Advertentie | |
|
![]() |
|||||
Citaat:
Een geleerde is dus niet per definitie atheïst, maar wel per definitie niet-moslims. Ten minste, in de ogen van iedereen behalve in die van jou, want jij haalt ergens de het zotte getal vandaan dat er nul Christenlijke geleerden zijn. Mijn punt is, dat het aantal Christenlijke fundamentalistische parlementsleden logisch is tegenover het aantal moslimfundamentalistische parlementsleden, omdat er in verhouding veel meer Christenlijke geleerden zijn. Citaat:
Citaat:
En heb jij ooit een gereformeerde met een vliegtuig een gebouw in zien vliegen? Citaat:
Okee, dat klopt wel, dat het in refo-kringen veel gebeurt. Maargoed, hoe'n groot deel van de Nederlandse bevolking is nu gereformeerd? En op welke manier worden kinderen mishandeld? Ze moeten naar strenge scholen waar strenge misschien-wel-gelijk-aan-dictatuur onderwijs gegeven, wat zo'n 50 jaar geleden trouwens nog normaal was. Maar wat is hier de uitkomst van? Kinderen groeien op tot mensen die hard werken en iets betekenen voor de maatschappij. Bij moslims gebeurt dit niet. Bovendien worden gereformeerden niet door hun God verplicht om iedereen tot het Christendom te bekeren. En ook als er iemand uit de gemeenschap gaat, er wordt wel op diegene ingepraat maar geweld komt er nooit te pas. |
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Muslim_scientists Daarbuiten is overigens ook Kazet's stelling dat alle 'goede' geleerden per definitie atheist zijn natuurlijk net zo lachwekkend. Immers, mental compartimentalization is een bekend fenomeen waardoor wetenschap en religie prima naast elkaar (doch zeker NIET door elkaar) kunnen bestaan..
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vind het trouwens wel heel interessant om te ontdekken dat de recrutering van moslim-extremisten op precies dezelfde wijze verloopt als de recrutering van white-power-gangs. Voor mij een bewijs dat het geloof niet de oorzaak is, want vanuit een andere bron kan precies hetzelfde ontstaan. Alleen zijn de moslims nu het onderwerp van het moment, de "grote bedreiging" van het moment. En daar zou dan toch een soortement van oplossing voor moeten komen.. en die weet ik dan weer net niet. In ieder geval is dat niet Geert Wilders. |
![]() |
|
Wauw Dusjcrib, jij woont zeker in Muslim Heaven? Ik denk dat moslims ook niet zo snel "kattenkwaad" uithalen, maar het duivelsgebroed wat ze achttien jaar geleden uitpersten wel.
En jij mag mij weleens wat meer vertellen over de wijze van recrutering van White Power. Ik ben heel benieuwd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ik dus niet begrijp.. als al die moslims nu echt zo in en in slecht waren en dat geloof zo vreselijk gevaarlijk.. dan was er in Nederland toch ALLANG veel en veel meer gebeurd? Wat betreft die recrutering.. Kazet heeft het al beantwoord. Ik kan er nog wel veel meer over vertellen, maar daar is dit het topic niet voor. In ieder geval gebeurt dat in alle gangs, sektes en extremistische groeperingen op dezelfde wijze. Het is gewoon een psychologisch en slim "spelletje". Edit: wat ik trouwens heel jammer vind, is dat mensen zich ZO laten leiden door angst. Alle partijen. Alle mensen die niet zouden weten hoe snel op Geert Wilders te stemmen, mochten er nu verkiezingen zijn. Balkenende en zijn reactie op de gehele film. Alle excuses die er bij voorbaat zijn gemaakt voor die film etc. etc. Heel het land lijkt wel een groot stel lafaards. Ik ben er daarnaast van overtuigd dat haat en angst dan ook altijd hand in hand gaan. Iemand die zegt "Ik haat moslims" zegt eigenlijk "Ik vind moslims doodeng". Laatst gewijzigd op 29-03-2008 om 21:46. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar de grootste rotzooi in amsterdam door "kut-marokkanen" (sic Oudkerk) gebeurt toch in slotervaart-omgeving.
||
Citaat:
||
Citaat:
de film bevat beelden van waargebeurde zaken, het is gewoon de waarheid wat hij laat zien in die film. hans teeuwen had in zijn show nog eens een stukje hierover. "en als je nog eens zegt dat ik een loodgieter ben, dan kom ik terug en dan maak ik die kraan ook nog es effe!" zo is het ook met die radicalen. ze bevestigen de vooroordelen die er over hen heersen, en dan zeggen dat het vooroordelen zijn....
|||
Citaat:
Citaat:
Voor dat laatste is iets te zeggen. Balkenende is een lafaard die zijn eigen mensen in de steek laat, en met de rest van de regeringspartijen vurig voorstander van censuur en afschaffing van de vrijheid. Als Wilders goede hoop zou bieden op beëindiging van die heerschappij en alternatieven ontbraken zou ik misschien ook Wilders stemmen. Kwestie van de minste van twee kwaden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En met 'minder gezeik' bedoelde ik ook minder gezeik van rechtsextremisten. Als moslims stoppen zich te vermeningvuldigen wordt extreemrechts gewoon een stuk zwakker.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Verder is het dragen van een kledingstuk dat zoveel problemen in de omgang oplevert, alleen omdat je vrouw bent, een teken van gebrekkige emancipatie. Het woord 'equivalent' gebruik je verkeerd. Citaat:
Het aanwijzen van verantwoordelijken is een andere discussie.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is het onmogelijk te stellen welke religie of levenswijze meer of minder achterlijke tradities kent. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Dat is net zoiets, als ik bijvoorbeeld jou ook slecht voor de samenleving zou vinden, omdat er meer vliegtuigongelukken plaats vinden. Het rechtvaardigt helemaal niet de stelling, want de moslims zijn niet de oorzaak van dit probleem, de onwetendheid bij mensen dat is de oorzaak. En dit heeft tot gevolg dat er een groei komt bij de extreem-rechtsen. |
![]() |
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is goed als moslims minder kinderen krijgen, omdat het (1) een relatief kansarme bevolkingsgroep is die (2) door rechtsextremisten misbruikt wordt als zondebok en (3) een aantal religieuze tradities heeft waaraan ik me stoor, en waarvan ik in twee gevallen (rituele slachting en besnijdenis) ook vind dat ze verboden moeten worden. Die eerste twee zaken zijn niet hun schuld, en dat heb ik nooit gesuggereerd. Maar het blijven vervelende feiten, die wellicht zullen verdwijnen bij een flinke afname van het aantal moslims in Nederland. Wat is er nu 'blaming the victim' aan die observatie? Moslims hebben er toch geen last van als ze minder kinderen krijgen? Ik pleit toch niet voor uitzetting en onredelijke anti-Islamwetten?
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Verder zit je een beetje een racistische "wens" te verdedigen. Wilders wilt minder moslims, omdat hij ze veracht, hoe je het nou wendt of keert. |
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vond het al een rare vraag. Citaat:
Maar goed, dat is een hele andere discussie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien is het een slechte vergelijking, want van neonazi's hebben we niet zoveel last. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Ik heb nog nooit verhalen gehoord van moslims, joden, afrikanen, waarin zij treuren om het verlies van hun voorhuid. Vaak wordt besnijdenis juist als een eer gezien, een teken van volwassenheid. Aan jou de vraag: Op welke manier ondervindt een jongen 'echt' een nadeel van de besnijdenis? Citaat:
Het is vreemd dat je niet vind dat het beter is, maar dat je het tegelijkertijd wel fijner vindt. Volgens mij zijn deze uitspraken nu tegenstrijdig. Citaat:
En dat ook uit ervaring kunnen zeggen. Citaat:
Citaat:
Moslims zijn geen oorzaak, opzich. Net zoals het kopen van kleding ook geen oorzaak is van kinderarbeid. De oorzaak ligt in het productieproces en de wetten daar. Zo is het moslim zijn ook geen oorzaak voor de toename van rechts-extremisten. De oorzaak ligt daar bij henzelf en hun kennis over moslims. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Electoraal lijkt niet de PVV, maar het CDA te profiteren van Fitna.
CDA profiteert van film Wilders Donderdagavond werd de film van Wilders vertoond. Nederland reageert gelaten, heftige reacties bleven uit. Ook voor de PVV heeft de vertoning van de film vooralsnog weinig grote gevolgen. Geen grote winst in ieder geval. Sterker nog, de partij verliest ten opzichte van vorige week twee zetels. Dat blijkt uit de Politieke Barometer van week 13. De PVV zou tien zetels halen als er vandaag verkiezingen waren geweest. De daling voor de PVV was vorige week al ingezet, toen de PVV van 15 naar 12 zetels zakte. Nu staat Wilders nog maar één zetel boven zijn huidige zetelaantal in de Tweede Kamer. De partij die nog het meest lijkt te profiteren van alle ophef is het CDA. Het CDA stijgt met vier zetels ten opzichte van vorige week en komt uit op 39 zetels. Het optreden van Balkenende lijkt gewaardeerd te worden. Overigens zit het CDA nog steeds onder het zetelaantal waarmee zij de verkiezingen in 2006 won. De winst van het CDA lijkt te komen van de twee andere grote volkspartijen. De PvdA en de SP dalen elk met twee zetels. Het onderzoek voor deze Politieke Barometer heeft gelopen van donderdagavond tot vrijdagavond. Dit in tegenstelling tot de reguliere Politieke Barometer die van woensdagmiddag tot en met vrijdagochtend loopt. politiekebarometer.nl Edit: de coalitie staat nu op 74 zetels, Balkenende V komt gevaarlijk dichtbij. Laatst gewijzigd op 30-03-2008 om 17:00. |
![]() |
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Spoiler
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ook hier wijken we af van de discussie, want nu gaat het gewoon over logica en causale verbanden.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[Tweewekelijks] Forumpeiling & Tweede Kamerverkiezingen 2012 Martiño | 233 | 22-07-2012 10:30 | |
Geert Wilders. Sander =D | 498 | 13-02-2011 11:38 | |
Tussentijdse peiling Verwijderd | 435 | 31-03-2009 17:28 | |
Nieuws (in? en) over het Midden-Oosten Gatara | 181 | 11-09-2008 16:31 | |
Gevolgen van Fitna: deel 2 Mobius | 100 | 07-04-2008 22:35 | |
uva studenten klagen wilders aan Joostje | 215 | 05-03-2008 18:44 |