Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 11:57
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-03-2005 @ 12:31 :
Dat zullen ze dan weer wél goedkeuren. Die mensen hebben vaak een dubbele moraal.
Ik kan me niet herinneren dat terroristen joden gingen verbergen ofzo
Oud 14-03-2005, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 14-03-2005 @ 12:57 :
kan ook niet, je leefde destijds niet eens
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 12:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-03-2005 @ 12:31 :
Dat zullen ze dan weer wél goedkeuren. Die mensen hebben vaak een dubbele moraal.
Ergens eerder werd al een onderscheid gemaakt, en aangestipt dat er niet 'de tjetjenen' en 'de russen' is.
Oud 14-03-2005, 12:54
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:

Dus als er geen Joden in het spel zijn, mag je je niet verzetten?

Het gaat om het principe, een volk dat onderdrukt wordt, heeft het recht zich te verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:21
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 09:56 :
Onzin, terroristen werken echt wel samen. Daarnaast beweer ik nergens dat in iran de overheid wordt geterroriseerd. Maar het zou goed kunnen dat die terroristen samen werken op internationaal niveau.
En dat Maschadov zegt geen terrorist te zijn is leuk voor hem, hij voldoet alleen wel perfect aan de beschrijving van terrorist.
Waarom zouden die groepen dan verdeeld zijn, als ze toch zouden 'samen werken' . Wat had mashadov eraan om aanslagen te plegen in Rusland, als hij toch zn zin al had. Het is ook echt lekker simpel om elke rebel tot een groep te rekenen, en ze dan maar allemaal terroristen te noemen.

Check poetin

hij voldoet aan perfect aan de beschrijving voor satan
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 14:21 :
Waarom zouden die groepen dan verdeeld zijn, als ze toch zouden 'samen werken' . Wat had mashadov eraan om aanslagen te plegen in Rusland, als hij toch zn zin al had. Het is ook echt lekker simpel om elke rebel tot een groep te rekenen, en ze dan maar allemaal terroristen te noemen.

Check poetin

[afbeelding]

hij voldoet aan perfect aan de beschrijving voor satan
Wat is dit voor debiele reactie. Maschadov pleegt daden van terreur en is daarom een terrorist.

Begrijp ik verder goed dat jij voor het stimuleren bent van internatonaal terrorisme en lafhartige doelgerichte aanslagen op burgerdoelen?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-03-2005 @ 12:28 :
Wat vinden eigenlijk de mensen die de Tsjetsjenen zien als terroristen, van bijvoorbeeld het verzet tegen de Duiters, tijdens de 2 WO?
Volgens mij was Nederland oorspronkelijk niet van Duitsland en is duitsland niet soeverijn over Nederland.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:28
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 14:25 :
Wat is dit voor debiele reactie. Maschadov pleegt daden van terreur en is daarom een terrorist.

Begrijp ik verder goed dat jij voor het stimuleren bent van internatonaal terrorisme en lafhartige doelgerichte aanslagen op burgerdoelen?
hij verdedigd zijn land en dat maakt je een terrorist

In tsjetsjenie zijn er verschillende groepen die tegen de regering vechten. Je kan ze simpel weg niet tot 1 groep benoemen

Nee, heb ik dat ergens beweert? Ik zeg dat Mashadov daar helemaal geen baat bij zou hebben. Begrijp ik het verder goed dat je voor het verkrachten en opblazen van onschuldige mensen bent?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:29
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 14:26 :
Volgens mij was Nederland oorspronkelijk niet van Duitsland en is duitsland niet soeverijn over Nederland.
wie of wat heeft verklaard dat tsjetsjenie dat wel is dan?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 13:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 14:28 :
Poetin verdedigd zijn land door te voorkomen dat er meer aanslagen worden gepleegt.

Volgens jouw redenatie zijn hiermee nu dus alle misdaden in Tjetjenie door de Russen opeens goedgepraat.

Of zullen we het patriotisme-argument maar droppen?
Oud 14-03-2005, 13:36
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 14:34 :
Poetin verdedigd zijn land door te voorkomen dat er meer aanslagen worden gepleegt.

Volgens jouw redenatie zijn hiermee nu dus alle misdaden in Tjetjenie door de Russen opeens goedgepraat.

Of zullen we het patriotisme-argument maar droppen?
Wat is er verkeerd om te vechten tegen de onderdrukkers?

