Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 11:33
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-11-2004 @ 12:30 :
Jeez, je begint over etnische zuiveringen, wat verwacht je dan voor reactie?
Nou, vooralsnog lijkt 't me zolangzamerhand daar wel tijd voor worden. Die "verrijking" van de Nederlandse cultuur heeft zolangzamerhand wel lang genoeg geduurd, vind je niet? 't Stelletje hersenloze beesten zijn domweg niet capabel genoeg behoorlijk te integreren in Nederland.

En ja, er zullen best moslims zijn die ik zou willen knuffelen. Maar soit; die hebben ook verzaakt in deze grote grap.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 12:31 :
[/sarcasme]
mijn post was ook redelijk uit de lucht gegrepen, want de link die ik gaf blijkt engels te zijn, en een partijtje oud hollandse etnische zuiveringen zul je er niet terug vinden
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-11-2004 @ 12:30 :
Alsof 'etnische zuiveringen' dan de oplossing zijn
Heh, wat is dan wel een adequate oplossing voor bijvoorbeeld Rotterdam? Praten? *g*
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Chimera schreef op 02-11-2004 @ 12:19 :
Yup.

En dan vragen ze zich af wat 'de nederlander' nou tegen 'de moslim' heeft.
Tja, na de uitspraken van Van Gogh vraagt men zich dan af wat de 'de moslim' nou tegen 'de nederlander' heeft.
Oud 02-11-2004, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 02-11-2004 @ 12:33 :

En ja, er zullen best moslims zijn die ik zou willen knuffelen. Maar soit; die hebben ook verzaakt in deze grote grap.
juist, en wij witte nederlanders hebben ook verzaakt in de moord op pimmetje
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Damn ik had wel respect voor zijn provocaties en het feit dat hij zei wat hij wilde.

Ga ik zo ver om te zeggen dat volgens mijn observaties moslims vaker aggresiever zijn tijdens de ramadan?
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 12:30 :
Dobermann dalijk krijg je de pliesie nog achter je broek aan vanwege racisme, vreemdelingenhaat, islamofobie...
Ja, fuck man. Ik moet integreren in m'n eigen land. Waar kan ik ergens een cursus scoren, zodat ik niet nogmaals moslims beledig?
Dittohead
Dittohead is offline
ik reageer net als premier balkellende, vol afschuw,woede, en verbijstering

een aanslag op de vrije meningsuiting.....
Oud 02-11-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-11-2004 @ 12:34 :
witte => blanke
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-11-2004 @ 12:34 :
Tut tut, er is genoeg problematiek met onze cultuurverrijkende nieuwe Nederlander die dat argument omver blazen, dacht ik zo.
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Iemand die voor zijn mening uitkomt wordt vermoord, net als Pim Fortuyn, en er wordt weer niks ondernomen dus over een maand is de hype over en hoor je niemand meer.
Nederland is een bananenrepubliek aan het worden.
Verwijderd
Citaat:
Dittohead schreef op 02-11-2004 @ 12:34 :
ik reageer net als premier balkellende, vol afschuw,woede, en verbijstering

een aanslag op de vrije meningsuiting.....
net als balkenende, dus even ongemeend en emotieloos
Oud 02-11-2004, 11:36
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Heh, wat is dan wel een adequate oplossing voor bijvoorbeeld Rotterdam? Praten? *g*
Maar wat versta jij dan onder een 'etnische zuivering'? Ik zie dan beelden uit de burgeroorlog in Joegoslavië voor me: massale deportaties in vrachtwagens, massagraven en vuurpelotons.

Maar misschien bedoel jij er dan iets anders mee?
Oud 02-11-2004, 11:36
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Adam Warlock schreef op 02-11-2004 @ 12:34 :

Ga ik zo ver om te zeggen dat volgens mijn observaties moslims vaker aggresiever zijn tijdens de ramadan?
Als jij een dag niet eet en drinkt (en sex hebt), ben je dan sneller aangebrand dan normaal?
Oud 02-11-2004, 11:37
Dittohead
Dittohead is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-11-2004 @ 12:35 :
net als balkenende, dus even ongemeend en emotieloos
nou...nee....maar ik houd me in bedoelde ik.....
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 12:36 :
Als jij een dag niet eet en drinkt (en sex hebt), ben je dan sneller aangebrand dan normaal?
Hell yea
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-11-2004 @ 12:36 :
Maar wat versta jij dan onder een 'etnische zuivering'? Ik zie dan beelden uit de burgeroorlog in Joegoslavië voor me: massale deportaties in vrachtwagens, massagraven en vuurpelotons.

Maar misschien bedoel jij er dan iets anders mee?
Nee, zo zie ik het ook voor me. Dat heb je goed gezien.

Om een omelet te kunnen bakken moet je eieren breken, zullen we maar zeggen.
Oud 02-11-2004, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 02-11-2004 @ 12:35 :
Tut tut, er is genoeg problematiek met onze cultuurverrijkende nieuwe Nederlander die dat argument omver blazen, dacht ik zo.
ik reageer op wat je zegt, en jij vind dat de goede moslims verzaakt hebben, nog afgezien van het feit hoe ze dat dan hadden moeten doen, vind ik dat daartegenover ook mag staan dat wij nederlanders in de zaak pimmetje ook verzaakt hebben. je moet niet met 2 maten meten. Deze kerel krijgt zijn straf wel, of het nu een nederlander of moslim is.

Raar dat als hhet Volkert vd G betreft niet alle nederlanders crimineel zijn, maar als het een of andere turk is dat meteen alle buitenlanders het wel zijn......
Oud 02-11-2004, 11:38
Dittohead
Dittohead is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 02-11-2004 @ 12:37 :

ik voel een 3de wereld oorlog opkomen onder leiding van Dobberman...
Oud 02-11-2004, 11:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Nou, vooralsnog lijkt 't me zolangzamerhand daar wel tijd voor worden. Die "verrijking" van de Nederlandse cultuur heeft zolangzamerhand wel lang genoeg geduurd, vind je niet? 't Stelletje hersenloze beesten zijn domweg niet capabel genoeg behoorlijk te integreren in Nederland.

Nee dat vind ik niet, hoewel hersenloze domme beesten wat mij betrefd uitgeroeit mogen worden. Het is nogal triest om een hele bevolkingsgroep aan te spreken op de acties van 1 persoon.

En wat hebben zij verzaakt? Om die ene persoon te stoppen? Doe even normaal.
Oud 02-11-2004, 11:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Adam Warlock schreef op 02-11-2004 @ 12:34 :
Damn ik had wel respect voor zijn provocaties en het feit dat hij zei wat hij wilde.

Dat zou best zo kunnen zijn, hoewel ik niet weet of het zo is.
Oud 02-11-2004, 11:40
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-11-2004 @ 12:38 :
Raar dat als hhet Volkert vd G betreft niet alle nederlanders crimineel zijn, maar als het een of andere turk is dat meteen alle buitenlanders het wel zijn......
www.cbs.nl, ga daar eens zoeken naar "Rotterdam" en zoek eens bij www.nos.nl op "moslim".

Wat wil je nou?
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-11-2004 @ 12:39 :

Die ene persoon is in het begin niet volledig opgestookt door zichzelf, niet volledig door zichzelf aangemoedigt en heeft het waarschijnlijk ook niet zonder hulp beraamd...
Dittohead
Dittohead is offline
Citaat:
Nee dat vind ik niet, hoewel hersenloze domme beesten wat mij betrefd uitgeroeit mogen worden. Het is nogal triest om een hele bevolkingsgroep aan te spreken op de acties van 1 persoon.

klinkt allemaal heel wijs maar je weet ook wel dat het zo gemakkelijk niet is...
Adam Warlock
Adam Warlock is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-11-2004 @ 12:38 :

Je hebt ook gelijk in mijn view.
Oud 02-11-2004, 11:41
Woodstock
Woodstock is offline
rooibosthee met dropsmaak.

meningen zijn nu eenmaal heilig. daarom vinden jullie ook meteen van alles.
een man van middelbare leeftijd die neigde naar obesitas is midden op straat vermoord. omdat hij meer ruimte kreeg in de Metro voor zijn blaatverhalen dan de andere brievenschrijvers, en omdat hij goeie films heeft gemaakt, is de moord groot nieuws.
naamsbekendheid is alles.
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 02-11-2004 @ 12:40 :
www.cbs.nl, ga daar eens zoeken naar "Rotterdam" en zoek eens bij www.nos.nl op "moslim".

Wat wil je nou?
ja en?? raar is dat, als er iets lulligs gebeurt door een moslim wordt het er met groots tamtam bij gezet, en als het een nederlander is is dat niet belangrijk......

je zou voor de gein een alle positieve moslims in het nieuws laten komen, dan zou blijken dat dat toch veruit de meerderheid is, maar dat willen we niet weten.....
Verwijderd
Citaat:
Sociale controle, vriend. Het is pas sinds kort dat moslimorganisaties zich -alsnog mondjesmaat- openlijk distantiëren van dit soort akkefietjes. Maar in plaats van zelfkritiek te hebben, houden moslims liever hun bakkes dicht onderling, om zo het stempeltje "verrader" te voorkomen.
Oud 02-11-2004, 11:42
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-11-2004 @ 12:41 :
ja en?? raar is dat, als er iets lulligs gebeurt door een moslim wordt het er met groots tamtam bij gezet, en als het een nederlander is is dat niet belangrijk......

je zou voor de gein een alle positieve moslims in het nieuws laten komen, dan zou blijken dat dat toch veruit de meerderheid is, maar dat willen we niet weten.....
Joh, leef jij lekker verder in je droomwereld.
Dittohead
Dittohead is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 02-11-2004 @ 12:41 :

een man van middelbare leeftijd die neigde naar obesitas is midden op straat vermoord. omdat hij meer ruimte kreeg in de Metro voor zijn blaatverhalen dan de andere brievenschrijvers, en omdat hij goeie films heeft gemaakt, is de moord groot nieuws.
screw you hippie
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Zwagerman: Nederland onschuld in kwadraat kwijt

Gepubliceerd op dinsdag 02 november 2004

Schrijver en programmamaker Joost Zwagerman denkt dat Nederland na de moord op Theo van Gogh onherstelbaar veranderd is.
"Ik ben nog helemaal verbijsterd. Zelfs een beetje in shock. Ik heb Theo vrij goed gekend. Hij heeft mijn boek verfilmd (Vals Licht, red.). Ik kwam hem twee weken geleden nog tegen, op de fiets. Hij zei toen dat met zijn zoon op vakantie zou gaan", verkaarde Zwagerman tegen Planet Internet.

"We dachten dat de politieke moord op Pim Fortuyn een incident, een on-Nederlandse gebeurtenis was. Maar na deze tweede politieke moord is het geen incident meer. Nederland is de onschuld in het kwadraat kwijt. Nederland zal van aanzicht veranderen. Het zal zeer grimmig en grof worden. "

Theo van Gogh maakte samen met Ayaan Hirsi Ali de film Submission waarin de onderdrukking van de vrouw door de Islam aan de orde wordt gesteld. Daar was volgens Zwagerman al zeer veel commotie om? “Rondom de uitzending waren vier ringen bewaking gelegd. Ik heb er niets van gemerkt dat Theo bang was voor zichzelf, hij had meer zorgen om Ayaan.”

Filmfestival
Directeur van het Nederlandse Filmfestival Doreen Boonekamp zegt tegen Planet 'verbijsterd en geshockeerd' te zijn. "Theo van Gogh was een ongelofelijke goede acteursregisseur. Hij was natuurlijk ook controversieel en zaaide verwariing. Maar de verbijstering overheerst."

"Hij was buitengewoon productief de laatste jaren en leverde goed werk. Het is een groot verlies voor de Nederlandse film."

Balkenende
Premier Balkenende heeft ‘met grote afschuw’ kennisgenomen van de moord. “Onze gedachten en ons medeleven zijn bij zijn familie, vrienden en collega's”, aldus de minister-president in een schriftelijke verklaring.

“Over de toedracht en motieven is nog niets bekend. Wel is een vermoedelijke dader aangehouden”, waarschuwt Balkenende. “Ik wil een beroep doen op iedereen om niet direct vergaande conclusies te trekken. De feiten moeten zorgvuldig op een rij gezet worden; laten wij de opsporingsdiensten hun werk laten doen.”

“Van Gogh was iemand die zich met uitgesproken standpunten mengde in het publieke debat. Een voorvechter van het vrije woord”, aldus de premier. “Het is onaanvaardbaar wanneer het uiten van een vrije mening de oorzaak van deze brute moord zou zijn. Als Nederlandse regering zijn we dan ook intensief betrokken bij de voortgang van het onderzoek.
Nederland is een land waarin mensen voor hun mening kunnen uitkomen. Daar
moeten we met elkaar voor staan.”

Ook koningin Beatrix reageerde ‘met afschuw’

Ministers
Minister Donner (Justitie) zei in een reactie dat ‘als mensen geen vorm meer kunnen geven aan hun mening, we niet meer kunnen samenleven’. Donner wilde geen mededelingen doen over de identiteit van de dader. Hij riep de Nederlanders op ‘alsjeblieft je verstand erbij te houden’. Op de vraag of de moord verband heeft met het werk van Van Gogh, antwoordde Donner: “Ik hoop het niet, maar ik vrees van wel.”

De ministers Donner en Remkes (Binnenlandse Zaken) sturen aan het einde van de dag een brief aan de Tweede Kamer met alle gegevens over de moord.

Remkes noemt de moord ‘een ernstig feit voor de democratische rechtsorde’. Wat betreft de persoonsbeveiliging van VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali, met wie Van Gogh recentelijk de omstreden film Submission over de islam maakte, acht Remkes het niet nodig extra maatregelen te nemen. Daar wordt volgens de bewindsman dinsdag over gesproken.

Tweede Kamer
CDA-fractievoorzitter noemt de moord ‘verbijsterend’, maar wil nog geen conclusies trekken. “Er moet eerst duidelijkheid komen over de motieven van de dader, daarover moeten we geen speculaties doen.”

D66-leider Boris Dittrich noemt de moord ‘afschuwelijk’. Hij trok een verband tussen Van Goghs omstreden standpunten en de moord. “Theo was een markante persoonlijkheid, hij was iemand die de samenleving wilde wakker schudden. Theo was een man van het vrije woord die zich ernstige zorgen maakte over de samenleving. Het is afschuwelijk dat iemand wordt vermoord vanwege zijn visie op de samenleving.” Dittrich sprak de zorg uit dat ‘groepen worden nagewezen om wat er is gebeurd’.

LPF-Kamerlid Nawijn noemt het ‘schokkend’ dat ‘Nederland een land is geworden waar mensen worden vermoord om de vrijheid van meningsuiting’.

Geweld is niet de manier om te reageren op een andere mening,vindt de VVD. GroenLinks noemt de moord een ‘monsterlijke daad’.

In Amsterdam voeren burgemeester Cohen, politie en justitie spoedberaad. Het Contactorgaan Moslims en Overheid zegt dat van Gogh wel kwetsend was,maar dat niets een moord kan rechtvaardigen.

Bestuurslid Nabil Marmouch van de Arabisch Europese Liga (AEL) keurt de moord af. “Je hoort elkaar niet op straat neer te schieten. Ik weet niet wie het heeft gedaan en waarom, en dat is niet relevant. Je moet elkaar bestrijden in een publiek debat, dat moet je democratisch aanpakken, maar niet elkaar op straat doodschieten”, aldus Marmouch tegen Planet Internet.

Hoofdredacteur Folkert Jensma van het NRC Handelsblad wilde geen reactie geven tegen Planet Internet, ‘anders dan de gevoelens van afschuw die iedereen deelt’. Van Gogh leverde in zijn columns felle kritiek op Jensma.

aldus planet.nl
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 02-11-2004 @ 12:37 :

Dat dachten de moordenaars van Fortuyn en Van Gogh ook. Vooral zo denken, zo komen we er wel.
Oud 02-11-2004, 11:43
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 12:40 :
Die ene persoon is in het begin niet volledig opgestookt door zichzelf, niet volledig door zichzelf aangemoedigt en heeft het waarschijnlijk ook niet zonder hulp beraamd...

Er zijn altijd wel enkele fanatieke idioten. Voordat je allerlei complot theorien uit de kast haalt kan je je beter bij de feiten houden.
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 02-11-2004 @ 12:41 :

Zielig.
Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 02-11-2004 @ 12:35 :
Iemand die voor zijn mening uitkomt wordt vermoord, net als Pim Fortuyn, en er wordt weer niks ondernomen dus over een maand is de hype over en hoor je niemand meer.
Nederland is een bananenrepubliek aan het worden.
definieer bananenrepubliek.
Oud 02-11-2004, 11:44
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Dittohead schreef op 02-11-2004 @ 12:40 :
klinkt allemaal heel wijs maar je weet ook wel dat het zo gemakkelijk niet is...
Wat is zo gemakkelijk niet? Wijs zijn? Of genuanceerd ergens over denken?
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 02-11-2004 @ 12:42 :
ik leef evenals jij in keiharde realiteit, maar voor mij is dat geen reden om depressief en haatdragen en bang te zijn voor alles wat geen roomblank huidje heeft.

Ik sta positiever in het leven als jij, en ben heel gelukkig, ik hoop dat jij dat ook bent, en dat je , als je wat ouder bent, wat beter zal kunnen relativeren.....
Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 12:43 :
Zielig.
inderdaad.
verdraaid zielig voor de nabestaanden van die man. ik hoop dat ze met rust gelaten worden.
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 02-11-2004 @ 12:42 :
Dat dachten de moordenaars van Fortuyn en Van Gogh ook. Vooral zo denken, zo komen we er wel.
Verschil is wel dat wij op onze eigen stek zitten; hun niet. Dan hebben wij toch iets meer recht van spreken, dunkt mij.
Oud 02-11-2004, 11:45
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 02-11-2004 @ 12:42 :
Tot op zeker hoogte heeft hij wel gelijk. We focussen ons op de crimineeltjes onder de moslims, omdat de brave burgers niet interssant zijn, en krijgen zo een vertekend beeld.
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 02-11-2004 @ 12:41 :
Sociale controle, vriend. Het is pas sinds kort dat moslimorganisaties zich -alsnog mondjesmaat- openlijk distantiëren van dit soort akkefietjes. Maar in plaats van zelfkritiek te hebben, houden moslims liever hun bakkes dicht onderling, om zo het stempeltje "verrader" te voorkomen.
Oh alsof de sociale controle in "aso wijken" of alle Nederlanders altijd werkt. Gestoorde idioten houd je altijd.

(los van het feit dat er nog niets bekend is gemaakt door politie/justitie over de dader)
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 02-11-2004 @ 12:44 :
ik leef evenals jij in keiharde realiteit, maar voor mij is dat geen reden om depressief en haatdragen en bang te zijn voor alles wat geen roomblank huidje heeft.

Ik sta positiever in het leven als jij, en ben heel gelukkig, ik hoop dat jij dat ook bent, en dat je , als je wat ouder bent, wat beter zal kunnen relativeren.....
*g*

~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 02-11-2004 @ 12:43 :
definieer bananenrepubliek.
definieer een internationale socialist
Back Door Man
Back Door Man is offline
Waar gaat het nog over ?
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Woodstock schreef op 02-11-2004 @ 12:44 :
inderdaad.
verdraaid zielig voor de nabestaanden van die man. ik hoop dat ze met rust gelaten worden.
Ik doelde op jouw totaal onnozele bijdrage.
Oud 02-11-2004, 11:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 02-11-2004 @ 12:45 :
definieer een internationale socialist
definieer ad hominem.
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-11-2004 @ 12:45 :
Oh alsof de sociale controle in "aso wijken" of alle Nederlanders altijd werkt. Gestoorde idioten houd je altijd.
Nogmaals; dat staat niet in verhouding tot elkaar. Bovendien zit er ook een bijzonder groot verschil tussen intolerantie door gebrek aan hersens en intolerantie door geloof. Het laatste heeft een veel grotere potentiële yield.
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 02-11-2004 @ 12:45 :
Waar gaat het nog over ?
Over de moord op Van Gogh en de gevolgen voor de Nederlandse Maatschappij & Samenleving.
Oud 02-11-2004, 11:47
Dittohead
Dittohead is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 02-11-2004 @ 12:44 :
Wat is zo gemakkelijk niet? Wijs zijn? Of genuanceerd ergens over denken?
het is gewoon die "bevolkingsgroep" die over het algemeen dezelfde bekrompen houding heeft....
Oud 02-11-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 02-11-2004 @ 12:45 :
Tot op zeker hoogte heeft hij wel gelijk. We focussen ons op de crimineeltjes onder de moslims, omdat de brave burgers niet interssant zijn, en krijgen zo een vertekend beeld.
Jij woont zeker ook niet in Rotterdam? Of Amsterdam? Het is daar èèn grote allochtoonse kutzooi.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten