Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Het wordt eng als een communist (zelfbenoemd sociaal-liberaal) begint over inkomensspreiding. Ik sla dit dan ook even snel over. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Ik werk bij een bank. In opdracht van die bank help ik bij het oplossen van fraudezaken. Vandaag had ik weer zo'n schrijnend geval. Een oude vrouw van begin 90 had bezoek gehad van twee mensen die zichzelf uitgaven voor thuiszorg-medewerkers. Op een onbewaakt moment hadden ze haar portemonnee ontvreemd, inclusief haar pinpas en de pincode, die ze op een klein briefje in een lade bewaarde. De dagen daarop pinde het duo er stevig op los; het saldo slonk, van bourgeoisie naar bedelstaf. Nu vertelt de politie dat ze voorlopig niets kunnen doen. Alleen het idee al dat dit soort mensen onder het genot van een uitkering dergelijke snode plannen zit uit te broeden, en als het kwaad is geschied daar ook nog eens voor beloond zouden moeten worden, is te absurd voor woorden. En dit is niet het enige incident, ik kan bibliotheken volschrijven. Citaat:
Citaat:
Het was gezellig, ik ga op één oor, want arbeit macht frei. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Aan de andere kant moet de straf natuurlijk ook weer niet zó laag zijn, dat criminelen nauwelijks meer afgeschrikt worden. Waar het optimum ligt is niet zomaar te zeggen. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik moet toegeven dat ik wel een beetje moest glimlachen om je ridicule suggesties over PvdA-prominenten. Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Het is puur en alleen dat ik en enkele anderen die zich om haar bekommerden er keihard tegenaan gingen. Anders was ze door een totaal falende Jeudgzorg, geleid door immoreel en verkeerd gristelijk beleid, gewoon totaal de shit in gedraait, en nu waarschijnlijk niet meer in leven geweest. Er zijn wel degelijk situaties waar het, voor zover het de persoon zelf betreft, vrij uitzichtloos is. Andersom is ook stellen dat de samenleving op voorhand geen kans geeft en het leven deterministisch is een volledig foutieve stelling. Ook daar vormt mijn voorbeeld bewijs van, want als andere mensen, dreigende met juridische stappen en negatieve publiciteit, betekend dat, dat het noodlot wel degelijk afwendbaar is. Citaat:
Om jouw voorbeeld van hieronder erbij te pakken: De beste straf voor een pedofiel, vanuit de pedofiel, zou chemische castratie zonder enige verdere straf zijn, eventueel met een beetje therapie om dat en zijn misdaad in het juiste perspectief te zetten ter verwerking. Daarmee is zijn gedrag dan gecorrigeerd. Zo iemand vastzetten draagt niet bij een het daadwerkelijk corrigeren van gedrag (je kan iemands geaardheid per slot van rekening niet veranderen, hoogstens chemisch onderdrukken), maar is om andere redenen dan weer wel wenselijk. Citaat:
|
![]() |
Natuurlijk werkt een lange straf niet altijd. Menig pedofiel en moordenaar zal heus na 25 jaar opsluiting geen goedheiligman zijn. Wat is dan het doel van een lange gevangenisstraf? Eentje die vele mensen vergeten: preventie. Meneertje Pedo zal heus geen kinderen kunnen pakken als hij een tijdje in de cel rot.
Justitie faalt in het voldoende berechten van draaideurcriminelen. Geef mij één hele goede reden waarom een beroepscrimineel geen lange gevangenisstraf verdient terwijl er zoveel aan gedaan wordt om hem of haar op het goede pad te krijgen? En zodra een 'reintegratie' project (ik geloof er wel in, als ze echt goed gedaan worden) faalt om een misdaadsliefhebber om te toveren tot een hardwerkende legale arbeider, hoeft dat niet altijd te betekenen dat er weer een bak geld naar toe moet worden gegooid. Wie niet mee werken wilt, zal de consequenties wel volledig inzien zodra hij/zij de tralies voor zich dicht ziet gaan, en merkt dat hij/zij niet een paar overnachtingen maakt in een hotel. En waarom geen minimumstraf voor zware criminelen zoals moordenaars? Wat is er mis met 15 a 20 jaar? Is het niet duidelijk dat een killer een bedreiging vormt, en mag daarvoor, en andere redenen zoals gerechtigheid voor het slachtoffer en zijn nabestaanden, een aardig tijdje opgesloten zitten? Laatst gewijzigd op 05-03-2008 om 16:41. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Het alternatief voor de afweging opsluiting/behandeling is de rechtspraak afschaffen en gewoon iedereen die ook maar een vuile blik is vermoorden. In de klassieke oudheid en de Middeleeuwen is echter met uitgebreide testen aangetoond dat dit systeem niet werkt. Citaat:
Citaat:
Daarnaast woon ik naast je, steek ik je auto in brand (ik word niet gepakt), gooi eieren tegen je ramen, draai 's nachts keiharde muziek en mishandel je kinderen, behalve je dochter van vijf, want die rand ik aan zodat ze de rest van haar leven een trauma heeft. Op een dag is het genoeg en je vermoord me. Verdien jij dan een minimumstraf van 20 jaar cel? Of beter gezegd levenslang, want het is moord met voorbedachte rade vanwege de voorgeschiedenis. Heeft dat zin en is het eerlijk of wenselijk? Let wel: als jij betoogd voor minimumstraffen beweer je daarmee dus dat de bovenstaande moord even zwaar bestraft zou moeten worden als bijvoorbeeld een huurmoord, een verkrachting-moord zoals Marianna Vaatstra e.d. Het lijkt me duidelijk dat er uitermate voorzichtig moet worden omgegaan met minimumstraffen om de realiteit niet uit het oog te verliezen. (al sinds jaar en dag onderwerp van verhit debat binnen de VVD tussen voorstanders en tegenstanders van 'blind straffen' overigens)
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hoewel het kostenplaatje met een goedgeorganiseerd kamp in Siberië enigszins gedrukt zou kunnen worden. (goedkope barakken zonder playstation, strenge en goedkope lokale bewaking, goedkoop (lees vies) eten, onaantrekkelijk om te ontsnappen dus relatief minder bewakingskosten) Vraag is: voor wie zijn deze straffen een goede oplossing? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|