Verder is hij alleen maar nog meer zijn land aan het verneuken. elke bom dat hij gooit, zorgt telkens voor meer terrorristen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 14:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
De mensen in het verzet in WOII bliezen bijvoorbeeld wel spoorwegen op. Dat had dan niet gemogen, want dat zou een 'terroristische activiteit' zijn geweest.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 14:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ach, Nanahara, we kunnen hierover doordiscussiëren tot in de oneindigheid, maar we overtuigen hen toch niet. Je hebt nu eenmaal altijd mensen die partij kiezen voor de onderdrukte (jij en ik) en mensen die partij kiezen voor de onderdrukker (T_ID en Lucky Luciano).
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:02
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-03-2005 @ 12:07 :
Ik raad iedereen af om die 'bron' van Twanos proberen te openen, want je hee computer gaat flippen en loopt uiteindelijk muurvast.

heey !! gvd.. doe ik eens een keer serieus mee aan een discussie. Krijg ik als nog op de klote

Maar annyway.. ik vond de vergelijking met het verzet tijdens W.O. 2 wel leuk, want er werden bijvoorbeeld overvallen gepleegd op distributiecentra's waarbij ook weleens Duitsers werden neergeschoten. Moet je eens raden hoe de Duitsers dit noemde ?

TERRORISME
Oud 14-03-2005, 15:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-03-2005 @ 15:58 :
en mensen die partij kiezen voor de onderdrukker (T_ID en Lucky Luciano).
Nu ben je alweer aan het generaliseren, ik weiger slechts terreur en misdaden goed te praten.

En tja, aangezien anderen zich graag hysterisch schijnen vast te klampen aan een stel gewapende bendes wiens lust voor bloed slechts overtroffen wordt door hun bereidheid vuile methodes toe te passen, tja, dan eindig je vaak met het verdedigen van een gematigd standpunt, dat door de extreme mensen gedemoniseerd wordt.

Precies zoals je in de gequote post doet.
Oud 14-03-2005, 15:17
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 16:05 :
Nu ben je alweer aan het generaliseren, ik weiger slechts terreur en misdaden goed te praten.
.

Citaat:
T_ID schreef op 11-03-2005 @ 15:54 :

Nou, ach ende wee, die arme Tjetjenen, je blaast alleen maar andermans huizen op en valt andermans land binnen, en dan opeens gaan ze nog iets terug doen ook..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 16:05 :

En tja, aangezien anderen zich graag hysterisch schijnen vast te klampen aan een stel gewapende bendes wiens lust voor bloed slechts overtroffen wordt door hun bereidheid vuile methodes toe te passen, tja, dan eindig je vaak met het verdedigen van een gematigd standpunt, dat door de extreme mensen gedemoniseerd wordt.

Precies zoals je in de gequote post doet.
Ik quotte niemand, hoor. Maar het valt me wel op dat jij altjd de zijde kiest van de onderdrukker (Rusland, Israël) en ik die van de onderdrukte (Tsjetsjenen, Palestijnen). Is niet erg, viel me gewoon op. Jij was vroeger zeker ook zo'n jongetje dat altijd hoopte dat de Romeinen zouden winnen in plaats van Asterix en z'n vriendjes?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:21
Donny must die
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-03-2005 @ 16:20 :
Jij was vroeger zeker ook zo'n jongetje dat altijd hoopte dat de Romeinen zouden winnen in plaats van Asterix en z'n vriendjes?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:23
Donny must die
Citaat:
Ach, Nanahara, we kunnen hierover doordiscussiëren tot in de oneindigheid, maar we overtuigen hen toch niet. Je hebt nu eenmaal altijd mensen die partij kiezen voor de onderdrukte (jij en ik) en mensen die partij kiezen voor de onderdrukker (T_ID en Lucky Luciano).
achja tis goed voor mijn post gehalte
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Precies.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 14:28 :
Hij verdedigt helemaal niet zijn land, formeel hoort tsjetsjenië bij Rusland en is Rusland soeverijn.
Hij probeert dus een stuk land van een ander land af te halen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 14:29 :
wie of wat heeft verklaard dat tsjetsjenie dat wel is dan?
Dat doet er niet toe, het gaat erom dat het nu zo is. Zo kan je over elk gebied wel gaan zeggen wie heeft dat dan bepaald...Goh Manhattan moet zich ogenblikkelijk bij Nederland voegen en zich los vechten van de VS, het was vroeger Nederlands gebied
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:51
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 17:47 :
Hij verdedigt helemaal niet zijn land, formeel hoort tsjetsjenië bij Rusland en is Rusland soeverijn.
Hij probeert dus een stuk land van een ander land af te halen.
tsjetsjenie was via de legale weg al onafhankelijk verklaard hoor

