Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2011, 17:18
Noedelhap
Noedelhap is offline
Wat voor provocaties van de ME waren dat dan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2011, 17:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee je zei dat je geen ME moest inzetten.
Nee.

Citaat:
Nogal logisch bij een evenement waar 20.000 man op de been is.
Er was geen ME aanwezig bij de manifestatie. Ze kwamen pas bij de na-demonstratie, en daar waren een stuk of vijfhonderd mensen bij.

Citaat:
Een provocatie is al subjectief, dus je kan geen objectief verslag geven.
Nee hoor. Dat mensen geprovoceerd raakten door het gedrag van de ME is een feit, en dat dat niet had gehoeven ook.
Oud 22-01-2011, 17:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Wat voor provocaties van de ME waren dat dan?
Het feit dat ze direct met overbodig grote hoeveelheden mensen de openbare weg gingen versperren voor zowel demonstranten als toevallige voorbijgangers, terwijl er nauwelijks een leus geroepen werd; er werd rustig gelopen. Als je niet wist dat het een protest was, zag het er gewoon uit als een drukke dag in de stad.

Daarna werd er om de zoveel tijd gedreigd met wapenstokken naar iedereen die toevallig in de buurt stond of langsliep, of plotseling met het hele peloton naar voren gerend. En op paarden door een menigte rennen en met wapenstokken inslaan op mensen die daar toevallig staan, leek me ook niet helemaal nodig.
Oud 22-01-2011, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Nee.
Jawel
Citaat:

Er was geen ME aanwezig bij de manifestatie. Ze kwamen pas bij de na-demonstratie, en daar waren een stuk of vijfhonderd mensen bij.
Dat jij ze niet ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Bij het binnenhof hebben bijvoorbeeld de hele dag meerdere ME-eenheden gestaan.
Citaat:
Nee hoor. Dat mensen geprovoceerd raakten door het gedrag van de ME is een feit, en dat dat niet had gehoeven ook.
Dat is geen feit, immers een provocatie is subjectief. Als je tegen een marakkaan zegt dat Mohammed een pedofiel is gaat hij je slaan, als ik dat tegen een amerikaan zeg krijg ik een biertje.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 17:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Jawel
Bron?

Citaat:
Dat jij ze niet ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Bij het binnenhof hebben bijvoorbeeld de hele dag meerdere ME-eenheden gestaan.
Op het Binnenhof? Dus waar de manifestatie niet was?

Er waren overigens wel een paar ME-busjes bij de manifestatie, met wellicht ME'ers erin. Dat is verder prima, aanwezig zijn voor de zekerheid. Dat is heel iets anders dan zonder aanleiding uitrukken en buitensporige charges uitvoeren.

Citaat:
Dat is geen feit, immers een provocatie is subjectief. Als je tegen een marakkaan zegt dat Mohammed een pedofiel is gaat hij je slaan, als ik dat tegen een amerikaan zeg krijg ik een biertje.
Dan is het toch een feit dat die 'marakkaan' geprovoceerd is?
Oud 22-01-2011, 17:39
Verwijderd
Alle Marakkanen terug naar Marakko!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Bron?
Je hekelt het inzetten van de ME, dus dan ben je er dus tegen.
Citaat:

Op het Binnenhof? Dus waar de manifestatie niet was?
Niet alleen op het binnenhof, er staat bijvoorbeeld.
Citaat:

Er waren overigens wel een paar ME-busjes bij de manifestatie, met wellicht ME'ers erin. Dat is verder prima, aanwezig zijn voor de zekerheid. Dat is heel iets anders dan zonder aanleiding uitrukken en buitensporige charges uitvoeren.
Dat is toch ook ME inzetten
Citaat:

Dan is het toch een feit dat die 'marakkaan' geprovoceerd is?
ja, maar dat maakt het niet objectief vast te stellen wanneer iemand geprovoceerd is.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 17:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
Je hekelt het inzetten van de ME, dus dan ben je er dus tegen.
Nee, ik hekel de manier waarop de ME zich gedroeg.

Citaat:
Dat is toch ook ME inzetten
Ik heb dan ook nergens gezegd dat de ME inzetten een kwalijke zaak is.

Citaat:
ja, maar dat maakt het niet objectief vast te stellen wanneer iemand geprovoceerd is.
Ja, dan kun je niets objectief vaststellen. Als ik iemand in zijn gezicht spuug en diegene slaat mij daarna in mijn gezicht, kunnen we ook niet honderd procent zeker zijn dat daar een causaal verband tussen zat. Maar als je zulke kleine mieren gaat neuken is er geen beginnen aan, natuurlijk. We kunnen er vanuit gaan dat de demonstranten die agressief werden -en dat was een minderheid- een stuk minder agressief waren geweest als de ME zich rustig had gehouden tot er aanleiding was om in te grijpen.
Oud 22-01-2011, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, ik hekel de manier waarop de ME zich gedroeg.
Nee je zei dat het inzetten van de ME geweld uitlokt.
Citaat:

Ik heb dan ook nergens gezegd dat de ME inzetten een kwalijke zaak is.
Citaat:
uice schreef:
als je ME inzet kun je verwachten dat er gereld gaat worden
Citaat:
Ja, dan kun je niets objectief vaststellen. Als ik iemand in zijn gezicht spuug en diegene slaat mij daarna in mijn gezicht, kunnen we ook niet honderd procent zeker zijn dat daar een causaal verband tussen zat. Maar als je zulke kleine mieren gaat neuken is er geen beginnen aan, natuurlijk. We kunnen er vanuit gaan dat de demonstranten die agressief werden -en dat was een minderheid- een stuk minder agressief waren geweest als de ME zich rustig had gehouden tot er aanleiding was om in te grijpen.
Onjuist, mensen die vuurwerk en eieren meenemen naar een manifestatie zijn opzoek naar iets wat zij als provocatie kunnen zien om vervolgens die rommel te gebruiken. Normale mensen gaan gewoon weg als de ME zegt: hier mag je niet langs.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 18:41
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee je zei dat het inzetten van de ME geweld uitlokt.
Dat is dan ook ontegenzeggelijk waar.

Maar dat het nadelen heeft, wil niet zeggen dat het een middel is dat niet gebruikt moet worden. Je moet het echter wel op een verstandige manier gebruiken. Als je verwacht dat er gereld wordt, is het goed om ME paraat te hebben staan. In busjes. Daar reageert niemand op. Er stonden immers ook ME-busjes klaar tijdens de manifestatie, en dat leidde niet tot overlast.

Als je de ME echter harde actie laat ondernemen voordat de demonstranten zich agressief of gevaarlijk hebben getoond, kun je er zeker van zijn dat dat tot gerel gaat leiden van mensen die in eerste instantie rustig waren.

Citaat:
Onjuist, mensen die vuurwerk en eieren meenemen naar een manifestatie zijn opzoek naar iets wat zij als provocatie kunnen zien om vervolgens die rommel te gebruiken.
Deze bewering spreekt op geen enkele manier tegen wat ik net zei, namelijk dat er minder agressie vanuit de demonstranten was geweest, als de ME niet had ingegrepen tot daar aanleiding voor was.

Er waren inderdaad een paar mongolen die vuurwerk hadden meegenomen en dus al uit waren op rellen, maar dat andere demonstranten daarin meegesleurd werden, is gewoon aan de ME te wijten.

Overigens, de politie had ook gemakkelijk tegen die vuurwerkgooiers op gekund.

Citaat:
Normale mensen gaan gewoon weg als de ME zegt: hier mag je niet langs.
Dat deden mensen dan ook. En dan werden ze geslagen. Zoals hier bijvoorbeeld, bij die ME'ers rechts.
Oud 22-01-2011, 19:22
Verwijderd
Lekker slaan.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 19:28
Carn
Carn is offline
Ik zou soms best wel MEer willen zijn, mijn mensenhaat botvieren op de burgerij <3
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 19:29
TopDrop
TopDrop is offline
potje plebs meppen
Oud 22-01-2011, 22:29
Changshan
Changshan is offline
Ik geloof niet dat de ME insloeg op mensen die gewoon de vrijgehouden weg voor de toegestane manifestatie beliepen? Het was verder inderdaad niet de afspraak om ook nog eens naar het Binnenhof en zo te gaan, da's gewoon dom.
Oud 22-01-2011, 23:34
Noedelhap
Noedelhap is offline
Mijn vader zat in de jaren '70 naast zijn schoonvader (mijn opa) op de bank, te kijken naar het journaal. Er waren rellen, tussen studenten en de ME. Mijn opa, die politieagent is geweest en best conservatief, zat de hele tijd te roepen: "KOM OP, SLAAN DAT TUIG!". Mijn vader, toen studerende, riep de hele tijd: "KOM OP, RENNEN!"
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 22:57
Verwijderd
Citaat:
potje plebs meppen
"mep de pleb"?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten