Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2010, 18:37
Jack2
Jack2 is offline
Citaat:
Hij beukt zulke dingen graag de grond in. Vandaag blijkbaar niet
Ow zo.

Dat maakt toch niks uit.
Advertentie
Oud 26-02-2010, 18:37
Verwijderd
Citaat:
En straling bestaat uit?
Straling bestaat uit fotonen. Je router verstuurt informatie van het internet via die fotonen naar je computer. Omgekeerd verstuurt jouw computer straling naar de router, die daarmee informatie van jouw computer naar het internet kan sturen. De frequentie van de straling is zodanig dat noch de router noch jouw netwerkadapter last hebben van andere straling (zoals het licht in je kamer).
Oud 26-02-2010, 18:39
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Straling bestaat uit fotonen. Je router verstuurt informatie van het internet via die fotonen naar je computer. Omgekeerd verstuurt jouw computer straling naar de router, die daarmee informatie van jouw computer naar het internet kan sturen. De frequentie van de straling is zodanig dat noch de router noch jouw netwerkadapter last hebben van andere straling (zoals het licht in je kamer).
soms wel van je magnetron hoor
Oud 26-02-2010, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Hij beukt zulke dingen graag de grond in. Vandaag blijkbaar niet
Ik kan het toch gewoon uitleggen... als hij nu over god zou beginnen...
Oud 26-02-2010, 18:40
Verwijderd
Citaat:
soms wel van je magnetron hoor
Dat is gek want een magnetron straalt toch niet buiten de magnetron zelf normaalgesproken...
Oud 26-02-2010, 18:41
Verwijderd
mwaha zelfs mijn carnivorengezelschap waardeert de skinny bitch veganistenprut
Oud 26-02-2010, 18:41
Jack2
Jack2 is offline
Citaat:
Bedankt.

Dan zou er een bril moeten komen die fotonen ziet. Dat zou me mooi zijn s'avonds. Zonder lampen natuurlijk.
Oud 26-02-2010, 18:42
Jack2
Jack2 is offline
Citaat:
Ik kan het toch gewoon uitleggen... als hij nu over god zou beginnen...
Ben niet gelovig.

Gelukkig maar.
Oud 26-02-2010, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Bedankt.

Dan zou er een bril moeten komen die fotonen ziet. Dat zou me mooi zijn s'avonds. Zonder lampen natuurlijk.
Zulke "brillen" bestaan ook wel hoor. Een camera is in feite niets anders dan zo'n bril. Er zijn ook detectoren voor straling van andere golflengten (zichtbaar licht is maar een heel klein deel van het hele elektromagnetisch spectrum).
Oud 26-02-2010, 18:44
Verwijderd
Overigens kun je die straling ook wel tegenhouden, als je een metalen kist om je computer heenbouwt werkt je wireless internet niet meer.
Oud 26-02-2010, 18:44
Jack2
Jack2 is offline
Citaat:
Zulke "brillen" bestaan ook wel hoor. Een camera is in feite niets anders dan zo'n bril. Er zijn ook detectoren voor straling van andere golflengten (zichtbaar licht is maar een heel klein deel van het hele elektromagnetisch spectrum).
Het is ook ziek wat de mens kan maken, jammergenoeg kom je niet zo 1 2 3 aan zo'n camera.
Oud 26-02-2010, 18:46
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat is gek want een magnetron straalt toch niet buiten de magnetron zelf normaalgesproken...
hoe dat zit weet ik ook niet, maar de invloed van een in werking zijnde magnetron op je wifi kan enorm zijn
Sherlock
Sherlock is offline
hij duidde op een gewone camera
Jack2
Jack2 is offline
Citaat:
Overigens kun je die straling ook wel tegenhouden, als je een metalen kist om je computer heenbouwt werkt je wireless internet niet meer.
Oud 26-02-2010, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Het is ook ziek wat de mens kan maken, jammergenoeg kom je niet zo 1 2 3 aan zo'n camera.
Nou ja, je wireless adapter is dus precies zo'n "camera"!
Oud 26-02-2010, 18:47
Verwijderd
Citaat:
hoe dat zit weet ik ook niet, maar de invloed van een in werking zijnde magnetron op je wifi kan enorm zijn
Misschien is het dat een klein deel van de magneronstraling door het rooster heen tunnelt en zo interferentie veroorzaakt.
Oud 26-02-2010, 18:48
Rationeel
Rationeel is offline
het internet staat er trouwens vol mee, maar dit is wel een goede huis-tuin-en-keuken-uitleg: een magnetron lekt straling

Citaat:
Reader Bob writes: Every time I use my microwave my wireless connection is interrupted. Why does this happen? Is it dangerous?

Microwave ovens and Wi-Fi hardware both emit signals in the same general vicinity of 2.4GHz. In the case of Wi-Fi, it uses those signals to transmit data. In the case of a microwave, it uses those same waves to cook food. Ideally, those waves should be contained entirely within the microwave oven, but invariably some seep out, because microwaves emit those waves at such an incredibly high power. The result: Even though the leak level is very small, it's enough to garble sensitive network equipment, and wireless networks get confused by the extra (gibberish) traffic on the 2.4GHz band. The result is that they either slow down or drop your signal altogether.
Jack2
Jack2 is offline
Citaat:
Nou ja, je wireless adapter is dus precies zo'n "camera"!
Maar je kan niet de deeltjes zien zweven door de kamer ermee.

Doe jij wat met computers?
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb gewerkt voor 'the father of wifi'
Oud 26-02-2010, 18:49
Philosophy
Philosophy is offline
Hooii.
Oud 26-02-2010, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Maar je kan niet de deeltjes zien zweven door de kamer ermee.

Doe jij wat met computers?
Ze "zweven" ook niet want ze gaan met de snelheid van het licht.

Ik ben natuurkundige, quantumfysicus om precies te zijn.
Verwijderd
Citaat:
het internet staat er trouwens vol mee, maar dit is wel een goede huis-tuin-en-keuken-uitleg: een magnetron lekt straling
Ah ja, precies wat ik al zei dus.
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou mijn taart staat in de oven. Maar hij is groot genoeg voor twee hoor!
Oud 26-02-2010, 18:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
WoW?
Oud 26-02-2010, 18:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
pff, mijn matties van het conservatorium korten 'facebook' af met 'fb' als ze typen. Maar ik lees dan steeds eerst 'forumbaas' en dan denk ik: heee! zit die ook op het forum!
en dan is het van: oh, ze bedoelen feestboek
Oud 26-02-2010, 18:52
Jack2
Jack2 is offline
Citaat:
Ze "zweven" ook niet want ze gaan met de snelheid van het licht.

Ik ben natuurkundige, quantumfysicus om precies te zijn.
Quantumfysicus, sodeju!

Mijn vader is doorgedraaid door quantum.
Oud 26-02-2010, 18:53
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Hooii.
Heey
Jack2
Jack2 is offline
Nee niet alleen door quantum maar door quantum en dat in verband te leggen met het kunnen zien van geesten.
Verwijderd
Citaat:
Quantumfysicus, sodeju!

Mijn vader is doorgedraaid door quantum.
Hoezo doorgedraaid?
Verwijderd
Citaat:
Nee niet alleen door quantum maar door quantum en dat in verband te leggen met het kunnen zien van geesten.
Wat heeft quantumfysica nu weer met geesten te maken.
Oud 26-02-2010, 18:54
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hij bedoelt vast 'afgestudeerd'!
Oud 26-02-2010, 18:54
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
WoW?
Ja
Oud 26-02-2010, 18:56
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
jasper waarschuwde hem nog zo!

go tiger!
Philosophy
Philosophy is offline
Hallee ik ga weer terug naar Groningen. Misschien tot straks.
Verwijderd
Citaat:

go tiger!
Oud 26-02-2010, 18:57
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oud 26-02-2010, 18:58
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Hallee ik ga weer terug naar Groningen. Misschien tot straks.
Houdoe.
Oud 26-02-2010, 18:58
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

go tiger!
Oud 26-02-2010, 19:00
Jack2
Jack2 is offline
Geen idee, laatst vroeg ik hem hoe het zo was gekomen. Gelukkig kon hij me een normaal antwoord geven wat zeldzaam is deze dagen.

Hij zou ooit geesten hebben gezien toen mijn oom en tante gingen trouwen. Hij liep een beetje rond in het gebouw waar het feest zou zijn, een oud gebouw en dat vindt hij wel interresant. In een kamer zaten 3 dames in hele oude gewaden die volgens mijn vader op hun mannen wachten die met paard en wagen weg waren.
Hij had dit ook een keer eerder meegemaakt tijdens een vakantie in Italie.
Toen begon hij na te denken over hoe dat zou kunnen, hoe het mogelijk zou zijn om geesten te kunnen zien.
Waarom ze wel met het blote oog zijn te zien maar niet vast te leggen met camera etc. Zo begon hij met zijn "onderzoek". Maar hij verloor zichzelf erin en na een psychose is hij nooit meer hetzelfde geworden.
Hijzelf zegt dat hij altijd bezig is met quantum en dat het gevaarlijk is om er mee bezig te zijn.

Dus om die link te leggen tussen geesten en realitiet had hij volgens zichzelf quantum nodig.
Oud 26-02-2010, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Kazetje hebben ze je dat nou nooit geleerd op de TU/E
Rationeel
Rationeel is offline
ik ga maar eens een pilsje doen. dat is alweer een tijdje geleden
Verwijderd
Citaat:
Jij boefje!
Oud 26-02-2010, 19:03
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Helemaal gestopt met kalkoenen?
Oud 26-02-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Kazetje hebben ze je dat nou nooit geleerd op de TU/E
Nee, ik ben nu pas bij tweede quantisatie, dipolaire Bose-Einsteincondensaten en de Gross-Pitaevskiivergelijking, misschien komt de quantumbeschrijving van geesten later nog!
Oud 26-02-2010, 19:05
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Over vijf minuten is mijn taart klaar!!!

DE THEE IS HEET EN DE TAART STAAT KLAAR HIEP HOERA VOOR HET NIEUWE PAAR
Oud 26-02-2010, 19:05
Jack2
Jack2 is offline
Even voor de duidelijkheid, mijn vader denkt er zo over, ik niet.
Oud 26-02-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Geen idee, laatst vroeg ik hem hoe het zo was gekomen. Gelukkig kon hij me een normaal antwoord geven wat zeldzaam is deze dagen.

Hij zou ooit geesten hebben gezien toen mijn oom en tante gingen trouwen. Hij liep een beetje rond in het gebouw waar het feest zou zijn, een oud gebouw en dat vindt hij wel interresant. In een kamer zaten 3 dames in hele oude gewaden die volgens mijn vader op hun mannen wachten die met paard en wagen weg waren.
Toen begon hij na te denken over hoe dat zou kunnen, hoe het mogelijk zou zijn om geesten te kunnen zien.
Waarom ze wel met het blote oog zijn te zien maar niet vast te leggen met camera etc. Zo begon hij met zijn "onderzoek". Maar hij verloor zichzelf erin en na een psychose is hij nooit meer hetzelfde geworden.
Hijzelf zegt dat hij altijd bezig is met quantum en dat het gevaarlijk is om er mee bezig te zijn.

Dus om die link te leggen tussen geesten en realitiet had hij volgens zichzelf quantum nodig.
met alle respect voor je vader, maar herinneringen die mensen hebben aan gebeurtenissen die ze meemaakten tijdens een psychose zijn niet erg betrouwbaar.
Verwijderd
Citaat:

Hmm, nou misschien helpt het als je tegen hem zegt dat Kazet de quantumfysicus zegt dat geesten niet bestaan en psychoses wel?

Hoe kwam hij uit bij quantumfysica? Hij is neem ik aan geen natuurkundige.
Verwijderd
Citaat:
Even voor de duidelijkheid, mijn vader denkt er zo over, ik niet.
ok ok
Oud 26-02-2010, 19:08
Verwijderd
ik ben twee VEEL te enge dr who afleveringen aan het kijken dus ik moet af en toe forummen om mezelf eraan te herinneren dat het maar geacteerd is
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten