Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2011, 00:20
Verwijderd
eigenlijk zijn jullie allemaal een beetje leeftijdsloos in mijn hoofd.
Advertentie
Verwijderd
Nou ik vind vooral dat Luud goede vragen opwerpt en jij leuke antwoorden geeft.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Idem
Oud 20-09-2011, 00:21
Verwijderd
Citaat:
*nadenkt* Hmmm, ik geloof dat ik wel gevoelig ben maar niet emotioneel.
Wat is dan het verschil?
Verwijderd
Citaat:
eigenlijk zijn jullie allemaal een beetje leeftijdsloos in mijn hoofd.
Om het maar weer op mezelf te betrekken: ik hoor vaak dat ik redelijk leeftijdsloos ben. En dat vind ik wel prima, geloof ik. Ik houd zelf in elk geval wel van leeftijdsloze mensen. Sann is ook wel een beetje zo, come to think about it.
Verwijderd
Ik laat me sowieso niet leiden door emoties
Oud 20-09-2011, 00:22
Verwijderd
Citaat:
Ik laat me sowieso niet leiden door emoties
waardoor wel en kan je een voorbeeld geven?
Oud 20-09-2011, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Om het maar weer op mezelf te betrekken: ik hoor vaak dat ik redelijk leeftijdsloos ben. En dat vind ik wel prima, geloof ik. Ik houd zelf in elk geval wel van leeftijdsloze mensen. Sann is ook wel een beetje zo, come to think about it.
Ik vind leeftijdloos een gekke definitie. Waarom ben ik leeftijdloos?
Oud 20-09-2011, 00:24
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, dat dus. Ik bedacht me net dat ik door al die jaren zware focus op dingetjes tekenen en dingen verzinnen, een beetje vergeten was dat er zoiets bestaat als communicatie tussen mensen en uh, nou ja, menselijke relaties! En dat als ik daar vragen over heb, er met name hier een stuk of vijf mensen zijn waarvan ik denk :'ahja, ja, die denken daar wél helder over!' En die voelen allemaal leeftijdsloos.
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Omdat je geen cijfertje bij je naam hebt ;D;;D:"D
Verwijderd
Citaat:
jasdhjjjhsdh die wilde ik ook net gaan maken ;;;D
Oud 20-09-2011, 00:25
Verwijderd
Oh, ik laat me vaker leiden door redenatie. Maar misschien is die redenatie juist wel beďnvloed door emoties, zonder dat ik dat doorheb. Maar ik kan echt heel ver rationaliseren. Misschien zelfs een beetje te veel soms.

Maar als ik wíl kan ik wel goed emoties uiten. Of ernaar luisteren. Dat kan ik wel, maar soms heb ik er even geen zin in, en dan duw ik mijn emoties gewoon weg.
Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Ik ben echt heel benieuwd hoe Pierrot in het echt is
Mysterieus.

Citaat:
ik denk dat hij stiekem een boek schrijft.
Helaas, .
Verwijderd
Citaat:
Wat is dan het verschil?
Ehh, heel veel. Jeetje hoe ga ik dat zeggen zonder een heel verhaal te typen. Gevoelig als in sensitief, gevoel hebben voor, dingen opmerken, gevoelens hebben, geraakt kunnen worden, op je gevoel kunnen afgaan.
Emotioneel als in: je emoties/humeur/bui een grote rol laten spelen, 'erg gevoelig zijn/reageren, niet-rationeel, niet beschouwend, janken bij romkoms, snel gekwetst zijn.

Of zo. Het zijn niet de definities maar zo zitten die woorden ongeveer in mijn hoofd.
Verwijderd
Citaat:
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
jasdhjjjhsdh die wilde ik ook net gaan maken ;;;D
*bokkkks*
Oud 20-09-2011, 00:26
Pierrot
Pierrot is offline
Maar als het wel zo was, zou ik het alsnog ontkennen, want anders is het niet stiekem meer.
Verwijderd
Citaat:
Mysterieus.

Helaas, .
Dacht ik al

Citaat:
Ehh, heel veel. Jeetje hoe ga ik dat zeggen zonder een heel verhaal te typen. Gevoelig als in sensitief, gevoel hebben voor, dingen opmerken, gevoelens hebben, geraakt kunnen worden, op je gevoel kunnen afgaan.
Emotioneel als in: je emoties/humeur/bui een grote rol laten spelen, 'erg gevoelig zijn/reageren, niet-rationeel, niet beschouwend, janken bij romkoms, snel gekwetst zijn.

Of zo. Het zijn niet de definities maar zo zitten die woorden ongeveer in mijn hoofd.
Ja maar ik vroeg me dus af waarom ik leeftijdsloos zou zijn. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, dat dus. Ik bedacht me net dat ik door al die jaren zware focus op dingetjes tekenen en dingen verzinnen, een beetje vergeten was dat er zoiets bestaat als communicatie tussen mensen en uh, nou ja, menselijke relaties! En dat als ik daar vragen over heb, er met name hier een stuk of vijf mensen zijn waarvan ik denk :'ahja, ja, die denken daar wél helder over!' En die voelen allemaal leeftijdsloos.
Ik heb buiten mijn vrienden uit precies dezelfde leeftijdslaag ook redelijk wat vrienden die jonger of enorm ouder zijn, en dat zijn dus ook van die types. Dat werkt omdat je niet merk dat ze in 'een andere fase' zitten maar gewoon goede gesprekspartners zijn. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik niet zo van de doe-vriendschappen ben, maar vooral van de praatvriendschappen, geloof ik.
En heh, je zat vrij lang in een relatie, hoe kun je dan vergeten zijn dat er zoiets bestaat? (verder snap ik je verhaal wel hoor, van de focus en zo).

Citaat:
Leeftijdloos is net als tijdloos voor kleding of meubels of zo, maar dan voor mensen. Waarom jij nou een beetje (niet heel erg) zo bent vind ik te moeilijk om nu uit te leggen. Ik ben dan wel niet dronken, maar wel heel erg moe.
Oud 20-09-2011, 00:28
Verwijderd
Oh wacht even

Skypen en forumen tegelijk lukt niet zo.
Verwijderd
even iets compleet anders, kijk hier nou eens na.

http://www.lohuizerbrink-epe.nl/coll...PG&w=800&h=446

Even los van het 'BUDUHSUDHUHG guldens, ik wil ze terug'. Hoe fantastisch mooi is het kleurontwerp van dit biljet? En die fantastische strakke vormen?
Verwijderd
Citaat:

Na herlezen snap ik dit
Oud 20-09-2011, 00:29
Verwijderd
Citaat:
Leeftijdloos is net als tijdloos voor kleding of meubels of zo, maar dan voor mensen. Waarom jij nou een beetje (niet heel erg) zo bent vind ik te moeilijk om nu uit te leggen. Ik ben dan wel niet dronken, maar wel heel erg moe.
Ik ben meer onderbouwing van je gewend!
Oud 20-09-2011, 00:29
Verwijderd
Citaat:

Ja. Het is een beetje het verschil tussen geen benen hebben en dus nooit bewegen, iets onder je tenen voelen kriebelen, of compleet van je sokken geblazen worden.
Oud 20-09-2011, 00:30
Verwijderd
Citaat:
Ja maar ik vroeg me dus af waarom ik leeftijdsloos zou zijn. Of heb ik het verkeerd begrepen?
Je vroeg ook wat het verschil was tussen gevoelig en emotioneel, hoor, en daar gaf ik eerst antwoord op.
Oud 20-09-2011, 00:30
Verwijderd
Citaat:

Even los van het 'BUDUHSUDHUHG guldens, ik wil ze terug'. Hoe fantastisch mooi is het kleurontwerp van dit biljet? En die fantastische strakke vormen?
Het is een mooi biljet

Maar, hoor ik ergens een ijsvogel te zien? Het staat erop maar ik kan het niet ontdekken eerlijk gezegd
Oud 20-09-2011, 00:31
Verwijderd
Citaat:

Mooie briefjes waren het, ja
Citaat:
Het is een mooi biljet

Maar, hoor ik ergens een ijsvogel te zien? Het staat erop maar ik kan het niet ontdekken eerlijk gezegd
Volgens mij was de ijsvogel het watermerk.
Oud 20-09-2011, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Het is een mooi biljet

zit in het watermerk!
Oud 20-09-2011, 00:32
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:

Deze vind ik toffer, maar ik kan me nog herinneren dat ik de 10-gulden remake wel modern vond ogen! Nog steeds eigenlijk. De nieuwe 10 gulden is wel tijdslozer imho, maar de portretten van Michiel de Ruyter en kornuiten zijn ook gaaf.
Oud 20-09-2011, 00:33
Noedelhap
Noedelhap is offline
"Het tien gulden briefje met de ijsvogel is ontworpen door Jaap Drupsteen. In eerste instantie had hij het biljet ontworpen met de afbeelding van een vlinder, maar dat was volgens De Nederlandsche Bank te revolutionair en de Bank was erg aan vogeltjes gehecht."

Awww.
Oud 20-09-2011, 00:34
Verwijderd
Citaat:

Oh hou op!

Citaat:
Ik ben meer onderbouwing van je gewend!
Ja pfff.

Citaat:
Ja. Het is een beetje het verschil tussen geen benen hebben en dus nooit bewegen, iets onder je tenen voelen kriebelen, of compleet van je sokken geblazen worden.
Oh, ik zie het anders, ik denk dat het in een kwadrant kan. Zegmaar de varianten: emotioneel en sensitief; emotioneel maar niet sensitief; niet emotioneel maar wel sensitief; niet emotioneel en niet sensitief.
Oud 20-09-2011, 00:35
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Deze vind ik toffer, maar ik kan me nog herinneren dat ik de 10-gulden remake wel modern vond ogen! Nog steeds eigenlijk. De nieuwe 10 gulden is wel tijdslozer imho, maar de portretten van Michiel de Ruyter en kornuiten zijn ook gaaf.
ja ook wel oké. Ze waren ook zo lekker groot. En ik weet nog allemaal hoe ze er uit zien. Terwijl, ik kan me niet eens een 20 euro briefje voor de geest halen
Oud 20-09-2011, 00:36
Verwijderd
Citaat:
Oh hou op!

Ja pfff.

Oh, ik zie het anders, ik denk dat het in een kwadrant kan. Zegmaar de varianten: emotioneel en sensitief; emotioneel maar niet sensitief; niet emotioneel maar wel sensitief; niet emotioneel en niet sensitief.
hou op?
Verwijderd
Wat moet ik me voorstellen bij 'leeftijdsloos' zijn?
En gaat het dan om hoe iemand irl overkomt, of hier?
Verwijderd

volgens mij is de gulden uit 1949 ook erg mooi!
Noedelhap
Noedelhap is offline

Deze heb ik ook nog in mijn handen gehad. Maar de dikke, goudkleurige vijfguldenmunten vanaf 1988 waren toffer.
Verwijderd
Citaat:
hou op?
Als in: oh begin er niet over, de ellende, wat een gemis, wat een eeuwige zonden, ik kan het niet aaaaaaaaan. Dat ze weg zijn dus.
Oud 20-09-2011, 00:37
Verwijderd
Wut, die 5 gulden heb ik nooit gezien, wanneer is die verdwenen dan?
Verwijderd

jaren 70 stelletje hippies!
Verwijderd
Citaat:
vanaf 1988
Ah.
Oud 20-09-2011, 00:38
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

jaren 70 stelletje hippies!
Wow wat leuk
Noedelhap
Noedelhap is offline

Ik droomde er als klein jochie van dat ik ooit eens deze in mijn handen zou hebben Nooit gebeurd!
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]

Deze heb ik ook nog in mijn handen gehad. Maar de dikke, goudkleurige vijfguldenmunten vanaf 1988 waren toffer.
Ohja die dikke munten <3 op oud en nieuw mochten we altijd de familie langs, handjes schudden en handje ophouden en dan was je echt een baasje als je zo'n dikke munt van een verre tante kreeg
Oud 20-09-2011, 00:40
Verwijderd

500 gulden. Ja, de lichting uit 1949 is mijn favoriet! Lekker psychedelisch en monochroom tegelijk.
Oud 20-09-2011, 00:40
Verwijderd
Hebben jullie ook wel eens dat als iemand minder tof is dan gedacht, je dan een beetje boos wordt op jezelf omdat je de energie (al was het maar door denken aan, of zo) die je in zo iemand stopte nooit meer terugkrijgt?
Oud 20-09-2011, 00:41
Verwijderd
Zo, tijd om te slapen, want morgen college om 9 uur ! Trusten allemaal!
Oud 20-09-2011, 00:42
Verwijderd
Citaat:
Wat moet ik me voorstellen bij 'leeftijdsloos' zijn?
En gaat het dan om hoe iemand irl overkomt, of hier?
Oud 20-09-2011, 00:42
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
[afbeelding]

500 gulden. Ja, de lichting uit 1949 is mijn favoriet! Lekker psychedelisch en monochroom tegelijk.
Kleurloos vind ik 'm. Die van 25 was mooi ja
Oud 20-09-2011, 00:43
Pierrot
Pierrot is offline
Ik geloof niet dat ik ooit iemand zo erg verkeerd inschatte dat ik boos op mezelf werd.
Oud 20-09-2011, 00:43
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie ook wel eens dat als iemand minder tof is dan gedacht, je dan een beetje boos wordt op jezelf omdat je de energie (al was het maar door denken aan, of zo) die je in zo iemand stopte nooit meer terugkrijgt?
ja. nogal.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten