Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2009, 10:16
Verwijderd
Aan de ene kant heb je wel weer gelijk grl.

Ik vind trophus raar posten en veel aannames maken.

Mijn verdachtenlijstje:

grl
trophus
fizzle fluffie
Advertentie
Oud 24-11-2009, 11:27
Toddish
Toddish is offline
Ik blijf voor eerst bij Trophus. Eerst de eetronde maar eens afwachten.
Oud 24-11-2009, 13:01
Lorelei
Lorelei is offline
Dit is mijn lijstje met dingen die me opgevallen zijn tot nu toe na het topic nog eens doorgelezen te hebben. Ik zet 'm in een spoiler want ik wil dat mensen zelf kijken voordat ze gaan lezen.

Spoiler

Vraagje:

Citaat:
Hoho, hij zegt niet expliciet dat hij mij heeft opgevraagd. Hij stelt mij alleen verantwoordelijk voor zijn ophanging! Maar volgens mij hebben wij dit met zijn allen gedaan.

Ik wil terugkomen op mijn vorige quote:

''Als Wammus geen wolf blijkt te zijn is hett een grote kans dat grl dit is''.
Volgens mij was dat je quote niet. Volgens mij was het “Als Wammus een wolf blijkt te zijn, is grl het waarschijnlijk niet”. Dat is niet hetzelfde. Ik vraag mij af: Waarom is er een grote kans dat ik een wolf ben nu blijkt dat Wammus geen wolf is?

Laatst gewijzigd op 24-11-2009 om 13:25.
Oud 24-11-2009, 13:18
Sherlock
Sherlock is offline
Wammus
Grl
Absinthe
Trophus
Archont
JasperJD
Abzg
VeGs

Grl
Lucky Luciano
fizzle-fluffy
Batave

Trophus
Toddish
Allure
Kleinmeisje

Niet gestemd
Testout.com

volgens mij is dit het goede lijstje met volgorde en al
Oud 24-11-2009, 13:19
Toddish
Toddish is offline
Van harte met je verjaardag Grl!

Die post van jou ziet er uit als een behoorlijk gevaarlijke mee-schaap post. Ook is het natuurlijk geen reden om te stemmen op mensen die niet opvallen. Kleinmeisje en ik zelf hebben dit spel nog niet vaak gespeeld. Het is dan lastig om in de begin fase van het spel al met complot theoriën te komen. Spelers zoals archont kennen het spel natuurlijk veel beter, en weten ook veel beter wat verdacht is en niet.
Oud 24-11-2009, 13:23
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik stem op Wammus.
Mijn hoofdverdachte
loopt heel makkelijk door het spel geeft geen argumentatie bij haar stem en schaapt mee genoeg kenmerken voor een "stille" wolf.
Oud 24-11-2009, 13:24
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Van harte met je verjaardag Grl!

Die post van jou ziet er uit als een behoorlijk gevaarlijke mee-schaap post. Ook is het natuurlijk geen reden om te stemmen op mensen die niet opvallen. Kleinmeisje en ik zelf hebben dit spel nog niet vaak gespeeld. Het is dan lastig om in de begin fase van het spel al met complot theoriën te komen. Spelers zoals archont kennen het spel natuurlijk veel beter, en weten ook veel beter wat verdacht is en niet.
Oh. Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt in formulering. Ik bedoelde jullie 2 niet, maar Allure, azbg, etc. Ik zal het even aanpassen want ik wilde jullie 2 er juist uitlaten ómdat je wel actief bent.

En dank je!
Oud 24-11-2009, 13:36
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ik heb in het eerste of tweede spel er bijna voor gezorgd dat mijn partij had gewonnen op het einde. Toen hadden we nog 1 ziener, 1 wolf, en een dorpeling. Nou sta ik toevallig in dat potje aan de verkeerde kant, maar goed. Toen heb ik de dorpeling overgehaald om met me mee te gaan, waardoor de wolven wonnen. Ik wil alleen maar zeggen, dat ervaring niet perse meer voordelen heeft. Juist omdat je nieuw bent, denk ik dat je op een andere manier dingen ziet. Elke ronde zijn er andere weerwolven, dus in die zin spreekt ervaring ook niks. De wolven kan net zo goed een onervaren groepje zijn, en dan heb je er niks aan dat je weet wat verdacht is in een spel.

Zo, ik had even zin om wat te typen.. Ik heb nederlands op dit moment, en het is ontzettend saai. Ik zal als ik thuis ben ga ik even doorlezen of me iets is opgevallen, maar ik denk dat je in deze periode in het spel niet echt veel feiten hebt. Dus op dit mooment is alles verdacht..

Ik heb echt geen idee op wie ik ga stemmen voglende ronde.. Blijkbaar heb ik deze keer niet zo'n slimme zet gemaakt door op Wammus te stemmen. Al had het niet zoveel uitgemaakt. Ik was laat thuis en had niet echt tijd om alles door te lezen, dus toen heb ik gekeken waar de meeste mensen bij stonden, en daar op gestemd..
Echt jammer dat Wammus ziener was.

Ik ben er echter niet zo zeker van dat Archont weerwolf is, omdat ik denk dat wammus vooral mensen wou overhalen niet op hem te stemmen, en niet hem dus perse had opgevraagt. Maar, Archont lijk me wel iemand die je in het begin opvraagt. Omdat het meestal heel veel uit maakt als een goede speler goed of slecht is.

Er staat op een gegeven moment in het spel een soort mening verschil tussen een aantal mensen. Archont, JaperJd, en nog iemand. Ik zal zo even kijken wie wat precies. Maar die 'ruzie' deed me een beetje denken aan een vorig potje. Toen hadden Archont en als ik me niet vergis Biertank een 'ruzie' en op het eind bleken ze allebei weerwolven te zijn.. Dat hou ik wel in mijn achterhoofd.

En het spijt me als ik namen verkeerd zeg of andere foutjes maak dan moeten jullie me maar even verbeteren, maar ik heb heel weinig geslapen en ben harsikke ziek en vermoeid. Dat jullie het even weten
Oud 24-11-2009, 13:36
Bright Blue
Bright Blue is offline
Citaat:
Mijn hoofdverdachte
loopt heel makkelijk door het spel geeft geen argumentatie bij haar stem en schaapt mee genoeg kenmerken voor een "stille" wolf.
Zie mijn post, ik leg het net uit. Ik had simpelweg geen tijd en schaapte mee met de grote groep
Oud 24-11-2009, 14:16
Batave
Batave is offline
Citaat:
10. Batave
Redenen die later weerlegd zijn maar waar hij besloot zich niets van aan te trekken.
Hoezo weerlegd? Ik had het volgende geplaatst:
Citaat:
Trouwens, dit maakt Grl helemaal niet vrij van wolf-heid. Flyaway was de verrader, dus die wist wie de wolven waren. Daardoor kon ze veilig op een random iemand stemmen; omdat ze weet welke stemmen er 'echt' zijn en welke niet uitmaken. Stel Grl is een wolf. Flyaway kon tot zekere hoogte inschatten dat zijzelf er geweest was. Dan is het verstandig om op een wolf te stemmen aangezien dat de wolven een zekere voorsprong geeft. Tenzij er 3 wolven in het Flyaway-stemlijstje staan is het niet riskant. Immers, bij twee valse stemmen zou het gelijkspel worden en mogen de wolven kiezen.
Er werden aannames gedaan die zeiden dat het 'gevaarlijk' zou zijn voor flyaway om op een wolf te stemmen, misschien kijk ik wel heel scheel, maar ik zie niet een duidelijke ontkrachting van het bovenstaande.
Oud 24-11-2009, 16:55
Verwijderd
Hmm ik vind fizzle de afgelopen ronde het meest verdacht geworden. Een hoop gedraai, geeft laat d'r stem door uiteindelijk, post onduidelijk, post dat ze misschien wel de ziener is, terwijl dat nergens op slaat. Kortom fizzle krijgt de stem hoewel ik grl ook niet meer ben gaan vertrouwen na afgelopen ronde. Maar zij is tenminste eenduidig en krijgt daarom een klein voordeeltje.
Oud 24-11-2009, 17:13
trophus
trophus is offline
Ik blijf bij grl, omdat ze wammus had bovengebracht als verdachte. Kan ik mijn stem eigenlijk nu al doorgeven of kan dat morgen pas?
Oud 24-11-2009, 17:17
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik blijf bij grl, omdat ze wammus had bovengebracht als verdachte. Kan ik mijn stem eigenlijk nu al doorgeven of kan dat morgen pas?
Ik denk dat je nu al wel door kan geven, maar het lijkt me verstandig om te wachten op wat de wolven doen. Voor hetzelfde geld is grl wel geen wolf en wordt ze vanavond opgegeten .
Oud 24-11-2009, 17:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hmm ik vind fizzle de afgelopen ronde het meest verdacht geworden. Een hoop gedraai, geeft laat d'r stem door uiteindelijk, post onduidelijk, post dat ze misschien wel de ziener is, terwijl dat nergens op slaat. Kortom fizzle krijgt de stem hoewel ik grl ook niet meer ben gaan vertrouwen na afgelopen ronde. Maar zij is tenminste eenduidig en krijgt daarom een klein voordeeltje.
Dat is niet waar, mijn stem was al heel vroeg bekend, ik twijfelde er daarna nog even over maar ik heb hem nooit veranderd dus hij was helemaal niet pas laat bekend.
Oud 24-11-2009, 17:44
trophus
trophus is offline
Citaat:
Dat is niet waar, mijn stem was al heel vroeg bekend, ik twijfelde er daarna nog even over maar ik heb hem nooit veranderd dus hij was helemaal niet pas laat bekend.
Het is wel zo dat je beredeneringen soms wel erg krom zijn maar niet per se verdacht naar mijn mening.

Meer "bijzonder geformuleerd met vormfouten"
Oud 24-11-2009, 17:47
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jamaar dat valt ook op omdat ik in de vorige spellen nooit redeneerde of argumenteerde dus nu moet ik het nog leren
Oud 24-11-2009, 17:47
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
hmm veel theorieen.
ben nog steeds benieuwd wat ziener wammus bedoelde met archont commentaar.
maar eerst eens kijken wat de wolven doen
Oud 24-11-2009, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij was dat je quote niet. Volgens mij was het “Als Wammus een wolf blijkt te zijn, is grl het waarschijnlijk niet”. Dat is niet hetzelfde. Ik vraag mij af: Waarom is er een grote kans dat ik een wolf ben nu blijkt dat Wammus geen wolf is?
De kans is nu weer groter geworden nu gebleken is dat Wammus geen wolf was. Maar toch, ik heb nog net rustig het topic doorgenomen, heel jou verdachtmaking is gestaafd op de gók dat flyaway wel is op een wolf heeft kunnen stemmen.
Ik twijfel of dit wel zo is. Ik geloof eerlijk van niet en dat flyaway niet goed wist wat ze moest doen met haar verrader rol en écht random heeft gestemd.

Maargoed daarnaast wil ik Fizzle Fluffy als mijn nieuwe hoofdverdachte maken. Ze is raar aan het posten, draaikontgedrag, neit eenzijdig en waait met veel winden mee. Dit is precies wolvengedrag.

Daarnaast heeft Fizzle in vorige spellen bewezen dat ze geen hele goeie wolf bleek te zijn. (paar spellen geleden heeft ze de hele wolvenclan als wolf bijna opgerold, perongeluk )

Trophus vind ik ook moeilijk te beoordelen, hij is warrig maar probeert het wel. Ik vind hem tot nu toe nog minder een wolf dan Fizzle.

Mijn volgende stem zal dan (na de eetronde) hoogstwaarschijnlijk ook bij fizzle uitkomen.

Waarom?

Meest verdachte gedrag en weinig andere/nieuwe aanknopingspunten.

edit na quote fizzle:

Citaat:
Jamaar dat valt ook op omdat ik in de vorige spellen nooit redeneerde of argumenteerde dus nu moet ik het nog leren
Onzin, jij bent ervaren genoeg voor dit spel en iedereen kan zo redeneren dat je niet in 3 posts na elkaar jezelf helemaal in de knoop lult. Als je wilt wil ik ze best nogmaals posten.

Ik vind trouwens deze post vreselijk wolfachtig door het '''' erbij. Fizzle je bent spelleider geweest meerdere malen meegedaan. Doe nu niet of je een n00b bent. De ''n00btactiek'' is trouwens al te vaak gebruikt bij de ''slechte'' en deze vielen elke keer door de mand.

Ik denk dat het voor jou nou ook tijd is.
Oud 24-11-2009, 17:50
trophus
trophus is offline
Citaat:

There there
Oud 24-11-2009, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Er staat op een gegeven moment in het spel een soort mening verschil tussen een aantal mensen. Archont, JaperJd, en nog iemand. Ik zal zo even kijken wie wat precies. Maar die 'ruzie' deed me een beetje denken aan een vorig potje. Toen hadden Archont en als ik me niet vergis Biertank een 'ruzie' en op het eind bleken ze allebei weerwolven te zijn.. Dat hou ik wel in mijn achterhoofd.
Dat was ik niet, ik ben nooit wolf geweest met Biertank. Dus ik kan het mij niet herinneren dat ik ooit zo'n actie heb gedaan.

en heb ik met JasperD ook een ''ruzie'' gehad dan??

Graag die quotes dan heb ik ook duidelijkheid waarover je het hebt. Want dit is nog nergens op gebaseerd.
Oud 24-11-2009, 17:58
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Ik heb in het eerste of tweede spel er bijna voor gezorgd dat mijn partij had gewonnen op het einde. Toen hadden we nog 1 ziener, 1 wolf, en een dorpeling. Nou sta ik toevallig in dat potje aan de verkeerde kant, maar goed. Toen heb ik de dorpeling overgehaald om met me mee te gaan, waardoor de wolven wonnen. Ik wil alleen maar zeggen, dat ervaring niet perse meer voordelen heeft. Juist omdat je nieuw bent, denk ik dat je op een andere manier dingen ziet. Elke ronde zijn er andere weerwolven, dus in die zin spreekt ervaring ook niks. De wolven kan net zo goed een onervaren groepje zijn, en dan heb je er niks aan dat je weet wat verdacht is in een spel.

Zo, ik had even zin om wat te typen.. Ik heb nederlands op dit moment, en het is ontzettend saai. Ik zal als ik thuis ben ga ik even doorlezen of me iets is opgevallen, maar ik denk dat je in deze periode in het spel niet echt veel feiten hebt. Dus op dit mooment is alles verdacht..

Ik heb echt geen idee op wie ik ga stemmen voglende ronde.. Blijkbaar heb ik deze keer niet zo'n slimme zet gemaakt door op Wammus te stemmen. Al had het niet zoveel uitgemaakt. Ik was laat thuis en had niet echt tijd om alles door te lezen, dus toen heb ik gekeken waar de meeste mensen bij stonden, en daar op gestemd..
Echt jammer dat Wammus ziener was.

Ik ben er echter niet zo zeker van dat Archont weerwolf is, omdat ik denk dat wammus vooral mensen wou overhalen niet op hem te stemmen, en niet hem dus perse had opgevraagt. Maar, Archont lijk me wel iemand die je in het begin opvraagt. Omdat het meestal heel veel uit maakt als een goede speler goed of slecht is.

En het spijt me als ik namen verkeerd zeg of andere foutjes maak dan moeten jullie me maar even verbeteren, maar ik heb heel weinig geslapen en ben harsikke ziek en vermoeid. Dat jullie het even weten
Een grote post met weinig inhoud en die "ruzie" heb ik nog niets van meegekregen, dus je staat nog steeds bovenaan mijn verdachtenlijstje.
Oud 24-11-2009, 17:59
trophus
trophus is offline
Citaat:
Dat vind ik wel heel erg vergezocht hoor
Al vind ik de laatste twee posts van Archont redelijk verdacht overkomen. Maar denk dat dat komt omdat ik zelf een beetje paranoide aan t worden ben
Het zou ook best kunnen dat Archont een dorpeling functie heeft en daarom met zulke kleurrijke theorieen aan komt zetten.

Alsnog, vanwege het hele Wammus-gebeuren blijf ik bij grl, het aanzetten tot wegstemmen van de ziener vind ik gewoon te verdacht.

Afhankelijk van dat resultaat loop ik of alle posts van grl nog eens af of kijk ik eens wat voor effect het heeft om met Archonts berederingen mee te gaan.
Oud 24-11-2009, 18:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
De kans is nu weer groter geworden nu gebleken is dat Wammus geen wolf was. Maar toch, ik heb nog net rustig het topic doorgenomen, heel jou verdachtmaking is gestaafd op de gók dat flyaway wel is op een wolf heeft kunnen stemmen.
Ik twijfel of dit wel zo is. Ik geloof eerlijk van niet en dat flyaway niet goed wist wat ze moest doen met haar verrader rol en écht random heeft gestemd.

Maargoed daarnaast wil ik Fizzle Fluffy als mijn nieuwe hoofdverdachte maken. Ze is raar aan het posten, draaikontgedrag, neit eenzijdig en waait met veel winden mee. Dit is precies wolvengedrag.

Daarnaast heeft Fizzle in vorige spellen bewezen dat ze geen hele goeie wolf bleek te zijn. (paar spellen geleden heeft ze de hele wolvenclan als wolf bijna opgerold, perongeluk )

Trophus vind ik ook moeilijk te beoordelen, hij is warrig maar probeert het wel. Ik vind hem tot nu toe nog minder een wolf dan Fizzle.

Mijn volgende stem zal dan (na de eetronde) hoogstwaarschijnlijk ook bij fizzle uitkomen.

Waarom?

Meest verdachte gedrag en weinig andere/nieuwe aanknopingspunten.
Waar waai ik met winden mee? Ik vind al de hele tijd trophus verdacht en daarvoor Grl, maar omdat ik geen zin had in beschuldigd worden van draaikonterij bleef ik bij mijn stem ondanks dat ik een twijfel had. Dat heb ik ook gezegd.
Citaat:
Onzin, jij bent ervaren genoeg voor dit spel en iedereen kan zo redeneren dat je niet in 3 posts na elkaar jezelf helemaal in de knoop lult. Als je wilt wil ik ze best nogmaals posten.

Ik vind trouwens deze post vreselijk wolfachtig door het '''' erbij. Fizzle je bent spelleider geweest meerdere malen meegedaan. Doe nu niet of je een n00b bent. De ''n00btactiek'' is trouwens al te vaak gebruikt bij de ''slechte'' en deze vielen elke keer door de mand.

Ik denk dat het voor jou nou ook tijd is.
Dat zeg ik, ik moet het spel niet leren, maar het redeneren. Heb jij mij theorieën zien posten in een vorig topic?
Oud 24-11-2009, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Waar waai ik met winden mee? Ik vind al de hele tijd trophus verdacht en daarvoor Grl, maar omdat ik geen zin had in beschuldigd worden van draaikonterij bleef ik bij mijn stem ondanks dat ik een twijfel had. Dat heb ik ook gezegd.

Dat zeg ik, ik moet het spel niet leren, maar het redeneren. Heb jij mij theorieën zien posten in een vorig topic?
Nee, je weerlegde het punt dat grl wolf is, maar stemt toch op haar! Beetje raar. Daarnaast waren het warrige post.

Je kan makkelijk redeneren, maar je weet gewoon niet goed hoe je je in deze rol (wolf gok ik) moet gedragen.
Oud 24-11-2009, 19:31
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het is een beetje loos om te zeggen dat wat dan ook voor mij makkelijk is, want dat kun je niet voor mij zeggen. Ik zeg dat ik redeneren niet makkelijk vind.
Oud 24-11-2009, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Het is een beetje loos om te zeggen dat wat dan ook voor mij makkelijk is, want dat kun je niet voor mij zeggen. Ik zeg dat ik redeneren niet makkelijk vind.
Onzin, je verstopt jezelf achter een ''noob''tactiek terwijl je een ervaren speler bent.
Oud 24-11-2009, 19:33
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik gebruik geen noobtactiek.
Je bent selluf een noobtactiek.
Oud 24-11-2009, 20:14
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik ben blij dat iemand in ieder geval de moeite heeft genomen
Oud 24-11-2009, 20:42
Spelleider
Spelleider is offline
Vijfde Bedrijf – The Show Goes On

De pauze was voorbij en het publiek ging langzaam terug naar hun plaatsen, in de verwachting dat de voorstelling gewoon verder zou gaan.

In de gang van de kleedkamers was daar eigenlijk niemand mee bezig. Het lichaam van Wammus moest worden weggedragen door Trophus, Toddish en twee stagehands, ze kregen hem niet uit zijn fatsuit. Daarnaast stonden grl, Absinthe en Allure te huilen.
Testout.com had zich teruggetrokken in haar kleedkamer. Het enige waar ze aan dacht was dat ze wist dat haar geheim nu veilig was, Wammus kon het niet meer vertellen. Ze hoopte maar dat hij het nooit tegen iemand verteld had terwijl hij nog leefde…

Albert Verlinde kwam uit de kleedkamer van JasperJD, die achter hem aan hobbelde. De meesten waren nog zo van slag dat het niet opviel dat JasperJD moeilijk liep en hij een heel bleek gezicht had.

“Wat staan jullie hier te doen,” sneerde Albert. “Nog nooit een dode gezien? Over vijf minuten beginnen we weer. Kom op, tijd is geld, en als jullie zelf nog eens wat geld willen zien, dan zou ik maar eens doorwerken.”

Fizzle-fluffy en Batave stonden in een hoek toe te kijken hoe Albert de spelers afkafferde. “Wat een eikel is het toch,” zei Batave. “Ik heb het idee dat hier iets niet in de haak is, en ik vraag me af of hij daar iets mee te maken heeft.”
Fizzle keek hem met grote ogen aan. “Weet je dat zeker Batave? Heeft hij iets te maken met die ongelukken?”
“Kom op! Drie ongelukken op één avond? Dat kan toch niet? Hier zit iets achter, en ik ga uitvinden wat!” Terwijl hij dat zei liep hij de gang uit, en Fizzle rende achter hem aan.

Archont en Lucky Luciano keken vanuit hun kleedkamer toe hoe Wammus werd weggedragen.
“Jezus,” zei Archont tegen Lucky. “Om eerlijk te zijn voel ik me nu erg ongemakkelijk door al die doden.”
“Ik ook,” antwoorde Lucky. Ze keken elkaar onwillekeurig aan en toen hun ogen elkaar ontmoetten bleven ze elkaar even aankijken. In de gedachten van Archont leek het wel uren te duren, maar na enkele seconden wendde hij hevig blozend zijn blik af.
Lucky leek even te twijfelen, maar brak de stilte. “Archont… Voor wat het waard is…”
Archont keek op. Zijn hart klopte in zijn keel.
Hij nam het beeld in zich op van de man die tegenover hem stond, in niets meer gekleed dan een lendendoek, net zoals hij zelf in niets meer gekleed was als een lendendoek, hun lichamen en zielen op dat moment kwetsbaar aan elkaar getoond…
“Ja, Lucky?”
“Ik voel me ook niet op mijn gemak, maar er is nu niemand bij wie ik liever zou willen zijn als…”

De zoemer van de intercom verstoorde het intieme moment: “Lucky Luciano, melden in coulissen. 2 minuten voor doek.”

Archont vervloekte de intercom. Lucky keek hem weer aan, en begaf zich vervolgens richting het podium, Archont in de kleedkamer achterlatend.
“Lucky! Wacht!”
Lucky bleef stilstaan, net voor de donkere leegte van het podium. De lichten waren nog uit, zodat het publiek niet kon zien hoe het decor werd gewisseld.
“Archont? Wat is er?”
“Ik weet niet hoe ik je dit moet vertellen,” hakkelde Archont. “Maar ik… ik…”
Achter hem verscheen de producer, die Lucky gebaarde op te schieten. “Ach, wat boeit het ook,” dacht Archont, en hij greep Lucky vast en kuste hem. Lucky schrok, maar ontspande en hield Archont vast in een omhelzing die eeuwig leek te duren.

Toen ze elkaar loslieten duwde de producer Lucky richting het podium, terwijl de andere spelers geschokt toekeken, onder de indruk van hetgeen ze net gezien hadden.
“Zet hem op Lucky!” schreeuwde Archont. Lucky zwaaide naar hem en lachtte. Op dat moment zag Archont achter Lucky een donkere gedaante verschijnen, met een groot glimmend mes in zijn handen.

Archont rende richting Lucky, maar het was te laat. De gedaante had al toegeslagen en Lucky neergestoken. Archont ving Lucky op, die onder de steekwonden zat en bloed ophoestte. De gedaante vluchtte over het pikdonkere podium naar de andere kant.

Aan de andere kant van het podium zagen Fizzle-fluffy en Batave een donkere gedaante verdwijnen door een zijdeur. Ze keken elkaar aan, en besloten hem te volgen…

Sluit nu je ogen maar
Doof nu de lichten maar
Demp de muziek
En open het doek

En ik sta maar voor een doel hier
Het scheelt me geen ene zier
Er is er maar een voor mij
Hij is hier vandaag

Maar nu is het over
Het is nu gedaan
Het einde, het slot
Van het korte bestaan

En ik sta maar voor een doel hier
Het scheelt me geen ene zier
Er is er maar een voor mij
Hij is hier vandaag

Sloop dan mijn lichaam maar
Stop dan mijn adem maar
Liefde is blijvend
Nooit meer alleen

En de dood is nabij
Ik ben sterk en nu vrij
Want mij is een man beloofd
Ook al ga ik nu heen

1. JasperJD
2. Lucky Luciano (evilziener)
3. Allure
4. Archont
5. grl
6. Absinthe
7. Wammus (ziener)
8. VeGs
9. Abzg
10. Batave
11. fizzle-fluffy
12. flyaway (verrader)
13. ggcy8 (dorpeling)
14. testout.com/barabas
15. Trophus
16. Toddish
17. Kleinmeisje

Blauw: Opgehangen tijdens hangronde
Rood: Opgegeten tijdens eetronde

De wolven hebben Lucky Luciano opgegeten. Lucky was de evilziener. Wat voor gevolgen heeft zijn dood? Kunnen morgen de dorpelingen misschien eindelijk een wolf ophangen?

De stemmen moeten morgen voor 20.30 uur binnen zijn. Succes…
Oud 24-11-2009, 20:46
Sherlock
Sherlock is offline
Mooie actie wolfjes

Mag mijn rol voortaan iets minder tjaa vervelend?
Oud 24-11-2009, 20:46
Lorelei
Lorelei is offline
Jezus. Wat een spel
Oud 24-11-2009, 21:03
Batave
Batave is offline
Echt topverhaal Ik heb die Albert Verlinde nooit gemogen .
Oud 24-11-2009, 21:05
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Echt topverhaal Ik heb die Albert Verlinde nooit gemogen .
ik nu ook niet
Oud 24-11-2009, 21:06
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
vind het verhaal ook supercool, ben wel wat rustiger geworden, ben vast geschrokken van al die doden of ben bang voor albert verlinde

en evelziener eruit!
Oud 24-11-2009, 21:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh dat is lief van de wolfjes!
Eens kijken wie hij had kunnen opvragen en wie hij verdacht maakte!
Hij verdacht in elk geval Grl en mij. Aangezien ik me verdacht schijn te gedragen, zou hij heel goed mij opgevraagd kunnen hebben. Even het topic lezen!
Oud 24-11-2009, 21:18
Toddish
Toddish is offline
Mooi gedaan één dode in de goede richting. Goed verhaal overigens echt gaaf met die liedjes.
Oud 24-11-2009, 21:22
Batave
Batave is offline
Citaat:
Mooi gedaan één dode in de goede richting. Goed verhaal overigens echt gaaf met die liedjes.
Twee, eigenlijk, maar die eerste maakt niet zoveel uit.
Oud 24-11-2009, 21:37
Verwijderd
Eey spelleiders! Is iedereen in dat verhaal homo ofzo!

Ik ben tarzan, ik wil een jane!!

Mooi trouwens dat de evilziener eruit is! Weer 1 minder!

Staan we weer gelijk na de dood van Wammus.
Oud 24-11-2009, 21:45
Verwijderd
Oké hier gaan we.
Kijkend naar de eerste ronde ging Flyaway eruit! Die ging op grl staan, dus sommigen dachten toen ze is wolf. Dit was een gok. Ze is nog steeds verdacht maar we weten nu dat de evilziener mensen heeft opgevraagd en wie het is.

Wat wil je weten als evilziener? Eerst wie de wolven zijn natuurlijk! Dus je gokt op grl (grote kans dat ze het is) en hij heeft haar na de eetronde dus opgevraagd. Toen kwam hij hiermee:

Citaat:
Interessante ontwikkeling dat de verrader er uit is. Als verrader is het natuurlijk altijd handig om in de eerste ronde op een wolf te stemmen omdat het kanstechnisch veilig is en de wolf zodoende een bepaalde bescherming oploopt indien de verrader eruit gaat. Aan de andere kant stemde ze wel heel vroeg dus de kant op schaapgedrag neemt dan toe. Grl wijzigde ook nog haar stem zodat er uiteindelijk een duidelijke meerderheid op flyaway was, terwijl juist potentiële gelijke standen zo informatief zijn in het begin. Het zou dus ook kunnen dat zij samen met een medewolf op een andere wolf stemde, om die veilig te stellen en daarom snel nog veranderde. Moeilijk te zeggen, maar ik neem daarom de gok om toch op grl te stemmen. Als ze een wolf is levert dat gewoon veel informatie op.
Dit is voor mij genoeg reden (samen met het feit dat we wel een hele grote gok nemen op flyaway dat ze in de eerste ronde op een wolf zou gaan staan) dat grl géén wolf meer is en dus een goede. Ik vertrouw haar vanaf dit moment.

Nu verder gaat fizzle natuurlijk roepen dat LL jou eruit wilde énkel blijf jij nog steeds mijn verdachte. LL heeft maar 1 persoon kunnen oproepen en heeft voor de rest net als ons géén enkel idee wat de functies zijn. Zodoende blijft door het rare en warrige wolfgedrag (lees mijn vorige posts en quotes) Fizzle mijn hoofdverdachte.
Oud 24-11-2009, 22:29
Verwijderd
Heel mooi
Grl vond ik sowieso al niet zo verdacht als de anderen, en hiermee valt ze al helemaal definitief af.
Meest logische keuze zou Archont zijn, maar ik stem zo graag een saaie speler eruit, en niet een fanatieke...
Oud 24-11-2009, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Heel mooi
Grl vond ik sowieso al niet zo verdacht als de anderen, en hiermee valt ze al helemaal definitief af.
Meest logische keuze zou Archont zijn, maar ik stem zo graag een saaie speler eruit, en niet een fanatieke...
Nou test-out, VegS, Fizzle of Archont.

Make your choice

Wat vind jij van Fizzle's rare gedoe? (Ik stel je mening op prijs)
Oud 24-11-2009, 22:40
Verwijderd
Ik stem op Fizzle Fluffy. En geef hierbij mijn stem door.
Oud 24-11-2009, 22:41
Verwijderd
Jezus godverdomme sars
Oud 24-11-2009, 22:49
trophus
trophus is offline
omg prachtig

Citaat:
Ik heb toch als eerste doorgegeven dat ik op grl ging stemmen.
en dat te bedenken dat ik haast nog op grl zou stemmen
Maar waarom droeg grl de ziener aan? :/

Gelukkig, ik wijzig dan hierbij mijn stem voor de volgende ronde naar Fizzle Fluffy want ik vind het eigenlijk ook verdacht dat ze achter het "hoi ik ben een n00b" schild schuilt terwijl ze al zo lang meedoet met het weerwolfspel.

En zelf heb ik geen betere theorie
Oud 24-11-2009, 22:52
Verwijderd
Daarnaast beste mensen,

Wil ik jullie op het volgende feit wijzen. (ik bedacht het mij net tijdens het roken buiten )
Flyaway mocht de geliefdes kiezen. Fizzle is een goede vriendin van Flyaway. En die zou het natuurlijk leuk vinden om haar vriendin een extra spannende functie te geven.

Het zou dus een aanvaardbare mogelijkheid zijn dat Fizzle Fluffy een geliefde is! Hiermee slaan wij dus 2 vliegen in 1 klap. Een wolf eruit én de geliefdes.
Dit bevestigt nogmaals mijn keuze.
Oud 24-11-2009, 22:58
trophus
trophus is offline
Citaat:
Daarnaast beste mensen,

Wil ik jullie op het volgende feit wijzen. (ik bedacht het mij net tijdens het roken buiten )
Flyaway mocht de geliefdes kiezen. Fizzle is een goede vriendin van Flyaway. En die zou het natuurlijk leuk vinden om haar vriendin een extra spannende functie te geven.

Het zou dus een aanvaardbare mogelijkheid zijn dat Fizzle Fluffy een geliefde is! Hiermee slaan wij dus 2 vliegen in 1 klap. Een wolf eruit én de geliefdes.
Flyaway was wel de verrader, wat als ze twee dorpelingen heeft gematched?
Oud 24-11-2009, 23:01
kleinmeisje
kleinmeisje is offline
op dit moment vind ik iemand genoemd door de ziener (archont) verdachter dan iemand die genoemd is door de evilziener (fizzle).

maar absint heeft ook wel een punt dat het een saai spel gaat worden als je de meest actieve spelers eruit stemt
Oud 24-11-2009, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Flyaway was wel de verrader, wat als ze twee dorpelingen heeft gematched?
Klopt dit had ik nog niet bedacht. Maargoed naast de wolven (prioriteit) zouden de geliefdes ook wel fijn zijn om eruit te gooien natuurlijk. Ze zijn voor de dorpelingen altijd een doorn in het oog. (zeker als we naar een beslissende fase gaan)

Daarnaast krijg ik nu dadelijk weer het gezeur van je wilt de geliefdes eruit en niet de wolven. Nee dit is niet waar dit krijg ik elk spel te horen (vorig spel was ik wolfsbane en wilde ik dit ook). Máár ze blijven voor ons dorpelingen altijd een doorn in het oog en ze moeten er ook gewoon uit.

Dus óf Fizzle kan een wolf zijn óf een geliefde. Lijkt mij een winwinsituatie.
Oud 24-11-2009, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Nou test-out, VegS, Fizzle of Archont.

Make your choice

Wat vind jij van Fizzle's rare gedoe? (Ik stel je mening op prijs)
Ik vind Fizzles rare gedoe raar
Vooral haar 'ik kan altijd nog de ziener zijn he!' en 'nou, dáárom wilde ik dus niet op wammus stemmen' toen hij ziener bleek te zijn... weet niet wat ik daarvan moet denken. Als ze geen slechterik is, is ze in elk geval een verwarring zaaiende goeierik, en dat is ook niet echt goed, zal ik maar zeggen.
Op zich wel redenen om op haar te stemmen, wáre het niet dat ik niet zeker weet of ik jou wel moet vertrouwen! En dat is puur gebaseerd op het feit dat Wammus nadrukkelijk jou noemde vlak voor zijn dood. Maar dat is niet zomaar te verwaarlozen natuurlijk.
Oud 24-11-2009, 23:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Daarnaast beste mensen,

Als ze dat zou doen zou dat wel heel erg opvallen he, juist omdat we vriendinnen zijn zouden mensen mij meteen verdenken. Flyaway is een ervaren speler, denk je dat ze zo'n fout zou maken?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten