Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2003, 20:14
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 14-04-2003 @ 20:48:
Even antwoord geven op de vraag die iedereen stelde:

De PvdA stelt in mijn ogen onredelijke eisen, omdat ze niet willen bezuinigen, althans niet genoeg. Het CDA wil wel flink bezuinigen en heeft het rechts om haar poot stijf te houden. Als de PvdA dat niet wil begrijpen is dat dus hun probleem en is het dus hun schuld dat de formatie mislukt is.
Huh, PvdA en CDA waren eerst akkoord met meer dan 20 miljard aan bezuinigingen hoor

Sterker nog: het CDA kwam met een plan om veel MINDER te bezuinigen.

Ik weet niet welke bronnen jij raadpleegt, maar hier klopt dus echt nix van
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2003, 20:17
Atje85
Atje85 is offline
106 Teletekst ma 14 apr
VVD klaar voor gesprekken met CDA

DEN HAAG Wat de VVD betreft kunnen de
formatie-onderhandelingen met het CDA
beginnen.Fractieleider Zalm stelde in
het Kamerdebat vast dat de breuk tussen
PvdA en CDA definitief is.Dat was voor
de VVD een absolute voorwaarde.

LPF-leider Herben ziet ook geen heil in
een lijmpoging en wil CDA en VVD onder
voorwaarden aan een meerderheid helpen.
In de NRC legde hij alvast zijn prijs
op tafel:minstens twee LPF-ministers.

D66-leider Dittrich wil alleen bij CDA
en VVD aanschuiven als die substantiële
onderdelen van zijn programma omarmen.
Hij noemde democratische vernieuwingen
en meer geld voor het onderwijs.
-------------

Toennet zei Zalm nog dat hij er totaal niet van overtuigd was en nu OPEENS wel

Eerst wou Herben een lijmpoging en nu OPEENS niet meer

Net als Balkenende, die OPEENS de LPF niet meer ongeloofwaardig vindt

2 ministers OMG dat krijg je heus wel.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 21:00
Martian
Martian is offline
De kansloosheid van deze soap begint me nu toch echt te bedroeven.
Oud 15-04-2003, 06:58
nps
nps is offline
Gatverredamme, wat een goor en huichelachtig spelletje is het toch. En dan vreemd opkijken dat er niemand meer vertrouwen heeft in de politiek.

Kortom, we krijgen weer CDA, VVD en LPF, dankzij de onwil van het CDA met PvdA te willen regeren. CDA, bedankt he!
Oud 15-04-2003, 07:33
Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef op 15-04-2003 @ 07:58:
Gatverredamme, wat een goor en huichelachtig spelletje is het toch. En dan vreemd opkijken dat er niemand meer vertrouwen heeft in de politiek.

Kortom, we krijgen weer CDA, VVD en LPF, dankzij de onwil van het CDA met PvdA te willen regeren. CDA, bedankt he!
Mensen, besef nu toch eens dat de afgelopen weken politiek ten top is geweest!!! Het was gewoonweg prachtig... er is eindelijk weer wat te doen in de politiek...

Iedereen zit eerst te zeuren dat er niets te doen is en dat politiek maar saai is, dan zijn er ontwikkelingen die toch verrektes interessant en leuk zijn... en dan zit iedereen weer te zeuren... is het dan werkelijk nooit goed...??
Oud 15-04-2003, 08:22
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 15-04-2003 @ 08:33:
Mensen, besef nu toch eens dat de afgelopen weken politiek ten top is geweest!!! Het was gewoonweg prachtig... er is eindelijk weer wat te doen in de politiek...

Iedereen zit eerst te zeuren dat er niets te doen is en dat politiek maar saai is, dan zijn er ontwikkelingen die toch verrektes interessant en leuk zijn... en dan zit iedereen weer te zeuren... is het dan werkelijk nooit goed...??
Beter saai en van een beetje niveau, dan verrassend en zo klungelig als het nu gaat...
Oud 15-04-2003, 08:30
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Anneee schreef op 14-04-2003 @ 10:32:

Marijnissen pleit dus voor nieuwe verkiezingen. Hoe denken wij hierover?

Nog niet aan de orde, lijkt me. Het is gebruikelijk en volgens mij een goede gewoonte om eerst te kijken of er andere coalities mogelijk zijn, wanneer een informatie, ook al heeft die vrij lang geduurd en leidt tot de meest logische combinatie van partijen, mislukt. Marijnissen loopt op de zaken vooruit; misschien is hij, niet helemaal onterecht, bang voor een in zijn ogen te rechtse en asociale regering, en is hij daarom voor nieuwe verkiezingen.

Citaat:
Ik begin steeds meer een échte hekel aan Balkenende te krijgen zeg... die arrogantie!
Brrr ja, hoe durft hij te zeggen dat het niet aan hem als persoon ligt dat de formatie mislukt, en dat hij zeker geen consequenties voor zichzelf daaraan verbindt... Ik vraag me af of bij een andere CDA-leider, er wel een kabinet zou zijn gevormd; volgens mij zou dat helemaal niet uitgesloten zijn geweest.
Twee breuken in minder dan een jaar tijd, dan vind ik dat je je eigen handelen wel eens mag evalueren, of in elk geval je positie ter discussie mag stellen in je eigen partij.
Oud 15-04-2003, 08:43
Verwijderd
Citaat:
Martian schreef op 14-04-2003 @ 22:00:
Wat mooi gezegd. Anywayz, haal de spandoeken maar tevoorschijn want een kabinet CDA-VVD-LPF zal weinig prettige maatregelen gaan treffen om de problemen zogenaamd op te lossen. Ik vrees dat er zware tijden aan gaan breken voor de zwakkere sociale groepen, want van een centrum-rechts kabinet hoef je weinig compassie te verwachten. Bezuinigen is heilig, geld uitgeven aan de verkeerde sectoren ook.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 08:44
Verwijderd
Citaat:
*Burning water* schreef op 15-04-2003 @ 09:22:
Beter saai en van een beetje niveau, dan verrassend en zo klungelig als het nu gaat...
Precies, wij Nederlanders kicken op orde en regelmaat en die is nu ver te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 09:14
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-04-2003 @ 09:43:
Wat mooi gezegd. Anywayz, haal de spandoeken maar tevoorschijn want een kabinet CDA-VVD-LPF zal weinig prettige maatregelen gaan treffen om de problemen zogenaamd op te lossen. Ik vrees dat er zware tijden aan gaan breken voor de zwakkere sociale groepen, want van een centrum-rechts kabinet hoef je weinig compassie te verwachten. Bezuinigen is heilig, geld uitgeven aan de verkeerde sectoren ook.
Maar op zich is dat weer de perfecte implementatie van het zelfregulerend systeem wat democratie heet. Als CDA-VVD-LPF nu ineens overal gaan snijden, lasten verzwaren etcetera, zodat door jou genoemde zwakke groepen het zwaar krijgen, dan zien we dat bij de volgende verkiezingen wel weer terug in het zeteltal van deze partijen. Vooral de LPF zal er dan aan onderdoor gaan. Immers, met acht zetels en een zwakke onderhandelingspositie zullen ze, áls ze eventueel gaan meeregeren, hooguit één of twee ministertjes leveren. Dat zet dus geen zoden aan de dijk, zodat bij de volgende verkiezingen drie zetels meer in de lijn der verwachting ligt.

De VVD heeft een consistente aanhang: vooral rijkeluiszoontjes, studenten die niet nadenken en krenterige middenstanders. Dat zeteltal blijft wel gelijk. Het CDA daarentegen zal veel aanhang verliezen als dit kabinet niet even heel rap wat constructieve dingen op tafel zal leggen. En zoals het er nu voorstaat ziet dat er niet naar uit: het wordt alleen maar bezuinigen, bezuiningen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 10:59
geen punt.
geen punt. is offline
CDA-VVD-LPF hebben 80 zetels samen, er werd eerder gezegd 77, maar 80 is toch wel ruim hoor.
Oud 15-04-2003, 11:22
Anne
Anne is offline
Citaat:
Martian schreef op 14-04-2003 @ 22:00:
Ik vond de vergelijking van Femke Halsema gisteren met bouquetreeksromannetjes wel erg treffend.

Ik weet niet of ik het al eerder geschreven had, maar toen ik vorige week in de Eerste Kamer was, vroeg ik aan de fractievoorzitter van GroenLinks (Wim de Boer) welk kabinet hij prefereerde, en hij zei: "CDA-VVD-LPF, want dat valt het snelste."

Offtopic: Overigens... mensen die goed tv hebben gekeken op vrijdagavond hebben mij nog voorbij zien komen bij NOVA

We gaan nu een rechts kabinet krijgen, maar de PvdA zit met z'n 42 (toch? don't blame me ) zetels nu wel in de oppositie, die daardoor een stuk sterker zal worden.
Willen de CU en de SGP het CDA en de VVD nou ook aan een meerderheid helpen? Of heb ik dat verkeerd begrepen? En D66 overweegt deelname ook nog, en de LPF ook, dus nieuwe verkiezingen zijn voorlopig niet nodig.
Oud 15-04-2003, 11:26
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Anneee schreef op 15-04-2003 @ 12:22:
Ik vond de vergelijking van Femke Halsema gisteren met bouquetreeksromannetjes wel erg treffend.

Ik weet niet of ik het al eerder geschreven had, maar toen ik vorige week in de Eerste Kamer was, vroeg ik aan de fractievoorzitter van GroenLinks (Wim de Boer) welk kabinet hij prefereerde, en hij zei: "CDA-VVD-LPF, want dat valt het snelste."

Offtopic: Overigens... mensen die goed tv hebben gekeken op vrijdagavond hebben mij nog voorbij zien komen bij NOVA

We gaan nu een rechts kabinet krijgen, maar de PvdA zit met z'n 42 (toch? don't blame me ) zetels nu wel in de oppositie, die daardoor een stuk sterker zal worden.
Willen de CU en de SGP het CDA en de VVD nou ook aan een meerderheid helpen? Of heb ik dat verkeerd begrepen? En D66 overweegt deelname ook nog, en de LPF ook, dus nieuwe verkiezingen zijn voorlopig niet nodig.
Ik vond Halsema gisteren erg sterk in het debat. Ze legde naar mijn idee een aantal grove leugens van JP Balkenende bloot. Hij heeft óf als premier, óf als fractievoorzitter, óf beide keren gelogen.

Waarvoor was je vorige week in de Eerste Kamer? Ik zag al eerder staan dat je het daarover had, ben nieuwsgierig.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 12:06
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
BARON schreef op 14-04-2003 @ 20:48:
Even antwoord geven op de vraag die iedereen stelde:

De PvdA stelt in mijn ogen onredelijke eisen, omdat ze niet willen bezuinigen, althans niet genoeg. Het CDA wil wel flink bezuinigen en heeft het rechts om haar poot stijf te houden. Als de PvdA dat niet wil begrijpen is dat dus hun probleem en is het dus hun schuld dat de formatie mislukt is.
Waarom geeft Donner als informateur (van toch zeer duidelijk het CDA) dan aan dat het pakket dat Balkenende op tafel legde nergens op sloeg, en hebben diverse stemmen al aangegeven dat Balkenende naar Bos ging om te breken
Oud 15-04-2003, 12:07
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 15-04-2003 @ 12:26:
Ik vond Halsema gisteren erg sterk in het debat. Ze legde naar mijn idee een aantal grove leugens van JP Balkenende bloot. Hij heeft óf als premier, óf als fractievoorzitter, óf beide keren gelogen.
Mee eens, al vond ik wel dat ze enorm door zat te zeuren (samen met Marijnissen) tegenover Boris Dittrich.
Oud 15-04-2003, 12:08
waaromniet?
waaromniet? is offline
Dat vind ik trouwens helemaal schandalig. Dittrich zegt het niet voor 100% uit te sluiten met CDA en VVD in zee te gaan ("stel dat ze ons verkiezingsprogramma als regeringsakkoord willen"), maar geeft aan dat hij dat in principe niet doet... Wat staat vandaag in alle kranten (en was gister nota bene op het nieuws): D'66 zet deur open, D'66 wil weer meeregeren, D'66 sluit deelname niet meer uit. Bah!
Oud 15-04-2003, 12:12
geen punt.
geen punt. is offline
De linkse media willen alles er aan doen een centrumrechts kabinet te voorkomen, dus een beetje linkse invloed zou goed doen volgens hen. Daarom overdrijven ze waarschijnlijk die 1% mogelijkheid die de D'66 heeft toegezegd.
Oud 15-04-2003, 12:15
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 15-04-2003 @ 13:08:
Dat vind ik trouwens helemaal schandalig. Dittrich zegt het niet voor 100% uit te sluiten met CDA en VVD in zee te gaan ("stel dat ze ons verkiezingsprogramma als regeringsakkoord willen"), maar geeft aan dat hij dat in principe niet doet... Wat staat vandaag in alle kranten (en was gister nota bene op het nieuws): D'66 zet deur open, D'66 wil weer meeregeren, D'66 sluit deelname niet meer uit. Bah!
't hoort allemaal bij het politieke spelletje.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 12:16
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 15-04-2003 @ 13:15:
't hoort allemaal bij het politieke spelletje.
Het NOS journaal zou zich daar buiten moeten houden
Oud 15-04-2003, 12:17
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
meelman schreef op 15-04-2003 @ 13:12:
De linkse media willen alles er aan doen een centrumrechts kabinet te voorkomen, dus een beetje linkse invloed zou goed doen volgens hen. Daarom overdrijven ze waarschijnlijk die 1% mogelijkheid die de D'66 heeft toegezegd.
Och, zo links zijn de media niet, neem een telegraaf, spits, ad... of RTL4/SBS6... Bovendien vraag ik me af of dit goed is voor D'66... Het gaat mij er meer om dat dit zo schandalig verdraait word.
Oud 15-04-2003, 12:22
Anne
Anne is offline
Citaat:
Ik vond Halsema gisteren erg sterk in het debat.
Halsema is altijd sterk in het debat!

Citaat:
Waarvoor was je vorige week in de Eerste Kamer? Ik zag al eerder staan dat je het daarover had, ben nieuwsgierig.
O, dat ging van GroenLinks uit. We kregen een rondleiding door de 1e Kamer (ben ook in alle fractiekamers geweest ), ik heb met fractieleden van GL gepraat én met andere leden van GL, kreeg informatie over het hoe en wat van de 1e Kamer en over hoe fractieleden over hun taken denken. Daarna hebben we nog gediscussieerd ín de 1e Kamer over actuele stellingen (vooral de mislukte formatie) en na afloop kwamen we dus Balkenende en Bos tegen.
Oud 15-04-2003, 12:26
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 15-04-2003 @ 13:16:
die willen natuurlijk interessant nieuws voor de kijker
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 12:28
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 15-04-2003 @ 13:26:
die willen natuurlijk interessant nieuws voor de kijker
Dan hadden ze maar wat meer moeten laten zien van Balkenende die op z'n bek ging

Woorden verdraaien =
Oud 15-04-2003, 12:39
Anne
Anne is offline
Citaat:
Anneee schreef op 15-04-2003 @ 12:22:
Bij deze het begin... :

Televisiekijken was een bezoeking, het afgelopen weekend. Deed ik 'm aan dan werd ik getrakteerd op emotie-TV van Bos, Balkenende en Verhagen, met teksten die niet zouden misstaan in de Ophrah Winfrey-show of in een zelfhulpboek met als titel, 'hoe overwin ik de echtscheiding'.
'Balkenende keek me niet meer aan' snotterde Wouter Bos vrijdagavond. 'Er is geen chemie', spindokterde het CDA terug, op haar beurt. 'Er is teveel gebeurd' galmden beide partijen.
De bouquetreeks-cliché's waren nog tot daaraan toe.
...
Oud 15-04-2003, 12:42
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Anneee schreef op 15-04-2003 @ 13:39:
Bij deze het begin... :

Televisiekijken was een bezoeking, het afgelopen weekend. Deed ik 'm aan dan werd ik getrakteerd op emotie-TV van Bos, Balkenende en Verhagen, met teksten die niet zouden misstaan in de Ophrah Winfrey-show of in een zelfhulpboek met als titel, 'hoe overwin ik de echtscheiding'.
'Balkenende keek me niet meer aan' snotterde Wouter Bos vrijdagavond. 'Er is geen chemie', spindokterde het CDA terug, op haar beurt. 'Er is teveel gebeurd' galmden beide partijen.
De bouquetreeks-cliché's waren nog tot daaraan toe.
...

gogo Femke
Oud 15-04-2003, 12:43
dystopia
dystopia is offline
[matt-mode]1-0 Femke [/]
Oud 15-04-2003, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 15-04-2003 @ 13:22:
Halsema is altijd sterk in het debat!

O, dat ging van GroenLinks uit. We kregen een rondleiding door de 1e Kamer (ben ook in alle fractiekamers geweest ), ik heb met fractieleden van GL gepraat én met andere leden van GL, kreeg informatie over het hoe en wat van de 1e Kamer en over hoe fractieleden over hun taken denken. Daarna hebben we nog gediscussieerd ín de 1e Kamer over actuele stellingen (vooral de mislukte formatie) en na afloop kwamen we dus Balkenende en Bos tegen.
Als ik dat had geweten en had ik je geld geboden had je dan Balkenende voor me kunnen slaan?
Ik krijg nu telkens die neiging, ik word misselijk van zijn machtszieke houding en zijn leugens etc.
Vraag ik me af: Zouden er mensen zijn die hem nu nog zo betrouwbaar vinden of die spijt hebben van hun stem?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 12:57
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Milk schreef op 15-04-2003 @ 13:55:
Als ik dat had geweten en had ik je geld geboden had je dan Balkenende voor me kunnen slaan?
Ik krijg nu telkens die neiging, ik word misselijk van zijn machtszieke houding en zijn leugens etc.
Vraag ik me af: Zouden er mensen zijn die hem nu nog zo betrouwbaar vinden of die spijt hebben van hun stem?
Hey, medeplichtig aan openbare geweldpleging?
Oud 15-04-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
dystopia schreef op 15-04-2003 @ 13:57:
Hey, medeplichtig aan openbare geweldpleging?
Ik ben niet zo gauw agressief, maar als ik die kop zie gewoon en dan dat irritante stemmetje.. maar goed, das wel erg offtopic he
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 13:44
Atje85
Atje85 is offline
En dan vooral die neplach met die k*tkop van m
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 14:21
Verwijderd
Citaat:
meelman schreef op 15-04-2003 @ 13:12:
De linkse media willen alles er aan doen een centrumrechts kabinet te voorkomen bla bla bla
The Conspiracy Theory was een goeie film he?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 14:23
geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
nare man schreef op 15-04-2003 @ 15:21:
The Conspiracy Theory was een goeie film he?
Niet gezien, maar van wat ik ervan gehoord heb is het een excuus voor linkse mensen. Of was dat een andere film?
Oud 15-04-2003, 15:39
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Geen nieuwe verkiezingen en geen hernieuwde formatiepoging met de PvdA, maar samen met de VVD een Kabinet vormen. Dat is wat CDA-leider Jan-Peter Balkenende wil, zo zei hij vanmiddag in de Tweede Kamer.

Ze moeten die prutser gewoon afzetten, niks heulen met de VVD, hij MOET met de PvdA.
Een helemaal rechts of helemaal links kabinet zou niet democratisch zijn. Het is gewoon duidelijk dat deze 2 "middenpartijen" door het volk zijn gekozen om te regeren, en dat is dan ook de enige oplossing. Het idee van Marijnissen om weeeeer te gaan stemmen is niet de oplossing aangezien het volk tegenwoordig zowat elke maand moet gaan stemmen. Het kan mij niet schelen dat er geen chemie is tussen die klootzakken en dat ze elkaar niet vertrouwen. Als die Balkenende nu met die gluiperd van een Zalm en die ordinaire LPF aan de slag gaat is hij de persoon die niet te vertrouwen is. Dan moet hij net als Volkert 18 jaar achter de tralies voor het "vermoorden van de democratie".
Alles kan, maar die prutlip WIL niet en heeft het nooit gewild, nou jammer voor Balkenende maar hij heeft niks te willen. De arrogantie druipt er van af. Al vanaf het moment dat de verkiezingsuitslag bekend was stond ie te zuurpruimen omdat ie met "groen blaadje van 40" Bos om de tafel moest. Alsof Bos blij moest zijn en zich vereerd moest voelen om met CDA te mogen regeren.
En dat gezeik dat er te veel verschillen tussen de partijen is...alsof er geen verschillen tussen de partijen van Paars was?!?! En hoe graag er ook op Paars gespuugd werd, wat dat betreft lag het niet aan de verschillen, de chemie of het vertrouwen.
Oud 15-04-2003, 16:07
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Ik vind opnieuw stemmen niet erg...

*wordt volgende week 18*
Oud 15-04-2003, 16:33
Atje85
Atje85 is offline
Eenderde van Nederland wil verkiezingen

Uitgegeven: 15 april 2003 17:09

DEN HAAG - Na de mislukte kabinetsformatie met PvdA en CDA moeten er nieuwe verkiezingen komen. Een op de drie Nederlanders wil dat, blijkt uit een representatief onderzoek dat Interview/NSS dinsdag heeft gepubliceerd.

36 Procent van de Nederlanders vindt dat CDA en VVD in elk geval in het nieuwe kabinet moeten. Flink minder (27 procent) kiezen voor CDA en PvdA. D66 moet in elk geval de derde partij worden bij een combinatie van CDA en VVD.

Balkenende is niet geschikt voor het premierschap in een nieuw kabinet, vindt net iets meer dan de helft van de kiezers (53 procent).

Door het gedoe met de formatie heeft het vertrouwen in de politiek een flinke deuk opgelopen. 58 Procent van de Nederlanders vindt dat CDA en PvdA het vertrouwen hebben beschaamd.

nu.nl
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 17:25
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 15-04-2003 @ 17:33:
Balkenende is niet geschikt voor het premierschap in een nieuw kabinet, vindt net iets meer dan de helft van de kiezers (53 procent).
Kijk, dat gaat de goede kant op! Nu nog die overige 47 procent overtuigen van het feit dat Balkeneikel totaal ongeschikt is.
Oud 15-04-2003, 18:11
Anne
Anne is offline
Citaat:
Milk schreef op 15-04-2003 @ 13:55:
Dat had ik zo voor je willen doen. Voor mezelf ook trouwens. Ik ben alleen niet zo dapper aangelegd én er stond een enorm beveiligingspersoon (gróóót, dik, sterk! ) naast Balkenende. Helaas dus.

Wil eenderde van de Nederlanders verkiezingen? Had ik niet verwacht eigenlijk, dacht dat het er minder zouden zijn. In ieder geval hoor ik daar niet bij. Hoewel ik de campagne wel leuk vind, heb ik geen zin om opnieuw te gaan stemmen. Bovendien... als het CDA dan opnieuw wint, beginnen we weer van voor af aan. Het zou wel leuk zijn als de PvdA meer zetels zou krijgen, én GL natuurlijk. Maar voorlopig moeten we het maar hiermee doen. Er zijn nog veel kabinetten mogelijk (en wat voor kabinetten )...
Oud 15-04-2003, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef op 15-04-2003 @ 19:11:
Dat had ik zo voor je willen doen. Voor mezelf ook trouwens. Ik ben alleen niet zo dapper aangelegd én er stond een enorm beveiligingspersoon (gróóót, dik, sterk! ) naast Balkenende. Helaas dus.

Wil eenderde van de Nederlanders verkiezingen? Had ik niet verwacht eigenlijk, dacht dat het er minder zouden zijn. In ieder geval hoor ik daar niet bij. Hoewel ik de campagne wel leuk vind, heb ik geen zin om opnieuw te gaan stemmen. Bovendien... als het CDA dan opnieuw wint, beginnen we weer van voor af aan. Het zou wel leuk zijn als de PvdA meer zetels zou krijgen, én GL natuurlijk. Maar voorlopig moeten we het maar hiermee doen. Er zijn nog veel kabinetten mogelijk (en wat voor kabinetten )...

Iig bedankt dat je achter het idee staat

Maar nieuwe verkiezingen lijken me geen goed idee..volgens mij is Nederland toch wel behoorlijk verkiezingsmoe, ik iig wel en dat terwijl ik er normaal wel vrij geinteresseerd in ben.
We zullen het waarschijnlijk met Meneer Huichelaar en zijn 2 maatjes moeten doen..dammit..
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 18:52
NN
NN is offline
Citaat:
Kubstudent schreef op 14-04-2003 @ 11:06:

Voor de verkiezingen zei Bos nog: "Eerst de partij reorganiseren en dan pas regeren". En vorige week hoorde ik hem opeens roepen: "Er viel te regeren, dus dan is de PvdA van de partij". Ik dacht dat de PvdA verandert was en niet meer die regeringsgeile partij was? Nou ja, blijkt maar weer dat Bos weer een verkiezingsbelofte heeft gebroken... beetje jammer...
Bos heeft de PvdA van vierde partij teruggebracht naar tweede partij van het land, 19 zetels gewonnen! Niemand had dat verwacht, hij ging uit van een kleine winst en een paar jaar oppositie. Maar de winst geeft aan dat het volk vertrouwen heeft in deze partij en daarom wilden ze ook de verantwoordelijkheid nemen om te regeren.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 18:55
NN
NN is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 15-04-2003 @ 17:07:
Ik vind opnieuw stemmen niet erg...

*wordt volgende week 18*
Niek, wat zou je dan willen stemmen?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 19:00
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
jeeeh ze hebben mij ook gevraagd vanmiddag op straat, en uiteraard volmondig geantwoord dat ik het daar mee eens ben. Ha! En hij komt hier met bevrijdingsdag het bevrijdingsfestival openen, kunnen we fijn met items gooien enzo
Oud 15-04-2003, 19:13
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 15-04-2003 @ 20:00:
jeeeh ze hebben mij ook gevraagd vanmiddag op straat, en uiteraard volmondig geantwoord dat ik het daar mee eens ben. Ha! En hij komt hier met bevrijdingsdag het bevrijdingsfestival openen, kunnen we fijn met items gooien enzo

Gooi er dan ook een voor mij (nu ik toch zo offtopic bezig ben )
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 19:28
Blitzkrieg Bop
Citaat:
waaromniet? schreef op 15-04-2003 @ 13:16:
Waarom zou het NOS journaal zich daar buiten moeten houden? Het journaal meldt alleen maar wat er gebeurd in politiek den haag, daar is het een journaal voor.
Oud 15-04-2003, 19:58
LB06
LB06 is offline
De D66 schijnt nu weer wel te willen. Hoewel een wel een beetje vreemd lijkt, is het m.i. wel een goede ontwikkelingen die een beetje tegengas kan geven aan het (centrum)rechtse kabinet. Téveel bezuinigen is ook niet stimulerend voor het economisch herstel en met de D66 zal ook het onderwijs weer een goede impuls geven, zeker als ze ook een minister voor onderwijs mogen leveren.

En ik denk trouwens dat Paars 3 minder ongeloofwaardig zal zijn dan een CDA,VVD,LPF regering. De LPF moet maar eens even de oppositie in gaan om even zaken op orde te stellen en evt. wat meer ervaring op te doen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:08
Blitzkrieg Bop
Paars III zal er niet komen aangezien het CDA de formatie onderhandeling mag leiden. Maar ik zie inderdaad liever D66 in de regering dat die LPF.
Oud 15-04-2003, 20:23
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
duyvel schreef op 15-04-2003 @ 21:08:
[..] aangezien het CDA de formatie onderhandeling mag leiden.[..]
..en wanneer dit niet lukt?
Oud 15-04-2003, 20:32
nps
nps is offline
Citaat:
duyvel schreef op 15-04-2003 @ 21:08:
Paars III zal er niet komen aangezien het CDA de formatie onderhandeling mag leiden. Maar ik zie inderdaad liever D66 in de regering dat die LPF.
Idd, om een beetje tegenwicht te geven. CDA, VVD en LPF lijkt me niks.
Oud 15-04-2003, 20:41
Blitzkrieg Bop
Citaat:
dystopia schreef op 15-04-2003 @ 21:23:
..en wanneer dit niet lukt?
Het lijkt me dat ze er met de VVD wel uit gaan komen, dat wilden zze toch al vanaf het begin.
Bestuursrechtelijk is er niets raars gebeurd door de breuk met de pvda. Als het met de ene partij niet bijkt te "klikken" dan mag de grootste partij een andere coalitie gaan proberen te vormen..
Oud 15-04-2003, 20:56
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
duyvel schreef op 15-04-2003 @ 21:41:
Het lijkt me dat ze er met de VVD wel uit gaan komen, dat wilden zze toch al vanaf het begin.
Het is meer het 3rde wiel aan de motor waar ik mijn twijfels over heb.

Laatst gewijzigd op 15-04-2003 om 20:59.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 20:57
BARON
BARON is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 15-04-2003 @ 09:43:
De LPF neemt het juist op voor de sociaal zwakkeren, dus waar praat jij nu over! De linkse partijen dan: die zien alleen de sociaal zwakkeren met een huidskleurtje staan en dan denken ze dat ze zo menselievend zijn. Pure demagogie, alleen om extra stemmetjes te trekken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten