Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2013, 01:25
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Nu heeft Argentinië én de beste voetballer van de wereld, én de paus. En wat heeft Nederland? Gregory van der Wiel.
Oud 14-03-2013, 01:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik wist zeker dat Spock half mens was, mijn vader dacht van niet (nav de Star Trek film net op tv). Wat ben ik toch een ontzettende nerd aan het worden
Goedzo, ik ben trots op je.
Oud 14-03-2013, 05:56
Verwijderd
Citaat:
Ik wist zeker dat Spock half mens was, mijn vader dacht van niet (nav de Star Trek film net op tv). Wat ben ik toch een ontzettende nerd aan het worden
Citaat:
Oud 14-03-2013, 08:17
Verwijderd
Goedemorgen!
Oud 14-03-2013, 08:29
Miekje*
Miekje* is offline
We hebben burgerschap over alcohol Het lijkt hier de fucking middelbare school wel. Ik zal blij zijn als ik op het HBO niet zulke onzindingen krijg.
Oud 14-03-2013, 08:32
Verwijderd
Wat is burgerschap voor een vak? Dat je leert hoe je een goede burger moet zijn?
Oud 14-03-2013, 08:38
Miekje*
Miekje* is offline
Dat is het precies ja

God, moet ik ook nog een test doen om te zien of ik risico loop voor een verslaving en of ik gezondheidsrisico's loop Ik ben geen 14 meer, hoor.
Oud 14-03-2013, 08:43
Miekje*
Miekje* is offline
Zo, klaaaaar. Stomme opdrachten.

Ik loop wel een gezondheidsrisico omdat ik gemiddeld drie glazen wijn drink op een zaterdag/zondagavond, en ik loop geen risico voor een verslaving, omdat ik niet drink als ik alleen ben en ook niet als ik me ongelukkig voel. Weten we dat ook weer
Oud 14-03-2013, 08:45
Verwijderd
Oud 14-03-2013, 08:48
Miekje*
Miekje* is offline
Niets nieuws onder de zon, dus

Hoe is het met Ingegerd?
Oud 14-03-2013, 08:54
Verwijderd
Goed! Lekker aan t rommelen en morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huisje, mijn ouders, zus en haar vriend komen zaterdag en blijven slapen en een van mijn beste vrienden die ik dus heel lang nauwelijks gesproken heb, komt zondag en blijft slapen. Zondagavond samen de kroeg in en maandag met een katerhoofd schilderen zin in!

Hoe is t met jou? Een tijd terug was je hulp aan t zoeken voor je ma, hoe is t daar dan mee?
Oud 14-03-2013, 09:00
Miekje*
Miekje* is offline
Oh, gefeliciteerd! Staat je nieuwe huis een beetje in de buurt van je huis nu, of is het verder weg?

Met mij gaat 't prima. Een beetje einde-opleidingsstress Maar het komt wel goed. Ik krijg niet voor niets een lintje van school enzo
En dat van mijn ma heb ik een beetje laten zitten, eigenlijk. Ik heb voor mezelf een manier gevonden om met haar om te gaan, mede door de situatie van me af te schrijven. Ik heb ook geen zin meer in de hele malle molen van dokters en psychologen en praten, ik ben dat allemaal een beetje moe. De situatie accepteren zoals die is, is achteraf makkelijk dan gedacht.
Oud 14-03-2013, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Zo, klaaaaar. Stomme opdrachten.

Ik loop wel een gezondheidsrisico omdat ik gemiddeld drie glazen wijn drink op een zaterdag/zondagavond, en ik loop geen risico voor een verslaving, omdat ik niet drink als ik alleen ben en ook niet als ik me ongelukkig voel. Weten we dat ook weer
Ik drink geregeld alleen. Hah, wat klinkt dat toch heerlijk dramatisch meteen.
Oud 14-03-2013, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Oh, gefeliciteerd! Staat je nieuwe huis een beetje in de buurt van je huis nu, of is het verder weg?

Met mij gaat 't prima. Een beetje einde-opleidingsstress Maar het komt wel goed. Ik krijg niet voor niets een lintje van school enzo
En dat van mijn ma heb ik een beetje laten zitten, eigenlijk. Ik heb voor mezelf een manier gevonden om met haar om te gaan, mede door de situatie van me af te schrijven. Ik heb ook geen zin meer in de hele malle molen van dokters en psychologen en praten, ik ben dat allemaal een beetje moe. De situatie accepteren zoals die is, is achteraf makkelijk dan gedacht.
Nieuwe huis staat wel in dezelfde stad, maar aan de andere kant, zo ongeveer. We wonen nu in oost, bijna buitenaf en in het volgende dorp. Nu komen we twee straten buiten de singel te wonen (en alles binnen de singel is centrum, zeg maar) in zuid-west. Ik heb er zin in, we krijgen de sleutel op mijn verjaardag, ik hb nog nooit zo'n goed cadeau gehad

Hoe lang moet je nog op je huidige opleiding? Ben je in juli/augustus klaar? Een kennis zit ook aan het einde van haar opleiding en zij is ook al een half jaar helemaal gestresst vanwege dat ze bijna klaar is.
Wat fijn dat je de situatie kunt accepteren! Pfff, het lijkt me wel moeiljk hoor, zo'n ma. Ik ben een tijd omgegaan met een meisje dat borderline had (ik weet niet meer zeker of je ma dat heeft) maar dat vond ik echt heel vermoeiend.
Oud 14-03-2013, 09:13
Verwijderd
Citaat:
Ik drink geregeld alleen. Hah, wat klinkt dat toch heerlijk dramatisch meteen.
Dat bedacht ik ook toen ik dat las. En als ik me klote voel drink ik een glas whisky en ga naar bed. Ik heb dus wel he risico om verslaafd te raken. Maar goed, dat wist ik al
Oud 14-03-2013, 09:24
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Nieuwe huis staat wel in dezelfde stad, maar aan de andere kant, zo ongeveer. We wonen nu in oost, bijna buitenaf en in het volgende dorp. Nu komen we twee straten buiten de singel te wonen (en alles binnen de singel is centrum, zeg maar) in zuid-west. Ik heb er zin in, we krijgen de sleutel op mijn verjaardag, ik hb nog nooit zo'n goed cadeau gehad

Hoe lang moet je nog op je huidige opleiding? Ben je in juli/augustus klaar? Een kennis zit ook aan het einde van haar opleiding en zij is ook al een half jaar helemaal gestresst vanwege dat ze bijna klaar is.
Wat fijn dat je de situatie kunt accepteren! Pfff, het lijkt me wel moeiljk hoor, zo'n ma. Ik ben een tijd omgegaan met een meisje dat borderline had (ik weet niet meer zeker of je ma dat heeft) maar dat vond ik echt heel vermoeiend.
Oh, wauw, da's zeker een goed verjaardagscadeautje Wil je mij binnenkort je nieuwe adres pmmen? Kaartjes enzo.

Nog drie-en-een-halve maand Ik was nog niet gestresst, het afgelopen half jaar, maar nu begint het toch wel een beetje te kriebelen. Ik heb echt een draak van een eindproeve, echt niet grappig. Dan gaan twee docenten een hele stagedag (!) achter je kont aan lopen om te zien wat jij allemaal doet en hoe je het doet, en daarna heb je nog een mondeling deel over wat je allemaal deed en waarom je dat zo deed Lol is dat.

Mijn ma is al zo zo lang ik me herinner, dus in principe ben ik wel een beetje gewend aan haar buien. Mijn moeder heeft ook de letterlijke instelling van het liedje 'zwaar leven' van Brigitte Kaandorp. Zo is ze echt, met geen grijntje ironie. Mijn nieuwe tactiek is *schouderophaal*, dat werkt wel goed. Niet te lang over piekeren en niet te veel aandacht aan besteden.
Oud 14-03-2013, 09:24
Verwijderd
Ik ben verder totaal niet verslavingsgevoelig
Oud 14-03-2013, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Oh, wauw, da's zeker een goed verjaardagscadeautje Wil je mij binnenkort je nieuwe adres pmmen? Kaartjes enzo.

Nog drie-en-een-halve maand Ik was nog niet gestresst, het afgelopen half jaar, maar nu begint het toch wel een beetje te kriebelen. Ik heb echt een draak van een eindproeve, echt niet grappig. Dan gaan twee docenten een hele stagedag (!) achter je kont aan lopen om te zien wat jij allemaal doet en hoe je het doet, en daarna heb je nog een mondeling deel over wat je allemaal deed en waarom je dat zo deed Lol is dat.

Mijn ma is al zo zo lang ik me herinner, dus in principe ben ik wel een beetje gewend aan haar buien. Mijn moeder heeft ook de letterlijke instelling van het liedje 'zwaar leven' van Brigitte Kaandorp. Zo is ze echt, met geen grijntje ironie. Mijn nieuwe tactiek is *schouderophaal*, dat werkt wel goed. Niet te lang over piekeren en niet te veel aandacht aan besteden.
Dat doe ik! Ik ben helemaal lijstjes aan het maken nu omdat mijn hoofd een grote rotzooi is en ik er een beetje structuur in wil aanbrengen. De lijstjes die ik tot nu toe heb:
Dingen die ik nog moet doen
Dingen die we mee moeten nemen om te beginnen met klussen
Boodschappen voor 't weekend
Klusboodschappen
Spullen in optie
Spullen die we zeker gaan kopen
Antwoorden op vragen die ik had

Ik denk dat ik ook een lijstje moet maken met welke lijstjes dat ik allemaal moet bijwerken

Oh bah, ik word altijd zo naar van dat soort beoordelingsmomenten Weet je al welke docenten er mee gaan lopen dan? Wel relaxte mensen of niet? Ik ben daar echt wel vrij ernstig in, ik kan goed een heel jaar ergens prima werken en dan gaat het allemaal heel goed en heb ik nergens last van, ook neit als er stagiaires meekijken of ik met collega's moet samenwerken, maar als ik beoordeeld moet worden, zie ik daar zó tegenop. Op mijn werk komen er ook wel eens fysio's en gedragstherapeuten kijken om te zien wat er beter kan in de begeleiding van cliënten en ik vermijd dat ook altijd. Ik heb daar zo'n hekel aan.

Nou, ik vind het knap van je, dat je er zo mee omgaat Mijn ouders zijn er altijd en ik heb tijden dat ik wel drie keer per dag aan de telefoon hang met mijn moeder en ze leven altijd mee en vergeten zichzelf vaak als 't op hun kinderen aankomt. Ik kan me niet voorstellen dat het anders is hoe gaat je pa ermee om?
Oud 14-03-2013, 09:35
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik ben verder totaal niet verslavingsgevoelig
Probeer je nu jezelf te overtuigen of is het echt zo?
Oud 14-03-2013, 09:42
Verwijderd
Gaap en hoest.

Bah.
Oud 14-03-2013, 09:43
Verwijderd
Oh en succes Lentekriebel!
Oud 14-03-2013, 09:44
Verwijderd
De derde optie is sarcasme.
Oud 14-03-2013, 09:46
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat doe ik! Ik ben helemaal lijstjes aan het maken nu omdat mijn hoofd een grote rotzooi is en ik er een beetje structuur in wil aanbrengen. De lijstjes die ik tot nu toe heb:
Klusboodschappen
Spullen in optie

Ik denk dat ik ook een lijstje moet maken met welke lijstjes dat ik allemaal moet bijwerken

Oh bah, ik word altijd zo naar van dat soort beoordelingsmomenten Weet je al welke docenten er mee gaan lopen dan? Wel relaxte mensen of niet? Ik ben daar echt wel vrij ernstig in, ik kan goed een heel jaar ergens prima werken en dan gaat het allemaal heel goed en heb ik nergens last van, ook neit als er stagiaires meekijken of ik met collega's moet samenwerken, maar als ik beoordeeld moet worden, zie ik daar zó tegenop. Op mijn werk komen er ook wel eens fysio's en gedragstherapeuten kijken om te zien wat er beter kan in de begeleiding van cliënten en ik vermijd dat ook altijd. Ik heb daar zo'n hekel aan.

Nou, ik vind het knap van je, dat je er zo mee omgaat Mijn ouders zijn er altijd en ik heb tijden dat ik wel drie keer per dag aan de telefoon hang met mijn moeder en ze leven altijd mee en vergeten zichzelf vaak als 't op hun kinderen aankomt. Ik kan me niet voorstellen dat het anders is hoe gaat je pa ermee om?
Lijstjes

Waarschijnlijk lopen mijn coach mee en een docente die daar heeft gewerkt Dat is dan wel weer beter, ik kan goed met die docenten omgaan en ze kennen mij goed. Maar alsnog Ik ben al stikzenuwachtig voor toepassingstoetsen, en die duren een kwartiertje. En bij de vorige Proeve van Bekwaamheid viel ik bijna flauw Echt niet grappig, dus. Misschien ga ik tegen die tijd even langs de dokter voor een mild kalmeringsmiddeltje, ofzo. Dat geven ze toch wel eens mee voor examenstress?

Ach ja, zoals ik al zei, ik weet niet anders. Als ik nu ergens mee zit, praat ik met mijn vriendje of schoonmoeder. Mijn ma is ook vreselijk wereldvreemd, dus over heel veel dingen kan ik het niet met haar hebben, omdat ze het gewoonweg niet snapt. Ze snapt bijvoorbeeld ook niet dat ik graag HBO wil doen, enzo. Ze vindt dat ik beter kan gaan werken en begrijpt niet dat dat niet zomaar gaat. Ach ja, ik ben er emotioneel onafhankelijk van geworden, zullen we maar zeggen.
Mijn pa is het ook gewend. Ze is altijd al wel manipulatief, egoïstisch en lui geweest, het is door de jaren heen alleen langzaamaan erger geworden. Liefde maakt blind, dus mijn vader is helemaal op haar ingespeeld en is gewend de tweede viool te moeten spelen. Of de vijfde. Of de tiende.
Oud 14-03-2013, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Probeer je nu jezelf te overtuigen of is het echt zo?
Ergens heb ik het idee dat mijn antwoord al niet meer uitmaakt
Oud 14-03-2013, 09:57
Verwijderd
Citaat:
Lijstjes

Waarschijnlijk lopen mijn coach mee en een docente die daar heeft gewerkt Dat is dan wel weer beter, ik kan goed met die docenten omgaan en ze kennen mij goed. Maar alsnog Ik ben al stikzenuwachtig voor toepassingstoetsen, en die duren een kwartiertje. En bij de vorige Proeve van Bekwaamheid viel ik bijna flauw Echt niet grappig, dus. Misschien ga ik tegen die tijd even langs de dokter voor een mild kalmeringsmiddeltje, ofzo. Dat geven ze toch wel eens mee voor examenstress?

Ach ja, zoals ik al zei, ik weet niet anders. Als ik nu ergens mee zit, praat ik met mijn vriendje of schoonmoeder. Mijn ma is ook vreselijk wereldvreemd, dus over heel veel dingen kan ik het niet met haar hebben, omdat ze het gewoonweg niet snapt. Ze snapt bijvoorbeeld ook niet dat ik graag HBO wil doen, enzo. Ze vindt dat ik beter kan gaan werken en begrijpt niet dat dat niet zomaar gaat. Ach ja, ik ben er emotioneel onafhankelijk van geworden, zullen we maar zeggen.
Mijn pa is het ook gewend. Ze is altijd al wel manipulatief, egoïstisch en lui geweest, het is door de jaren heen alleen langzaamaan erger geworden. Liefde maakt blind, dus mijn vader is helemaal op haar ingespeeld en is gewend de tweede viool te moeten spelen. Of de vijfde. Of de tiende.
Ja lijstjes doen mij wel goed

Het is wel fijn dat de docenten je kennen. Voor mij scheelt het altijd wel als het bekenden zijn, dan kan ik nog wel eens zeggen dat ik echt heel zenuwachtig ben en dan stellen ze me gerust enzo Mijn moeder had homeopathische druppels van Bach, geloof ik, tegen spanningen. Die waren wel tof, maar je moet wel iets met homeopathie hebben.

Oeh, wat goed dat je zo goe dmet je schoonmoeder kunt dan dat is wel heel fijn!
Oud 14-03-2013, 09:59
indigo
indigo is offline
Citaat:
Klusboodschappen
Spullen in optie

Hoe herkenbaar. Wij hebben gisteren besloten dat we het huis nemen, maar jonge, wat een gedoe. Ik heb een lijstje met wie we gaan vragen om te klussen, wanneer we zelf eigenlijk kunnen klussen (want ik werk voltijd en mijn vriend heeft net tentamens in die periode ), wat we de eerste keer mee moeten nemen naar het huis (maarja hier hebben we de ladder ook nog nodig), duizend dingen op marktplaats die we misschien kunnen kopen, een lijstje met wat ik nog aan de makelaar moet vragen en wat we hier thuis nog allemaal moeten doen... Pfft. Ik wil hier helemaal niet weg, en zeker niet omdat het zo'n gedoe is, maarja .

En Miekje, ze geven wel eens bètablokkers bij stress (vooral tegen hartkloppingen enzo), maar het punt is dan dat je daar juist ook weer sneller van kunt flauwvallen. En of kalmeringstabletten (zeg maar slaapmiddelen, maar dan lichter) ook worden voorgeschreven weet ik niet. Maar hoe dan ook goed plan om het te overleggen met je huisarts. En nog gefeliciteerd met je lintje .
Oud 14-03-2013, 10:00
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ja lijstjes doen mij wel goed

Het is wel fijn dat de docenten je kennen. Voor mij scheelt het altijd wel als het bekenden zijn, dan kan ik nog wel eens zeggen dat ik echt heel zenuwachtig ben en dan stellen ze me gerust enzo Mijn moeder had homeopathische druppels van Bach, geloof ik, tegen spanningen. Die waren wel tof, maar je moet wel iets met homeopathie hebben.

Oeh, wat goed dat je zo goe dmet je schoonmoeder kunt dan dat is wel heel fijn!
Ja, mijn schoonmoeder is de bom Niet overdreven zorgzaam, zegt eerlijk als ze iets niet slim vindt om te doen, rustig van aard, heeft geen uitgesproken mening over iets waar ze het fijne niet van weet, stimuleert haar kinderen bij alles wat goed voor ze is en ze is een beetje zoals een Wijze Uil. Zoéén met goede raad.
Oud 14-03-2013, 10:03
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
En Miekje, ze geven wel eens bètablokkers bij stress (vooral tegen hartkloppingen enzo), maar het punt is dan dat je daar juist ook weer sneller van kunt flauwvallen. En of kalmeringstabletten (zeg maar slaapmiddelen, maar dan lichter) ook worden voorgeschreven weet ik niet. Maar hoe dan ook goed plan om het te overleggen met je huisarts. En nog gefeliciteerd met je lintje .
Dankje! Jij nog gefeliciteerd met je huis, ook!

En danq voor de informatie Mijn zus is ook zo'n zenuwpees en die kreeg ook tabletjes voor tijdens toetsen en haar rijexamen, enzo. Al is ze iets meer zenuwpezerig dan ik.
Oud 14-03-2013, 10:04
Verwijderd
net mijn jong laten vaccineren tegen difterie, tetanus, polio, bof, mazelen en rode hond. Hij vond een kut en de andere lekker.
Ik werd daar echt een als een IQ loze dove mongool behandeld, bah.
En blijkbaar is het normaal dat je één of ander inentingenboekje van je baby bewaart tot hij 9/10 jaar is. Drie keer raden wie dat niet meer had.
Oud 14-03-2013, 10:08
Miekje*
Miekje* is offline
Reminds me, ik moet binnenkort naar de huisarts voor mijn tetanus Mooi, dat wordt een dubbele afspraak, dan.
Oud 14-03-2013, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Ja, mijn schoonmoeder is de bom Niet overdreven zorgzaam, zegt eerlijk als ze iets niet slim vindt om te doen, rustig van aard, heeft geen uitgesproken mening over iets waar ze het fijne niet van weet, stimuleert haar kinderen bij alles wat goed voor ze is en ze is een beetje zoals een Wijze Uil. Zoéén met goede raad.
Dat is echt heel tof Schoonouders kunnen heel leuk zijn, maar je moet ook wel geluk hebben. Mijn schoonouders zijn wel aardig, maar na een dag ben ik ze wel moe, advies vragen kan ik beter niet doen en ze zijn heel vrij zwart-wit. Em ze houden mijn schoonzus al-tijd een hand boven het hoofd. Maar goed. Ze zijn wel prima hoor, maar het vergt wel wat mentale voorbereiding als we ze gaan zien
Oud 14-03-2013, 10:17
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dat is echt heel tof Schoonouders kunnen heel leuk zijn, maar je moet ook wel geluk hebben. Mijn schoonouders zijn wel aardig, maar na een dag ben ik ze wel moe, advies vragen kan ik beter niet doen en ze zijn heel vrij zwart-wit. Em ze houden mijn schoonzus al-tijd een hand boven het hoofd. Maar goed. Ze zijn wel prima hoor, maar het vergt wel wat mentale voorbereiding als we ze gaan zien
Ach, het is leuk als je goed met ze kunt, maar je hoeft ze toch niet elke dag te zien En al helemaal niet als je op jezelf woont.
Mijn vorige schoonouders waren heel erg raar, dus dit is voor mij een hele verademing. De normaalheid druipt van mijn vriend zijn gezin af, dat is wel heel fijn als je zo'n zootje gewend bent
Oud 14-03-2013, 10:20
indigo
indigo is offline
Oei, mentale voorbereiding?
Mijn schoonouders (althans vooral mijn schoonmoeder, die zie ik het meest) zijn echt superlief, soms een beetje té. Ze doet echt alles voor haar kinderen. Héél anders dan mijn ouders - niet dat die niet lief zijn, maar die laten ons (gelukkig) ook ons eigen ding doen. Maar wel heel fijn om bij schoonouders thuis te zijn, zeker als ik een vermoeiende week achter de rug heb . In het begin van onze relatie woonde mijn vriendje nog thuis, dus toen kwam ik er vrij vaak. Ik heb niks te klagen .
Oud 14-03-2013, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Nu heeft Argentinië én de beste voetballer van de wereld, én de paus. En wat heeft Nederland? Gregory van der Wiel.
Zlatan is een Zweed.
Oud 14-03-2013, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Hoe herkenbaar. Wij hebben gisteren besloten dat we het huis nemen, maar jonge, wat een gedoe. Ik heb een lijstje met wie we gaan vragen om te klussen, wanneer we zelf eigenlijk kunnen klussen (want ik werk voltijd en mijn vriend heeft net tentamens in die periode ), wat we de eerste keer mee moeten nemen naar het huis (maarja hier hebben we de ladder ook nog nodig), duizend dingen op marktplaats die we misschien kunnen kopen, een lijstje met wat ik nog aan de makelaar moet vragen en wat we hier thuis nog allemaal moeten doen... Pfft. Ik wil hier helemaal niet weg, en zeker niet omdat het zo'n gedoe is, maarja .
Waarom gaan jullie dan toch verhuizen?
Mijn vriend had bedacht dat het een goed idee was om een bad te kopen maar hij bedenkt zich daar neit bij dat zo'n ding wel wat geld kost. Beetje jammer dat we geen oneindig geld hebben.

Citaat:
Ach, het is leuk als je goed met ze kunt, maar je hoeft ze toch niet elke dag te zien En al helemaal niet als je op jezelf woont.
Mijn vorige schoonouders waren heel erg raar, dus dit is voor mij een hele verademing. De normaalheid druipt van mijn vriend zijn gezin af, dat is wel heel fijn als je zo'n zootje gewend bent
Ja, dat kan ik me wel voorstellen! Normale gezinnen Burgerlijkheid Ik ben wat dat betreft heel saai
Mijn schoonouders zijn vrij intens en aanwezig, net als mijn schoonzusje, en dat botst nogal eens, met kerst en sinterklaas en verjaardagen enzo tel ik altijd tot 2345987 om te zorgen dat ik niet ontplof. En laatst sprak ik mijn schoonzusje aan op haar gedrag (ze liet me in een discussie niet uitpraten, tot drie keer toe niet, oko niet toen ik er duidelijk om vroeg) en werd ze boos. En haar ouders haar maar lekker verdedigen en zij helemaal beledigd zijn. Ik ben toen achter haar aan gegaan, maar toen ik wegging, zei ze: "Ja, ik vind het wel heel netjes dat je bent langsgekomen." Alsof ik iets verkeerd had gedaan. Dat is dus ook de laatste keer dat ik daar naar toe ga om een gesprek aan te gaan
Oud 14-03-2013, 10:33
Verwijderd
Ik heb echt hele fijne schoonfamilie
Oud 14-03-2013, 10:34
Miekje*
Miekje* is offline
Eigenlijk moet ik iets eten, maar ik heb geen zin
Oud 14-03-2013, 10:39
indigo
indigo is offline
Citaat:
Waarom gaan jullie dan toch verhuizen?
Mijn vriend had bedacht dat het een goed idee was om een bad te kopen maar hij bedenkt zich daar neit bij dat zo'n ding wel wat geld kost. Beetje jammer dat we geen oneindig geld hebben.
Omdat we hier toch uit moeten omdat we een campuscontract hebben en ik ben afgestudeerd en ten tweede omdat dat 40km dichterbij mijn werk is. Dus wel een voordeel, maar toch. We hebben nu zo'n knus appartementje, maar ruim zat voor ons tweetjes en ons eerste huisje samen. Straks krijgen we een echt groot grotemensenhuis en alles, weet niet of ik daar wel klaar voor ben . Maar anderzijds, wel leuke buren (ook jong stel, hebben we gisteren gezien, die kregen ook net de sleutel), een tuin en heel veel ruimte! Maar ik kan gewoon niet zo goed omgaan met verandering. Afgezien van de locatie zit ik hier echt prima .
Oud 14-03-2013, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Omdat we hier toch uit moeten omdat we een campuscontract hebben en ik ben afgestudeerd en ten tweede omdat dat 40km dichterbij mijn werk is. Dus wel een voordeel, maar toch. We hebben nu zo'n knus appartementje, maar ruim zat voor ons tweetjes en ons eerste huisje samen. Straks krijgen we een echt groot grotemensenhuis en alles, weet niet of ik daar wel klaar voor ben . Maar anderzijds, wel leuke buren (ook jong stel, hebben we gisteren gezien, die kregen ook net de sleutel), een tuin en heel veel ruimte! Maar ik kan gewoon niet zo goed omgaan met verandering. Afgezien van de locatie zit ik hier echt prima .
Komt wel! Toch? Wanneer krijgen jullie de sleutel? 40 km is best wel veel dichterbij! Je zult zien dat je straks de ruimte vanzelf gaat waarderen
Oud 14-03-2013, 10:45
Verwijderd
Mijn ex-schoonfamilie is ook geweldig ^^ Op zich heel burgerlijk, maar veel vrijer dan mijn eigen ouders, dus in de tijd dat ik met mijn ex samen was, was het altijd omkleedtijd bij hen ^^ (Niet dat ik helemaal niks mocht, maar wat ik wou, dat mocht iig niet, ik was een alto/gothic/whateveropviel)
Ze zijn nog steeds heel goed bevriend met mijn ouders (ik overigens ook met hen en mijn ex en zijn vrouw) en als er iets is, kan ik hen altijd om hulp vragen. Supertoffe mensen!
Oud 14-03-2013, 10:48
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik niet

