Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() OT: zelf heb ik mijn choco taar + moorkoppen eindelijk af, die neem ik dus mee naar het kerstontbeit overmorgen
|
Ik breek even in maar: http://www.bakerella.com/category/pops-bites/cake-pops/ ! Superleuk om te doen en lekkah <3
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik wil een tulband gaan maken, volgens dit recept. Daarin gaan ze uit van een tulbandvorm van 22-24 cm diameter, maar ik heb er een van 18 cm. Hoeveel zou ik dan nodig hebben van de hoofdingrediënten? (is het verstandig om uit te gaan van alle ingrediënten 1/5e minder te nemen?)
|
![]() |
|
18 is 78% van 23 (gemiddelde van 22-24). Dus dan lijkt me 4/5 overal van doen (80%) helemaal prima. Al denk ik dat je het recept al gemaakt hebt..
![]() Roomkaastaart met baileys maakte ik 1e kerstdag. ![]() En apfelstrudel 2e kerstdag. ![]() Nomnom <333
||
Dat ziet er lekker uit, Calyx!
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik wilde gisteren eens proberen om een appelkaneelsouffle te maken, maar ik vergiste me in de hoeveelheid appelmoes. Het resultaat smaakte prima, maar de vorm had niets met souffle te maken. Binnenkort nog maar eens proberen.
De chocolate chip cookies die ik eerder deze week maakte, waren wel weer heerlijk <3 en dus veel te snel op. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Goed. Afgelopen week niets gebakken. Maar, in het nieuwe jaar blijft ons voornemen staan om elke week iets te bakken.
Deze week: Appelmuffins en chocolademuffins met chocoladestukjes erin. We hebben twee compleet verschillende recepten gebruikt (beetje vergelijken, kijken of het goed zou komen en welke de lekkerste zou zijn enzo) maar beide soorten muffins zijn echt heel lekker geworden! Alleen waren de chocolademuffins toen ze nog warm waren minder lekker dan nu ze koud zijn ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik heb vandaag banaan-honing muffins gemaakt, maar ik vind ze niet echt goed gelukt.
Ik heb het volgende recept gebruikt: Ingrediënten 2 bananen 50 g roomboter 150 ml vloeibare honing 2 eieren 150 ml volle melk 300 g zelfrijzend bakmeel 2 theelepels bakpoeder 1 theelepel gemalen kardemom 6 walnoten, in stukjes Oven voorverwarmen op 200 °C. Bananen met staafmixer of vork pureren. (In magnetron) boter smelten. Honing en boter door banaanpuree roeren. Eieren loskloppen en mengen met banaanpuree. Melk door banaanmengsel roeren. Boven kom bakmeel met bakpoeder en kardemom zeven. Banaanmengsel met vork of pollepel snel door bakmeel scheppen (paar klontjes is geen bezwaar). Mengsel over muffinholtes verdelen en bestrooien met walnoot. Muffinvorm op rooster in midden van oven zetten en muffins in ca. 25 min. gaarbakken. Muffins 5 min. in vorm laten afkoelen, uit vormpjes nemen en verder op rooster laten afkoelen. Wat ik anders heb gedaan: kaneel/nootmuskaat ipv kardemom, walnoten weggelaten, halfvolle ipv volle melk en geen bakpoeder gebruikt. Het resultaat: de smaak is prima, maar van binnen zijn de muffins nog wat zwaar en klef, terwijl de buitenkant aan de bruine kant en wat te hard is. Zou dit kunnen komen doordat ik geen bakpoeder gebruikt heb? |
![]() |
|
't Kan idd komen doordat je geen bakpoeder hebt gebruikt. Daardoor zijn je muffins niet gerezen (en daarom zwaar en klef).
't Kan ook komen doordat de baktemperatuur te hoog was. Daardoor is de binnenkant nog niet gaar (en daarom zwaar en klef), terwijl de buitenkant te lang gebakken is (en daarom bruin en hard). Klef zouden ze sowieso moeten zijn, denk ik.. aangezien er bananenpuree in zit.
|
Ik probeer even wat gezonder te eten, dus minder bakdingetjes vanuit deze kant van het scherm
![]() Maar Calyx, je baileys-taart ziet er echt briljant uit, die ga ik nog eens proberen!
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik heb van m'n moeder uit haar kerspakket een pak cakemix gekregen met daarbij een soort strooier met allerlei versiermateriaal (van die glitterbolletjes, cacao, chocoladedingetjes, hagelslagjes, etc) maar op het pak staat niet hoelang en hoe hoog je die cake moet bakken. Ik heb een combimagnetron met een hete lucht oven en ik heb het nog niet eerder aangedurfd om daarin een cake te bakken omdat ie niet traploos in te stellen is. Heeft iemand een idee hoelang en op welke temperatuur ik die cake het beste kan bakken?
|
Ik zou even kijken naar de ingrediënten en de hoeveelheden van zo'n standaardreceptje (http://www.koopmans.com/recepten/koo...-van-cakemeel/) en dan die bakwijze aanhouden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Over twee weekjes ga ik afscheid nemen op mijn werk en ik heb stiekem met een collega'tje een afscheidslunch gepland. Ik ga in ieder geval een tonijnquiche maken en wat macarons bakken (+ een salade), maar heeft iemand nog een goed idee voor iets anders hartigs erbij? Ik kan nag wel een quiche maken, met een ander smaakje, maar ik wil eigenlijk wel wat anders. Ideeen?
|
Dank allen voor de idee"en. Geen mogelijkheid om daar iets op te warmen, maar neig nu naar dit: pizzabroodjes http://yummyinmytummy.nl/hapjes/pizzabrood/
![]()
|
Zo! Helemaal klaar voor de lunch van morgen! In de aanbieding:
- quiche met pesto/mozzarella/gegrilde groente/parmezaanze kaas/zongedroogde tomaatjes - quiche met tonijn en anjovis - yoghurtcake met citroenglazuur - macarons met mascarpone-frambozenvulling En nog wat sla. Foto's volgen morgen nog, maar vooral die macarons zijn echt verdomd lekker!
|
Klinkt goed silicion! Wat zijn eigenlijk macarons?
Afgelopen weekend probeerde ik met m'n vriend en schoonvader creme brulee te maken maar uiteindelijk was ie zacht/gesmolten en helemaal niet zo lekker vond ik ![]() We hebben het volgende recept gebruikt, wat hebben we mogelijk fout gedaan: Nodig (voor zes schaaltjes): - acht eierdooiers - 80 gram suiker - 600 ml slagroom - poedersuiker Bereiden: - Splits de eieren en klop de eierdooiers met de suiker - verwarm de slagroom tot het net kookt en giet dat bij de eierdooiers met de suiker en klop het op. - Giet het mengsel in de schaaltjes, zet die in een ovenschaal met water. - Zet dit een uur en een kwartier in de oven op 100 graden - Haal de schaaltjes uit de oven, laat afkoelen en laat twee uur opstijven in de koelkast - Haal de schaaltjes uit de koelkast, doe de poedersuiker er overheen en karameliseer onder de grill of met een brander (wij deden het met een brander) terwijl de schaaltjes in een bak met ijskoud water staan om te voorkomen dat het smelt (dat hebben we ook gedaan, dus daar kan het niet aan liggen denk ik) - Laat het vijftien minuten afkoelen in de koelkast Mijn toetje was uiteindelijk gewoon vloeibaar en niet echt lekker vond ik, werd er een beetje misselijk van ![]()
|
Mm, overduidelijk is de creme niet gaan zetten. Meest logisch is dat dat zit in de garing van je eierdooiers of een oven die niet heet genoeg was. Oftewel, was je slagroom echt goed aan de kook voordat je het bij de eierdooiers deed? En heb je wel eens dat gebak langer in de oven moet (dus dat de tempratuur mogelijk wat lager is)? Je kunt hem eventueel wat langer in de oven laten zitten, maar dan heb je ook weer kans dat je creme droog wordt.
Ow, en macarons zijn schuimpjes met amandelpoeder erin. Like these: ![]()
|
moet je dit recept voor crème brûlée eens proberen:
http://www.een.be/programmas/dagelij...n/creme-brulee |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Eten & Drinken |
Het grote (zoete) baksels topic 2 Hawahaai | 299 | 14-08-2015 19:07 | |
Eten & Drinken |