Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Dus vertel me, hoe had Israel de veiligheid van haar burgers moeten garanderen in deze situatie?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
oja, is er wel, moet je wel even een paar miljard mensen overtuigen, succes ![]()
||
Citaat:
Dat is ook simpelweg waarom elk vredesprocess mislukt, omdat je aan beiden kanten groeperingen hebt die verblind zijn door haat en alleen maar de andere kant 'kapot' wil maken.
||
Citaat:
ik geef eigenlijk 2 dingen aan met die post. ten eerste reageer ik op jouw conclusie dat door de aanvallen hamas alleen maar support wint van de bevolking wat ik dus betwijfel aangezien ze die toch al hebben. ten tweede wil ik ook een nuance aanbrengen in het veel gehoorde "onschuldige" burgerslachtoffers. onschuldig is hier relatief want als de bevolking niet wil dat hamas israel aanvalt zal het niet zo gauw gebeuren. oftewel ze juichen het toe en participeren zelfs. maar ok de vraag is of je nog wel toerekeningsvatbaar bent als je vanaf kind af aan gebrainwashed bent...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vertel mij, wie garandeert de veiligheid van de Palestijnen? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je plan klinkt heel mooi, maar zal op den duur alleen zorgen dat het conflict nog meer oplaait. Israël zal gewoon, net als elk land haar burgers boven die van een ander plaatsen. Daardoor zullen de grenzen dicht laten. Je ziet nu al dat zelfs een staak-het-vuren word genegeerd. Denk je dan echt dat Israël zoiets heeft van, "Hmm, laten we de grenzen opgooien in een teken van goodwill?" Sorry, maar goodwill werkt alleen als het van beiden kanten komt en die bestaan bij de extreme stromingen in beide groeperingen niet. Leef verder in je droomwereld dat de grenzen en duurzame opbouwpolitiek het gaan helpen. Het conflict bestaat al veels te lang, er zijn teveel burgers aan beiden kanten gedood om de extreme stromingen bedaard te krijgen. Om antwoord te geven op je tweede vraag. In eerst plaats is de lokale overheid verantwoordelijk van Palestina voor de veiligheid van haar burgers. Net als de lokale overheid van Israël, of de lokale overheid van Nederland hier verantwoordelijk is voor de veiligheid van zijn of haar burgers.
||
Citaat:
Bij Palestina en Israël is het altijd andersom geweest. Israël werd over het algemeen gesteund door de NAVO en Palestina door Rusland en de Arabische landen. De landen hebben altijd tegenover gestaan sinds het begin van de ontwikkeling. De situatie hier vergelijking met de situatie daar gaat voor geen meter op.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en je laatste zin.. tsja dat doen ze dan ook he en exclusief burgers bovendien. waarom ga je eigenlijk niet de barricade op voor die burgers? omdat er zo weinig sterven? ik ben liever collateral damage dan target om eerlijk te zijn
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-01-2009 om 15:07. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je laatste uitspraak is bizar. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou ook liever vrede willen zien in die regio, maar ik denk wel dat het een illusie zal blijven voor heel veel jaren. Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
nogmaals, de steun hebben ze al hoor de aanval zet wat dat betreft geen zoden aan de dijk. daarom stel ik ook dat de schuldigheid van de burgers niet dichotoom is. je bent niet of hamas of onschuldig m.i.
maar goed ik snap ook wel dat het voor de politiek en de journalistiek wel dichotoom moet zijn, vandaar dus ook nuance in eerdere post
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
is iemand die een geweer draagt per definitie schuldig? en iemand die die persoon helpt door verbergen/vervoeren oid? en iemand die die persoon aan spoort om te moorden? dat is wel degelijk relevant in deze propaganda oorlog. ik vraag me zoiets af als ik op tv een persoon zie met een verbandje daar waar jij meteen moord en brand gilt dat israel onmenselijk bezig is
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Daarnaast heeft je vergelijking geen enkel zin, omdat Friesland al eeuwen geleden aan Nederland gebonden is geraakt door het gemeenschappelijk verzet tegen Spanje. Citaat:
||
Citaat:
raak. dat maakt mij natuurlijk automatisch een islamofoob, niet onterecht tho gezien de bigger picture snap ik ook niet dat er zo veel mensen zijn die zo hartgrondig anti israel zijn
|
|