Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2009, 10:44
Balance
Balance is offline
Aparte definitie van wegpiraat heb je dan.
Oud 31-07-2009, 11:07
knigsberg
knigsberg is offline
Weg piraat is iemand die zich niet aan de regels houd dus voor mij is iemand die op de gehandicapten parkeer plaats parkeert een weg piraat. Hij benadeelde de minder bedeelden onder ons. Alleen maar omdat hij een politie agent is komt hij er mee weg.
Oud 31-07-2009, 15:17
Balance
Balance is offline
Nee hoor.

Citaat:
U hebt gezocht op het woord: wegpiraat.
RESULTAAT
 weg·pi·raat de; m,v -raten roekeloze weggebruiker

Potverdorie, wat een roekeloos weggedrag!

Daarbij, je weet niet eens met welke reden die politie agent daar was.
'Sorry mevrouw, we hebben de dief gemist want we moesten eerst een geschikte parkeerplaats vinden'
Oud 31-07-2009, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Nog niet eens hoor, want met 120 km/h leg je in 2 seconde ongeveer 66 meter af.

Voor de remweg geldt de vuistregel (voor normale snelheden (70-130)): 0,75*(snelheid (in km/h) /10)^2. Daarbij komt dus ook nog de reactietijd. Stel je reactietijd is 0.4 seconde (incl activeren van het remsysteem), dan komt daar nog 13 meter bij. De totale stopafstand is dan 118 meter.
Dan ben je wel bizar snel met reageren. De gemiddelde reactietijd ligt op 1.5 seconde, dus je remweg zal wel wat meer bedragen dan 118m. Maar goed, dat maakt niet zoveel uit want alle ongelukken met snelheden boven de 50km/u doen gewoon altijd veel pijn.
Oud 31-07-2009, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Weg piraat is iemand die zich niet aan de regels houd dus voor mij is iemand die op de gehandicapten parkeer plaats parkeert een weg piraat. Hij benadeelde de minder bedeelden onder ons. Alleen maar omdat hij een politie agent is komt hij er mee weg.
Politieagenten hebben door hun werkzaamheden te allen tijde ontheffing van de bepalingen in de Wegenverkeerswet en RVV. De actie van die agent is dus ook niet illegaal of tegen de regels in wanneer het noodzakelijk geacht wordt door de agent om daar te parkeren.
Je gaat dus een beetje kort door de bocht door te zeggen dat die agent door daar te parkeren een wegpiraat is. Je brengt immers niemand in gevaar door die actie en daarbij is ie ook nog eens gewoon legaal.
Oud 31-07-2009, 18:36
knigsberg
knigsberg is offline
Misschien hebben jullie gelijk over dat ik op de basis van de foto te snel oordeel. Maar ik heb ook wel eens gezien dat ze rustig een snackbar binnen liepen en rustig naar buiten met de friet. Toevallig stond die auto fout geparkeerd op de stoep kon toen niet echt spreken van snelle noodzaak. Overigens niet denken dat ik altijd naar de snackbar toe ga maar ga er maar uit dat er van die regels ook misbruik word gemaakt.
Oud 31-07-2009, 19:22
Verwijderd
Ach, iedereen parkeert wel eens fout, maar om dan meteen van een wegpiraat te spreken...
Oud 31-07-2009, 19:24
knigsberg
knigsberg is offline
Ja inderdaad misschien is de term weg piraat bij zoiets wel erg overdreven.
Oud 31-07-2009, 20:40
Verwijderd
typisch geenstijl hoor. Men ziet de politie, en zonder enige vorm van kennis een hoop kansloos geblaat.

En nee verkeerd parkeren is niet levensbedreigend, dus is het geen wegpiraat.
Oud 31-07-2009, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Dan ben je wel bizar snel met reageren. De gemiddelde reactietijd ligt op 1.5 seconde, dus je remweg zal wel wat meer bedragen dan 118m. Maar goed, dat maakt niet zoveel uit want alle ongelukken met snelheden boven de 50km/u doen gewoon altijd veel pijn.
Hmm dan is de vuistregel misschien de totale stopafstand. Je hebt inderdaad gelijk dat 0.4 seconde wel erg snel is, hoewel 1,5 me weer aan de langzame kant lijkt. Ik probeerde iig ongeveer op de 119 meter uit te komen die het ministerie voorspelt bij 120 km/h Ik zal het morgen als ik nuchter ben eens even uitrekenen.
Oud 31-07-2009, 22:05
Verwijderd
Citaat:
Hmm dan is de vuistregel misschien de totale stopafstand. Je hebt inderdaad gelijk dat 0.4 seconde wel erg snel is, hoewel 1,5 me weer aan de langzame kant lijkt. Ik probeerde iig ongeveer op de 119 meter uit te komen die het ministerie voorspelt bij 120 km/h Ik zal het morgen als ik nuchter ben eens even uitrekenen.
Als ik 't me goed herinner is 1,5s de gemiddelde reactietijd van de gemiddelde Nederlander. Er zullen altijd uitschieters zijn natuurlijk, maar het ministerie gaat uit van gemiddelden
Ik vraag me wel af van welk voertuig ze uitgaan. Ik weet dat onze Laguna echt geen 119m nodig heeft om volledig tot stilstand te komen vanaf 120km/u en zó'n luxe auto is dat nou ook weer niet
Oud 31-07-2009, 23:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
Misschien hebben jullie gelijk over dat ik op de basis van de foto te snel oordeel. Maar ik heb ook wel eens gezien dat ze rustig een snackbar binnen liepen en rustig naar buiten met de friet. Toevallig stond die auto fout geparkeerd op de stoep kon toen niet echt spreken van snelle noodzaak. Overigens niet denken dat ik altijd naar de snackbar toe ga maar ga er maar uit dat er van die regels ook misbruik word gemaakt.
Oh ik heb ook wel eens gezien dat ze door rood reden, terwijl ze vervolgens 50 meter verder parkeerden om iemand met pech te helpen (geen pech als in nood, gewoon als in: panne). Daar is door rood rijden echt niet voor geoorloofd. Maar ik begrijp ze wel, het zijn nou eenmaal stoplichten die bijzonder slecht staan afgesteld en het was 's nachts, dus geen hond op de weg.
Tja, op dat moment baal ik en vind ik het ook aso dat zij de regels zo makkelijk aan hun laars kunnen lappen. Tegelijkertijd betwijfel ik of ik het anders zou doen als ik hun schoenen stond. Ik heb bij die stoplichten al honderden keren overwogen om gewoon door rood te rijden, maar een eventuele bekeuring weerhoudt me. Voor die bekeuring hoeven zij niet bang te zijn, dus uiteindelijk best begrijpelijk dat ze het doen. Met dat parkeren idem dito.
Oud 31-07-2009, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Oh ik heb ook wel eens gezien dat ze door rood reden, terwijl ze vervolgens 50 meter verder parkeerden om iemand met pech te helpen (geen pech als in nood, gewoon als in: panne). Daar is door rood rijden echt niet voor geoorloofd. Maar ik begrijp ze wel, het zijn nou eenmaal stoplichten die bijzonder slecht staan afgesteld en het was 's nachts, dus geen hond op de weg.
Tja, op dat moment baal ik en vind ik het ook aso dat zij de regels zo makkelijk aan hun laars kunnen lappen. Tegelijkertijd betwijfel ik of ik het anders zou doen als ik hun schoenen stond. Ik heb bij die stoplichten al honderden keren overwogen om gewoon door rood te rijden, maar een eventuele bekeuring weerhoudt me. Voor die bekeuring hoeven zij niet bang te zijn, dus uiteindelijk best begrijpelijk dat ze het doen. Met dat parkeren idem dito.
Inderdaad, het probleem is alleen dat je zou wel die bekeuring geven als je het doet. Ik heb hier zelfs een keer een bijna aanrijding gezien omdat de politie door rood reed (zonder sirene of wat dan ook). En zo zijn er meerdere voorbeelden van politieagenten die gewoon gebruik maken van de mogelijkheid dat ze zelf geen bekeuring kunnen krijgen. (Hoevaak parkeert een politieauto niet illegaal voor de bakker) Het wekt gewoon irritatie op bij medeweggebruikers en imo ben je dan ook een wegpiraat, ondanks dat je niet voldoet aan de definitie in de VanDale.
Oud 03-08-2009, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Als ik 't me goed herinner is 1,5s de gemiddelde reactietijd van de gemiddelde Nederlander. Er zullen altijd uitschieters zijn natuurlijk, maar het ministerie gaat uit van gemiddelden
Ik vraag me wel af van welk voertuig ze uitgaan. Ik weet dat onze Laguna echt geen 119m nodig heeft om volledig tot stilstand te komen vanaf 120km/u en zó'n luxe auto is dat nou ook weer niet
Volgens mij gaat het ministerie niet eens uit van gemiddelden, maar eerder van de 10% langzaamsten. Net zoals dat voetgangersverkeerslichten altijd lang genoeg op groen staat dat je met 3 km/u kunt oversteken, dat is niet gemiddeld maar mensen met een rollator moeten óók de overkant kunnen bereiken. Als je voor een reactietijd uitgaat van het gemiddelde en reactietijd normaal verdeeld is, zou dat betekenen dat de helft van de mensen te laat reageert
Oud 04-08-2009, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het nog eens berekend en ik kan toch niet tot de conclusie komen dat de remweg 119 meter kan zijn. De complete stopafstand zou dat wel kunnen zijn, incl die 1,5 seconde reactietijd. De reactieafstand zou dan 48 meter zijn en de remweg 70 meter, dus dan kom je wel uit op die 119 meter. Dus die vuistregel zou dan ook wel gelden voor de complete stopafstand, met een reactietijd van 1 seconde.
Oud 04-08-2009, 11:25
MTpower
MTpower is offline
Met dit spel:
http://www.spele.nl/game/reactietijd/bullittime.html

Zit ik op een reactietijd variërend tussen de 0,2 en 0,3 seconden. Hier focus je je er natuurlijk op en heb je je vinger in de aanslag om te klikken. In het verkeer zal het iets trager zijn. Plus dat onder reactietijd wordt verstaan je beseffen dat je moet remmen + je voet naar het rempedaal brengen + intrappen. Dan lijkt me 1,5 seconde vrij reëel
Oud 04-08-2009, 18:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Ik heb het nog eens berekend en ik kan toch niet tot de conclusie komen dat de remweg 119 meter kan zijn. De complete stopafstand zou dat wel kunnen zijn, incl die 1,5 seconde reactietijd. De reactieafstand zou dan 48 meter zijn en de remweg 70 meter, dus dan kom je wel uit op die 119 meter. Dus die vuistregel zou dan ook wel gelden voor de complete stopafstand, met een reactietijd van 1 seconde.
Ach, stopafstand - remweg.
Ik ben een vrouw, ik vind dat allemaal één pot nat

Het was vast de stopafstand.
Oud 04-08-2009, 18:13
Verwijderd
De grootste wegpiraat van vandaag was een man die vond dat hij met 60 in kon voegen op de snelweg. En nog verbaasd staan te kijken dat het achteropkomende verkeer dat niet heel erg briljant vond.

Wat overigens ook mooi was om te zien: op de A2 tussen utrecht en a'dam is een heel stuk alleen maar 90. Daar trekt niemand zich iets van aan. Maar vanmiddag wel. 1 politieauto veroorzaakte met zijn goeie gedrag een heuse file Hij reed namelijk wel keurig 90, en niemand durfde erlangs, dus over 3 banen reed er een enorme colonne aan auto's achter me aan...
Oud 04-08-2009, 20:48
Qimm
Qimm is offline
hahah heerlijk he, dat schijnheilige gedrag van mensen
Oud 05-08-2009, 08:41
Verwijderd
Nou ja, als je er dan voorbij gaat weet je zeker dat je een boete te pakken hebt
Overigens rijd ik dat stuk altijd 90km/u, op de cruise control, want ze staan daar zo vaak te controleren dat het die paar minuten minder reistijd niet waard is
Oud 05-08-2009, 08:45
Qimm
Qimm is offline
ja, maar als je anders ook zo hard rijdt moet je je niet aanstellen hoor
Oud 05-08-2009, 11:22
Nona
Nona is offline
Citaat:
ja, maar als je anders ook zo hard rijdt moet je je niet aanstellen hoor
Ja, dan moet je die boete ook gewoon bewust meepakken.

Afgelopen week een Duitse vrachtwagenchauffeur die het tof vond om in toe voegen waar geen ruimte was. De c2 voor me moest toch wel heel hard remmen. Op zo'n moment heb ik denkbeelden over Duitsers die meer in de jaren '40 thuishoren.
Oud 05-08-2009, 14:03
Verwijderd
vandaag een sufferd in een hele mooie gerestaureerde oldtimer. Die hem zo op nog geen 1,5 meter voor mijn wielen smeet Dat is of stervensdom, of lef hebben.

Overigens reed de politie vandaag weer over de a2.... Deze keer kon ik er helaas niet langs
Oud 05-08-2009, 17:45
Daboman
Daboman is offline
Ik heb gisteren een flink stuk gereden. In noordoost nederland zitten allemaal wegpiraten. De toegestane snelheid is 120 km/u. Maar ze rijden eerder 150.

Ik heb zelfs een stukje 140 gereden bij een inhaalsmanouvre en nog drukken ze. True story. Stelletje malloten.
Oud 05-08-2009, 18:09
Verwijderd
iemand uit mijn vriendengroep heeft een sticker onder mijn nummerplaat geplakt, met de tekst: die van jou kan harder, nou en?

ik weiger sneller te gaan voor iemand die zich niet aan de regeltjes houdt. Alleen als ik zwaailichten en sirenes zie. De rest moet me maar de tijd geven.
Oud 05-08-2009, 20:04
Daboman
Daboman is offline
Maar ik vind bumperklevers bij snelheden van 120 km/u een beetje eng

Natuurlijk, ze moeten betalen als het fout gaat, but still. Dat zorgt er niet op magische wijze voor dat het niet meer heel erg fout kan gaan als je plotseling moet remmen.
Oud 07-08-2009, 08:29
Verwijderd
Tsja, het enige dat jij eraan kunt doen is ze laten passeren. Dan ben jij er iig vanaf.

De wegpiraat van eergisteren (jaja) is een wat oudere man, van pensioensgerechtigde leeftijd, op de fiets. De situatie is als volgt:
Ik sta te wachten voor rechtsaf, de wijk bij m'n ouders in, daar loopt een fietspad tussendoor, maar die verkeerslichten staan op rood. De meneer en zijn vrouw fietsen het eerste stuk door rood, wachten in het middenstuk en op het moment dat ik al rijd, besluit meneer om "snel" over te steken. Het scheelde héél erg weinig of die vent had kennis gemaakt met de motorkap van de Laguna en zijn vrouw had dan écht een hartaanval gehad.
Die vent had trouwens nog het lef om een belerend vingertje op te steken naar me. Hij had mázzel dat mijn vriendin erbij zat, anders was ik gekeerd om even met 'm te praten. Ik hoop dat zijn vrouw dat voor mij gedaan heeft
Oud 07-08-2009, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Maar ik vind bumperklevers bij snelheden van 120 km/u een beetje eng

Natuurlijk, ze moeten betalen als het fout gaat, but still. Dat zorgt er niet op magische wijze voor dat het niet meer heel erg fout kan gaan als je plotseling moet remmen.
Dat weet ik wel, daarom mijn aversie tegen alles kleiner dan een opel corsa. En zelfs die vind ik al te klein... Maar goed, zelfs een audi zal niet helemaal door mijn berlingo kunnen ploegen... ( hoop ik ). Bumperkleven is ook wel onoplettendheid moet ik zeggen...
Oud 09-08-2009, 01:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat weet ik wel, daarom mijn aversie tegen alles kleiner dan een opel corsa. En zelfs die vind ik al te klein...
Het gaat niet om formaat, maar om constructie. Sommige enorme bakken schuiven zo in elkaar, zoals bijvoorbeeld de Chinese Landwind SUV. Dat terwijl in een Smart toch een heel respectabele veiligheidskooi zit ingebouwd, zo'n dingetje plet je niet zomaar.

Wegpiraat van ondertussen gisteren was trouwens een studente die op de Uithof van links kwam, en na oogcontact gewoon stoicijns overstak. Ik keek juist de andere kant op omdat ik de bocht draaide, dus het scheelde echt een millimeter, of ze was geëindigd als decoratie van de zijkant van het bakwagentje dat ik toen gehuurd had.

De mogelijkheid dat ze door zou rijden terwijl ik zo overduidelijk voorrang had en het niet samen door de bocht kon was niet eens bij me opgekomen, maar kennelijk zijn sommige mensen dapperder/suïcidaler dan je zou denken.
Oud 09-08-2009, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet om formaat, maar om constructie. Sommige enorme bakken schuiven zo in elkaar, zoals bijvoorbeeld de Chinese Landwind SUV. Dat terwijl in een Smart toch een heel respectabele veiligheidskooi zit ingebouwd, zo'n dingetje plet je niet zomaar.
Kreukelzone ooit van gehoord?
Oud 09-08-2009, 09:42
MTpower
MTpower is offline
De meeste nieuwe auto's blijft geen reet van over na een frontale botsing, maar de bestuurder + passagiers komen er over het algemeen redelijk goed vanaf. De kreukelzone inderdaad
Oud 09-08-2009, 09:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
De grootste wegpiraat gisteren was een volgepropte (duitse?) auto op een Franse driebaans snelweg, die regelmatig even de streep tussen de rechter- en de middenbaan midden onder de auto had en dan weer op de rechterbaan reed. Juist op het moment dat hij weer rechts reed en iemand hem op de middelste baan in wilde halen en er links ook iemand reed, gooide hij zijn auto echt zonder te kijken naar de middelste baan. Paste net, met z'n drieën op twee rijstroken... Na getoeter van de auto naast 'm vertrok hij (wederom zonder te kijken of te knipperen) snel terug naar de rechterbaan.
Oud 10-08-2009, 13:59
Balance
Balance is offline
De wegpiraat van vandaag was echt bizar, al had de arme bejaarde man nauwelijks door wat hij deed.
De bomen gingen dicht bij een bewaakte spoorwegovergang. De man ging netjes staan wachten voor de boom: aan de verkeerde kant!! Hij stond dus aan de spoorkant en bleef met zijn fiets wachten tot de bomen weer open gingen.

Gelukkig kan hij het na vertellen dankzij oplettende omstanders en dankzij het feit dat de trein vertrok vanaf het naastgelegen station en dus niet langs raasde.
Oud 10-08-2009, 14:12
Verwijderd
Hmm ik ben dit weekend in belgie en limburg geweest, en de wegpiraten daar waren echt te overvloedig. Een kleine selectie uit de ellende aldaar

1) Met stip: een paar idiote wielrenners die de heuvel afgeraced kwamen, die weg was erg bochtig, en ze vonden het nodig om de hele weg in beslag te nemen. Tja er kan dus ook verkeer de heuvel opkomen... 2 kwamen er ten val ( gelukkig had ik behalve de schrik geen schade omdat ik heel snel reageerde, en ze kon ontwijken, door de berm in te rijden ). Heb ze wel de huid volgescholden. Ze waren op wat schaafwonden verder niet gewond, en zelf in het bezit van gsm's dus ik heb ze verder hun problemen lekker zelf laten oplossen.

2) Een wielrenner die het fietspad naast de provinciale weg blijkbaar te min vond, en daarom maar liever op de provinciale weg ging fietsen, en nog een middelvinger naar automobilisten opsteken die het daar niet zo mee eens waren. Dat is wel het soort tuig waaraan ik mijn grondige hekel aan wielrenners vandaan heb. Asociaal achterlijk suicidaal tuig.

3) Een belg die zijn auto midden op een kruispunt stilzette om daar na 5 minuten met afgrijselijke ruzie uit te stappen en weg te lopen?

4) Een vent met een mini die een heuvel af kwam razen en zo weinig rekening hield met de bochten in de weg, dat ik de berm en het weiland wel heel erg dichtbij zag komen. \

5) Een losgebroken koe... Was blijkbaar ergens uit een weiland ontsnapt en aan de wandel gegaan... Keek mij waarschijnlijk net zo dom en verbaasd aan, als ik haar
Oud 10-08-2009, 16:15
Balance
Balance is offline
Citaat:
2 kwamen er ten val ( gelukkig had ik behalve de schrik geen schade
Oud 11-08-2009, 11:43
Verwijderd
Je hebt wel genoeg meegemaakt zo te lezen
Oud 11-08-2009, 12:22
Verwijderd
Ik moet nog op vakantie, dus wellicht maak ik in Gent wel grappige dingen mee, als fietser
Oud 12-08-2009, 11:25
Freshley
Freshley is offline
ik kan niet fietsen :lol:
Oud 14-08-2009, 09:26
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Kreukelzone ooit van gehoord?
Bedoeling van een kreukelzone is dat het passagiersdeel níet in elkaar schuift maar de Chinezen hebben dat concept nog niet helemaal begrepen dus de kreukelzone daar zit ipv in de motorkap zo ongeveer rond de bestuurdersstoel.

Ik heb in de 2× 2200 km van en naar Spanje heel veel mensen rare dingen zien doen maar de Marokkanen die met hun halve huisraad op het dak van de auto rijden waardoor de banden tegen de behuizing van het wiel aankomt staan mijns inziens wel op nummer 1.
Oud 14-08-2009, 21:37
Verwijderd
Mja, dan sta je wel raar te kijken idd

Wegpiraat nr. 1 was - hoe kan het ook anders? - een blonde vrouw in een MPV op de eerste rotonde die je in Utrecht tegenkomt als je afslag 31 hebt genomen vanaf de A27. Mevrouw deed niet aan spiegelen en ramde d'r auto letterlijk volledig mijn rijbaan op. Gelukkig was de rijstrook links van me leeg (en ja, ik spiegelde wel ) en ging ze weer naar rechts toen ik toeterde, maar vrolijk word ik niet van dit soort paupers die niet kunnen rijden. Turborotondes zijn niet moeilijk, gewoon de pijltjes volgen mensen....
Wegpiraat nr. 2 was een dikke vent in een afgetrapte Slopel Vectra uit ~ '98 die het nodig vond om op de A2 te kleven en te seinen, terwijl ik al harder reed dan toegestaan (90km/u ivm werkzaamheden). Direct nadat ie me inhaalde ging hij zelf keurig 90 rijden, dus waarom dan kleven? Beetje jammer.
Wegpiraat nr. 3 was een middelbare vent in een E46 318i die vond dat ie wel met 160-180km/u door druk verkeer kon slalommen. Ik heb nog nooit iemand zo asociaal zien rijden. Wederom: A2 (ter hoogte van Best).
En als laatste de 'stoere' jongens in hun VW Passat TDI die het nodig vonden om keihard te gaan zitten kleven, gebaren en seinen op de Gijzenrooise Weg. Die duurde voor hun dus wat langer dan die normaal zou hebben geduurd, want ik reed daardoor exact 50km/u op de teller
Oud 14-08-2009, 23:52
Qimm
Qimm is offline
die randmongool die mij aanreed!

Ik liep samen met een vriendin en het paard terug naar de wei. Paard mag niet op de stoep dus we liepen op de weg (doorgaande weg binnen de bebouwde kom) Ook naast het paard ben je een bestuurder (even opfris-cursusje theorie voor wie dat nodig had )
Paard liep aan de buitenkant vriendin direct daarnaast ik er schuin achter (kon ik het touw pakken mocht het misschien niet goed gaan) Komt een forse trekkercombinatie ons tegemoed, geen probleem, paard is er niet bang voor. Maar er kwam ons een auto achterop die zich er dus tussendoor WRONG, lekkerlijk want de spiegel klapte vol tegen mijn arm

Ja wij liepen breed, maar geen reden om mij aan te rijden. Maar wie gaat er nou ook ZO dicht langs een paard, dan spoor je ook niet helemaal. Bovendien ZIE je toch dat dat gewoon niet gaat passen? Hoe veel haast kun je hebben ook, paar seconden geduld en er was weer een zee van ruimte
Oud 15-08-2009, 07:52
Verwijderd
Aangifte doen van doorrijden na een ongeval
Oud 15-08-2009, 09:29
Qimm
Qimm is offline
was te verbaasd om het nummerbord op te nemen...
Ik zei al tegen m'n vriendin, ik had eigenlijk dramatisch op de grond moeten vallen ofzo Maar ja, ik hoop dat ik z'n spiegel gemold heb, op z'n minst.
Oud 15-08-2009, 11:03
Balance
Balance is offline
Klinkt idd als een idioot Qimm
Oud 15-08-2009, 14:08
Verwijderd
Citaat:
was te verbaasd om het nummerbord op te nemen...
Ik zei al tegen m'n vriendin, ik had eigenlijk dramatisch op de grond moeten vallen ofzo Maar ja, ik hoop dat ik z'n spiegel gemold heb, op z'n minst.
Dat zal wel meevallen, een spiegel kan wel wat hebben. Weet je de bestuurder van de trekkercombi te vinden? Zo ja, gewoon langsgaan en vragen of hij misschien nog wat weet van het voorval en aangifte doen. Anders is het ook enigszins kansloos
Wel een behoorlijk asociale actie die idd nogal onbegrijpelijk is.
Oud 16-08-2009, 10:36
Qimm
Qimm is offline
nee die ken ik ook niet, het stikt daar van de trekkers
Oud 16-08-2009, 14:10
Verwijderd
Het is niet zo spectaculair als Qimms verhaal, maar:
Een auto die half op de fietsstrook, half op de weg stilstond. Zodanig dat je er niet aan de rechterkant over de fietsstrook langs kon fietsen (want rechts van de fietsstrook stonden auto's geparkeerd), en de halve weg over moest om er aan de linkerkant omheen te gaan. Terwijl er vier meter verderop twee vrije parkeerplaatsen waren.
Oud 16-08-2009, 14:40
Qimm
Qimm is offline
dat is ook belachelijk ja! heb een hekel aan achterlijke parkeerders. Ik ehb dat als ik bij mij de wijk ik wil rijden, er is daar een man opde hoek die aardappels verkoopt en mensen parkeren gewoon op de straat (bijna OP de kruising) bij hem voor de deur

Nou ja zo spectaculair was de mijne nou ook weer niet, heb me nauwelijks bezeerd gelukkig, mijn arm werd gewoon naar voren geslagen.
Oud 17-08-2009, 12:31
Rob
Rob is offline
Citaat:
Wat overigens ook mooi was om te zien: op de A2 tussen utrecht en a'dam is een heel stuk alleen maar 90. Daar trekt niemand zich iets van aan. Maar vanmiddag wel. 1 politieauto veroorzaakte met zijn goeie gedrag een heuse file Hij reed namelijk wel keurig 90, en niemand durfde erlangs, dus over 3 banen reed er een enorme colonne aan auto's achter me aan...
Ik heb geen rijbewijs, dus verbeter mij maar als ik 't fout heb, maar je mag toch harder dan de gestelde limiet om mensen in te halen? ;x Of verzin ik nu maar dingen?
Oud 17-08-2009, 13:24
Qimm
Qimm is offline
helaas, was dat maar zo

op de snelweg zeker niet, in het geval van tegenliggens is dat echter wel zo verstandig. Maar als jij op een 80 weg iemand die 60 rijdt inhaalt met 90 en je wordt geflitst moet je gewoon dokken hoor

Regels voor berichten