![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hoe de grenzen nu liggen en waar de mensen nu wonen, dat boeit.
||
Citaat:
![]() En selectief reageren is niet zo aardig. |
![]() |
||
Citaat:
Dat vroeger Israël tien keer zo groot was of dat er vroeger andere Arabieren wonen zijn argumenten die er niet toe doen. De essentie is dat het onethisch is om op religieuze of (twijfelachtige) historische gronden te pleiten voor een hele volksverhuizing, en dus zowel orhtodoxe settlers als pro-Palestijnen die Israël op willen heffen voor mijn part de boom in kunnen. Er komt nog bij dat de pro-Palestijnen in kwestie pleiten voor het verdrijven van mensen, omdat ze boos zijn over het verdrijven van mensen. Dat maakt dat standpunt aardig twijfelachtig.
||
Citaat:
![]() Ik vind dat het hele conflict zo verward is geworden qua misdaden aan iedere kant dat niemand meer gelijk heeft en dat grensverplaatsingen dus nonsens zijn geworden. Aan religieuze landclaims of landclaims a la 'ons volk woont hier al duizend jaar' heb ik nooit een boodschap gehad.
||
Citaat:
![]() En ook als iedereen zich strak zou houden aan deze claims en gaan wonen waar zij generaties geleden vandaan zouden komen, dan zitten alle gemengd bloed mensen met een groot probleem: die moeten of dood (want ze horen nergens thuis), of mogen gaan en staan waar ze willen (want ze horen overal thuis). ![]() Nee, ik heb mijn verstand niet verloren ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 15-04-2006 om 15:24. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Maar goed zoals je aangaf is de huidige situatie wat boeit en het conflict is idd ingewikkelde vormen gaan aannemen. "Pure" schuldigen of onschuldigen bestaan niet in dit conflict. Drastische veranderingen in grenzen lijkt me idd niet de oplossing. |
![]() |
||
Citaat:
![]() en de cirkel is rond ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Overigens slaat mijn opmerking niet op 'grensverlegging' in de vorm van illegale settlers ontruimen, die mensen moeten gewoon weg. Er is ook nooit sprake van geweest dat Israël de stukken land waar ze zich over het algemeen bevinden ooit toegewezen heeft of ingenomen in een van de oorlogen. Ik denk dat er eerst eens een eind moet komen aan het geweld en dat zowel Israël als de Palestijnen eens aan hun economie moeten denken. Als iedereen fatsoenlijk te eten heeft en een beetje normaal kan leven stopt het fanatisme voor een groot deel vanzelf. Het punt waar mijn standpunt dan weer op ramkoers komt met veel pro-Palestijnen is dat het me in het zoeken naar die rust ook niet boeit of een bommenmaker toevallig een raket op zijn auto krijgt, zolang er maar aan gedacht wordt dat het aantal burgerslachtoffers beperkt wordt gehouden. Ondanks alle praktijken langs de grens zelf toch nog iets waar het IDF het op zich aardig in doet.
|
Ter info:
Er zijn dit weekend satelietplaatjes vrijgekomen over nieuwe nucleaire activiteiten in Iran (aldus ISIS): "ISIS Imagery Brief: New Activities at the Esfahan and Natanz Nuclear Sites in Iran" http://www.isis-online.org/publicati...activities.pdf [edit: Qua Iran is de issue dat je een kok wel een mes toevertrouwd, maar niet een potentiele moordenaar. Iran spreekt continu over de vernietiging van de staat Israel. Israel daarentegen spreekt niet over de vernietiging van Iran. De VS houdt het bij regimechange. Iran mag echter blijven bestaan. Laatst gewijzigd op 17-04-2006 om 10:49. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() (njah, want er vluchten nogal veel mensen uit Iran. Men had de hoop gevestigd op de studenten, maar met het huidige regime onder Ahmadinedjad.... ) |
![]() |
||||
Citaat:
Dat de ene gek op de plaats van de andere gek komt? ![]() Citaat:
Ja, ik weet het. Btw, Iran is niet Arabisch ![]() Citaat:
|
![]() |
|
Misschien. Maar als je moet wachten op een stille revolutie voordat Iran zich waarlijk ontpopt tot een tijdbom, dan weet ik niet of je een regimechange versneld wilt zien.
Ik prefereer (doh) een stille revolutie. En misschien dat het niet raar is daar op te hopen, gezien zover ik weet een grote meerderheid van de Iraanse bevolking jong is - en daarmee de leiders van de toekomst. Maar als het wachten daarop tergend lang duurt... ![]() Zie ook: http://www.iraansnieuws.nl/content/view/216/32/ (hoewel die man ook oproept tot een stille revolutie) Laatst gewijzigd op 17-04-2006 om 15:54. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Even denken, de VS is te vertrouwen omdat ze - al eerder een koksmes hebben gebruikt om te moorden - de afgelopen halve eeuw het vaakst van alle landen deelgenomen heeft aan gewelddadige conflicten in het buitenland - ze vrij is van directe repercussies (Iran kan nooit de VS halen met hun raketjes) - ze vaak unilateraal ingrijpt, ondanks zware buitenlandse druk - ze het internationaal recht negeert en bewust frustreert juist ja.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat er niet genoeg motivatie is voor een opstand. De mensen waar een opstand normaal gesproken vandaan komt hebben allemaal al een deel van de moderne technologie mogen proeven en de mensen die echt lijden missen mensen die initiatief kunnen nemen. 10% kan je vanwege heroine sowieso al afschrijven als coupplegers. Tja, als Iran gaat veranderen dan komt dat waarschijnlijk doordat progressieven stukje bij beetje de macht af gaan breken, iets dat op zijn beurt weer vertraagd wordt omdat propaganda onder de domme massa zorgt dat het democratisch bestel zorgt voor de verkiezing van nieuwe hardliners.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Een schijnproces heet zoiets. In Iran hoef je niet schuldig te zijn om schuldig bevonden te worden.
||
Citaat:
||
Citaat:
Vertel.. Ik volg die mensen toch aardig, maar dat ze discriminerende wetgeving met oneerlijke procesgang ondersteunen is nieuw voor me. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Iran RepsaJ Neretgun | 207 | 15-04-2007 19:42 | |
V sponsort terroristen in Iran (seminieuws) Joostje | 53 | 02-03-2007 12:17 | |
Iran basis voor Terrorisme (Al Qaeda) Skyrise | 69 | 03-08-2004 17:22 | |
Iran moet bewijzen dat nucleair programma voor vreedzame doeleinden is. Gatara | 34 | 26-09-2003 20:30 | |
Volgend doel: destabilizeren regering Iran Gatara | 36 | 28-05-2003 16:42 | |
Iran test ballistische raket! Mujahid | 32 | 27-05-2002 22:40 |