je mag dragen, wanneer je het, enkel en alleen in een dergelijke situatie zou gebruiken. Verder moet je denk k maar eens met een meisje gaan praten die het ooit is overkomen, misschien dat die je tot inkeer kan brengen.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
-Verkrachting is erg op een manier dat een ander er zijn leven voor kwijt mag raken -5 jaar van je leven kwijtraken is niks Op een dergelijke basis kan je natuurlijk niet zomaar conclusies trekken.
||
Citaat:
2Nee, emoties winnen het niet van ratio.
||
Citaat:
Meisjes die met een pistool op zak lopen en iemand die een beetje verkeerd overkomt vermoorden zie ik inderdaad wel degelijk als gewone moordenaars. Wat is het verschil tussen dergelijke mensen en iemand die een ander vermoord in een verkeersruzie o.i.d.?
||
Citaat:
Stel je nou eens even voor dat ik afgelopen jaar verkracht ben. (Dit zou zomaar kunnen, je weet namelijk niks van me.) Hoe haal jij het dan in je hoofd om te praten over irrationele gevoelens? Hoe haal je het uberhaubt in je hoofd om feiten te ontkennen? VROUWEN WORDEN IN DIT LAND VERKRACHT! Dat kan ik zijn, dat kan je eigen vriendinnetje zijn, dat kan zelfs een vrouw van 93 zijn tegenwoordig. Moet ik het eerst voor je filmen voordat je je roze bril afzet en de wereld mooier afschildert dan ie is? Je hebt het over procenten van de vrouwelijke bevolking die verkracht worden, maar elke vrouw extra is er één teveel, of dat nou 0,2 of 40% is doet er niet toe.
|||||
Citaat:
Citaat:
Ik zie alleen niet waarom die paar verkrachtingen per jaar een reden zijn om tot de tanden gewapend over straat te gaan, en elk jaar honderden onschuldige mensen extra te mogen begraven door geweld met wapens. Zeker aangezien die wapens niet helpen misdaad terug te dringen, in tegendeel. Citaat:
Toch schoot je je eigen argument in dat geval af door dat percentage niet te zien als reden om geen vliegtuigen te gebruiken. Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er worden meer meisjes verkracht dan dat je zelf denkt. Heel veel meisjes doen geen aangifte. Ik denk niet dat er veel mensen denken: Ik ben bang om verkracht te worden dus ik neem een wapen mee. Maar stél dat Ja een aanname. Dat een meisje met een wapen wordt verkracht waarom zou ze dat niet mogen gebruiken? Agree. Ik vind nog steeds dat je niet met wapens de straat op hoeft ondanks de verkrachtingen. 'Een paar'? Mean doe je ogen eens open. Een paar verkrachtingen per jaar? ![]() Zoals iemand hier boven zei. Als je een wapen in bezit hebt is de kans alleen maar groter dat je hem daadwerkelijk gebruikt. Alhoewel er zijn zat mensen mensen, die een zakmes bij zich hebben, en die ze in dergelijke situaties als verdediging kunnen gebruiken. Maar dat behoord niet tot verboden wapenbezit. Het gaat hier om verkrachtingen. Laatst gewijzigd op 07-08-2007 om 19:16. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De crimineel neemt het voortouw in escalatie, en zal dus zelden tot nooit gestopt worden door een wapen, terwijl onschuldige burgers het slachtoffer worden van onontkoombaar gebruik van diezelfde wapens. Aangezien het stoppen van misdaad met wapens domweg niet zal gebeuren (en zelfs als dat wel zo was), vind ik dat er keihard moet worden opgetreden tegen mensen die verboden wapens dragen, omdat daarmee een hoop zinloos geweld voorkomen kan worden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het oproep tot het gebed: adhan. Toerkoe | 411 | 02-09-2012 15:13 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |