Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2004, 20:05
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 02-10-2004 @ 19:48 :
??

ik weeg me altijd 's ochtends, altijd om half 8... en als ik dan afval heeft dat toch nix met hoeveel ik 's avonds weeg te maken? Punt is gewoon dat ik niet zie hoeveel ik moet eten om nou eens op gewicht te blijven.
En wederom :

http://members.home.nl/petcho/EB.doc

Hiermee heb je ongeveer een idee. Als je daar nu nog niet aan komt moet je het niet nemen en eerst even opladen.

Wanneer je ongeveer je kcal verbruik weet en daar ook ongeveer naar eet dan blijf je wel op gewicht.
Oud 02-10-2004, 22:32
Nebel
Nebel is offline
Ik kom dan op 2146 uit. Ik reken ook altijd het vetgehalte uit van mijn voeding en dan kom ik of aan te weinig, of genoeg, iig nooit te hoog. Ik eet minder dan 2146, dat haal ik echtnooit, ja heel af en toe bij een verjaardag ofzo. Toch kom ik regelmatig wat aan...
Oud 02-10-2004, 22:56
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 02-10-2004 @ 23:32 :
Ik kom dan op 2146 uit. Ik reken ook altijd het vetgehalte uit van mijn voeding en dan kom ik of aan te weinig, of genoeg, iig nooit te hoog. Ik eet minder dan 2146, dat haal ik echtnooit, ja heel af en toe bij een verjaardag ofzo. Toch kom ik regelmatig wat aan...
Eerst maar es wat vaker eten, bij een te lage eet frequentie zakt de stofwisseling in en verwerkt minder kcal dan het eigenlijk hebben kan
Oud 03-10-2004, 08:23
Gothic
Gothic is offline
Gruwelijk slecht gegeten gister, was ook misselijk vanacht, alleen kwam het er niet uit...

taart
2 kaassouflés (mini)
2 frikandellen (mini)
hand patatjes met mayo
4 saté stokjes (zonder saus)
halve hamburger
3 scheppen ronde gefrituurde aardappeltjes

paar marsen
2 chroissantjes

en dan nog het normale eten van een dag

Maar ja, dit is 1x per jaar. Kan een maand gezond eten, want daarna ben ik jarig...
Oud 03-10-2004, 09:49
Miracle
Miracle is offline
Is het mogelijk dat je lichaam niet meer goed tegen vet eten kan als je dat een poos niet hebt gehad?

Als iemand vraagt of ik patat wil dan komt er bij mij echt zo'n walg gevoel op. Als ik een paar patatjes eet dan gaat het wel, maar ik eet véél liever iets anders. Zelfde geldt voor pizza en andere vettige dingen. M'n maag enzo doen ook raar na die tijd.
Is dat dan psychisch of vind m'n lichaam het echt niet fijn?
Oud 03-10-2004, 09:56
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
dreen schreef op 03-10-2004 @ 10:49 :
Is het mogelijk dat je lichaam niet meer goed tegen vet eten kan als je dat een poos niet hebt gehad?

Als iemand vraagt of ik patat wil dan komt er bij mij echt zo'n walg gevoel op. Als ik een paar patatjes eet dan gaat het wel, maar ik eet véél liever iets anders. Zelfde geldt voor pizza en andere vettige dingen. M'n maag enzo doen ook raar na die tijd.
Mwa het kán lichamelijk zijn maar dan spreek je toch al wel over maandenlang clean eten, wanneer je dan een grote hoeveelheid vettigheid wegwerkt krijg je idd wel problemen ja. Op zich lijkt me dat typerend voor een sportdieet, ik hoor er wel meer jongens over dat ze op lange termijn slecht tegen junk kunnen.

Kan zijn dat dat bij jou ook zo is

Het zijn btw ook echt maag/darm krampen en niet zozeer een misselijk gevoel. Hoofdpijn komt er eventueel ook nog bij.
Oud 03-10-2004, 10:00
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
dreen schreef op 03-10-2004 @ 10:49 :

Ik heb het ook.. maar ik heb dan ook echt al een half jaar bijna geen vet gegeten.. Ik heb het ook met ijs/slagroom/echt alle vet eten
Oud 03-10-2004, 10:39
Mara
Mara is offline
Net een zondags ontbijt gehad. Doen we echt nooit, maar had vandaag een brood gebakken (boerenbrood ofzo, héél bruin en met allerlei pitten) en wat van die opbakbroodjes. Ook nog gewoon brood, roggebrood, suikerbrood, knäckebrood, van alles dus

Was erg leuk. Klopt niet met 't eetschema wat ik had opgesteld, maar ik heb niet uitermate ongezond gegeten, dus 't maakt me weinig uit.
Oud 03-10-2004, 11:28
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 03-10-2004 @ 11:00 :
Ik heb het ook.. maar ik heb dan ook echt al een half jaar bijna geen vet gegeten.. Ik heb het ook met ijs/slagroom/echt alle vet eten
Jep dat bedoel ik, lange tijd écht streng zijn dan komt dat het meest voor.

Ik vermoed dat het iets van doen heeft met de lastige verteerbaarheid van vet en een afname van enzymen die dat vergemakkelijken, doordat je lange tijd amper vet eet.
Oud 03-10-2004, 11:32
D-sire
D-sire is offline
Wij hebben op zondag altijd croissantjes en afbakstokbrood. Ik neem dan altijd een croissantje met 20+ kaas en een klein stukje stokbrood met wat beleg en een gekookt eitje. Het bevat misschien wat meer calorieën dan wat ik doordeweeks als ontbijt neem maar ik vind eigenlijk dat het maar moet kunnen

Volgens mij eten we straks een gebraden kip uit de oven Kan ik dan beter het velletje eraf halen en toch wat kip eten of gewoon alles laten staan? (Vind het wel een beetje lullig voor mijn ouders als ik weiger ervan te eten)
Oud 03-10-2004, 11:41
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 03-10-2004 @ 12:32 :
Wij hebben op zondag altijd croissantjes en afbakstokbrood. Ik neem dan altijd een croissantje met 20+ kaas en een klein stukje stokbrood met wat beleg en een gekookt eitje. Het bevat misschien wat meer calorieën dan wat ik doordeweeks als ontbijt neem maar ik vind eigenlijk dat het maar moet kunnen

Volgens mij eten we straks een gebraden kip uit de oven Kan ik dan beter het velletje eraf halen en toch wat kip eten of gewoon alles laten staan? (Vind het wel een beetje lullig voor mijn ouders als ik weiger ervan te eten)
Euh die kip is oke ? Het vel en vet kun je er idd makkelijk afhalen
Oud 03-10-2004, 12:55
D-sire
D-sire is offline
Hmm dat was lekker zeg. Ik heb het vel van de kip gehaald en het vlees van 1 kippenpoot gegeten. Verder nog wat mais en een paar gebakken aardappelschijfjes. Als toetje wel een heel klein bolletje yoghurtijs genomen.
Oud 03-10-2004, 14:59
Mara
Mara is offline
Ik vroeg me iets af over chocola.

Als je een stukje chocola neemt, dan is 't toch 't beste om met zoveel mogelijk cacaopoeder te nemen?
Dus van die 'Swiss Noir' geloof ik dat 't heet, met 71% cacao ofzo geloof ik, is dan beter dan melkchocolade. Hoe 'puurder' hoe 'beter'.
Dit omdat er dan in die donkere minder vet zit en meer cacao (wat dus dat blijmakende stofje bevat).

Klopt dit?
Oud 03-10-2004, 15:14
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-10-2004 @ 15:59 :

Als je een stukje chocola neemt, dan is 't toch 't beste om met zoveel mogelijk cacaopoeder te nemen?
Dus van die 'Swiss Noir' geloof ik dat 't heet, met 71% cacao ofzo geloof ik, is dan beter dan melkchocolade. Hoe 'puurder' hoe 'beter'.
Dit omdat er dan in die donkere minder vet zit en meer cacao (wat dus dat blijmakende stofje bevat).

Klopt dit?
Dat klopt ja, maar vergelijk die dingen liever aan de hand van de ingediënten die op het ding staan.
Oud 03-10-2004, 15:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-10-2004 @ 16:14 :
Dat klopt ja, maar vergelijk die dingen liever aan de hand van de ingediënten die op het ding staan.
Snap ik, maar ik ben niet van plan 't te kopen ofzo, vroeg het me gewoon af
Oud 03-10-2004, 16:26
*Speechless*
*Speechless* is offline
Ik heb een vraag: Wanneer is het een logische keuze om naar een diëtiste te gaan?
Stel je hebt een gezond gewicht, beweegt voldoende etc. maar je vind dat je teveel eet, voelt je schuldig over de hoeveelheid voedsel die je naar binnen werkt én ondanks dat je een goed gewicht hebt voel je je dik. Is er dan een reden om naar een diëtistische te gaan? Of gewoon door blijven sporten, jezelf een gezond eetpatroon aanleren, mensen in je omgeving vragen erop te letten wat je eet etc.? Of misschien toch naar een psycholoog gaan? Ik heb ff raad nodig namelijk...
Oud 03-10-2004, 16:30
Nebel
Nebel is offline
Als je zelf al zegt dat je een gezond gewicht hebt, tja, dan hoef je dus eigenlijk niet naar een dietiste. Je voelt je schuldig over je hoeveelheid eten en je vind jezelf dik. Vraag je eens af in hoeverre (en voor hoelang) die kijk op jezelf zou veranderen als andere jou niet dik zouden vinden. Zou je dat geloven? Zou je dat wat uitmaken? En hoeveel is veel? Sommige mensen kunnen gewoon meer eten dan anderen, en hoeveelheid is vaak ook maar een mening. Bovendien speelt het ook nog een rol wat voor soort voedsel het is. Als je echt wilt weten of je te veel eet en of het gezonde voeding is, kun je naar een dieetiste gaan. Als het dieper ligt, wat ik eerder zei, die kijk op jezelf, dan kun je beter naar een psycholoog gaan.
Succes!
Oud 03-10-2004, 16:46
*Speechless*
*Speechless* is offline
Hey Sassiefje,
Bedankt voor je antwoord. Ik heb er wel wat aan.
Ik ben bezig om een eet- en beweegschema op te stellen en daarnaast mijn gewicht eens in de gaten te houden.
Gedurende 1,5 maand zal ik dit doen. Daarna bekijk ik de situatie opnieuw.
Oud 03-10-2004, 17:12
Mara
Mara is offline
@*Speechless*: In jou geval lijkt me een psycholoog beter Het eten opzich is niet het probleem, maar je gedachten en gevoelens zitten je in de weg.
Oud 03-10-2004, 17:24
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
*Speechless* schreef op 03-10-2004 @ 17:26 :
Ik heb een vraag: Wanneer is het een logische keuze om naar een diëtiste te gaan?
Stel je hebt een gezond gewicht, beweegt voldoende etc. maar je vind dat je teveel eet, voelt je schuldig over de hoeveelheid voedsel die je naar binnen werkt én ondanks dat je een goed gewicht hebt voel je je dik. Is er dan een reden om naar een diëtistische te gaan? Of gewoon door blijven sporten, jezelf een gezond eetpatroon aanleren, mensen in je omgeving vragen erop te letten wat je eet etc.? Of misschien toch naar een psycholoog gaan? Ik heb ff raad nodig namelijk...
Dit riekt naar een vertekend lichaamsbeeld, ofwel het riekt er niet naar het ís het gewoon.

Dat kenmerkt zich door een niet realistische ratio ten opzichte van je lichaam, daardoor voel je je schuldig, waarschijnlijk ben jij zo iemand die zichzelf na een beetje flinke vreetpartij net een varken vind in de spiegel ?

First step : verdiep je in voeding, je word niet zomaar dik en je kunt heel veel eten zonder dik te worden.

Stap daarnaast : denk eens terug, analyseer dat beeld eens. Hoe komt het dat je niet objectief naar jezelf kunt kijken.

Oud 03-10-2004, 19:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Vraagje in het algemeen:

Als je 5 kippenpoten in 1 keer eet, is dat gezond?

Niet dat ik dat heb gedaan, maar zomaar een vraag.

Lijkt me dus echt van niet...
Oud 03-10-2004, 19:32
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-10-2004 @ 20:28 :
Vraagje in het algemeen:

Als je 5 kippenpoten in 1 keer eet, is dat gezond?

Niet dat ik dat heb gedaan, maar zomaar een vraag.

Lijkt me dus echt van niet...
Waarom zou dat direct ongezond zijn ?

Als ik honger heb eet ik ook wel eens 3 kipfilets en een 100 gram rijst weg

Een gemiddeld macmenu van pakweg 2 burgers, een milkshake en een portie frites bevat meer kcal dan die 5 poten.
Oud 03-10-2004, 19:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 03-10-2004 @ 20:32 :
Waarom zou dat direct ongezond zijn ?

Als ik honger heb eet ik ook wel eens 3 kipfilets en een 100 gram rijst weg

Een gemiddeld macmenu van pakweg 2 burgers, een milkshake en een portie frites bevat meer kcal dan die 5 poten.
Ik vergeleek even. Want iemand had 1 aardappeltje gegeten, klein schepje groente en 5 kippenpoten gegeten. Toen dacht ik, had je wat meer aardappels kunnen eten? Lijkt me 'gezonder' dan die kippies.

Maar zomaar een vraag, was nieuwsgierig.
Oud 03-10-2004, 20:32
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-10-2004 @ 20:34 :
Ik vergeleek even. Want iemand had 1 aardappeltje gegeten, klein schepje groente en 5 kippenpoten gegeten. Toen dacht ik, had je wat meer aardappels kunnen eten? Lijkt me 'gezonder' dan die kippies.

Mwa hangt ook van de totaal verhouding af. Toen ik op dieet zat at ik meestal ook maar 1 aardappel, of helemaal geen, maar wel vlees. ( mits wel relatief vetarm vlees )

Hoeft niet persé ongezond te zijn. Als ze hele dag zo koolhydraatarm is dan is het wel wat extreem ja maargoed
Oud 03-10-2004, 21:02
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 03-10-2004 @ 20:34 :

Wat meer groenten lijkt me dan logischer.
En voor de kippen zelf is 't wel gezonder als je aardappels eet in plaats van kip, natuurlijk
of voor je rekening
Oud 03-10-2004, 22:47
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-10-2004 @ 22:02 :
Wat meer groenten lijkt me dan logischer.
En voor de kippen zelf is 't wel gezonder als je aardappels eet in plaats van kip, natuurlijk
of voor je rekening

Oud 04-10-2004, 03:42
Verwijderd
LOL

Mmz, gister 'junkdag' gehad... Ik zou het eigenlijk vandaag doen maar omdat ik bij m'n vriend ouders zat en die gingen pizza eten heb ik het maar zaterdag gedaan ipv zondag.
Ik heb van zaterdag vroeg tot zondag avond op een basebaltournament gezeten, m'n vriend deed mee, ik niet, en we zijn dus bij zijn ouders blijven slapen. Ik heb wat eten mee kunnen nemen, yoghurt en een grote fles v8 enzo maar voor de rest was ik best afhankelijk van wat er bij hun op et menu stond dus heb me zaterdag EN zondag niet helemaal aan m'n plan kunnen houden.

Kheb het eerste van de zaterdag-dag vrij redelijk gedaan, gewoon brood, yoghurt, fruit e.d. zoals normaal en voor het avondeten heb ik twee kleine puntjes pizza gehad en een kalfsvlees-geval-iets en daarnaast nog een glas V8 (groenten)
Als na eten een klein stukje koffiecake, slecht, wel lekker.
s'avonds had ik een 25jarig-huwelijks feest van een vriend en daar heb ik een glas witte wijn gehad, twee kleine koekje en twee stukjes chocola. Ik vond zelf dat ik me best in heb gehouden die dag
Vandaag heb ik het wederom tot ongeveer etenstijd redelijk gedaan: k'heb als avondeten een stokbroodje gehad met van alles dr tussen, sla, tomaat, ui, kip, olijven enzo, en ook een of andere saus, weer een stukje cake na en ik heb ook nog wat chips gehad.

Ik heb geen van beide dagen naar de sportschool gekund kost gewoon veels te veel aan benzine om telkens heen en weer te rijden en d'r is daar geen sportschool in de buurt, wel jammer maar morgen ga ik weer lekker bezig.
K'voel me wel schuldig over vandaag, maar kan moeilijk eten weigeren en me maar dood gaan hongeren, daarnaast is het zeer onbeleefd en mag ik z'n ma zowiezo al niet.
ik merk trouwens dat ik op mijn eigen eet-schema eigenlijk nooit honger heb, en dit weekend had ik wel tijden dat mn maag ff rammelde
Anyway, ik ga slapen, trusteh
Oud 04-10-2004, 09:23
Verwijderd
nou, het gaat hier werkelijk fantastisch. *not*. als ik gewoon niet te veel eet, voel ik me beter, maar ja, het is toch wel erg lekker, die chocola, die speculaasjes, en dat uit eten. en als ik t dan gegeten heb, voel ik me echt meteen dik, ofzo. stom gelul, dat afvallen.
Oud 04-10-2004, 14:11
J3s
J3s is offline
Hoeveel calorieën verbrand je eigenlijk ongeveer door een half uurtje te hardlopen? En als je een uurtje gaat wielrennen?
Oud 04-10-2004, 14:22
Verwijderd
Bij hardlopen (11 km/u) gemiddeld 11,5 kcal per kilo per uur; dus als je 65 kilo weegt, verbruik je in een halfuur hardlopen zo'n 375 kcal.
Bij racefietsen (25-30 km/u) 12 kcal per kilo per uur, dus als je 65 kilo weegt 390 kcal in een halfuur
Oud 04-10-2004, 14:23
J3s
J3s is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-10-2004 @ 15:22 :
Bij hardlopen (11 km/u) gemiddeld 11,5 kcal per kilo per uur; dus als je 65 kilo weegt, verbruik je in een halfuur hardlopen zo'n 375 kcal.
Bij racefietsen (25-30 km/u) 12 kcal per kilo per uur, dus als je 65 kilo weegt 390 kcal in een halfuur
Okeujjj bedankt!
Oud 04-10-2004, 18:46
D-sire
D-sire is offline
Bluh, het ging goed vandaag. Heb wel bij de lunch zo'n magnetronpannenkoek met erop een banaan gegeten. Maar ja, die waren over van zaterdag en moesten op. Heb het kunnen beperken tot 1.
Als avondeten hadden we aardappels, sperziebonen en rookworst. En dat laatste, daar baalde ik echt van, wat een caloriebom! Heb ook maar een klein stukje gegeten gelukkig, dus het valt mee.
Heb nu ontzettende honger dus ga maar een boterhammetje eten..
Oud 04-10-2004, 18:48
Mara
Mara is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 04-10-2004 @ 19:46 :
Bluh, het ging goed vandaag. Heb wel bij de lunch zo'n magnetronpannenkoek met erop een banaan gegeten. Maar ja, die waren over van zaterdag en moesten op. Heb het kunnen beperken tot 1.
Als avondeten hadden we aardappels, sperziebonen en rookworst. En dat laatste, daar baalde ik echt van, wat een caloriebom! Heb ook maar een klein stukje gegeten gelukkig, dus het valt mee.
Heb nu ontzettende honger dus ga maar een boterhammetje eten..
Je hebt ook magere rookworst geloof ik
Oud 04-10-2004, 19:00
Verwijderd
D'r vroeg hier iemand iets over vitamine b12? Geloof ik, ik de bekers yoghurt die ik koop zit ook b12, in 175gram heb je 35% van wat je in een dag nodig hebt aan b12, niet veel maar goed tis wat
Oud 04-10-2004, 19:03
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-10-2004 @ 19:48 :
Je hebt ook magere rookworst geloof ik
Ja ik weet het en dat scheelt echt een hoop. Maar mama zei dat de magere was uitverkocht
Oud 04-10-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-10-2004 @ 15:59 :

Klopt dit?
Was vanmiddag bij Oprah

In cacao schijnen "goede" vetten te zitten. Ook is cacao o.a. goed voor je huid zei die chirurg daar.

Het beste is dus om geen melkchocolade, maar zo puur mogelijke chocolade te eten.
Oud 04-10-2004, 20:54
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 04-10-2004 @ 20:00 :
D'r vroeg hier iemand iets over vitamine b12? Geloof ik, ik de bekers yoghurt die ik koop zit ook b12, in 175gram heb je 35% van wat je in een dag nodig hebt aan b12, niet veel maar goed tis wat
Hmm B12 word moeilijk opgenomen of zoiets daar was iets mee, die pillen zijn iig erg duur. Injecteren is effectiever en goedkoper.
Oud 04-10-2004, 21:32
goddesofdarknes
goddesofdarknes is offline
Gewoon, allemaal niet eten....
Oud 04-10-2004, 22:38
Verwijderd
Citaat:
goddesofdarknes schreef op 04-10-2004 @ 22:32 :
Gewoon, allemaal niet eten....
Mis ik wat?

my day:
Ontbijt 7:00 : 3 bruin broodjes met light-jam
water
Tussendoor 9:30: Banaan, sinasappel, bakje appelmoes
twee koppen thee met melk
Lunch 12:00: 4 bruinbroodjes, dunbesmeerd met sandwich spread, water
Tussendoor 15:00: Stukje gerookte haring
glas appelsap
Avondeten 18:30: 1.5 bord spagetti met tomaten/gehakt/ui/kruiden saus
glas water
Tussendoor 20:30: Gekookt ei zonder eigeel, mok magere melk en ?????

1540 cal, 31g vet

Kun je light-sandwichspread kopen? M'n moeder had gewone gekocht en dr was geen vlees, ik vond het wel lekker maar omdat er best veel 'slechts' in zit heb ik het maar heel dun opgesmeerd.
Kvond et wel redelijk vandaag, appelmoes zat wel veel suiker in en de haring was smerig en noggal vet,
K'heb door werk geen twee tussendoortjes kunnen passen tussen middageten en avondeten...
Ben ook nog naar de sportschool geweest van 17:00 tot 18:00, heb 20 min cardio gedaan (loopband) en verder lopen zwoegen met gewichten enzo *poehee*

Laatst gewijzigd op 04-10-2004 om 23:11.
Oud 05-10-2004, 10:28
D-sire
D-sire is offline
Weten jullie hoelang de kooktijd is voor een zachtgekookt eitje? Wil er namelijk zo ff een gaan koken...
Oud 05-10-2004, 10:42
Nebel
Nebel is offline
Een eitje koken

Een eitje koken volgens de regels... prik met een eierprik-
ker aan de bolle kant (luchtkamer) een gaatje in de
schaal. Dit voorkomt dat het ei tijdens het koken gaat
barsten. Breng een pan met ruim water aan de kook en
leg hierin voorzichtig de eieren. Reken de kooktijd vanaf
het moment dat het water weer borrelt. Hou voor een
zacht gekookt ei 3 minuten aan, voor een hardgekookt ei
10 minuten. Kook de eieren niet op een hoog vuur, ze
gaan dan eerder stuk en kook ze ook niet langer dan 10 minuten. Anders bestaat de kans dat de dooier blauw/ groen wordt vanwege het ijzergehalte in de dooier.
Laat de eieren na het koken 'schrikken' oftewel spoel ze direct met koud water af. Daardoor laten ze zich makkelijker pellen.

3 minuten dus
Oud 05-10-2004, 11:02
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 05-10-2004 @ 11:42 :
Een eitje koken

Een eitje koken volgens de regels... prik met een eierprik-
ker aan de bolle kant (luchtkamer) een gaatje in de
schaal. Dit voorkomt dat het ei tijdens het koken gaat
barsten. Breng een pan met ruim water aan de kook en
leg hierin voorzichtig de eieren. Reken de kooktijd vanaf
het moment dat het water weer borrelt. Hou voor een
zacht gekookt ei 3 minuten aan, voor een hardgekookt ei
10 minuten. Kook de eieren niet op een hoog vuur, ze
gaan dan eerder stuk en kook ze ook niet langer dan 10 minuten. Anders bestaat de kans dat de dooier blauw/ groen wordt vanwege het ijzergehalte in de dooier.
Laat de eieren na het koken 'schrikken' oftewel spoel ze direct met koud water af. Daardoor laten ze zich makkelijker pellen.

3 minuten dus
Dank je wel! Ik zal het eens gaan uitproberen...
Oud 05-10-2004, 11:19
D-sire
D-sire is offline
Shit, ik heb 3 minuten aangehouden maar van binnen is het eiwit nog doorzichtig Heb een hapje genomen omdat ik dat toen nog niet gezien had, is dat gevaarlijk? Zal mn eitje zo maar weggooien...
Oud 05-10-2004, 11:23
freakje
freakje is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-10-2004 @ 12:19 :
Shit, ik heb 3 minuten aangehouden maar van binnen is het eiwit nog doorzichtig Heb een hapje genomen omdat ik dat toen nog niet gezien had, is dat gevaarlijk? Zal mn eitje zo maar weggooien...
Heel eventjes in de microgolfoven kan helpen, wel oppassen dat het niet "ontploft".
Oud 05-10-2004, 11:48
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 04-10-2004 @ 20:00 :
Ja, dat was ik
Ik weet niet of ik op het moment genoeg binnenkrijg en of ik dus iets zou moeten toevoegen, dat is juist het probleem, ik wil dat ergens kunnen uitrekenen...
daarbij eet ik alleen biologische yoghurt, maar oke

en MightyDuck, pillen kun je niet gebruiken tegen een tekort, dan zijn injecties nodig, maar wel om te voorkomen dat je een tekort krijgt. Mocht blijken dat ik bezig ben een tekort te ontwikkelen dan was ik van plan om gewoon alles-in-1-vitaminetabletten te gebruiken, niet speciale B12-tabletten.
Oud 05-10-2004, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 05-10-2004 @ 12:19 :
het verhaaltje klopt ook niet
als je het eitje meteen in het water doet, als het nog koud is, en dan alles aan de kook brengt, is 3 of 4 minuten genoeg (afhankelijk van de grootte van het ei); als je het ei pas in het water doet als dat kookt, heb je 4 of 5 minuten nodig.
Het ei wordt namelijk ook al een beetje gaarder als het in water zit dat nog niet kookt maar al wel erg warm is
Oud 05-10-2004, 14:07
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-10-2004 @ 12:48 :
Ja, dat was ik
Ik weet niet of ik op het moment genoeg binnenkrijg en of ik dus iets zou moeten toevoegen, dat is juist het probleem, ik wil dat ergens kunnen uitrekenen...
daarbij eet ik alleen biologische yoghurt, maar oke

en MightyDuck, pillen kun je niet gebruiken tegen een tekort, dan zijn injecties nodig, maar wel om te voorkomen dat je een tekort krijgt. Mocht blijken dat ik bezig ben een tekort te ontwikkelen dan was ik van plan om gewoon alles-in-1-vitaminetabletten te gebruiken, niet speciale B12-tabletten.
Ah dat wist ik niet ik neem dat ( nog ) niet. Toch maar es een spuitje halen das wel leuk om te kunnen
Oud 05-10-2004, 14:46
Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-10-2004 @ 12:50 :
het verhaaltje klopt ook niet
als je het eitje meteen in het water doet, als het nog koud is, en dan alles aan de kook brengt, is 3 of 4 minuten genoeg (afhankelijk van de grootte van het ei); als je het ei pas in het water doet als dat kookt, heb je 4 of 5 minuten nodig.
Het ei wordt namelijk ook al een beetje gaarder als het in water zit dat nog niet kookt maar al wel erg warm is
srry... dacht ik is een keer behulpzaam te kunnen zijn ...
Oud 05-10-2004, 14:50
Mara
Mara is offline
Vraagje: Weet niet of 't hier hoort trouwens, anders maak ik wel een nieuw topic aan.

Je ziet vaak van die mensen die aardig wat zijn afgevallen dat ze huid te veel hebben, en dat dat hangt.
Gaat dit vanaf een bepaalde hoeveelheid gewicht dat je afvalt (niet precies natuurlijk) of is 't altijd zo?
Als ik dus uiteindelijk zo'n 15kg ben afgevallen, kan ik daar dan ook last van hebben? En valt er iets aan te doen?
Oud 05-10-2004, 14:58
da leentjuh
da leentjuh is offline
Hey mensen, ik ben nu al een tijde bezig met lijnen, gaat ook al aardig goed, maar ik heb ff een vraagje: is drinken bij het eten goed of slecht? Of maakt t weinig uit? (ik heb het dan over water he)
En zijn er ook magnetronmaaltijden (die binnen 5 min klaar zijn) die niet heel vet/calorierijk zijn? Ik moet nl weleens op mn werk eten (werk bij de appie) en eet dan meestal maar pasta met kip en pesto, maar pasta is nogal calorierijk dacht ik..

Regels voor berichten