Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2004, 20:10
Tha Knee L
Tha Knee L is offline
Ik ben 100% tegen de doodstraf

Wie ben ik om te vinden dat het leven van een ander moet ophouden, ik kan het hem niet geven, ik kan het hem dus ook niet ontnemen.
De dood vind ik geen straf, maar het wegstoppen van een leven. Is dus puur vanuit de ander gedacht. Ik vind dat een misdadiger ook een mens is met rechten.

Bovendien denk ik dat levenslang in de gevangenis een (menselijk) zwaardere straf is dan iemand doden.

Maakt het doden van een misdadiger, de beul niet ook tot moordenaar?
Oud 22-10-2004, 21:27
Verwijderd
In Vietnam gaat de regering een andere methode zoeken om de doodstraf uit te voeren omdat het merendeel van het executie peloton zo zenuwachtig is dat ze missen......

Maar inderdaad, als bewezen is dat iemand schuldig is, waarom zou iemand dan nog jaren in de dodencel moeten hangen, hoppa touw omdat dat nekkie en lossen maar.....
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 21:51
T_ID
T_ID is offline
dat roept iedereen totdat er onschuldige mensen geexecuteerd worden....
Oud 23-10-2004, 10:44
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 22-10-2004 @ 22:27 :
Maar inderdaad, als bewezen is dat iemand schuldig is, waarom zou iemand dan nog jaren in de dodencel moeten hangen, hoppa touw omdat dat nekkie en lossen maar.....
Wat is bewijzen? Aannemelijk maken. Juist jah... Zelfs een verklaring van de verdachte hoeft niet te kloppen.
Oud 23-10-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
An Outlaw schreef op 17-10-2004 @ 15:24 :
Op die vraag was ik aan het wachten.

Zo'n morele vraag krijg je natuurlijk altijd in zo'n kwestie.

De kans is enorm klein dat wanneer dat familielid echt onschuldig is, deze verdacht wordt. Wanneer er een moord wordt gepleegd, de verdachte bevond zich op dat tijdstip op het plaats van delict, er is DNA materiaal van de verdachte gevonden bij het slachtoffer en de verdachte heeft geen getuigen of alibi, zou je er dan nog aan twijfelen dat die persoon schuldig is.

Wat is bedoel is, dat alleen wanneer er echt genoeg bewijs is een persoon de doodstraf kan krijgen.

Daarbij komt dat, wanneer een familielid van mij bijvoorbeeld seriemoordenaar of verkrachter zou zijn, ik deze niet meer als familielid zou zien, en dan vind ik dat in zo'n geval gewoon de wet uitgevoerd moet worden.

Maar om maar even bij de morele vragen te blijven: Wat nou als er een familielid van jou verkracht en vermoord zou worden, en het is voor 99,9 % zeker dat de verdachte schuldig is, maar deze zou na 20 jaar weer zou vrijkomen?
Ik zou het zeker niet prettig vinden dat die persoon na 20 jaar weer vrijkomt, maar daarom vind ik levenslang een hele goede tussenoplossing. Dat is al mogelijk in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-10-2004 @ 22:51 :
dat roept iedereen totdat er onschuldige mensen geexecuteerd worden....

Ach ik zou alleen voor doodstraf zijn op ongeneselijke zieke meervoudige moordenaars als Dutroux. In de praktijk is het dan uitgesloten dat er onschuldigen worden omgebracht
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Tha Knee L schreef op 22-10-2004 @ 21:10 :
Bovendien denk ik dat levenslang in de gevangenis een (menselijk) zwaardere straf is dan iemand doden.

Waarom zou een straf 'zwaar' moeten zijn?
Een straf moet mijns inziens doelmatig zijn, en doodstraf is dat zeker.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2004, 21:35
onderkoffer
onderkoffer is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten