Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je gaat dus een beetje kort door de bocht door te zeggen dat die agent door daar te parkeren een wegpiraat is. Je brengt immers niemand in gevaar door die actie en daarbij is ie ook nog eens gewoon legaal. |
![]() |
|
![]() |
Misschien hebben jullie gelijk over dat ik op de basis van de foto te snel oordeel. Maar ik heb ook wel eens gezien dat ze rustig een snackbar binnen liepen en rustig naar buiten met de friet. Toevallig stond die auto fout geparkeerd op de stoep kon toen niet echt spreken van snelle noodzaak. Overigens niet denken dat ik altijd naar de snackbar toe ga maar ga er maar uit dat er van die regels ook misbruik word gemaakt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vraag me wel af van welk voertuig ze uitgaan. Ik weet dat onze Laguna echt geen 119m nodig heeft om volledig tot stilstand te komen vanaf 120km/u en zó'n luxe auto is dat nou ook weer niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Tja, op dat moment baal ik en vind ik het ook aso dat zij de regels zo makkelijk aan hun laars kunnen lappen. Tegelijkertijd betwijfel ik of ik het anders zou doen als ik hun schoenen stond. Ik heb bij die stoplichten al honderden keren overwogen om gewoon door rood te rijden, maar een eventuele bekeuring weerhoudt me. Voor die bekeuring hoeven zij niet bang te zijn, dus uiteindelijk best begrijpelijk dat ze het doen. Met dat parkeren idem dito.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Met dit spel:
http://www.spele.nl/game/reactietijd/bullittime.html Zit ik op een reactietijd variërend tussen de 0,2 en 0,3 seconden. Hier focus je je er natuurlijk op en heb je je vinger in de aanslag om te klikken. In het verkeer zal het iets trager zijn. Plus dat onder reactietijd wordt verstaan je beseffen dat je moet remmen + je voet naar het rempedaal brengen + intrappen. Dan lijkt me 1,5 seconde vrij reëel ![]()
||
Citaat:
Ik ben een vrouw, ik vind dat allemaal één pot nat ![]() Het was vast de stopafstand.
|
Verwijderd
|
De grootste wegpiraat van vandaag was een man die vond dat hij met 60 in kon voegen op de snelweg. En nog verbaasd staan te kijken dat het achteropkomende verkeer dat niet heel erg briljant vond.
Wat overigens ook mooi was om te zien: op de A2 tussen utrecht en a'dam is een heel stuk alleen maar 90. Daar trekt niemand zich iets van aan. Maar vanmiddag wel. 1 politieauto veroorzaakte met zijn goeie gedrag een heuse file ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Afgelopen week een Duitse vrachtwagenchauffeur die het tof vond om in toe voegen waar geen ruimte was. De c2 voor me moest toch wel heel hard remmen. Op zo'n moment heb ik denkbeelden over Duitsers die meer in de jaren '40 thuishoren.
|
Ik heb gisteren een flink stuk gereden. In noordoost nederland zitten allemaal wegpiraten. De toegestane snelheid is 120 km/u. Maar ze rijden eerder 150.
Ik heb zelfs een stukje 140 gereden bij een inhaalsmanouvre en nog drukken ze. True story. Stelletje malloten.
|
Verwijderd
|
iemand uit mijn vriendengroep heeft een sticker onder mijn nummerplaat geplakt, met de tekst: die van jou kan harder, nou en?
ik weiger sneller te gaan voor iemand die zich niet aan de regeltjes houdt. Alleen als ik zwaailichten en sirenes zie. De rest moet me maar de tijd geven. |
![]() |
|
Maar ik vind bumperklevers bij snelheden van 120 km/u een beetje eng
![]() Natuurlijk, ze moeten betalen als het fout gaat, but still. Dat zorgt er niet op magische wijze voor dat het niet meer heel erg fout kan gaan als je plotseling moet remmen.
|
Verwijderd
|
Tsja, het enige dat jij eraan kunt doen is ze laten passeren. Dan ben jij er iig vanaf.
De wegpiraat van eergisteren (jaja) is een wat oudere man, van pensioensgerechtigde leeftijd, op de fiets. De situatie is als volgt: Ik sta te wachten voor rechtsaf, de wijk bij m'n ouders in, daar loopt een fietspad tussendoor, maar die verkeerslichten staan op rood. De meneer en zijn vrouw fietsen het eerste stuk door rood, wachten in het middenstuk en op het moment dat ik al rijd, besluit meneer om "snel" over te steken. Het scheelde héél erg weinig of die vent had kennis gemaakt met de motorkap van de Laguna en zijn vrouw had dan écht een hartaanval gehad. Die vent had trouwens nog het lef om een belerend vingertje op te steken naar me. Hij had mázzel dat mijn vriendin erbij zat, anders was ik gekeerd om even met 'm te praten. Ik hoop dat zijn vrouw dat voor mij gedaan heeft ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wegpiraat van ondertussen gisteren was trouwens een studente die op de Uithof van links kwam, en na oogcontact gewoon stoicijns overstak. Ik keek juist de andere kant op omdat ik de bocht draaide, dus het scheelde echt een millimeter, of ze was geëindigd als decoratie van de zijkant van het bakwagentje dat ik toen gehuurd had. De mogelijkheid dat ze door zou rijden terwijl ik zo overduidelijk voorrang had en het niet samen door de bocht kon was niet eens bij me opgekomen, maar kennelijk zijn sommige mensen dapperder/suïcidaler dan je zou denken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
De grootste wegpiraat gisteren was een volgepropte (duitse?) auto op een Franse driebaans snelweg, die regelmatig even de streep tussen de rechter- en de middenbaan midden onder de auto had en dan weer op de rechterbaan reed. Juist op het moment dat hij weer rechts reed en iemand hem op de middelste baan in wilde halen en er links ook iemand reed, gooide hij zijn auto echt zonder te kijken naar de middelste baan. Paste net, met z'n drieën op twee rijstroken... Na getoeter van de auto naast 'm vertrok hij (wederom zonder te kijken of te knipperen) snel terug naar de rechterbaan.
|
![]() |
|
De wegpiraat van vandaag was echt bizar, al had de arme bejaarde man nauwelijks door wat hij deed.
De bomen gingen dicht bij een bewaakte spoorwegovergang. De man ging netjes staan wachten voor de boom: aan de verkeerde kant!! Hij stond dus aan de spoorkant en bleef met zijn fiets wachten tot de bomen weer open gingen. Gelukkig kan hij het na vertellen dankzij oplettende omstanders en dankzij het feit dat de trein vertrok vanaf het naastgelegen station en dus niet langs raasde.
|
Verwijderd
|
Hmm ik ben dit weekend in belgie en limburg geweest, en de wegpiraten daar waren echt te overvloedig. Een kleine selectie uit de ellende aldaar
1) Met stip: een paar idiote wielrenners die de heuvel afgeraced kwamen, die weg was erg bochtig, en ze vonden het nodig om de hele weg in beslag te nemen. Tja er kan dus ook verkeer de heuvel opkomen... 2 kwamen er ten val ( gelukkig had ik behalve de schrik geen schade omdat ik heel snel reageerde, en ze kon ontwijken, door de berm in te rijden ). Heb ze wel de huid volgescholden. Ze waren op wat schaafwonden verder niet gewond, en zelf in het bezit van gsm's dus ik heb ze verder hun problemen lekker zelf laten oplossen. 2) Een wielrenner die het fietspad naast de provinciale weg blijkbaar te min vond, en daarom maar liever op de provinciale weg ging fietsen, en nog een middelvinger naar automobilisten opsteken die het daar niet zo mee eens waren. Dat is wel het soort tuig waaraan ik mijn grondige hekel aan wielrenners vandaan heb. Asociaal achterlijk suicidaal tuig. 3) Een belg die zijn auto midden op een kruispunt stilzette om daar na 5 minuten met afgrijselijke ruzie uit te stappen en weg te lopen? ![]() ![]() 4) Een vent met een mini die een heuvel af kwam razen en zo weinig rekening hield met de bochten in de weg, dat ik de berm en het weiland wel heel erg dichtbij zag komen. \ 5) Een losgebroken koe... ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb in de 2× 2200 km van en naar Spanje heel veel mensen rare dingen zien doen maar de Marokkanen die met hun halve huisraad op het dak van de auto rijden waardoor de banden tegen de behuizing van het wiel aankomt staan mijns inziens wel op nummer 1.
|
Verwijderd
|
Mja, dan sta je wel raar te kijken idd
![]() Wegpiraat nr. 1 was - hoe kan het ook anders? - een blonde vrouw in een MPV op de eerste rotonde die je in Utrecht tegenkomt als je afslag 31 hebt genomen vanaf de A27. Mevrouw deed niet aan spiegelen en ramde d'r auto letterlijk volledig mijn rijbaan op. Gelukkig was de rijstrook links van me leeg (en ja, ik spiegelde wel ![]() Wegpiraat nr. 2 was een dikke vent in een afgetrapte Slopel Vectra uit ~ '98 die het nodig vond om op de A2 te kleven en te seinen, terwijl ik al harder reed dan toegestaan (90km/u ivm werkzaamheden). Direct nadat ie me inhaalde ging hij zelf keurig 90 rijden, dus waarom dan kleven? Beetje jammer. Wegpiraat nr. 3 was een middelbare vent in een E46 318i die vond dat ie wel met 160-180km/u door druk verkeer kon slalommen. Ik heb nog nooit iemand zo asociaal zien rijden. Wederom: A2 (ter hoogte van Best). En als laatste de 'stoere' jongens in hun VW Passat TDI die het nodig vonden om keihard te gaan zitten kleven, gebaren en seinen op de Gijzenrooise Weg. Die duurde voor hun dus wat langer dan die normaal zou hebben geduurd, want ik reed daardoor exact 50km/u op de teller ![]() |
![]() |
|
die randmongool die mij aanreed!
Ik liep samen met een vriendin en het paard terug naar de wei. Paard mag niet op de stoep dus we liepen op de weg (doorgaande weg binnen de bebouwde kom) Ook naast het paard ben je een bestuurder (even opfris-cursusje theorie voor wie dat nodig had ![]() Paard liep aan de buitenkant vriendin direct daarnaast ik er schuin achter (kon ik het touw pakken mocht het misschien niet goed gaan) Komt een forse trekkercombinatie ons tegemoed, geen probleem, paard is er niet bang voor. Maar er kwam ons een auto achterop die zich er dus tussendoor WRONG, lekkerlijk want de spiegel klapte vol tegen mijn arm ![]() Ja wij liepen breed, maar geen reden om mij aan te rijden. Maar wie gaat er nou ook ZO dicht langs een paard, dan spoor je ook niet helemaal. Bovendien ZIE je toch dat dat gewoon niet gaat passen? Hoe veel haast kun je hebben ook, paar seconden geduld en er was weer een zee van ruimte ![]()
|
was te verbaasd om het nummerbord op te nemen...
Ik zei al tegen m'n vriendin, ik had eigenlijk dramatisch op de grond moeten vallen ofzo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wel een behoorlijk asociale actie die idd nogal onbegrijpelijk is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het is niet zo spectaculair als Qimms verhaal, maar:
Een auto die half op de fietsstrook, half op de weg stilstond. Zodanig dat je er niet aan de rechterkant over de fietsstrook langs kon fietsen (want rechts van de fietsstrook stonden auto's geparkeerd), en de halve weg over moest om er aan de linkerkant omheen te gaan. Terwijl er vier meter verderop twee vrije parkeerplaatsen waren. |
![]() |
|
dat is ook belachelijk ja! heb een hekel aan achterlijke parkeerders. Ik ehb dat als ik bij mij de wijk ik wil rijden, er is daar een man opde hoek die aardappels verkoopt en mensen parkeren gewoon op de straat (bijna OP de kruising) bij hem voor de deur
![]() Nou ja zo spectaculair was de mijne nou ook weer niet, heb me nauwelijks bezeerd gelukkig, mijn arm werd gewoon naar voren geslagen.
||
Citaat:
![]()
|
helaas, was dat maar zo
![]() op de snelweg zeker niet, in het geval van tegenliggens is dat echter wel zo verstandig. Maar als jij op een 80 weg iemand die 60 rijdt inhaalt met 90 en je wordt geflitst moet je gewoon dokken hoor ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7 Hawahaai | 409 | 09-02-2015 09:43 | |
Verkeer & Vervoer |
De grootste wegpiraat van vandaag, deel 6 Verwijderd | 500 | 29-03-2013 09:57 | |
Verkeer & Vervoer |
De grootste wegpiraat van vandaag, deel 5 Hawahaai | 500 | 28-11-2011 21:41 | |
Verkeer & Vervoer |
De grootste wegpiraat van vandaag, part quatre KIET | 500 | 27-05-2011 15:32 | |
Verkeer & Vervoer |
De grootste wegpiraat van vandaag, part trois Qimm | 500 | 05-12-2010 17:33 | |
Verkeer & Vervoer |
De grootste wegpiraat van vandaag, part deux KIET | 500 | 10-06-2010 20:00 |