Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anorexia is psychisch, en daar kan je inderdaad uit komen als je daar je best voor doet, met kanker heb je dat niet zelf in de hand. Maar dat maakt anorexia, of een verslaving, nog niet meteen geen ziekte! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zeg letterlijk: dat maakt je nog geen zwakkeling als het niet lukt. Lezen hoor! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het dan wel zwak als je door blijft roken nadat longkanker is geconstateerd. Ook vind ik het, als je stelt: "ik moet niet roken want anders krijg ik longkanker", en het dan toch doen, een teken van zwakte. Een zwakke wil om het NIET te doen. En idd, veel mensen krijgen ook longkanker zonder er iets voor te doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Je bent een zwakkeling als je je ziekte zelf niet kan oplossen - Als de dokter het niet kan oplossen, valt hem niks te verwijten. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Wat goed ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
N00dles heeft tot op zekere hoogte wel gelijk hoor: die verslaving heb je doorgaans wel aan jezelf te danken, want je zou al vantevoren moeten weten dat je beter niet aan cocaïne kunt beginnen omdat dat nare gevolgen kan hebben. M.a.w.: hij heeft sowieso iets doms gedaan, tenzij hij die rommel in eerste instantie buiten zijn wil om binnen heeft gekregen uiteraard.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Er worden allemaal dingen bij deze discussie gehaald waar ik het helemaal niet mee eens ben, of waar ik de overeenkomsten niet van zie
![]() Volgens mij is het aangetoond dat sommige mensen een aanleg hebben voor verslaving. Dat is dan los van chemische dingetjes waar je lichamelijk aan verslaafd kan raken (zoals bv. ghb, op een gegeven moment kun je gewoon niet meer 'gewoon' stoppen, want dan ga je dood). Dus ik zie het zeker wel als een ziekte. (Maar wel anders dan bv. kanker, want bij een verslaving is het vooral een kwestie van therapie en zelfmotivering, bij kanker kun je nog zo graag willen, je geneest er niets mee.) Maar wat ik hier zwak aan vind is vooral dat Yuri in eerste instantie echt wel beter had moeten weten. Hij was een topsporter, dan wéét je dat je geen cocaine moet gaan snuiven. Toen hij de eerste keer snoof, was hij nog niet verslaafd, dus dat is pure zwakte. Dat hij vervolgens een tweede kans krijgt, professioneel begeleid wordt in afkicken, maar het niet vol kan houden... mja, sorry, maar dat hangt enorm samen met het uberhaupt beginnen aan hard drugs. Ik vind het sneu dat hij terug is gevallen, maar ik blijf het zwak vinden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
En 200 bier, je bent mijn held ![]() Kun je daarna gelijk door naar de chatbox om over comazuipen te babbelen ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Door te beweren dat Yuri's verslaving een ziekte is, doet het lijken alsof hij er geen schuld aan heeft, dat het hem overkomt. En dat is dus niet zo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|