Hij doet dat, omdat het volk zat is om door de russen te worden onderdrukt.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:51
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-03-2005 @ 15:55 :
De mensen in het verzet in WOII bliezen bijvoorbeeld wel spoorwegen op. Dat had dan niet gemogen, want dat zou een 'terroristische activiteit' zijn geweest.
Ik zie niet in waarom als de Nederlandse regering besluit dat daar geen spoorwegen mogen zijn, ze die niet mogen weghalen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:52
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 17:50 :
Dat doet er niet toe, het gaat erom dat het nu zo is. Zo kan je over elk gebied wel gaan zeggen wie heeft dat dan bepaald...Goh Manhattan moet zich ogenblikkelijk bij Nederland voegen en zich los vechten van de VS, het was vroeger Nederlands gebied
het was vroeger indiaans gebied
en ja als de oorspronkelijke nederlander zich bij de nederlanders willen toevoegen, en zij zijn in de meerderheid en voelen zich gediscrimineerd door de amerikaanse overheid, moeten ze dat kunnen.

Indonesie, Afrikaanse landen, aziatische landen, zijn nu toch ook allemaal onafhankelijk na eeuwenlange bezetting?

Laatst gewijzigd op 14-03-2005 om 16:57.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 17:51 :
tsjetsjenie was via de legale weg al onafhankelijk verklaard hoor

Hij doet dat, omdat het volk zat is om door de russen te worden onderdrukt.
Hoe weet hij nu wat de rest van het volk wil...
En waar is die onafhankelijkheids verklaring dan?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 17:52 :
het was vroeger indiaans gebied
en ja als de oorspronkelijke nederlander zich bij de nederlanders willen toevoegen, en zij zijn in de meerderheid en voelen zich gediscrimineerd door de russische overheid, moeten ze dat kunnen.

Indonesie, Afrikaanse landen, aziatische landen, zijn nu toch ook allemaal onafhankelijk na eeuwenlange bezetting?
Het komt hier dus aan op het punt wat de meerderheid van de bevolking wil...
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:54
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 17:51 :
Ik zie niet in waarom als de Nederlandse regering besluit dat daar geen spoorwegen mogen zijn, ze die niet mogen weghalen
Nederlandse overheid had zich al overgegeven. Denk je dat die verzetstrijders in dienst van de overheid werkte?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:55
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 17:53 :
Hoe weet hij nu wat de rest van het volk wil...
En waar is die onafhankelijkheids verklaring dan?
verkiezingen duidden erop.
Let eens beter op tijdens geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:56
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 17:54 :
Het komt hier dus aan op het punt wat de meerderheid van de bevolking wil...

geeft rusland de kans uberhaupt de bevolking te laten spreken?
Het is daar allemaal zo verdraaid als de pest. Het hele moskou is een grote show (dat gesprek tussen poetin en die generaal ofzo, was wel heel toevallig dat er een kamera in de kamer zat)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 17:55 :
verkiezingen duidden erop.
Let eens beter op tijdens geschiedenis
Je doelt op de verkiezingen in 1990?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 17:56 :
Het is daar allemaal zo verdraaid als de pest. Het hele moskou is een grote show (dat gesprek tussen poetin en die generaal ofzo, was wel heel toevallig dat er een kamera in de kamer zat)
Je kan ook achter alles iets zoeken. Degene die de video van enschede heeft gemaakt is schuldig, hij heeft samengespannen met diegene die het aanstak. De opnamemakers van 9-11 zijn ook mensen die hebben samengespannen met de terroristen. etc
In moskou wonen een boel mensen en zitten een hoop toeristen, raar he dat mensen camera's bij zich hebben.
Met citaat reageren
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 17:57 :
Je doelt op de verkiezingen in 1990?
1991
Met citaat reageren
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Iets dat jij kan weten gezien jouw enorme hoeveelheid connecties bij de OVSE.

Op enkele onregelmatigheden na (rapporten over legerofficieren die ondergeschikten min of meer verplichtten Poetin te stemmen) waren de verkiezingen goed verlopen, tenminste heeft Poetin gewonnen met een meerderheid van de omvang waardoor niet beweerd kan worden dat hij de verkiezingen door fraude won.

En tja, die show, het is zijn stijl, hier wat meer naar het westen hebben we camerasletten als Berlusconi, Le Pen, Filip Dewinter, Wilders, Wouter Bos, etc etc, dus om nu Poetin te gaan verwijten dat hij zijn overwinnigen graag breed in het nieuws uitgemeten ziet...
Oud 14-03-2005, 17:01
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 18:00 :
Je kan ook achter alles iets zoeken. Degene die de video van enschede heeft gemaakt is schuldig, hij heeft samengespannen met diegene die het aanstak. De opnamemakers van 9-11 zijn ook mensen die hebben samengespannen met de terroristen. etc
In moskou wonen een boel mensen en zitten een hoop toeristen, raar he dat mensen camera's bij zich hebben.
uhh, double u t f?

Toen zon man (ken ff zn functie niet) kwam melden over dat mashadov was gedood aan poetin, was er toevallig een kamera in de kamer.
Ik had het over die show
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:02
Twanos
Twanos is offline
Citaat:
lol dat gesprek was ook zo nep als maar kon zijn.. ik moest echt keihard lachen, het is zo geacteerd.
Oud 14-03-2005, 17:03
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 18:00 :

Op enkele onregelmatigheden na (rapporten over legerofficieren die ondergeschikten min of meer verplichtten Poetin te stemmen) waren de verkiezingen goed verlopen, tenminste heeft Poetin gewonnen met een meerderheid van de omvang waardoor niet beweerd kan worden dat hij de verkiezingen door fraude won.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 18:03 :
Voelt het kut als de tegenpartij niet louter negatieve elementen blijkt te hebben?
Oud 14-03-2005, 17:05
Donny must die
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 18:03 :
Voelt het kut als de tegenpartij niet louter negatieve elementen blijkt te hebben?
kom eens met een objectieve bron over dit?

hoe weetje dat van die legerofficieren? Ja de pers meldde dat. Maar de pers wordt streng gecontroleerd door de russische overheid, dus het lijkt me sterk dat er niet meer achter schuilt
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 18:00 :
1991
Top net tijdens het afbreken van de SU
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:14
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 18:13 :
Top net tijdens het afbreken van de SU
uh
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:16
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 18:05 :
hoe weetje dat van die legerofficieren? Ja de pers meldde dat. Maar de pers wordt streng gecontroleerd door de russische overheid, dus het lijkt me sterk dat er niet meer achter schuilt
Wat een onzin, je hebt ontzettend veel onafhankelijke bladen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:18
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 18:16 :
ik ken zat verhalen van russische journalisten die bedreigd of veroordeeld worden.

tis verder een feit hoor dat rusland de pers niet alle vrijheid geeft
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 18:18 :
ik ken zat verhalen van russische journalisten die bedreigd of veroordeeld worden.

tis verder een feit hoor dat rusland de pers niet alle vrijheid geeft
Dat zou ik dan erg graag onderbouwd willen zien, om het je niet al te lastig te maken mag je het met 1 krant doen: de Komsomolskaja Pravda
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:25
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 18:22 :
Dat zou ik dan erg graag onderbouwd willen zien, om het je niet al te lastig te maken mag je het met 1 krant doen: de Komsomolskaja Pravda
google
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 18:25 :
google
Niets gevonden, enkel:
en de dagelijkse "Kommersant", "Nezavisimaya Gazeta" en "Komsomolskaja Pravda" het meest onafhankelijk en kritisch
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:30
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 18:16 :
Oud 14-03-2005, 17:42
Donny must die
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 14-03-2005 @ 18:30 :
Niets gevonden, enkel:
en de dagelijkse "Kommersant", "Nezavisimaya Gazeta" en "Komsomolskaja Pravda" het meest onafhankelijk en kritisch
niets gevonden?

of wil je niets vinden?

In Iran heb je ook onafhankelijke bladen enzo
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 18:42 :
niets gevonden?

of wil je niets vinden?
Nee google gaf slechts 1 hit. Ik vrees dat je visie wat er in Rusland gebeurt toch niet zo goed is als jezelf denkt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten