Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2005, 08:18
Verwijderd
Laatste zin van animenfo: * second season of Mai HiME, there appear same characters of the first seasons, but it is a completely different story.

En al dat gedoe met royal families etc wat ze er neerzetten.
Al heb ik nooit helemaal begrepen wat de school uit Mai HiME voor school was. Leek ook iets elitairs te zijn, maar ik snap niet helemaal hoe.
Advertentie
Oud 09-10-2005, 08:33
Copycat
Copycat is offline
Black cat . Ik hoop niet dat ze de anime verneuken.
Oud 09-10-2005, 12:05
Rob
Rob is offline
Citaat:
D@mien schreef op 08-10-2005 @ 01:15 :
nu wil ik 52 was et nou een dubbel ep of is ep 52 gewoon 50 minuten?
52 is een 1-hour special maar er gebeurt niet bijster veel in, eigenlijk. Voornamelijk wat gevechten. Silhoutte's sub is inderdaad slecht en de raw is redelijk slecht qua kwaliteit.
Zo rond 55 gaat 't leuk worden, gok ik. Ik hoop wel dat Ichigo's training helemaal ge-aired wordt, want in de manga zie je dat niet. =\
Oud 09-10-2005, 12:23
Verwijderd
Als ze het als filler kunen gebruiken vast wel
Oud 09-10-2005, 14:05
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 09-10-2005 @ 09:18 :
Laatste zin van animenfo: * second season of Mai HiME, there appear same characters of the first seasons, but it is a completely different story.
Ja, beetje jammer. Ik heb geen idee wat het wordt, maar nu lijkt het meer op een spin-off dan op een echt vervolg. Beetje jammer. Liever had ik gezien dat ze (ongeveer) hetzelfde verhaal op een hele andere manier in een hele andere setting en tijdsperiode vertelden ofzo, een soort Mai Hime Alternative zeg maar
Oud 09-10-2005, 17:29
Rob
Rob is offline
Citaat:
Morridin schreef op 09-10-2005 @ 13:23 :
Als ze het als filler kunen gebruiken vast wel
Spoiler over z'n training en de manga (tot chapter 160, oid.):
Spoiler

Alhoewel dat natuurlijk allemaal straightforward en redelijk voorspelbaar is, heb ik er toch maar spoilers omheen gezet.
Oud 09-10-2005, 20:29
Verwijderd
Gah, ik zie nu al dat KAA is begonnen met het releasen van FMP:TSR in h.264 DVD-rips. Vraag me af hoe lang het duurt voordat ze AonE hebben ingelopen dan
Oud 09-10-2005, 20:32
Verwijderd
Wat houdt dat h264 eigelijk in. Zijn niet groter dan de "gewone" releases. Is het scherper beeld, beter geluid ofzo? AonE doet ook van dat soort dubbele subs van FF AC en FF LA
Oud 09-10-2005, 20:40
Verwijderd
Het is gewoon een codec, net zoals (het oude) Divx en (meer gangbaar tegenwoordig) Xvid. (Xvid is populairder geworden omdat dat in tegenstelling tot Divx het tot een stabiele 1.0 release heeft gehaald, waardoor ook huiskamer-DVD-apparatuur veel Xvid-bestanden kan lezen.

h.264 is eigenlijk gewoon een MPEG-4 codec, maar dan eentje die vanaf het begin is gedacht om zeer hoge beeldkwaliteiten te bereiken bij hooguit de helft van de bitrate van een conventionele codec, en voor het meest uiteenlopende gebruik (internet streaming, videophone en videoconferencing, et cetera).

Kort gezegd is het dus gewoon een manier om veel beter beeld te krijgen bij een gelijkblijvende bestandsgrootte. Als er zowel een h.264 versie als een Xvid-versie van een bestand uit is, zou ik altijd voor de h.264 versie gaan.
Oud 09-10-2005, 20:59
Verwijderd
Het dus eigelijk gewoon de nieuwe betere standaard (of bijna standaard dan )?
Oud 09-10-2005, 23:25
D@mien
D@mien is offline
Negima ch111
Oud 10-10-2005, 17:03
Jolt
Jolt is offline
Naruto en die koters zijn te sterk, dus beetje slap verhaal en gelul allemaal.

Maja, daarnaast kijk ik alleen alles in HDTV toestand.
Rest is bagger

Oud 10-10-2005, 17:05
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 10-10-2005 @ 18:03 :
Maja, daarnaast kijk ik alleen alles in HDTV toestand.
Rest is bagger

Dat is pas slap gelul.
Oud 10-10-2005, 20:01
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Vandaag is de laatste aflevering van Speed Grapher afgelopen. Maar ik heb een gelukkig een ftp adresje gevonden met een heleboel Hikaru no Go eps. Is iemand er bekend mee?
Oud 10-10-2005, 20:51
Verwijderd
Oud 10-10-2005, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Carpe Diem schreef op 10-10-2005 @ 21:01 :
Vandaag is de laatste aflevering van Speed Grapher afgelopen. Maar ik heb een gelukkig een ftp adresje gevonden met een heleboel Hikaru no Go eps. Is iemand er bekend mee?
Ja, ik heb 'm volledig (75 eps) van E-F (Elite-Fansubs). Heb 'm nog niet gekeken overigens. Staat wel hoog in allerlei ranglijsten, maarja, zoveel westerlingen zijn niet geïnteresseerd in go

En natuurlijk lmao @ VG cats
Oud 12-10-2005, 03:05
Baka-san
Baka-san is offline
iemand naar worm anime festival in Rotterdam?
Oud 12-10-2005, 09:06
Copycat
Copycat is offline
Citaat:
Baka-san schreef op 12-10-2005 @ 04:05 :
Ik heb er helemaal niets over gehoord. Het is wel lekker dichtbij voor mij. Ik weet niet of ik dan ga, ik ken geen anime otaku's.

Black Cat en Blood+ |O|
Oud 12-10-2005, 11:01
Verwijderd
Mwah, ziet er wel grappig uit, maar om nu helemaal naar Rotterdam te reizen om een paar films en series te bekijken die ik voor het grootste deel al ken? Denk het niet. Ik kan ook niet gratis in het weekend en ik heb al mijn geld voor de rest van de maand al uitgegeven aan de eerstejaars boeken Japans uit Leiden
Oud 12-10-2005, 13:11
Baka-san
Baka-san is offline
Het is dichtbij huis dus maakt mij niet zoveel uit, en entree kost maar vijf euro.

nareman ga je japanse taal en cultuur studeren?
Oud 12-10-2005, 13:20
Rob
Rob is offline
Citaat:
Baka-san schreef op 12-10-2005 @ 04:05 :
Nah. =\
Te druk. Ik zou dat absoluut níet halen.
Oud 12-10-2005, 13:23
Verwijderd
Citaat:
Baka-san schreef op 12-10-2005 @ 14:11 :
nareman ga je japanse taal en cultuur studeren?
Als ik in augustus 2006 nog werkloos ben wel
Oud 12-10-2005, 13:48
Baka-san
Baka-san is offline
volgens mij biedt japanologie ook niet de meest gunstige beroepsperspectieven.
Oud 12-10-2005, 13:49
Baka-san
Baka-san is offline
maar neemt niet weg dat ik het niet zou willen doen.
Oud 12-10-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Baka-san schreef op 12-10-2005 @ 14:48 :
Neh, chinologie daar zit een stuk meer geld in
Oud 12-10-2005, 14:26
Baka-san
Baka-san is offline
ja maar dat heeft niks te maken met japan

maar dat 1 jaar verblijf in japan voor je studie lijkt
me toch geweldig doe je ook nog iets nuttigs
Oud 12-10-2005, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Baka-san schreef op 12-10-2005 @ 14:48 :
Nee, absoluut niet, wat dat betreft heb je meer aan ondernemingsrecht

Het gaat mij er gewoon om dat ik wil doen wat ik leuk en interessant vind. Ik ga nu gewoon zelf aan de slag, zien of het leuk is, en als ik geheel onverhoopt werkloos mocht blijven na mijn afstuderen dan probeer ik het een jaar. Ik zie wel
Oud 12-10-2005, 14:44
Baka-san
Baka-san is offline
Overigens denk ik dat het (leven en) werken in Japan in praktijk best kan tegenvallen, en helemaal als je van een bepaald aziatisch afkomst bent. Ik hou het wel gewoon op zakelijke tripjes, zodra ik afgestudeerd ben.
Oud 12-10-2005, 15:10
D@mien
D@mien is offline
kep pas geleden een zooi cursussen japans gedownload..zitten wel leuke dingen bij...maar ik zoek nogsteeds een paar goede lesboeken..dat maakt het denk ik makkelijker...zeker voor het leren van kanji etc...zonder boek is dat heel moeilijk om te leren..
Oud 12-10-2005, 15:26
Verwijderd
Wil je het structureel aanpakken dan heb je idd een aantal basisdingen nodig. Ten eerste een goed referentieboek voor de kanji, de hiragana en katakana-tekensets. Ik gebruik nu zelf 'Kanji and Kana' van Hadamitzky/Spahn, kost nog geen twee tientjes. In die serie is ook een boek verschenen 'Writing Kanji and Kana' maar dat is een stuk duurder, en de meesten van ons zullen ook niet direct Japans willen schrijven, maar voornamelijk Japans > Engels/Nederlands willen vertalen.

Verder heb je bij de universiteit in Leiden natuurlijk diverse readers, behorende bij de studie, te weten moderne teksten (drie delen) wat voornamelijk idioom, vocabulaire en tekstopbouw is en een grammaticasyllabus. Die ben ik nu eerst aan het doorwerken, maar gelukkig had ik al eerder een (oude) cursus bemachtigd van iemand die jaren in Japan woonde. Voor de taal niet noodzakelijk maar wel leuk is een algemeen boek over de cultuur, in Leiden gebruikt men 'Japanese Culture' van Paul Varley (nieuwste druk 2003).

Grootste probleem bij de zelfstudie is dat je geen colleges hebt waarop je je antwoorden kunt na laten kijken. Het is dus noodzakelijk dat je erg nauwkeurig werkt en alles echt drie keer nakijkt voor je er zeker van bent. Maar het is erg leuk, ik moet oppassen dat ik er niet teveel tijd insteek
Oud 12-10-2005, 18:40
Jolt
Jolt is offline
Ik zou wel pas rond de zomer van 2006 gaan, kan je lekker PS 3 in Japan gaan doorsellen naar Europa.

Big $$$$$$

Oud 12-10-2005, 19:09
Baka-san
Baka-san is offline
Ja ik zou soort van shop moet beginnen net als Lik-sang maar dan wat meer underground. Dan valt het best goed te leven in Japan. Het mooie is dat je een NL rekening hebt itt tot andere shops.
Oud 12-10-2005, 20:15
Mingster
Mingster is offline
Citaat:
Morridin schreef op 12-10-2005 @ 15:08 :
Neh, chinologie daar zit een stuk meer geld in
Waarom dat?
Oud 12-10-2005, 20:27
Verwijderd
Dikke groeiende economie, bedrijven en alles. Het is dan erg handig om een beetje als connectiepersoon op te treden. Een beejtje kennis van het land is dan een groot voordeel
Oud 12-10-2005, 20:33
Verwijderd
Maarja, stel je doet sinologie of Japanse taal en cultuur, dan weet je dus redelijk wat van het land, zijn achtergrond en de taal. Maar als je dan een graantje wilt meepikken van die economie, moet je ook ín die economie iets te betekenen hebben. Met andere woorden, je moet eigenlijk twee studies doen, namelijk de taal/cultuur van een land én een 'gewone' studie, economie of recht ofzo.
Oud 12-10-2005, 20:49
Rob
Rob is offline
Citaat:
Morridin schreef op 12-10-2005 @ 21:27 :
Dikke groeiende economie, bedrijven en alles. Het is dan erg handig om een beetje als connectiepersoon op te treden. Een beejtje kennis van het land is dan een groot voordeel
Da's waar. Aandelen van Chinese banken worden massaal opgekocht (tot maar maximaal 19.9%) sinds de Chinese banken nu verplicht zijn open te staan voor buitenlandse concurrentie.
Oud 12-10-2005, 21:41
Verwijderd
Mwah, Engels docent in China is ook een niet on-aantrekkelijk baantje heb ik me laten vertellen. Een kennis van mij komt uit engeland en kende al een beetje chinees voor dat ie aan de studie begon. Dat zijn mooie dingen
Al zou ik het niet echt een paar jaar daar uit houden. Ben ik te veel gewend aan me dagelijks leventje. Met veel anime \o/ en zo ben ik toch nog ontopic
Oud 12-10-2005, 22:50
Verwijderd
Heh, dit is toch ook ontopic? Elke otaku wil uiteindelijk in het land van zijn dromen wonen, toch?
Oud 12-10-2005, 23:52
VeGs
VeGs is offline
Hmmm, nee, dank je.
Dan toch liever Holland. Familie, vrienden, cultuur gewend, etc.
Maar ik heb een sociaal leven, dus ik ben geen otaku.
Oud 13-10-2005, 00:24
Verwijderd
Hm, is het per se vereist om geen sociaal leven te hebben dan? Kut. Dan moet ik maar even snel wat vrienden dumpen en niet meer naar de kroeg gaan, anders kan ik natuurlijk geen echte otaku zijn

Overigens, die nieuwe OVA van Ichigo 100 is echt te fout voor woorden. Ero gigi
Oud 13-10-2005, 08:18
Jolt
Jolt is offline
Als je in een cafe zit word het alleen maar erger nare, aangezien je dan een beetje alleen aan het genieten bent van je pils. Muziek staat keihard, je verstaat niemand, dan maar aan de bar hangen.

Zonder sociaal leven ga je dood. Dus helaas.

Oud 13-10-2005, 11:23
Verwijderd
Dan vraag je of de muziek zachter mag

Goeie dag trouwens! Ik zie dat Static-Subs begonnen is met Mai Hime 2nd season aka Mai Otome, NoNameWinners hebben alsnog Basilisk 17 en 18 gereleased (wai!) en Dokuro-chan 7/8!
Oud 13-10-2005, 11:51
Verwijderd
Ah, mooi ik zat al op Static Subs te wachten
Die halen tenminste niet meteen de torrent weg als het gelicensed is

edit: Zag net dat LIME anime alweer hun 3e versie van mai otome heeft gepost. Hoe slecht ben je dan wel niet bezig geweest?

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 11:57.
Oud 13-10-2005, 12:01
Verwijderd
Ja, ik vraag me sowieso af hoe die kwaliteit van LIME is. Het is natuurlijk gewoon een DVD-ripcrew, hebben ze ook daadwerkelijk kundige vertalers? In elk geval ben je wel goed aan het upfucken als je inderdaad binnen twaalf uur al met een v3 uit moet komen.

Overigens kun je je de moeite besparen Mai-Otome binnen te halen via een torrent, want hij staat ook al op alt.binaries.multimedia.anime.
Oud 13-10-2005, 12:12
Rob
Rob is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2005 @ 12:23 :
Dan vraag je of de muziek zachter mag

Goeie dag trouwens! Ik zie dat Static-Subs begonnen is met Mai Hime 2nd season aka Mai Otome, NoNameWinners hebben alsnog Basilisk 17 en 18 gereleased (wai!) en Dokuro-chan 7/8!
Yup, ik zag 't ook.
Ik had die van DoReMi, maar nu stap ik over op SS.

Later op de dag maar eevn de laatste Dokuro-chan kijken.
Oud 13-10-2005, 12:17
D@mien
D@mien is offline
en HaroTori heeft ook maar weer es besloten om een ep van Gundam Seed Destiny te releasen...
Dokuro-chan 7+8 en Basilisk 17 staan ook op alt.binaries.multimedia.anime.

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 12:22.
Oud 13-10-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 13-10-2005 @ 13:01 :

Overigens kun je je de moeite besparen Mai-Otome binnen te halen via een torrent, want hij staat ook al op alt.binaries.multimedia.anime.
Geen idee wat dat is, dus ik ga maar voor de torrent

Sheesh, die Naruto filler eps zijn net een duracel konijn: "It will keep going and going and going and going and going etc." -_-'
Oud 13-10-2005, 12:39
Verwijderd
Ff de 1e paar minuten van de 1e ep van mai Otome gekeken. Er zitten idd veel bekende gezicthen in, al denk ik dat dat meer voor het leuke herkeningseffect is dan dat ze dezelfden zijn. Misschien qua persoonlijkheid. In elk geval speelt het zich op een compleet andere wereld af lijkt het, waar Mai HiME nog gewoon in het nu kon afspelen.
grappig ook dat Mai (of hoe ze ook hier heet) een pakje aan heeft dat bijna precies hetzelfde is als de uniformen van dat eetcafe uit de vorige serie
Het intro lijkt het iiig lijken alsof deze serie iets meer action packed is. Op zich geen probleem voor mij, daar de gevechten in de vorige serie erg mooi waren (afgezien van het honderd keer herhalen van Duran die weer een of andere kgoel moet afschieten)

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 12:42.
Oud 13-10-2005, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Morridin schreef op 13-10-2005 @ 13:23 :
Geen idee wat dat is, dus ik ga maar voor de torrent
Nou, nieuwsgroepen zijn best een goed alternatief voor bittorrent hoor. Het voordeel is dat je veel sneller kunt downloaden (mijn server is gebonden aan drie streams van max. 150 KB/sec elk, maar dat maxt mijn verbinding wel uit, die is ~350 KB/sec) en dat je achteraf niet meer hoeft te seeden.

Technisch gezien is het gebruik van nieuwsgroepen ook veel minder belastend voor het netwerk: je haalt immers een directe stream binnen rechtstreeks van je provider, terwijl je bij bittorrent van tientallen verschillende mensen tegelijk aan het down- én uploaden bent.

De meeste series worden ook wel gepost op nieuwsgroepen, maar vaak een paar dagen later. En het is niet bruikbaar voor grote batches en oude afleveringen of series. Verder is het niet voor iedereen beschikbaar omdat jouw provider wel een goede binaries server moet ondersteunen.
Oud 13-10-2005, 13:48
D@mien
D@mien is offline
Mai Otome ep 1 net gezien...en et heeft voor zover ik heb gezien helemaal niets met My-HiME te maken...et is ook meer een soort mahou-shoujo serie...geen elements/childs, maar 'robes'..
als ik zo naar de stijl kijk denk ik dat het zich afspeeld vóór My-HiME in een of andere metropool...die miss. in deze serie vernietigd word ofzo...misschien is
Spoiler

Laatst gewijzigd op 13-10-2005 om 17:42.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten