Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2011, 23:50
Verwijderd
Ik snap de redenering in ieder geval

Het lijkt me erg moeilijk om te bedenken waarom je Hitler respecteerd.
Advertentie
Oud 11-09-2011, 23:50
Verwijderd
Citaat:
ik vroeg me af wat jullie hiervan vinden:
Afgezien van de spelling en bla bla
Spoiler
Je reinste onzin.
Oud 11-09-2011, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Je reinste onzin.
Daar ben ik het best wel mee eens
Oud 11-09-2011, 23:51
Geel
Geel is offline
Ik vind het nogal gevoelloos, Bas.
Oud 11-09-2011, 23:53
Geel
Geel is offline
Dat Hitler geen meelij met de medemens had en dat hij niet kon zien/toegeven als/dat hij ongelijk had, maakt hem alleen maar een slechter mens.
Oud 11-09-2011, 23:54
Geel
Geel is offline
En nu ga ik slapen. Welterusten schatjes!
Oud 11-09-2011, 23:54
Verwijderd
trusten!
Oud 11-09-2011, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het nogal gevoelloos, Bas.
Ik zat echt een minuut of twee naar deze post te kijken voor ik besefte dat het niet aan mij gericht was.
Oud 11-09-2011, 23:55
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Dat Hitler geen meelij met de medemens had en dat hij niet kon zien/toegeven als/dat hij ongelijk had, maakt hem alleen maar een slechter mens.
Onzin.
Oud 11-09-2011, 23:56
Verwijderd
Citaat:
Onzin.
Beargumenteer.
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Je reinste onzin.
En waarom?
Verwijderd
Eigenlijk is slapen geen slecht idee . Maar ik eerst ga ik nog wat eten
Oud 12-09-2011, 00:00
Verwijderd
Citaat:
En waarom?
Omdat het een zwak geschreven stukje onzin is. Hitler ging voor zijn idealen, so-fucking-what. Dat doen wel meer mensen. Waarom zou hij daar bewondering mee moeten oogsten.
Oud 12-09-2011, 00:00
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Beargumenteer.
Als iemand geen medeleven heeft met anderen is zijn maatstaaf zo anders kwa wat goed of fout is naar andere mensen toe.

Hitler had wel medeleven naar dieren toe, maakte speciale wetten hiervoor aan. Deed dit niet bij mensen, hij had daar geen gevoel voor.

"Jij kan geen medeleven tonen aan je medemens, dus ben je een slecht mens!"

Ja kak een eind op, dat is even idioot als het boos worden op een persoon met 1 been en dat diegene niet goed kan rennen.
Oud 12-09-2011, 00:01
Verwijderd
Ik denk dat ik dezelfde telefoon heb Sarah... Altijd dat móeten en TOTten.. irrrrrrritant!

zo en nu ga ik écht écht écht slapen
Oud 12-09-2011, 00:02
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Omdat het een zwak geschreven stukje onzin is. Hitler ging voor zijn idealen, so-fucking-what. Dat doen wel meer mensen. Waarom zou hij daar bewondering mee moeten oogsten.
Omdat hij zo ver is gekomen met zijn idealen, het is zo intens groot-schaals aangepakt en zo intens groot geworden. Dat is een petje af.

zwak geschreven, dat zou kunnen kloppen, ik zuig echt hard als het op woorden neerkomt. In mijn hoofd klopt het maar om het te verwoorden..
Oud 12-09-2011, 00:03
Verwijderd
Citaat:
Als iemand geen medeleven heeft met anderen is zijn maatstaaf zo anders kwa wat goed of fout is naar andere mensen toe.

Hitler had wel medeleven naar dieren toe, maakte speciale wetten hiervoor aan. Deed dit niet bij mensen, hij had daar geen gevoel voor.

Ja kak een eind op, dat is even idioot als het boos worden op een persoon met 1 been en dat diegene niet goed kan rennen.
Reductio ad absurdum!

Als je zo een egoïst bent dat je met NIEMAND medeleven kan hebben ben je zeker een waardeloos persoon.
Oud 12-09-2011, 00:03
Verwijderd
Bas, als je om commentaar vraagt moet je dat niet vervolgens keihard gaan afzeiken.
Oud 12-09-2011, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Omdat hij zo ver is gekomen met zijn idealen, het is zo intens groot-schaals aangepakt en zo intens groot geworden. Dat is een petje af.

zwak geschreven, dat zou kunnen kloppen, ik zuig echt hard als het op woorden neerkomt. In mijn hoofd klopt het maar om het te verwoorden..
Dat hij zo ver is gekomen is meer een beschamende fase voor de hele mensheid dan een petje af voor hem.
Oud 12-09-2011, 00:04
Verwijderd
Citaat:
Dat weet niemand, behalve misschien kees stip zelf. Het is een vierregelig gedicht, geen boek.
Hij kan toch gewoon de K niet zeggen, in de plaats daarvan zegt ie de T, dus waarschijnlijk heeft ie aan iemand gevraagd 'waar de andere tonijnen waren' en toen werd ie dus naar de tonijnen gewezen.
Oud 12-09-2011, 00:06
Verwijderd
Zo. Tijd om te gaan slapen !
Oud 12-09-2011, 00:07
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Je leeft voor jezelf, je instinct zorgt ervoor dat het met jou goed gaat, in je eigen leven draait het om jou. Dus om het beste te maken voor jezelf op de wereld, dat is juist goed.
Oud 12-09-2011, 00:08
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Bas, als je om commentaar vraagt moet je dat niet vervolgens keihard gaan afzeiken.
ik zeik het niet af, ik ben het er niet mee eens. Ik probeer alleen mijn kijk hierop te verwoorden voor morgen.
Oud 12-09-2011, 00:08
Verwijderd
Citaat:
Je leeft voor jezelf, je instinct zorgt ervoor dat het met jou goed gaat, in je eigen leven draait het om jou. Dus om het beste te maken voor jezelf op de wereld, dat is juist goed.
Ook als dat betekent dat het miljoenen levens kost?

En nee ik hang niet de moraalridder uit het boeit mij echt geen fuck dat al die lui in WO2 zijn omgekomen.
Oud 12-09-2011, 00:09
Verwijderd
Citaat:
Hahahahahaha. Om jou maar niet om jou alleen.
Oud 12-09-2011, 00:09
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Ook als dat betekent dat het miljoenen levens kost?

En nee ik hang niet de moraalridder uit het boeit mij echt geen fuck dat al die lui in WO2 zijn omgekomen.
Nou als je er blind voor bent maakt het inderdaad geen ene fuck uit nee.
Oud 12-09-2011, 00:11
Verwijderd
En ik hang lekker wel de moraalridder uit.
Oud 12-09-2011, 00:11
Verwijderd
Daar moet ik trouwens even bij zeggen dat het mij geen fuck boeit dat er een massa mensen omgekomen is. Ik heb meer met individuele doden. Of hoe leg ik dat uit. Nou jah daar lul ik me toch niet uit dus zo is het wel goed.
Oud 12-09-2011, 00:12
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Hahahahahaha. Om jou maar niet om jou alleen.
Dat klopt maar zodra je geen medeleven hebt met andere mensen en een egotripper deluxe bent, dan wel.

En dat was hij. Zie het als een soort van handicap. Als hij wel medeleven zou hebben met anderen dan had hij ook niet zulke ackties ondernomen. Je kan gewoon niet kwaad worden op iemand waarmee diegene geboren is, of wat in zijn hoofd zit.

Je gaat toch ook niet pissig worden op een autist omdat die een autist is?
Oud 12-09-2011, 00:12
Verwijderd
Ja hoor. Daar word ik wel pissig op.
Oud 12-09-2011, 00:13
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Jij wel schatje.
Oud 12-09-2011, 00:14
Verwijderd
Nee ik meen dat serieus. Sowieso vind ik dit al onvergelijkbaar met een autist eigenlijk. Zo kan je alles wel goedpraten.
Oud 12-09-2011, 00:15
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt maar zodra je geen medeleven hebt met andere mensen en een egotripper deluxe bent, dan wel.

En dat was hij. Zie het als een soort van handicap. Als hij wel medeleven zou hebben met anderen dan had hij ook niet zulke ackties ondernomen. Je kan gewoon niet kwaad worden op iemand waarmee diegene geboren is, of wat in zijn hoofd zit.

Je gaat toch ook niet pissig worden op een autist omdat die een autist is?
Wederom een kromme vergelijking die enkel dient om je rare beeld te verantwoorden.

Natuurlijk kan je daar wel kwaad om worden. Als mensen kut doen doen ze kut, je verstoppen achter handicaps is zwakzinnig. JIJ bent verantwoordelijk voor je daden.
Oud 12-09-2011, 00:16
Verwijderd
Goed. Slaaptijd.
Verwijderd
Slaap lekker!
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Wat een Noedelmentaliteit-reacte
*buigt*

Citaat:
Skills moet je toch juist showen ...
Daar heb je een punt!
Verwijderd
Als iemand geboren is met een kort lontje, mag je dan ook niet boos worden als ie je voor de zoveelste keer een mep verkoopt?
Oud 12-09-2011, 00:17
Verwijderd
Citaat:
Als iemand geboren is met een kort lontje, mag je dan ook niet boos worden als ie je voor de zoveelste keer een mep verkoopt?
Volgens McKauw niet.
Oud 12-09-2011, 00:17
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Dan nog, kan je pissig worden op iemand zonder medeleven, dat verandert diegene niet..

Stel je voor:

Jij hebt geen medeleven met anderen.
Je hebt een beeld over de wereld en hoe die zou moeten zijn.

Dan fuck anderen, maak je de wereld maar mooi je eigen.

Sowieso in een autist een prima voorbeeld. Geen medeleven hebben met anderen is eigenlijk een mentale aandoening om het maar even zo te zeggen, autisme ook. Zit in je op, zo ben je eenmaal.
Oud 12-09-2011, 00:19
Verwijderd
Citaat:
Volgens McKauw niet.
Nee, dat begreep ik. Wat een raar standpunt heeft die jongen toch weer.
Oud 12-09-2011, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Dan nog, kan je pissig worden op iemand zonder medeleven, dat verandert diegene niet..

Stel je voor:

Sowieso in een autist een prima voorbeeld. Geen medeleven hebben met anderen is eigenlijk een mentale aandoening om het maar even zo te zeggen, autisme ook. Zit in je op, zo ben je eenmaal.
Zo ben je nou eenmaal. Fuck dat, wat een zwaktebod. De mens is een veranderlijk wezen.

Maar waarom denk je zo?
Oud 12-09-2011, 00:23
Verwijderd
Citaat:

Stel je voor:

Natuurlijk kan je geboren worden met een aandoening of sowieso, iedereen wordt in mijn ogen geboren met een karakter dat al voor een groot deel vastligt (bijvoorbeeld zo iemand met een kort lontje). Zaak is in welk geval dan ook dat je daarmee om leert gaan lijkt me, dus dat je onhebbelijk gedrag dat bij jouw persoon hoort af te leren en jezelf aan te leren hoe het wél zou 'moeten'. Een autist kan ook omgangsvormen leren en kan ook leren dat bepaald gedrag niet wenselijk is in een bepaalde situatie (of in iedere situatie).
Je kunt je karakter/aandoening/autisme/whatever niet als excuus gebruiken. Daarbij is boos worden soms ook een manier om iemand het meteen af te leren. Boos worden als in stem verheffen. Dat doe je toch ook als je een kind afleert om ergens aan te komen oid?

dit is een beetje een warrig verhaal, maar anyways.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nee, Hitler was een slecht mens omdat hij die mensen ook echt iets aandeed. Er geen gevoel voor hebben is één ding, maar anderen daarom iets áándoen gaat wel te ver. En hij was daar heus niet blind voor, hij wist dondersgoed dat wat hij deed, niet door de beugel kon. Maar hij was megalomaan, waande zich God en geilde op macht en het vertonen ervan, en om zichzelf te bevredigen daarin, vernietigde hij 'moeiteloos' miljoenen levens. Een gevoelloos, maar ook gewetenloos mens met abjecte waanideeën. Ja, dat is een slecht mens volgens onze maatstaven.
Beter respecteer je mensen die iets bereiken en daarmee anderen in hun waarde laten en, vooral, geen pijn doen. Hitler was een monster dat geen medelijden of respect verdient.
Verwijderd
Oud 12-09-2011, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Zo ben je nou eenmaal. Fuck dat, wat een zwaktebod. De mens is een veranderlijk wezen.

Maar waarom denk je zo?
Ja, gedrag kun je veranderen, in elk geval.
Oud 12-09-2011, 00:24
Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Wederom een kromme vergelijking die enkel dient om je rare beeld te verantwoorden.

Natuurlijk kan je daar wel kwaad om worden. Als mensen kut doen doen ze kut, je verstoppen achter handicaps is zwakzinnig. JIJ bent verantwoordelijk voor je daden.
Mijn punt word helemaal niet gezien hier.

En met teksten als deze:
Als mensen kut doen doen ze kut, je verstoppen achter handicaps is zwakzinnig

"Je verstoppen achter handicaps"

serieus, je verstoppen achter handicaps? Dit klinkt zo achtelijk als het maar kan. Wat bedoel je dan nou precies hiermee?

Ik lees hier "Ach ik doe maar alsof ik verstandelijk gehandicapt ben zodat ik op m'n luie reet kan zitten en zal er mooi worden gekookt voor mij"
Je gaat niet menen dat je zulke intense oogkleppen hebt.
Oud 12-09-2011, 00:26
Verwijderd
Citaat:

En met teksten als deze:

serieus, je verstoppen achter handicaps? Dit klinkt zo achtelijk als het maar kan. Wat bedoel je dan nou precies hiermee?

Ik lees hier "Ach ik doe maar alsof ik verstandelijk gehandicapt ben zodat ik op m'n luie reet kan zitten en zal er mooi worden gekookt voor mij"
Jij klinkt vooral zo achterlijk als maar kan
Ik lees dat er niet in. ik lees vooral 'ik ben verstandelijk gehandicapt, ik ben nu eenmaal zo, deal er maar mee, ik pas me niet aan!'
Oud 12-09-2011, 00:27
Verwijderd
Citaat:

En met teksten als deze:

Je handicap gebruiken om geen verantwoordelijkheid voor je daden te nemen, daar doelde ik heel duidelijk op.

Ik jaag miljoenen mensen over de kling maar ik kan geen medeleven voelen dus dan is het prima! bah
Oud 12-09-2011, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Je handicap gebruiken om geen verantwoordelijkheid voor je daden te nemen, daar doelde ik heel duidelijk op.

Ik jaag miljoenen mensen over de kling maar ik kan geen medeleven voelen dus dan is het prima! bah
Ik ben met jou, Joris!
Oud 12-09-2011, 00:28
Verwijderd
Citaat:
Ik ben met jou, Joris!
:boks:
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten