Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2004, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 22-09-2004 @ 11:03 :
Ik ben de laatste tijd het water een beetje zat en ik kan er ook niet goed tegen als ik de hele dag water drink dus tegenwoordig drink ik veel limonadesiroop. Is dat nou erg slecht? En is van die gifgroene Reine Claude siroop bijvoorbeeld slechter dan bijvoorbeeld frambozensiroop?
Als iets een giftig kleurtje heeft, dan moet er wel veel kleurstof in zitten en dat lijkt me niet echt heel gezond... Water is natuurlijk 'altijd' beter dan siroop, denk ik iig, in siroop zit tenslotte ook suiker en allerlei andere 'troep', maar als jij water zat bent, dan lijkt me siroop toch wel een redelijk alternatief (ik denk dat in frisdrank ed meer suiker zit).
Oud 22-09-2004, 10:16
Verwijderd
In de reine claude siroop die ik heb zitten wel kleurstoffen maar het is wel het minst aanwezig van alle ingrediënten. En mijn siroop bestaat voor ongeveer de helft uit suiker, dus als je 1/6 van het glas met siroop vult bestaat het drinken voor 1/12 uit suiker.
Oud 22-09-2004, 14:27
steefos
steefos is offline
hmm je kan ook als atlernatief een bodempje frisdrank met water aanvullen, maar dan is de smaak wel verdund
Oud 22-09-2004, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Kassandra schreef op 22-09-2004 @ 15:27 :
hmm je kan ook als atlernatief een bodempje frisdrank met water aanvullen, maar dan is de smaak wel verdund
Brr...dat is echt vies. Dan kan je, als je het mij vraagt, nog beter gewoon water drinken...of desnoods suikervrije of kleurstofvrije siroop gebruiken...
Oud 22-09-2004, 14:32
steefos
steefos is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 22-09-2004 @ 15:30 :
Brr...dat is echt vies. Dan kan je, als je het mij vraagt, nog beter gewoon water drinken...of desnoods suikervrije of kleurstofvrije siroop gebruiken...
ik ken iemand die dat doet, ik hou t zelf leiver op water of siroop
Oud 22-09-2004, 14:39
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Kassandra schreef op 22-09-2004 @ 15:27 :
ik doe dat soms met dingen als appelsap. maar dan neem ik wel iets meer dan een bodempje. Ongeveer 30% sap en 70% water. Dan proef je nog wel wat het is, dus niet dat het super waterig is. Smaakt best goed.

Alleen met frisdrank weet ik niet of het lekker is, volgens mij gaat dan ook een groot deel van de bubbels uit je drinken. En dingen als cola enzo, zijn minder lekker als er geen bubbels inzitten.
Oud 22-09-2004, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 22-09-2004 @ 09:40 :
En wat meer met je ontbijt, lijkt me...

En als je al die dingen die beter anders zouden kunnen bij elkaar optelt...is het dan nog steeds best oké?
ja ik weet het, maar het probleem is ik heb gewoon nooit tijd 's ochtends dus dan eet ik maar snel wat.

net al een appel gegeten, nog best lekker
Oud 22-09-2004, 14:57
MieX
MieX is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-09-2004 @ 15:41 :
ja ik weet het, maar het probleem is ik heb gewoon nooit tijd 's ochtends dus dan eet ik maar snel wat.

net al een appel gegeten, nog best lekker
als je geen tijd hebt moet je een kwartier eerder opstaan, makkelijke oplossing
Oud 22-09-2004, 15:02
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 22-09-2004 @ 15:57 :
als je geen tijd hebt moet je een kwartier eerder opstaan, makkelijke oplossing
ja dat klopt, maar mn bedje is dan nog zo lekker warm of het forum net iets te gezellig. het komt er eigenlijk altijd op neer dat ik mezelf moet haasten.
Oud 22-09-2004, 15:03
Mara
Mara is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-09-2004 @ 16:02 :
ja dat klopt, maar mn bedje is dan nog zo lekker warm of het forum net iets te gezellig. het komt er eigenlijk altijd op neer dat ik mezelf moet haasten.
Achter je computer kan je wel een boterham eten. En een boterham smeren duurt welgeteld misschien 0,5 a 1 minuut.
Oud 22-09-2004, 15:07
MieX
MieX is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-09-2004 @ 16:02 :
mijn bedje is 's ochtends ook lekker warm, als je van jezelf weet dat je nog even blijft liggen als je wakker bent zet dan je wekker 10 minuten voordat je eruit moet (werkt bij mij ook)
Oud 22-09-2004, 15:18
PrimRose
PrimRose is offline
of je smeert 's avonds je boterham en legt hem in de koelkast, hoef je hem er 's ochtends alleen maar uit de koelkast te pakken. Zelfs als je haast hebt kun je hem dan nog op de fiets opeten, aangezien je hem al gesmeerd hebt.
Oud 22-09-2004, 15:45
-Melody-
-Melody- is offline
Nou, dat was weer geweldig vandaag, niet dus.

Ontbijt
1 witte boterham jam
1 witte boterham pindakaas (wel heel dun)
1 beker halfvolle melk

Tussendoor
1 plak ontbijtkoek
2 salmiaklolly's

Lunch
2 bruine boterhammen met leverworst
1 speculaaspop

Tussendoor
4 salmiakdropjes (kleine)

De witte boterhammen moeten weg, das morgen hopelijk wel weer op. Pindakaas was slecht, maar ik heb een zwak voor dat spul en het was dun. Geen excuus uiteraard, weg er mee. De lolly's, ik weet niet of ze vreselijk slecht zijn, maar het mag niet, en al helemaal geen 2. De speculaaspop in een opwelling gekocht, met pijn (en verukking) opgegeten. De dropjes zijn uiteraard ook niet bepaald gezond, dus dat kan ook naar de haaien. Al bij al, teveel gezondigt, maar daarnaast geen extreme vreetbuien oid. Ik ga vanavond wel naar de sportschool

Gisteren ook geweest trouwens..

Dit is nu de 5e dag dat ik bezig ben, op 1 of andere manier is het anders dan de andere keren, toen gaf ik namelijk op als ik snoep ofzo had gegeten, daarom kan ik soms net iets te blij zijn met een dagschema Moet zo nog avondeten, ik weet niet wat het wordt, maar ik gok op iets als gebakken aardappels met groente en een vleesje.. We'll see..

Ik ga me vrijdagochtend weer wegen, ben benieuwd, maar zou al reuze blij zijn als ik 1 kilo kwijt ben Ik wil sowiezo op 1 oktober 70 kg wegen, mijn voorlopige streven. En dan op naar de 65 he ( En dan naar de 58, maar dat is nog heel erg ver weg...)

Ik laat nog even weten wat voor eten ik de rest van de avond neem en tijdens het diner..

Verder iemand nog op of aanmerkingen op mijn eten, behalve die ik zelf al heb geplaatsd?

=x
Oud 22-09-2004, 16:13
Verwijderd
ja ik weet het, het zijn ook geen goede redenen maar ik kom er gewoon niet aan toe. Maar ik ga toch maar eens proberen om beter te ontbijten want het is wel de basis van mn dag.

@daantje_007: waarom probeer je geen thee, heeft allerlei lekkere smaakjes, is calorieloos en nog eens warm ook in deze koude tijden
Oud 22-09-2004, 16:55
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-09-2004 @ 17:13 :
ja ik weet het, het zijn ook geen goede redenen maar ik kom er gewoon niet aan toe. Maar ik ga toch maar eens proberen om beter te ontbijten want het is wel de basis van mn dag.
Ik heb 's ochtends ook geen tijd, maar ik eet altijd 2 boterhammen tijdens het forummen. En voor jou is het gewoon een kwestie van prioriteiten stellen. Als jij wel tijd maakt voor forummeren en niet voor eten, kies je daar zelf voor...
Oud 22-09-2004, 17:20
Verwijderd
Bloemenpoes, je zegt van allerlei dingen dat ze weg moeten, maar als je dat doet moeten er wel weer nieuwe dingen bij he . Bruinbrood bijvoorbeeld. Anders wordt het veel te weinig; je eet nu al niet bijzonder veel.
Oud 22-09-2004, 17:32
D-sire
D-sire is offline
Hm nou lekker is dat, eten we opeens pizza op een normale doordeweekse dag... Zal ff mn eetschema hierneer planten

Ontbijt
Cracker met jam
Bruine boterham met vlokken

Tussendoor
2 plakjes ontbijtkoek (zónder boter)

Lunch
3 bruine boterhammen
1 met kokosbrood, 2 met slankie smeerkaas

Tussendoor
Sultana en pennywafel

Avondeten
Halve pizza, kopje soep
schaaltje vla

Zit nu al aan mn 1500 caloriëen en wilde eigenlijk rond 20uur nog wat eten...
Oud 22-09-2004, 17:44
-Melody-
-Melody- is offline
Sarah, ik weet het Maar dat vervang ik dan door fruit/ontbijtkoek/lig oid.. en bruin brood

Avondeten
3 gekookte aardappels + jus
broccoli + kaassaus
1/2 kipfilet

Ruim 1300 calorieën en 50 gram vet..
Oud 22-09-2004, 18:32
-Melody-
-Melody- is offline
I know =( Das wel een erg zwakke move van me..
Nee, er moet wat meer brood en minder snoep/saus bij
Ik weet het gewoon allemaal.. waarom doe ik het niet ?

Goed dat je 20+ kaas hebt genomen Die verhouding ken ik niet. Maar die calorieën zijn goed, en het vet is ook heel goed.
Ik weet niet wat je hebt gegeten, maar de waarden zijn heel goed

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 21:10.
Oud 22-09-2004, 19:01
kliwie
kliwie is offline
hmm, dat van een eetdagboek had ik ook, en net zoals jou stopte ik ook wanneer ik iets slechts had gegeten omdat ik het dan liever niet neer wilde zetten... dus dat had niet zoveel zin misschien dat ik het weer ga proberen want meestal weerhield het me wel van het eten van lekkere dingen.

vandaag gegeten:
half 7 manderijn
7.15 yoghurt met cornflakes

10.00 bruine boterham met tonijn

12.00 appel en bruine boterham met tonijn

15.45 tomatensoep

17.30 2 kleine pannekoekjes met gebakken champignons, paprika en rauwe ham
1 kleine pannekoek met halvalight jam

vanavond wilde ik nog magere kwark eten met cornflakes.

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 21:11.
Oud 22-09-2004, 19:01
Verwijderd
Heb (voor de zoveelste) keer ook maar weer eens besloten om te gaan lijnen. Zie er heel erg tegen op, weet nu al dat ik dit niet vol kan houden. Punt 1 al omdat mn vader gister jarig was en we vandaag taart gaan eten..
En hoe bereken ik nou weer wat ik wel en niet mag eten?

Wat is jullie BMI eigenlijk? T mijne 23,7
Oud 22-09-2004, 19:09
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 22-09-2004 @ 20:01 :
Heb (voor de zoveelste) keer ook maar weer eens besloten om te gaan lijnen. Zie er heel erg tegen op, weet nu al dat ik dit niet vol kan houden. Punt 1 al omdat mn vader gister jarig was en we vandaag taart gaan eten..

www.overgewicht.nl en dan naar de eet-en beweegwijzer
daar kun je een soort van ''account'' maken, waarop je kunt bijhouden hoeveel je eet, en hoeveel calorieën daarin zitten, en nog een paar dingen.. heel handig

verder.. (ik denk dat je het zelf wel weet) voldoende brood, fruit, water en avondeten, verder geen vette sauzen, vet of calorierijk broodbeleg, ong. 3 x per dag een gezond tussendoortje enz enz..

succes

=x
Oud 22-09-2004, 19:19
Verwijderd
Eet en beweegwijzer ingevuld..maar ja.. ff afwachten maar he
Oud 22-09-2004, 19:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-09-2004 @ 17:13 :
@daantje_007: waarom probeer je geen thee, heeft allerlei lekkere smaakjes, is calorieloos en nog eens warm ook in deze koude tijden
Thee drink ik ook wel maar dat duurt altijd even en dat drink ik dan vaak 's middags, een hele pot in een keer maar gewoon voor tussendoor drink ik nu siroop (of water). Dubbelfris (vooral die met cranberrie) is trouwens drinken wat je makkelijk aan kan lengen met water of Spa&Fruit light want die is anders smerig zoet.
Oud 22-09-2004, 20:40
-Melody-
-Melody- is offline
20.00
2 kleine witte boterhammen met runderrookvlees
1 schaaltje yoghurt met appel
2 dropjes.. (voor mijn keel..)

Niet naar sportschool geweest.. ben lui
Morgen weer ^^

=X=
Oud 22-09-2004, 20:44
Mara
Mara is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 22-09-2004 @ 20:01 :

Dan ben je niet te zwaar, een bmi van 23,7 is wel goed. Aankomen is niet nodig, maar je hoeft eigenlijk ook niet af te vallen. Al je je lekker voelt bij een paar (een paar! niet bijv. 10!) kilo kan 't weinig kwaad, maar sla niet door.

Mijn bmi was bij m'n startgewicht overigens 26,4 ofzo.
Oud 22-09-2004, 22:15
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-09-2004 @ 21:44 :
Dan ben je niet te zwaar, een bmi van 23,7 is wel goed. Aankomen is niet nodig, maar je hoeft eigenlijk ook niet af te vallen. Al je je lekker voelt bij een paar (een paar! niet bijv. 10!) kilo kan 't weinig kwaad, maar sla niet door.

Mijn bmi was bij m'n startgewicht overigens 26,4 ofzo.
hoeveel ben je nu eigenlijk?

mijn bmi is 21.3 ofzo, ik wil naar de 20 toe.
Oud 22-09-2004, 22:27
Verwijderd
Ik ga ook maar es posten.

Ik wil ook graag wat gezonder gaan eten, maar nu vroeg ik me af of het goed is om 's ochtends cruesli met yoghurt te eten? Ik at hiervoor namelijk boterhammen met hagelslag dus wat dat betreft is het al een hele verbetering

En wat voor sporten zijn het effectiefst om vet te verbranden?

Overigens ben ik niet van plan graatmager te worden of zoiets, dat vind ik niet eens mooi, maar tips om wat vet te verliezen zijn wel welkom. Ik weet niet waar ik moet beginnen.
Oud 22-09-2004, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-09-2004 @ 23:27 :
Ik ga ook maar es posten.

Ik wil ook graag wat gezonder gaan eten, maar nu vroeg ik me af of het goed is om 's ochtends cruesli met yoghurt te eten? Ik at hiervoor namelijk boterhammen met hagelslag dus wat dat betreft is het al een hele verbetering

En wat voor sporten zijn het effectiefst om vet te verbranden?

Overigens ben ik niet van plan graatmager te worden of zoiets, dat vind ik niet eens mooi, maar tips om wat vet te verliezen zijn wel welkom. Ik weet niet waar ik moet beginnen.
ik vind zwemmen altijd erg effectief, lekker in het water en je verbrand redelijk snel.
zelf fitness ik dat vind ik altijd heerlijk om te doen, lekker spieren trainen enzo.

over dat ontbijt, lijkt me ok je krijgt eiwitten en koolhydraten binnen.
Oud 22-09-2004, 22:45
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-09-2004 @ 23:39 :
ik vind zwemmen altijd erg effectief, lekker in het water en je verbrand redelijk snel.
zelf fitness ik dat vind ik altijd heerlijk om te doen, lekker spieren trainen enzo.

over dat ontbijt, lijkt me ok je krijgt eiwitten en koolhydraten binnen.
Zwemmen vind ik ook erg leuk, maar het is hier gruwelijk duur

Ik wil wel maar ja, die prijzen

Oftewel: ik heb nog geen sport gevonden, de enige beweging die ik nu krijg is elke dag naar het station fietsen en terug. Da's 10 minuutjes. Niet genoeg, vermoed ik.
Oud 22-09-2004, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 22-09-2004 @ 23:45 :
Zwemmen vind ik ook erg leuk, maar het is hier gruwelijk duur

Ik wil wel maar ja, die prijzen

Oftewel: ik heb nog geen sport gevonden, de enige beweging die ik nu krijg is elke dag naar het station fietsen en terug. Da's 10 minuutjes. Niet genoeg, vermoed ik.
oh raar.. ik betaalde 32 euro voor een 12 ritten kaart hier, niet duur dus. fitness is veel duurder, 22 euro per maand voor 1xper week.
Oud 23-09-2004, 03:46
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-09-2004 @ 23:55 :
oh raar.. ik betaalde 32 euro voor een 12 ritten kaart hier, niet duur dus. fitness is veel duurder, 22 euro per maand voor 1xper week.
wow ik betaal ongeveer 25 voor mn sportschoolmembership, en ik kan zo vaak gaan als ik maar wil, en het enige wat ze niet hebben is een zwembad... (en straks is het nog goedkoper omdat ik via school een jaarkaart krijg voor 5 euro )

Zeg bloemenpoes, als je wat gaat experimenteren met zelf sausjes maken enzo, en kruiden dan kun je vaak hele lekkere dingen maken zonder te veel vet en kcal en wat ook een idee is wat hier al eerder gezegd is is een eet-dagboek bij gaan houden.
Dat doe ik ook, en ik heb aan het begin van deze week mijn geknoei van anderhalf maand geleden zitten lezen, toen ik begonnen ben met op te schrijven wat ik at en wanneer, zodat k eraan kon gaan werken, en ik schrok me dood ik eet nu heel wat beter, nog steeds niet gewelidg maar beter dan eerst.

mijn dag:
Ontbijt 9:00 Bord yoghurt, glas water
Tussendoor 10:30 Klein yoghurt toetje

11:00 - 12:30 sportschool

Lunch 12:30 2 bruinbroodjes met tonijn, glas water
Tussendoor 3:00 kiwi, 1/2 banaan, thee met melk
Tussendoor 4:30 250 g worteltjes, selderij en paprika, lite ranch saus (30 kcal, 0.5g v)
Avondeten 6:30 1.5 aardappel, 2 eetlepels tauge. champignons, paprika en ui met boter, een paar stukjes kip uit de oven (alleen het witte vlees ) klein koekje, water
Tussendoor 20:30 Kiwi, 1/2 banaan, thee

zonder het koekje meegerekend kom ik op ong 1200 kcal en 34 g vet uit of ik reken niet goed. Kan wel wat beter dus...
Oud 23-09-2004, 06:07
Verwijderd
En vandaag dan maar eens écht beginnen...Hoop dat ik de discipline op kan brengen!!
Oud 23-09-2004, 06:53
Verwijderd
Citaat:
Ave9 schreef op 23-09-2004 @ 07:07 :
En vandaag dan maar eens écht beginnen...Hoop dat ik de discipline op kan brengen!!
gewoon proberen, veel succes!

nou vandaag weer een nieuwe dag, gisteren is het prima gegaan, kijken of het vandaag ook gaat lukken.
Oud 23-09-2004, 07:48
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-09-2004 @ 23:15 :
hoeveel ben je nu eigenlijk?

mijn bmi is 21.3 ofzo, ik wil naar de 20 toe.
Sjeempie Dan is het toch absoluut niet nodig om af te vallen?
[normaal gesproken]

Ik betaal trouwens 25 euro per maand om onbeperkt te gaan
Niet zo veel, maar ik woon dan ook in een stom dorp in het noorden.
Denk dat het in het westen duurder is !?

Mijn bmi was aan het begin 26.1
Ik wil het geleidelijk opbouwen (of afbouwen )
mijn eerste streven is 65 kg, en daarna 58.. (bmi is dan 23.6 of 21 )

Ave9.. 1 tip : als je niet helemaal aan je dieet kunt houden, en je ''zondigt'', geef het niet gelijk op, noteer wat je gegeten hebt.. (hier of ergens anders) en dan kun je gewoon volgende dag weer op nieuw.. laat je niet ontmoedigen!! succes

Net ff gewogen.. 71.4 (das dus 6 ons in 6 dagen) had veel veel veel beter gekunt, maar ik ben tevreden..

Laatst gewijzigd op 23-09-2004 om 07:57.
Oud 23-09-2004, 09:02
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 23-09-2004 @ 08:48 :
Sjeempie Dan is het toch absoluut niet nodig om af te vallen?
Lijkt me idd wat overdreven...

Citaat:
Ik betaal trouwens 25 euro per maand om onbeperkt te gaan
Niet zo veel, maar ik woon dan ook in een stom dorp in het noorden.
Denk dat het in het westen duurder is !?
Ik dacht 50 euro hier (Randstad).
Oud 23-09-2004, 10:26
Verwijderd
Vandaag met goede moed verder
Oud 23-09-2004, 10:31
Fashionating
Fashionating is offline
Mijn BMI is 22.59
Mijn startgewicht was 64, mijn streefgewicht is 55/56 (Njaa, das meer wat mijn pa vind dat ik moet wegen... Ikzelf houdt het meer op 58/59, het ligt er meer aan hoe ik me erbij voel.

Laatst gewijzigd op 23-09-2004 om 10:41.
Oud 23-09-2004, 10:59
PrimRose
PrimRose is offline
he, ik snap iets niet aan die gezondheidswijzer op overgewicht.nl

ik heb nu een bmi van 20,9. Ik zou graag 2 kilo afvallen gewoon, omdat ik dan wat beter in mijn kleren zit (nee ik ben niet broodmager, heb gewoon stevige bovenbenen en een flubberbuikje als ieder ander). Maar als ik het stukje bij "mijn gegevens" invul, en ik zeg dat ik in 2 maanden 2 kilo wil afvallen, zeggen ze dat ik onder de 1200kcal per dag zit. Zelfs al wil ik in 90 maanden 2 kilo afvallen dan nog kom ik onder de 1200 kcal per dag. (ik heb alles heel eerlijk ingevuld, ik heb een zittend beroep, en sport momenteel niet)

hoe moet ik dat ding invullen dat het wel klopt?
Oud 23-09-2004, 12:05
Verwijderd
Aaaah! Net in een dom moment als lunch twee croissantjes met gesmolten kaas gegeten...Waarom ben ik nou weer zo ge-ondisciplineerd als de pest?
Ik haat dit.

Ik heb gewoon voortduren behoefte aan eten!
Oud 23-09-2004, 12:53
Verwijderd
ja ik weet het opzich is mn bmi goed, maar ik wil gewoon een paar kilotjes kwijt zodat alles net wat lekkerder zit ik wil echt niet onder die 20 komen, dat is ook niet mooi.
Oud 23-09-2004, 13:11
Verwijderd
Citaat:
anniemoppie schreef op 22-09-2004 @ 23:55 :
12x is hier 54 euro ofzo. Stomme randstad
Oud 23-09-2004, 15:01
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Ave9 schreef op 23-09-2004 @ 13:05 :
Aaaah! Net in een dom moment als lunch twee croissantjes met gesmolten kaas gegeten...Waarom ben ik nou weer zo ge-ondisciplineerd als de pest?
Ik haat dit.

Ik heb gewoon voortduren behoefte aan eten!
Eet dan ook ! Enkel wat je moet doen is zorgen dat je het juiste voedsel eet op het juiste moment dan voorkom je 9 van de 10x dit soort momenten.

Voor de rest is honger meestal vooral psychologisch dus moet je dat van je af zetten.
Oud 23-09-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
PrimRose schreef op 23-09-2004 @ 11:59 :
he, ik snap iets niet aan die gezondheidswijzer op overgewicht.nl

ik heb nu een bmi van 20,9. Ik zou graag 2 kilo afvallen gewoon, omdat ik dan wat beter in mijn kleren zit (nee ik ben niet broodmager, heb gewoon stevige bovenbenen en een flubberbuikje als ieder ander). Maar als ik het stukje bij "mijn gegevens" invul, en ik zeg dat ik in 2 maanden 2 kilo wil afvallen, zeggen ze dat ik onder de 1200kcal per dag zit. Zelfs al wil ik in 90 maanden 2 kilo afvallen dan nog kom ik onder de 1200 kcal per dag. (ik heb alles heel eerlijk ingevuld, ik heb een zittend beroep, en sport momenteel niet)

hoe moet ik dat ding invullen dat het wel klopt?
waarschijnlijk mag je van dat ding gewoon geen twee kilo afvallen omdat je dan ónder de 20 zou komen. Ik denk zelf eigenlijk ook dat als je al vrij weinig weegt je beter wat meer kunt sporten (en dus spieren krijgen en wat meer vet verbranden, en daardoor er iets slanker worden zonder lichter te worden) dan minder te eten.
Oud 23-09-2004, 15:36
PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-09-2004 @ 16:06 :
waarschijnlijk mag je van dat ding gewoon geen twee kilo afvallen omdat je dan ónder de 20 zou komen. Ik denk zelf eigenlijk ook dat als je al vrij weinig weegt je beter wat meer kunt sporten (en dus spieren krijgen en wat meer vet verbranden, en daardoor er iets slanker worden zonder lichter te worden) dan minder te eten.

ik zou dan precis op de 20 komen, en dat vind ie misschien ook niet leuk.

sporten is idd een goed idee. Punt is, ik heb geen zin om daar superveel geld in te stoppen. Dus doe ik het thuis, ben geabonneerd op een amerikaans magazine "fitness" en daar staan goede oefeningen in. Alleen kan ik het op de een of andere manier maar 5 dagen volhouden.

Iemand een tip waardoor ik meer motivatie krijg? Want ik wil het wel, maar ik voel me altijd zo moe als ik terug kom van mijn stage.
Oud 23-09-2004, 15:39
kliwie
kliwie is offline
dat klinkt wel goed geloof ik bloemenpoes. wanneer je overdag gewoon genoeg eet, boterhammen bedoel ik, dan heb je ook veel minder zin in zoete dingen omdat je geen trek hebt.

vandaag gegeten:
7.30 mandarijn
8.15 brinta met magere melk en thee

10.30 appel en een roggebroodje met 30+ kaas

12.00 boterham met smeerleverworst

14.00 boterham met smeerleverworst

16.15 mueslireep

vanavond ga ik worteltjes met aardappels en tonijn en sla eten volgens mij. en daarna rond een uur of half 9 eet ik nog wat magere kwark. ik had een boterham te weinig gegeten en wilde toen om 4 uur er nog eentje eten maar toen zie mijn moeder eet maar een mueslireep we gaan zo toch eten, vandaar niet zoveel boterhammen, sorry
Oud 23-09-2004, 16:01
Verwijderd
Volgens mij kan je dan net zo goed een boterham eten ipv een mueslireep...een boterham is dan volgens mij nog minder 'erg'... Alleen moeders vinden dat vaak meer 'echt eten' dan een muelsireep...
Oud 23-09-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Bloemenpoes schreef op 23-09-2004 @ 17:27 :
5 uur
3 scheppen bloemkoolschotel
1 schaaltje yoghurt + chocoladevla

ong. 1100 calorieën vandaag, 30 gram vet...

vanavond nog een

banaan / ontbijtkoek of snoepje

Tot morgen
'k vind het nogal (errug) weinig voor iemand die in de groei is...
Oud 23-09-2004, 16:29
-Melody-
-Melody- is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-09-2004 @ 17:28 :
'k vind het nogal (errug) weinig voor iemand die in de groei is...
Wat stel je dan voor?

Ik heb trouwens geen moment van de dag honger gehad..
Oud 23-09-2004, 16:34
-Melody-
-Melody- is offline
Ontbijt

1 x Melk, halfvol - 1 glas (150 ml)
1 x Jam, halva light
2 x Bruin brood - 1 snee (35 g)
2 x Vruchtensap - 1 glas (100ml)

Totaal 330 calorieën..

Lunch

3 x Bruin brood - 1 snee (35 g)
1 x Leverworst - per snee (15 g)
1 x Achterham - 1 plak (15 g)
0,5 x Kaas 40+ - per snee (20 g)

Totaal 357.5 calorieën

Diner

0,5 x Yoghurt, vol - 1 bakje (150 ml)
0,5 x Chocoladevla, vol - 1 bakje (150ml)
3 x Jachtschotel - 1 opschepl. (50 g)

Totaal 257.5 calorieën

Tussendoortjes

1 x Ontbijtkoek - 1 plak (20 g)
1 x Banaan - 1 stuks (90 g)
0,25 x Milky Way - 1 stuks (30 g)
0,5 x Kipfilet - 1 stuks (75 g)
1 x Appel - 1 stuks (120 g)

Totaal 282.5 calorieën

Totaal 1227.5 caloriën

Regels voor berichten