Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2011, 20:07
Verwijderd
Vaak vergeet ik bij te houden wanneer ik ongesteld moet worden, maar wanneer ik merk dat ik meer zin in chocolade krijg, weet ik dat ik ongeveer over drie dagen ongesteld wordt. Waar zou dat dan mee te maken kunnen hebben? Want chagrijnig ben ik dan (nog) niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2011, 20:08
Volk
Volk is offline
Citaat:
ongesteld = chagrijnig = emotie-eten..
Dat is een fabel.

Zelf heb ik geen behoefte aan chocolade, ik lust het niet. Maar ik heb wel behoefte aan veel eten. Een logische verklaring lijkt me dat je door de menstruatie wel wat extra's kan gebruiken en dat je lichaam daar op reageert met een grotere vraag naar voedsel.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:09
Verwijderd
Wel handig toch dan! Maar dan zal het wel iets met je hormoonspiegel te maken hebben. Somehow.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:11
Verwijderd
Het is ook best handig Maar ik ben wel benieuwd naar de oorzaak. Hebben meer mensen dat hier, eigenlijk? Of hebben jullie vooral zin in chocolade als jullie al ongesteld zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb niet specifiek zin in chocolade als ik ongesteld ben.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2011, 20:16
Verwijderd
Ik had ook niet anders verwacht van jou.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 10:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb ook trek in chocola als ik niet ongesteld ben

Als ik ongesteld ben, heb ik vooral zin in zoete dingen. Ijs, koek, maakt niet uit.
Oud 11-06-2011, 10:56
Verwijderd
Ik eet eigenlijk überhaupt geen chocolade, dus ik krijg er ook geen trek (meer) in. Ook niet als ik ongesteld ben. Maar dan heb ik wel meer honger, meestal. Net zoveel honger in tosti's als in zoete dingen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 14:51
Verwijderd
maar dat ligt denk ik ook aan aan wat je normaal bent gewend: Als ik ergens trek in heb, dan pak/koop ik dat gewoon. Maar heb nooit meer ergens trek in; 3x eten p/d is goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 18:21
Verwijderd
Hoe ik een slakkenhuisje schoon moet krijgen als er helemaal binnenin zo'n halfweggerot slakje in zit waar ik niet bij kan. En ik wil het weten want ik verzamel slakkenhuisjes, althans ik doe er een poging toe, en als ik niet driekwart hoefde weg te gooien omdat er nog een dood slakje in zit zou dat een stuk beter gaan.

En ik ben er nog niet achter waarom newfoundlanders (= hondenras) zwemvliezen tussen hun tenen hebben.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 18:26
Verwijderd
Kijk maar eens op Wikipedia.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 18:34
Verwijderd
Daar staat het niet?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 18:34
Geel
Geel is offline
Citaat:
Hoe ik een slakkenhuisje schoon moet krijgen als er helemaal binnenin zo'n halfweggerot slakje in zit waar ik niet bij kan. En ik wil het weten want ik verzamel slakkenhuisjes, althans ik doe er een poging toe, en als ik niet driekwart hoefde weg te gooien omdat er nog een dood slakje in zit zou dat een stuk beter gaan.
Koken of in een oplossing van ik weet niet, iets wat daarvoor bedoeld is, doen? En hoezo, je kunt er niet bij? Kun je er niet bij met je vingers?

Laatst gewijzigd op 11-06-2011 om 18:48.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Koken of in een oplossing van ik weet, iets wat daarvoor bedoeld is, doen? En hoezo, je kunt er niet bij? Kun je er niet bij met je vingers?
Koken met water heb ik al geprobeerd, dat helpt in elk geval niet.. maar misschien idd iets anders wel.
Nee, normaal maak ik ze van binnen schoon met een tandenstoker of een wattenstaafje, maar die kunnen er niet bij als het slakje (of ander vuil) heel ver naar binnen zit.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 18:52
snoopy
snoopy is offline
Ik zou zeggen dat je ze in zout water moet koken, maar dat is echt een grote gok
Oud 11-06-2011, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Ik zou zeggen dat je ze in zout water moet koken, maar dat is echt een grote gok
Idd, dat wilde ik ook zeggen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 18:54
Geel
Geel is offline
Waarom is het een grote gok?
Oud 11-06-2011, 18:54
snoopy
snoopy is offline
Omdat ik geen flauw idee heb, ik roep maar wat.
Oud 11-06-2011, 18:55
Geel
Geel is offline
aha
Oud 11-06-2011, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Daar staat het niet?
Jawel, kijk maar eens waarvoor men ze oorspronkelijk gebruikte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Newfoundlander
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Daar verschrompelen ze alleen door, en dode slakken verschrompelen uit zichzelf al. Het lijkt me niet dat je ze ermee uit hun huisje kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Jawel, kijk maar eens waarvoor men ze oorspronkelijk gebruikte: http://nl.wikipedia.org/wiki/Newfoundlander
Ja maar, dat verklaart toch niet waarom ze in de eerste plaats zwemvliezen hebben?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 19:33
Verwijderd
Omdat ze erop gefokt zijn, natuurlijk.

En kan je die slakken er niet uitkrijgen door een heel klein gaatje te boren aan de zijkant, de slak op te lossen in azijn en het er dan zegmaar uitspoelen? Of überhaupt oplossen in azijn met zout o.i.d.?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 19:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Verzamel je ze alleen maar of heb je ze ergens voor nodig? Want bij de horecagroothandel kun je gewoon een doos slakkenhuisjes kopen.
Oud 11-06-2011, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Ja maar, dat verklaart toch niet waarom ze in de eerste plaats zwemvliezen hebben?
Door over vele jaren met ze te fokken gok ik zo.

Offtopic: mocht ik ooit nog een keer een hond nemen, dan is de Newfoundlander trouwens een goede kandidaat.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2011, 23:17
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Idd, dat wilde ik ook zeggen
Zoiets dacht ik dus ook.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 21:16
Verwijderd
Ik weet niet wat Pinksteren is. De gristelijke betekenis dus, het bijbehorende jezusverhaaltje.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat Pinksteren is. De gristelijke betekenis dus, het bijbehorende jezusverhaaltje.
Met Pinksteren daalde de Heilige Geest neer.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2011, 21:31
Martiño
Martiño is offline
Op de apostelen, om specifiek te zijn.
Oud 13-06-2011, 07:05
snoopy
snoopy is offline
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pinksteren
Oud 13-06-2011, 11:55
Verwijderd
En dat hoor je toch wel te weten....
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 11:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee hoor, vind ik niet. Ik heb alleen maar op katholieke en christelijke scholen gezeten en ik wist het ook niet precies.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Op de apostelen, om specifiek te zijn.
En dat zag je omdat (of het is doordat?) er vuurtongen boven hun hoofden hingen. Toch? :')
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:04
Verwijderd
Citaat:
En dat zag je omdat (of het is doordat?) er vuurtongen boven hun hoofden hingen. Toch? :')
Ja, en ondanks dat ze eigenlijk allemaal verschillende talen spraken, konden ze elkaar verstaan.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Ja, en ondanks dat ze eigenlijk allemaal verschillende talen spraken, konden ze elkaar verstaan.
En iedereen dacht dat ze dronken waren en toen ging Petrus uitleggen dat dat niet waar was.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:10
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee. De apostelen konden elkaar al verstaan, tenminste, het zou wel raar zijn als ze na zo lang met elkaar te hebben gereisd niet me elkaar konden communiceren. De heilige geest daalde met pinksteren (en dus na het overlijden en de hemelvaart van christus) neer op de apostelen, waardoor ze inderdaad opeens verschillende talen konden spreken zodat ze het woord van god konden verspreiden, niet om elkaar beter te verstaan.
Oud 13-06-2011, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Nee. De apostelen konden elkaar al verstaan, tenminste, het zou wel raar zijn als ze na zo lang met elkaar te hebben gereisd niet me elkaar konden communiceren. De heilige geest daalde met pinksteren (en dus na het overlijden en de hemelvaart van christus) neer op de apostelen, waardoor ze inderdaad opeens verschillende talen konden spreken zodat ze het woord van god konden verspreiden, niet om elkaar beter te verstaan.
Er waren in die kerk (of tempel, wat was het) toch ook andere mensen? Die spraken allemaal andere talen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Er waren in die kerk (of tempel, wat was het) toch ook andere mensen? Die spraken allemaal andere talen.
Klopt. Doordat de apostelen waren vervuld door de heilige geest, konden alle mensen in die ruimte hen verstaan.

Wat Martiño zei dus!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Wie Jeanne d'Arc is.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 12:45
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hoe ze in oorlogsfilms echte paarden salto's en gevaarlijk uitziende valpartijen laten uitvoeren zonder dat de dieren gewond raken.
Oud 13-06-2011, 13:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hoe violisten geen lamme arm krijgen als ze heel lang spelen. En of ze na een concert spierpijn hebben.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 13:28
snoopy
snoopy is offline
Heel veel oefenen. En in het begin krijgen ze wél een lamme arm. En na een lang concert hebben ze vaak ook spierpijn
Oud 13-06-2011, 13:51
Verwijderd
Citaat:
En dat hoor je toch wel te weten....
Nee, onbelangrijk.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 14:38
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Hoe ze in oorlogsfilms echte paarden salto's en gevaarlijk uitziende valpartijen laten uitvoeren zonder dat de dieren gewond raken.
Nou, genoeg dieren die daarbij gewond raakten hoor of pijn leden. Ben Hur is een mooi voorbeeld
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 14:46
Uice
Uice is offline
Touwen aan de poten van de paarden vastbinden en dan flink trekken was een vaak gebruikte methode, en daarbij brak zo'n paard vaak zijn poten. Maar tegenwoordig gebeurt het allemaal wat beschaafder.
Oud 13-06-2011, 15:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Touwen aan de poten van de paarden vastbinden en dan flink trekken was een vaak gebruikte methode, en daarbij brak zo'n paard vaak zijn poten. Maar tegenwoordig gebeurt het allemaal wat beschaafder.
Benen
Oud 13-06-2011, 15:31
Schrödinger
Schrödinger is offline
Waar ik nog niet achter ben is waarom mensen een dier dat op straat schijt "edel" vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2011, 15:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Waar ik nog niet achter ben is waarom mensen een dier dat op straat schijt "edel" vinden.
Ik heb nog nooit een hert op straat zien schijten.
Oud 13-06-2011, 16:13
Verwijderd
Paarden hebben verwaande paardenpoten.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2011, 14:51
Verwijderd
Waarom spelen al die straatmuzikanten het Godfather-thema? Is dat iets Roemeens?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten