Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Daarna werd er om de zoveel tijd gedreigd met wapenstokken naar iedereen die toevallig in de buurt stond of langsliep, of plotseling met het hele peloton naar voren gerend. En op paarden door een menigte rennen en met wapenstokken inslaan op mensen die daar toevallig staan, leek me ook niet helemaal nodig.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Er waren overigens wel een paar ME-busjes bij de manifestatie, met wellicht ME'ers erin. Dat is verder prima, aanwezig zijn voor de zekerheid. Dat is heel iets anders dan zonder aanleiding uitrukken en buitensporige charges uitvoeren. Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Maar dat het nadelen heeft, wil niet zeggen dat het een middel is dat niet gebruikt moet worden. Je moet het echter wel op een verstandige manier gebruiken. Als je verwacht dat er gereld wordt, is het goed om ME paraat te hebben staan. In busjes. Daar reageert niemand op. Er stonden immers ook ME-busjes klaar tijdens de manifestatie, en dat leidde niet tot overlast. Als je de ME echter harde actie laat ondernemen voordat de demonstranten zich agressief of gevaarlijk hebben getoond, kun je er zeker van zijn dat dat tot gerel gaat leiden van mensen die in eerste instantie rustig waren. Citaat:
Er waren inderdaad een paar mongolen die vuurwerk hadden meegenomen en dus al uit waren op rellen, maar dat andere demonstranten daarin meegesleurd werden, is gewoon aan de ME te wijten. Overigens, de politie had ook gemakkelijk tegen die vuurwerkgooiers op gekund. Citaat:
|
Mijn vader zat in de jaren '70 naast zijn schoonvader (mijn opa) op de bank, te kijken naar het journaal. Er waren rellen, tussen studenten en de ME. Mijn opa, die politieagent is geweest en best conservatief, zat de hele tijd te roepen: "KOM OP, SLAAN DAT TUIG!". Mijn vader, toen studerende, riep de hele tijd: "KOM OP, RENNEN!"
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Gedonder om Cartoons III Gatara | 501 | 10-02-2006 15:39 | |
Rel over Mohammed-cartoons escaleert. Hydrogen | 500 | 03-02-2006 19:59 | |
Verhalen & Gedichten |
----->Noah<----- Riantje | 216 | 16-07-2004 18:14 | |
Carlo Guiliani......Held of Anti-Held? red_and_black | 86 | 26-06-2003 13:32 | |
Muziek |
Geen treinverkeer na afloop Rock Werchter ikleef | 33 | 21-06-2003 16:45 | |
tijd voor actie anarpunk | 31 | 15-12-2002 12:04 |