Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarna werd het steeds minder. |
![]() |
|
Ik vind dat de HP-films moeten kunnen worden gezien en gesnapt zonder dat de kijker het boek gelezen heeft. Vandaar dat ik de films ook zo slecht vind, want ik heb telkens het idee dat ik ontzettend veel achtergrondinformatie mis waardoor sommige zaken voor de kijker onverklaard blijven.
Ik vind ook dat de acteurs het boek moeten lezen om hun personage over te brengen. Het kan geen kwaad om te weten hoe het personage zich in het boek gedraagt, al was het alleen maar om er vanaf te kunnen wijken indien nodig. En om de aanwijzingen van de regisseur beter te begrijpen. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ook als het je doel is trouw te blijven aan het boek, lijkt het me niet relevant; als het goed is wordt de visie op het boek in beeld gebracht van de regisseur of scenarist, niet die van de acteurs.
|
Verwijderd
|
Even vanuit het Waar moest je om lachen topic:
Als de eer je ten deel valt om Dumbledore te mogen spelen in Harry Potter, dan vind ik het van minachting voor de rol en film getuigen om je niet te verdiepen in de rol door het boek te lezen. Je visualiseert namelijk wel een personage dat bij duizenden, wat zeg ik, miljonen, mensen bekend en geliefd is. Dumbledore is een karakter met een hoop nuances en trekjes en heel eigen manier van doen, wat in het boek heel duidelijk naar voren komt. Door het boek niet te lezen, en alleen het script, doe je de rol gewoon duidelijk te kort, omdat je dan echt niet weet wat voor soort personage je staat te verbeelden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom zou je het publiek een verhaal willen geven dat ze al kennen? Waarom zou je je eigen medium tekort doen door de verschillen tussen proza en cinema niet te erkennen? En vind je dan bijvoorbeeld The Godfather, One Flew Over The Cuckoo's Nest, Dr. Strangelove, Pinocchio en The Maltese Falcon geen goede films?
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Getuigt gewoon van desinteresse in je rol en laksheid als acteur. Ze hadden Gambon alleen daarom al de laan uit moeten sturen daar, ik ben bloedserieus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() over dertig jaar zal ik vast een langzamere stofwisseling hebben dan nu, maar als ik nu minder ga eten dan ik nodig heb versnel ik dat proces alleen maar ![]() |
![]() |
|
Over Kubrick gesproken: ik heb Lolita gekeken. Ik weet niet of ik het als (pure) komedie kan zien; zoals wel meer Kubrickfilms bestaat het uit twee delen, waarvan ik het eerste deel zou typeren als zwarte komedie (die kerel met zijn droge opmerkingen de hele tijd
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Juist, omdat het zo'n goed verhaal is. Nou, dan moet je je ook aan het verhaal houden.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|