En ik was ook al om kwart over 8 wakker, ik dacht eigenlijk dat ik weer door al mijn wekkers heen was geslapen.
Maar ik ben gekke Henkie niet en heb me weer lekker omgedraaid tot net
Oud 14-03-2013, 10:55
indigo
indigo is offline
Citaat:
Komt wel! Toch? Wanneer krijgen jullie de sleutel? 40 km is best wel veel dichterbij! Je zult zien dat je straks de ruimte vanzelf gaat waarderen
Ja het komt wel, maar heeft tijd nodig. Het scheelt dat we er ook echt uit móeten, er is toch niks aan te doen. Ja en het scheelt een half uur (op een uur) reistijd, dus dat is wel chill. Maar er zijn momenten dat ik het heel leuk vind en dat ik het heel eng en spannend en te veel verandering vind. Ik ken de stad wel een beetje en mijn oom en tante wonen heel dichtbij, dus dat is ook prima . We krijgen eind maart de sleutel, als er een nieuw keukenblok ingezet is. Dan moet er echt nog SUPERveel geklust worden (echt bijna alles moet opnieuw geschilderd en behalve beneden moeten er overal vloeren in), en dan hopen we half april te verhuizen .
Oud 14-03-2013, 11:00
indigo
indigo is offline
Oh, wat vinden jullie van het volgende: de oude huurder wil ons het laminaat wat er nog ligt wel doorverkopen. Het is zo'n 4 jaar oud en heeft toentertijd 900 euro gekost. Hij wil het nu voor 300 euro doorverkopen, wat ik vrij veel vind, want bij de goedkope winkels kan je het die oppervlakte voor 200 euro kopen. Maar aan de andere kant, het scheelt wel weer heel veel legwerk en ik vind het op zich wel mooi laminaat. Maar ik moet dus nu een tegenbod doen, en ik wil natuurlijk het liefst zo min mogelijk, maar om nou 150 euro te bieden gaat me wel wat ver. Wat zouden jullie doen?
Oud 14-03-2013, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Ja het komt wel, maar heeft tijd nodig. Het scheelt dat we er ook echt uit móeten, er is toch niks aan te doen. Ja en het scheelt een half uur (op een uur) reistijd, dus dat is wel chill. Maar er zijn momenten dat ik het heel leuk vind en dat ik het heel eng en spannend en te veel verandering vind. Ik ken de stad wel een beetje en mijn oom en tante wonen heel dichtbij, dus dat is ook prima . We krijgen eind maart de sleutel, als er een nieuw keukenblok ingezet is. Dan moet er echt nog SUPERveel geklust worden (echt bijna alles moet opnieuw geschilderd en behalve beneden moeten er overal vloeren in), en dan hopen we half april te verhuizen .
Ik kan me dat wel voorstellen hoor. Het lijkt me sowieso heel raar om in een vreemde stad te gaan wonen
Maar er zijn geen grote verbouwingen nodig, toch? Bij ons zit ook een gat in het keukenblok, de vorige bewoners hadden een gascomfort erop zitten en dat is eruit gezaagd Wij moeten ook alles klussen hoor, je bent niet de enige! Wij moeten alles verven, overal nieuwe vloeren in en de trap moet helemaal geschuurd en geverfd worden. Maar willen julliie alles klussen én daarnaast fultime werken en tentamens maken en dan ook nog in twee weken een huis opknappen? Mijn vriend vond al dat ik wat vooruitstrevend was met mijn "Ik hoef maar twee dagen te werken in de eerste twee weken dat we het huis hebben, dus kan heel veel zelf doen en met een beetje geluk kunnen we dus lekker in 't eerste weekend verhuizen"
Oud 14-03-2013, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Oh, wat vinden jullie van het volgende: de oude huurder wil ons het laminaat wat er nog ligt wel doorverkopen. Het is zo'n 4 jaar oud en heeft toentertijd 900 euro gekost. Hij wil het nu voor 300 euro doorverkopen, wat ik vrij veel vind, want bij de goedkope winkels kan je het die oppervlakte voor 200 euro kopen. Maar aan de andere kant, het scheelt wel weer heel veel legwerk en ik vind het op zich wel mooi laminaat. Maar ik moet dus nu een tegenbod doen, en ik wil natuurlijk het liefst zo min mogelijk, maar om nou 150 euro te bieden gaat me wel wat ver. Wat zouden jullie doen?
150 bieden. Ik zou geen 300 euro betalen voor een laminaat dat al vier jaar ligt (en dus ook al vier jaar gesleten heeft) en je het in winkels nog goedkoper kunt krijgen dan dat.
Oud 14-03-2013, 11:10
indigo
indigo is offline
Nja, we hebben wel veel hulp van familie en vrienden, dus ik verwacht dat we in één weekend (met Pasen hoop ik) alles wel kunnen schilderen, dan hoeft daarna alleen nog maar de vloer erin. En als er alleen vloer ligt in de slaapkamer (en woonkamer dan) kunnen we er ook in, dan doen we het desnoods daarna . De trap moet bijvoorbeeld ook gebeuren, maar ligt voor langere termijn op de planning, voor nu is er wel mee te leven. Nouja, we gaan het zien!
Oud 14-03-2013, 11:14
indigo
indigo is offline
Hmja, misschien ga ik maar voor 150 bieden, dan komen we vast rond de 200/250 uit. Het is namelijk ook wel veel werk om het zelf te leggen natuurlijk. Anderzijds, het laminaat dat hier ligt was 380 waard en willen we voor 300-350 verkopen (maargoed, dat heeft hier dik een jaar gelegen en is heel netjes en ook al gelegd natuurlijk).
Oud 14-03-2013, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Flink tegenbieden. Hij moet het anders meenemen en dat weegt zwaar voor hem. Minstens de helft, liefst minder. Tien tegen één dat hij bewust hoog inzet; nee heb je en je zal maar eens iemand treffen die niet durft te sjacheren.
Oud 14-03-2013, 11:16
Miekje*
Miekje* is offline
Ik zou ook voor 150 bieden. Wie niet waagt, wie niet wint, en ten slotte ligt het er al even.
Oud 14-03-2013, 11:17
Miekje*
Miekje* is offline
Een vriendin van me ging met haar man een keuken uitzoeken voor hun nieuwe huis. Haar echtgenoot is handelaar, en heeft 3000 euro van de keuken afgebabbeld Dat was één derde van de hele prijs. Hoppaaaaa!

Regels voor berichten