Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2008, 10:09
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
'Mensen noemen' is behoorlijk ruim, vind ik.
Als cupido zou ik zelf telkens mensen benoemen, bijvoorbeeld door (een van) de geliefde(n) te 'aanbidden' (wat Kunst bij sterrenmeisje deed) of gewoon aan te spreken (wat Kunst bij Krynn deed). Dit, in combinatie met Krynn's ontmoediging om theorieën te posten (zie verderop) vind ik sterrenmeisje en Krynn momenteel het verdachtst.
daar ging het me niet om hoor basjeeh
Het enige wat ik daar deed was even posten wat Kunst had gepost omdat ze dood was en we er misschien wat uit konden halen. Ik wilde daarmee nog helemaal niet zeggen dat één van die drie het dan moet zijn. Maar veel had ze nog niet gezegd dus een selectie maken, zoals jij nu doet, leek me niet nodig op dat moment. Verder vond ik mr soija niet verdacht door wat kunst zei, want ze verdedigde hem. bleven VeGs en Hanneke over. Ik vroeg me dan ook af óf kunst idd gehint heeft....
Oud 12-10-2008, 10:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ja, ik had gestemd.. Ook op VeGs dus.. Sorry!
dit is balen, want nu 'klopt' het dus gewoon dat VeGs eruit vloog en is er nog niks bekend over de wolven
Oud 12-10-2008, 10:21
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde daarmee nog helemaal niet zeggen dat één van die drie het dan moet zijn.
Niet?

Citaat:
Als ze al gehint heeft, is het dus een van die drie.
Oud 12-10-2008, 10:21
Verwijderd
Hrmnjg. Ik word altijd een beetje wantrouwig van mensen die pas na de uitslag zeggen wat ze hebben gestemd. Op dit moment is Miekjuh mijn hoofdverdachte dus. Wat dus ook zou betekenen dat er ook een wolf in het Hannekelijstje staat. Maar dat zal sowieso wel.
Oud 12-10-2008, 10:32
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Niet?
met nadruk op áls
en het kan net zo goed iemand anders zijn, wat jij ook zegt. maar dan was dat geen hint van Kunst. begrijp je wat ik bedoel?
Oud 12-10-2008, 10:33
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Hrmnjg. Ik word altijd een beetje wantrouwig van mensen die pas na de uitslag zeggen wat ze hebben gestemd. Op dit moment is Miekjuh mijn hoofdverdachte dus. Wat dus ook zou betekenen dat er ook een wolf in het Hannekelijstje staat. Maar dat zal sowieso wel.
nou... ik denk niet dat miekjuh een wolf is want anders zou ze wel wat gestuurd zijn door de andere wolven. maar dit werkt wel heel irritant dat ze niet duidelijk is, steeds twijfeld, omdat er dan zoiets gebeurd waar je weer niks mee kunt...
Oud 12-10-2008, 10:40
Verwijderd
Op zich wel een goed punt, maaar ik weet nog wel van het wolfzijn met een n00bwolfje erbij dat je er als team ook op let dat je de noob niet teveel stuurt, want dat valt ook weer op.
Oud 12-10-2008, 10:41
Uice
Uice is offline
Bovendien, beter een zwak spelende dorpeling eruit dan een sterk spelende.
Oud 12-10-2008, 10:45
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Op zich wel een goed punt, maaar ik weet nog wel van het wolfzijn met een n00bwolfje erbij dat je er als team ook op let dat je de noob niet teveel stuurt, want dat valt ook weer op.
ja okay, maar je zou haar ook niet zoveel oenige dingen laten zeggen, toch? mja. ik zou het niet heel erg vinden als ze eruitvliegt hoor. ook om wat uice zegt. maar als er nog een andere kandidaat komt met scherpe tanden () ga ik daar voor. naja, de wolven mogen nu eerst weer eten, laten we daarna maar weer verder kijken.
Oud 12-10-2008, 10:46
Verwijderd
True, true
Oud 12-10-2008, 10:48
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Balen van de tovenaar! Nu maar afwachten he?
Oud 12-10-2008, 11:33
Verwijderd
Citaat:
met nadruk op áls
en het kan net zo goed iemand anders zijn, wat jij ook zegt. maar dan was dat geen hint van Kunst. begrijp je wat ik bedoel?
Wat ik bedoel is dat het nog kort door de bocht is om te zeggen dat ze alleen naar die drie heeft kunnen hinten.
Oud 12-10-2008, 11:40
Spelleider
Spelleider is offline
Aangezien er al verschillende pm's zijn binnengekomen met dezelfde vraag, post ik het ook maar eventjes in het ww-spel.

Het is toegestaan om jouw stem nog te veranderen (ook al heb je deze al doorgegeven aan de spelleider), maar dit moet wel voor 20.30 uur gebeuren.
Oud 12-10-2008, 11:42
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Wat ik bedoel is dat het nog kort door de bocht is om te zeggen dat ze alleen naar die drie heeft kunnen hinten.
nou, het lijkt me dat áls je hint, je het wel goed doe hea
maar laten we hier verder maar over ophouden. denk dat onze meningen wel duidelijk zijn.
Oud 12-10-2008, 11:47
Verwijderd
Natuurlijk doe je het goed, maar je gaat er ook wel vanuit dat je er iets langer de tijd voor hebt hè, dus de hints zullen ver te zoeken zijn maar het lijkt me stug dat ze er níet zijn.
Oud 12-10-2008, 13:51
Verwijderd
Stomme dorpelingen !!! Jullie moeten niet je eigen spelers ophangen!
Oud 12-10-2008, 14:35
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Ik heb het pas na de uitslag verteld omdat ik die avond niet thuis was en pas op het laatste moment heb gestemd, vlak voordat ik wegging. Dus ik had geen tijd meer op het in het Weerwolfspel-topic te posten.
Oud 12-10-2008, 19:19
Verwijderd
jammer van de tovenaar. ik wou nog stemmen, maar dat was ik gisterochtend vergeten.
Oud 12-10-2008, 19:47
Miekje*
Miekje* is offline
En nu zijn we allemaal nieuwschierig naar het volgende verhaal dat nu bijna gaat komen. Wie oh, wie wordt er opgegeten?
Oud 12-10-2008, 20:11
Spelleider
Spelleider is offline
The following takes place between 10 pm and 11 pm

Fantome trok haar wapen en liet deze meteen weer zakken toen ze Joost en Minke zag staan. ‘Verdomme, ik schrok me het apelazarus! Er hang hier een lijk aan het plafond.’ Joost pakte een ladder en sneed het lichaam los. Deze viel als een zak zand op de grond. ‘Enig idee wie het is?’ vroeg Miekjuh. ‘Geen idee’ antwoordde Joost. ‘Ik zal een foto maken, misschien kan CTU er wat mee.’ Toen wees Fantome naar het borstzakje van het lichaam ‘Wat is dat daar?’ Joost trok het voorwerp eruit en liet het meteen weer vallen. ‘BOM!’ schreeuwde hij. De vier CTU-agenten rende de loods uit. Zes seconden later ontplofte het hele gebouw. Alle vier werden ze door de schokgolf op de grond gesmeten. ‘Iedereen in orde?’ riep Joost boven het lawaai uit. ‘Ja, ik ben ok’ kreunde Fantome. ‘Alles ok hier’ zei Miekjuh. ‘Alleen mijn permanent is naar de vaantjes’ Toen zag ze Minke liggen. ‘Minke bloedt!’ riep ze verschrikt. Minke had inderdaad een rode vlek op haar kont. Eigenlijk was het een rood met groene vlek. ‘Verdomme’ kreunde Minke. ‘volgens mij heb ik een glasscherf in mijn kont. Door die val is mijn fles Absint gebroken.’ Fantome trok de scherf uit Minkes kont en pakte een verbandtrommel uit de auto. ‘Joost draai je even om dan plak ik er een verbandje op. Volgens mij valt het wel mee. Minke begon te vloeken. ‘Het valt helemaal niet mee!. Die fles was godverdomme nog voor driekwart gevuld!’ ‘Je drinkt sowieso veel te veel Minke. Je weet toch dat je van dat spul gaat hallucineren?’
Ondertussen had Joost zijn telefoon gepakt. ‘Hallo Sterrenmeisje? We zijn net bij die loods geweest maar dat was een val. Er zat een bom in verstopt’ ‘Alles ok?’ vroeg Sterrenmeisje bezorgd. ‘Ja, we hebben ‘m op tijd ontdekt’ antwoordde Joost ‘Alleen Minke’s trots is gekrenkt. Heeft de analyse van die envelop nog iets opgeleverd?’ ‘Ja’ zei Sterrenmeisje. ‘Daboman heeft er geen vingerafdrukken op gevonden, maar hij heeft gezegd dat het briefpapier redelijk duur is. Het is speciaal papier waar geen vingerafdrukken op achterblijven. Het wordt maar op één plek in de VS verkocht. Bij Primatech paper, Holbrook Street 657. Ik ga er zo met Barabas naartoe. Ze hebben daar een klantenbestand, misschien kunnen we daar achterhalen aan wie die envelop verkocht is.’ ‘Prima’ zei Joost ‘Laat me weten als je iets ontdekt hebt.’
Sterrenmeisje klapte haar telefoon dicht en stond op. ‘Barabas!’ zei ze. ‘Meekomen, ik heb een klusje voor je.’ Op dat moment kwam Luciano aanlopen. ‘Daar komt niets van in. Ik heb Barabas hier nodig. De datastroom moet gestroomlijnd worden. Neem Biertank maar mee. Die ouwe is toch nutteloos’ Sterrenmeisje rolde met haar ogen. Ze wist maar al te goed dat discussiëren met Luciano zinloos was. Daar was die pennenlikker veel te koppig voor. Ze zuchtte. ‘Ok Biertank, kom mee dan’
Fizzle zat op haar bed TV te kijken. Toen ging haar telefoon. Ze herkende de stem van haar beste vriendin, Allure. ‘Hey Fizzle!’ begon deze. Ze lalde een beetje. Het was duidelijk te horen dat ze gedronken had. ‘Ik ben nu op een keigaaf feest. Er zijn hier een stel hele leuke jongens! Als je nu naar ons toe komt dan wil ik ze wel met je delen, anders hou ik ze allemaal voor mezelf!’ Fizzle vloekte in zichzelf. Ze had wel zin in een feestje, maar ze wist zeker dat ze niet zou mogen van haar moeder. Ze liep naar haar slaapkamerdeur en keek langs het trapgat naar beneden. Hanneke was in de keuken af aan het wassen. ‘Ok Allure, ik kom.’ Nadat ze het adres had gekregen hing ze op. Ze begon zich uit te kleden en dook haar kledingkast in. Ze zocht een topje uit dat net iets te strak was en een rokje dat net iets te kort was. Daarna deed ze haar blonde haar in een staart en smeerde ze rode lippenstift op. Ze bekeek het resultaat in de spiegel. ‘Perfect’ zei ze met een glimlach. Toen begon ze haar lakens aan elkaar te knopen. Ze wist dat ze onmogelijk via de trap naar buiten kon sluipen, dat zou haar moeder zeker horen. Daarom ging ze via het raam. Ze gooide de lakenketting naar buiten en klom naar beneden. Toen verdween ze in het donker. ‘Laat die leuke jongens maar komen’ dacht ze bij zichzelf…
Sterrenmeisje en Biertank stopte hun auto op de parkeerplaats van Primatech paper. Ze kwamen buiten kantooruren, dus alles was donker. Gelukkig was er een nachtwaker om ze binnen te laten. Sterrenmeisje liet haar identificatie zien. ‘CTU’ zei ze. ‘We moeten uw klantenbestand controleren.’ Ze duwde de man opzij en liep naar binnen. Ze liep naar de computer achter de balie. ‘Ga je gang’ knikte ze naar Biertank. Biertank ging zitten en begon te typen. Op dat moment kwam de nachtwaker weer terug in het gezelschap van twee Arabisch uitziende mannen. Voordat Sterrenmeisje iets kon doen hadden ze alle drie een pistool gepakt. Er klonken drie zachte plopjes door de geluiddempers en Sterrenmeisje viel levenloos op de grond. Biertank viel verschrikt van zijn stoel af. Toen maakte een vierde schot ook een einde aan zijn leven. ‘Vernietig de harddrive’ beval één van de Arabieren. ‘CTU mag niet achter onze plannen komen’

10.58…10.59…11.00

Spelers
1. Krynn
2. matige_muis
3. VeGs (tovenaar)
4. Absinthe
5. AllureV
6. Sherco (ziener)
7. Pippeloen
8. Lucky Luciano
9. Light Fighter
10. Daboman
11. Mr Soija
12. Katje
13. sterrenmeisje (dorpeling)
14. Heksjuh
15. Hanneke
16. Basjeeh
17. Barabas
18. Uice
19. fizzle-fluffy
20. ~~Fantôme~~
21. *Miekjuh*
22. Kunst (cupido)

Opgehangen
Opgegeten

En met de dood van Sterrenmeisje is de beurt weer aan de dorpelingen. Kunnen ze nu een wolf ophangen of gaat er morgen weer een onschuldig iemand aan? Dat merken we morgen om 20.30

Laatst gewijzigd op 13-10-2008 om 12:06.
Oud 12-10-2008, 20:15
Verwijderd
Jammer, sterrenmeisje was best actief.
Oud 12-10-2008, 20:18
Verwijderd
foei
Oud 12-10-2008, 20:20
Miekje*
Miekje* is offline
Gelukkig niet iemand met een belangerijke functie. Wel rot voor Sterremeisje
Oud 12-10-2008, 22:18
Hanneke
Hanneke is offline
Jammer, ik had Sterrenmeisje nog wel eens willen verdenken
Oud 12-10-2008, 22:40
Krynn
Krynn is offline
^^ Mjah

Ik denk dat ik ga ienemienemutten tussen de stillen, want theorieën uit de scholen 'Kunst' en 'omslagpunt' willen me maar niet overtuigen, ofzo.
Oud 13-10-2008, 06:54
Verwijderd
ja, verdorie
Oud 13-10-2008, 06:56
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
ja, verdorie
Gelukkig was je niet onze llziener of jager (want dan had je moeten gokken)
maar wel jammer dat je er nu al uit bent
Oud 13-10-2008, 08:01
Verwijderd
Jeetje, veel bijlezen.

Ik stem weer op Miekjuh, als nog een reden komt daarbij dat zij pas na de uitslag vertelt op VeGs te stemmen, daar hebben we niks aan.
Oud 13-10-2008, 10:47
Miekje*
Miekje* is offline
bestebeste soija, als je terugleest weet je ook waarom
Oud 13-10-2008, 11:09
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
^^ Mjah

Ik denk dat ik ga ienemienemutten tussen de stillen, want theorieën uit de scholen 'Kunst' en 'omslagpunt' willen me maar niet overtuigen, ofzo.
Wat is er mis met de omslagpunt-theorie? Waarom ga je daar niet dieper op in? Ik vind hem zo gek nog niet op zich. Ik ben van jou toch wel wat meer diepgang gewend hoor
Oud 13-10-2008, 11:14
Verwijderd
*Miekjuh*
Mr Soija

Fantôme
Basjeeh

Want ik vertrouw d'r niet, en ze wilt/durft/gaat niet verder in die discussie, waarvoor ik eigenlijk geen reden zie. Behalve dat ze bang kan zijn dat we haar functie ontmaskeren.
Oud 13-10-2008, 11:19
Krynn
Krynn is offline
Ok...

...omslagpunttheorie an sich is wel interessant, het is alleen zo lastig het omslagpunt te bepalen. Waar leg je dat? Bij de eerste persoon die mee gaat met een verdenking, en zo een 'markt' voor een stem creeërt? Bij de derde of vierde, die het schapen zo veel makkelijker maakt? Verdenk je degene die verdachte nummer 1 introduceert, degene die met een tegentheorie komt, of degene die schijt heeft aan allebei en lekker z'n eigen gang gaat? Buiten de gangbare lijstjes gaan staan is namelijk een even effectieve manier om je te verbergen als meeschapen. Oh. En je gaat er met die theorie van uit dat wolven en aanverwanten goed kunnen plannen. Meh. Die hebben hopelijk ook een leven, en moeten dus ook soms vantevoren ergens bij gaan staan waar achteraf gelijkspel oid uit blijkt te komen.

Te veel variabelen = niet overtuigend.

Zo beter dan?

Wat Miekjuh betreft: als ze nou idd van haar best wel sterk vooraangekondigde stem had afgeweken...ik vind 't erg jammer van Vegs en van het gelijkspel enzo, maar 't is een newbie?...enzo.

Nog een keer op Hanneke vind ik in die zin stom dat ik alleen meerdere malen op mensen stemmen wil waar ik een echte verdenking tegen heb, en de enige reden waarom ik op haar zou stemmen blijkt voor een grote handvol anderen ook te gelden

Ik moet nu naar m'n werk, dus: iene miene mutte, tien pont grutten, nou vooruit niet helemaal, want van de mensen die weinig posten verwacht ik van sommigen later nog wel theorieën enzo, en van sommigen niet. Ach. Ter nagedachtenis aan sterrenmeisje.

Lucky Luciano
Oud 13-10-2008, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat deze theorie heel makkelijk te omzeilen is voor wolven, en Hanneke heeft er zelf natuurlijk geen flauw benul van en is net zoals de andere schapers net zo goed schaper.
Oud 13-10-2008, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het pas na de uitslag verteld omdat ik die avond niet thuis was en pas op het laatste moment heb gestemd, vlak voordat ik wegging. Dus ik had geen tijd meer op het in het Weerwolfspel-topic te posten.
Nou het is niet echt dat dat significant meer tijd in zou nemen. Vind het nogal raar of je bent een wolf of de verrader imo. Die heeft er namelijk ook belang bij dat we niets uit de stemmen kunnen opmaken en op deze manier kan dat niet meer. Daarom stem ik op miekjuh
Oud 13-10-2008, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Ze wilt/durft/gaat niet verder in die discussie, waarvoor ik eigenlijk geen reden zie.
Ik vond die discussie van jullie anders behoorlijk onzinnig en zonde van mijn tijd.

Miekjuh
Mr Soija
Lucky Luciano
Barabas

Fantôme
Basjeeh

Lucky Luciano
Krynn

Basjeh
Daboman

Laatst gewijzigd op 13-10-2008 om 12:18. Reden: Stemmen toegevoegd van: Daboman; Barabas;
Oud 13-10-2008, 12:13
Daboman
Daboman is offline
Ik heb me ook zitten ergeren aan die discussie. Ik vond het juist een sterke zet van fantome dat ze ophield. Beetje discussie mag, en moet natuurlijk, maar het was al voorbij point-taken.

Btw. Volgens mij verdacht basjeeh sterrenmeisje van geliefde-zijn. De geliefden zijn een tegenstander van de wolven. Toen bleek dat niemand op sterrenmeisje wilde stemmen was het maar gewoon hap-slik-weg?

Mijn stem gaat naar basjeeh.
Oud 13-10-2008, 12:16
Verwijderd
Fantome vind ik niet verdacht, LL ook niet, al post hij, net zoals ik te weinig. ik ga voor miekjuh.
Miekjuh
Mr Soija
Lucky Luciano
Barabas

Fantôme
Basjeeh

Lucky Luciano
Krynn
Oud 13-10-2008, 12:18
Verwijderd
Citaat:
Btw. Volgens mij verdacht basjeeh sterrenmeisje van geliefde-zijn. De geliefden zijn een tegenstander van de wolven. Toen bleek dat niemand op sterrenmeisje wilde stemmen was het maar gewoon hap-slik-weg?
Dat zou wel extreem slecht wolvengedrag zijn.
Oud 13-10-2008, 12:20
Miekje*
Miekje* is offline
Waarom vindt iedereen mij verdacht? Ik wil best verder in discussie gaan, maar ik snap ook het spel nog niet helemaal geloof ik
Oud 13-10-2008, 12:21
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dat zou wel extreem slecht wolvengedrag zijn.
En dus verwacht niemand het en is het dus slim
Oud 13-10-2008, 12:24
Verwijderd
Citaat:
Waarom vindt iedereen mij verdacht? Ik wil best verder in discussie gaan, maar ik snap ook het spel nog niet helemaal geloof ik
Bij gebrek aan verdachten gaan ze maar voor de speler die het minst toevoegt aan het spel, en dat ben jij momenteel. Terwijl er ook hele stille spelers zijn die veel minder toevoegen, naar mijn mening, maar die vallen niet op. En jij, helaas, dus wel.

Citaat:
En dus verwacht niemand het en is het dus slim
Ja, hartstikke leuke theorie hoor, maar we zullen zien.
Oud 13-10-2008, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Wat snap je er niet aan? Dit lijkt me weer zo'n n00bwolvenopmerking, ik ben niet verdacht ik ben gewoon een onschuldig n00bje (a). Jaja Nou ehm, verder is nog niemand me opgevallen so far, dus ik denk dat ik Miekjuh stem als er vandaag niks bijzonders meer wordt gepost.
Oud 13-10-2008, 12:26
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Dit lijkt me weer zo'n n00bwolvenopmerking, ik ben niet verdacht ik ben gewoon een onschuldig n00bje (a). Jaja
En dat vind ik nou weer nergens op slaan
Oud 13-10-2008, 12:31
Verwijderd
? Dat is een fout die haast alle beginnende spelers die wolf zijn maken.
Oud 13-10-2008, 12:36
Miekje*
Miekje* is offline
okee...
dan zou het jammer zijn als ik geen wolf was
Oud 13-10-2008, 12:40
Verwijderd
Ja. dat zijn wat noobopmerkingen minder.
Oud 13-10-2008, 12:45
Verwijderd
Dat zou jammer zijn ja. Misschien heb je geluk en verander ik nog van gedachten
Oud 13-10-2008, 12:56
Verwijderd
Ik vind de theorie over Miekje nogal zwak. Is het enkel gebaseerd op het feit dat ze haar stem doorgaf na de stemronde?
Oud 13-10-2008, 12:58
Verwijderd
Well, er zijn weinig andere verdachten.
Oud 13-10-2008, 12:59
Uice
Uice is offline
Nu ja, los daarvan vertoont ze wel meer noobwolvengedrag. En er geldt nog altijd dat je beter een zwakke dorpeling, die zelf zegt het spel nog niet helemaal te snappen, eruit kunt hebben dan een goede dorpeling. Dus misschien ga ik ook wel voor Miekje. Maar ik weet het niet zeker, eerst eens even de rest goed doorlezen.

Regels voor berichten