Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-09-2011, 14:08
Verwijderd
Gaat u verder!
Advertentie
Oud 19-09-2011, 14:10
Verwijderd
Aan de andere kant is facebook geen CV en is het dus niet erg als je er Engels bij zet terwijl je niet goed in Engels bent. Op zich is het idee van talen neerzetten bij facebook toch vooral
1. zodat mensen weten in welke taal ze je kunnen aanspreken als ze je niet kennen
2. om op te scheppen
Oud 19-09-2011, 14:13
Verwijderd
Zo. Mijn kamer is opgeruimd. En ik heb spullen afgewassen ik heb vandaag alweer wat nuttigs gedaan
Oud 19-09-2011, 14:13
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ga even de stad in en boodschappen doen. Tot later!
Oud 19-09-2011, 14:14
Verwijderd
Doei!
Oud 19-09-2011, 14:20
Verwijderd
dag kroepoekje van me!
Oud 19-09-2011, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Maar als je veel pizza's eet wel, zeker kantenklare pizza's, want die zijn nogal zout.
Misschien maken ze wel een uitzondering als je naast het water ook een pizza in je hand hebt.

Of ze geven er gratis cola bij. Lekker grote bekers cola. Met ijsklontjes gemaakt van boter en meer cola.

Citaat:
moeder: je bent grijs aan het worden! Nu weet ik zeker dat je mijn kind bent!
ik: uhm. Dat is toch meestal met moeders, dat die het wel zeker weten?
moeder: oh ja.
Oud 19-09-2011, 14:22
Verwijderd
ijsklontjes gemaakt van boter en cola ?
Oud 19-09-2011, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Aan de andere kant is facebook geen CV en is het dus niet erg als je er Engels bij zet terwijl je niet goed in Engels bent. Op zich is het idee van talen neerzetten bij facebook toch vooral
1. zodat mensen weten in welke taal ze je kunnen aanspreken als ze je niet kennen
2. om op te scheppen
Ja, dat vind ik dus heel vervelend, dat iedereen daar dertig talen vermeld heeft staan.

Citaat:
Ik kijk niet zovaak op Facebook dus het meeste ontgaat me, maar ik vind het wel heel irritant dat mensen vaak een heel rijtje talen neerzetten bij Languages. Dan kunnen ze Nederlands en als je het steenkolenaccent wegdenkt ook wel Engels, maar ze hebben op de middelbare school ook drie jaar Frans en een jaar Duits gehad, waar ze niks meer van weten want het was maar twee uur per week en de helft van de tijd spijbelden ze, maar toch, en in de brugklas deden ze misschien Latijn of in de vierde een jaartje Spaans, en ze zijn weleens twee weken op vakantie geweest naar Zweden, en ze hebben familie in Drenthe, en ze komen af en toe op het internet dus ze weten wat 1337 is en dat piraten je e-points opleveren. Dus ondanks dat ze in de praktijk anderhalve taal spreken staat er in hun talenlijst iets als 'Nederlands, Drents, Vlaams, Afrikaans, British English, American English, Ye Olde Pirate English, Deutsch, Français, Lingua Latina, Español, Português (omdat het op Spaans lijkt dus waarom niet), Svenska, 13375p34k.

Nee lul, je spreekt alleen Nederlands, en zelfs dat amper. Met je d/t-fouten.

Net zoiets als mensen die claimen 1/8ste Noors te zijn, of 1/24ste Tibetaans, of 1/16de Joods en 1/20ste Duits en dat ze daardoor beide kanten van de Tweede Wereldoorlog wel kunnen begrijpen. Niet zo pretentieus doen, je bent gewoon het land waarin je bent opgegroeid. Je kunt niet alle landen 'zijn' waar één van je voorouders ooit op vakantie is geweest.

Yes I mad etc
Oud 19-09-2011, 14:28
Verwijderd
Citaat:
ijsklontjes gemaakt van boter en cola ?
Ja, of gewoon koude brokken suiker ofzo. Als je er maar dik van wordt
Oud 19-09-2011, 14:29
Verwijderd
Huhu
Oud 19-09-2011, 14:30
Verwijderd
Ik heb daar gewoon geen talen staan, want alleen Nederlands voldoet echt volledig aan de eisen die ik eraan stel om te mogen beweren dat ik een taal machtig ben. Engels versta ik prima en spreek/schrijf ik redelijk, Duits versta ik eveneens goed, al gaat het spreken/schrijven me daarbij nog wat minder goed af, en bij Frans is het inmiddels zo dat ik het redelijk tot goed versta, maar spreken en schrijven is nog geen succes.
Oud 19-09-2011, 14:31
Verwijderd
zeg makkers, stel he, jullie woonden in uh, duitsland. In een huis met je duitse liefje. En het ging uit. Wat zou je dan doen? Daar blijven is in het huis blijven wonen waar je bij je ex op de lip zit, en heen en weer pendelen tussen het huis van je ouders en je school is geen optie want je zit in duitsland?
Oud 19-09-2011, 14:32
Verwijderd
Volgens mij is het in Duitsland wat makkelijker om eigen woonruimte te krijgen dan in Nederland, afhankelijk van de locatie.
Oud 19-09-2011, 14:32
Verwijderd
Een ander huis-iets zoeken in Duitsland?
Oud 19-09-2011, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is het in Duitsland wat makkelijker om eigen woonruimte te krijgen dan in Nederland, afhankelijk van de locatie.
ja, maar duitsland was een voorbeeld, ik heb het eigenlijk over noord-holland
Oud 19-09-2011, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Een ander huis-iets zoeken in Duitsland?
en in de tussentijd?
Oud 19-09-2011, 14:34
Carn
Carn is offline
Citaat:
idd, vriend van me woont sinds kort in München en dat is behoorlijk lastig + duur.

Maar ik geloof graag dat het op het platteland een stuk makkelijker gaat; of in de wat minder financieel-krachtige regio's.
Oud 19-09-2011, 14:35
Verwijderd
Ik heb niks staan bij talen geloof ik. Ik vind mijn Engels goed tot uitstekend, net als m'n Nederlands natuurlijk, maar als ik alleen Engels en Nederlands neerzet kom ik juist over als een mongool omdat er dan geen Frans en Duits staat.
Verwijderd
Citaat:
en in de tussentijd?
Als het echt erg is met die ex bij vrienden op de bank slapen?
Verwijderd
Citaat:
zeg makkers, stel he, jullie woonden in uh, duitsland. In een huis met je duitse liefje. En het ging uit. Wat zou je dan doen? Daar blijven is in het huis blijven wonen waar je bij je ex op de lip zit, en heen en weer pendelen tussen het huis van je ouders en je school is geen optie want je zit in duitsland?
Ik zou iig niet bij mijn ex blijven.
Oud 19-09-2011, 14:36
Verwijderd
Citaat:
idd, vriend van me woont sinds kort in München en dat is behoorlijk lastig + duur.

Maar ik geloof graag dat het op het platteland een stuk makkelijker gaat; of in de wat minder financieel-krachtige regio's.
Het hangt ook erg van de locatie af, in Oldenburg is het bijvoorbeeld ook moeilijk, maar er zijn ook weer plekken waar juist veel woonruimte beschikbaar is. Duitsland is groot.
Oud 19-09-2011, 14:36
Carn
Carn is offline
Ohja, Nederlands en Engels want ik kan me niet voorstellen dat ik ooit in een bedrijf ga werken waarbij Duits, Spaans of Frans noodzakelijk zal zijn. En als dat wel zo is dan poetsen we die skills maar even op.
Oud 19-09-2011, 14:41
Verwijderd
Voor mijn werk heb ik Duits nog wel eens nodig, maar dan faal ik en kan ik echt niet aan de patiënt duidelijk maken wat de bedoeling is, dus staat Duits niet op m'n cv, maar het staat wel op facebook, want ik kan genoeg Duits om een Duitse facebook-update te begrijpen.
Oud 19-09-2011, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Ik zou iig niet bij mijn ex blijven.
ja he? mmm.
Advertentie
Oud 19-09-2011, 14:44
Verwijderd
Ik lees momenteel afwisselend boeken in het Frans en in het Duits, dit is deels om m'n woordenschat te vergroten, maar vooral bij Frans ook om een beetje te kijken hoe de grammatica in de praktijk toegepast wordt. Mijn Duits is wel duidelijk beter dan m'n Frans, waarschijnlijk omdat ik al op jonge leeftijd regelmatig Duitse televisie te zien kreeg (maar uiteraard ook omdat Duits en Nederlands wat dichter bij elkaar liggen).
Oud 19-09-2011, 14:45
Verwijderd
En als we het experiment moeilijker maken, als we de ex labiel maken en de persoon bang dat de ex zichzelf iets aandoet? Moet je dan wel in huis blijven?
Oud 19-09-2011, 14:46
Verwijderd
Ik vind dat zo'n ramp Duits. En dat is nogal klote, want heel veel boeken die iets te maken hebben met mijn studie zijn in het Duits. Overigens ook voornamelijk in het Engels en Frans. En Spaans waarschijnlijk, maar vooral niet in het Nederlands.

En ik krijg het verdorie niet eens goed voor elkaar om een studieplanning te maken
Pierrot
Pierrot is offline
"Please note that the companion cube cannot speak and will never try to stab you", .
Verwijderd
Oh ja: ik wou afgelopen zaterdag een merktekentje in m'n sok naaien en toen heb ik er per ongeluk eentje dichtgenaaid. Ik zal dat foutje nu maar even herstellen.
Oud 19-09-2011, 14:47
Carn
Carn is offline
Mjah, in de 2 sectoren waar ik tot nu toe in gewerkt heb (muziekbiz + IT) is het juist raar als je geen fatsoenlijk Engels kan spreken/schrijven, volgens mij heb ik al bijna 10 jaar geen woord Frans of Duits hoeven spreken of schrijven qua school of werk Maar ik kan wel een kop koffie bestellen langs de snelweg in Duitsland .
Oud 19-09-2011, 14:47
Verwijderd
Citaat:
"Please note that the companion cube cannot speak and will never try to stab you", .
portal <3
Oud 19-09-2011, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat zo'n ramp Duits. En dat is nogal klote, want heel veel boeken die iets te maken hebben met mijn studie zijn in het Duits. Overigens ook voornamelijk in het Engels en Frans. En Spaans waarschijnlijk, maar vooral niet in het Nederlands.

En ik krijg het verdorie niet eens goed voor elkaar om een studieplanning te maken
Ik hoorde daar mensen van de Universiteit Gent ook al over, klaarblijkelijk is veel literatuur over de oudheid inderdaad in het Duits en in België schijnt die taal iets minder aandacht te krijgen als hier.

Overigens is veel van de literatuur die ik voor m'n kiezen krijg ook in het Engels. De verdeling is denk ik ongeveer zo: 65% Engels, 25% Nederlands, 9% Duits en dan nog een klein beetje Frans. Alhoewel, die percentages zuig ik een beetje uit m'n duim, maar het idee is wel duidelijk, lijkt me.
Oud 19-09-2011, 14:52
Verwijderd
Sowieso, kennelijk vinden Nederlandse schrijvers het een kutonderwerp ik heb 1 boek in het Nederlands . Dat is geschreven door degene die het college geeft

Dus ik zal mijn Duits ook wel wat moeten verbeteren, maar ik heb geen idee hoe. Misschien moet ik in het Nino maar gewoon willekeurige boeken gaan open slaan en lezen
Oud 19-09-2011, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Toch maar begonnen, ja? Ik ga 'm ook zo installeren.

Citaat:
portal <3
Hij is vandaag en morgen nog gratis te downloaden
Oud 19-09-2011, 14:53
Verwijderd
Citaat:

Studieplanningen maken is iets wat ik al heel snel heb opgegeven, het is meer iets voor mensen die zich daar ook aan houden.
Verwijderd
Citaat:
Sowieso, kennelijk vinden Nederlandse schrijvers het een kutonderwerp ik heb 1 boek in het Nederlands . Dat is geschreven door degene die het college geeft

Dus ik zal mijn Duits ook wel wat moeten verbeteren, maar ik heb geen idee hoe. Misschien moet ik in het Nino maar gewoon willekeurige boeken gaan open slaan en lezen
Om te beginnen maar eens Tatort & Polizeiruf 110 kijken.
Verwijderd
Citaat:
toch maar begonnen, ja? Ik ga 'm ook zo installeren.

Hij is vandaag en morgen nog gratis te downloaden
nohhh
Oud 19-09-2011, 14:54
Verwijderd
Maar als je hem wil dan zou ik het wel vandaag doen want dat van morgen weet ik niet zeker.
Oud 19-09-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Studieplanningen maken is iets wat ik al heel snel heb opgegeven, het is meer iets voor mensen die zich daar ook aan houden.
Suggereer je nou dat ik me er niet aan ga houden ?

Citaat:
Om te beginnen maar eens Tatort & Polizeiruf 110 kijken.
Ik denk niet dat daar veel studiegerelateerde woorden in voor komen voor mij of wel
Oud 19-09-2011, 14:55
Verwijderd
Citaat:
En als we het experiment moeilijker maken, als we de ex labiel maken en de persoon bang dat de ex zichzelf iets aandoet? Moet je dan wel in huis blijven?
Goed experiment Luud

Nee. Die ex is zelf 'verantwoordelijk' voor z'n labiliteit. In gevallen van ex-en moet je aan jezelf denken. Vind ik. Al is dat een makkelijkere theorie dan dat het in praktijk zal zijn natuurlijk.
Oud 19-09-2011, 14:57
Verwijderd
Citaat:

Ik denk niet dat daar veel studiegerelateerde woorden in voor komen voor mij of wel
Nee dat niet Ik heb mezelf er echt nooit aan kunnen houden
Oud 19-09-2011, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Goed experiment Luud

Nee. Die ex is zelf 'verantwoordelijk' voor z'n labiliteit. In gevallen van ex-en moet je aan jezelf denken. Vind ik. Al is dat een makkelijkere theorie dan dat het in praktijk zal zijn natuurlijk.
het gaat niet over mij maar het gaat me wel aan! Mmm. Oké.
Oud 19-09-2011, 14:58
Verwijderd
Ik hou me alleen de eerste week aan planningen. En dat is afgelopen week al gefaald Maar ik moet nu echt gaan plannen want ik werk veel te veel en ik moet ook nog studeren en in theorie kan dat wel, maar als ik ga falen op planningen wordt het een ramp.
Verwijderd
Citaat:
het gaat niet over mij maar het gaat me wel aan! Mmm. Oké.
Dat had ik door!
Verwijderd
Ik kan me er eigenlijk ook nooit aan houden hoor ik kloot wat aan en dat werkt meestal wel. Maar ik ben nu toch een beetje bang dat ik het niet helemaal meer kan volgen als ik het niet bijhoud. Kwa leeswerk dan
Oud 19-09-2011, 15:00
Verwijderd
Als je de planning maar gemaakt hebt, dan heb je in elk geval een realistisch beeld van hoeveel je moet doen, en als je je er dan niet aan houdt weet je tenminste hoeveel je dan later moet inhalen

Ik wilde net 'nierfunctie' zeggen maar ik zei 'nierfebunctie' ik denk dat er iets veranderd werd in de Matrix.
Oud 19-09-2011, 15:01
Verwijderd
Ik moet nu echt bezig. Morgen zijn moeilijke colleges
Oud 19-09-2011, 15:05
Verwijderd
Citaat:

Nee, maar wel veel algemene woorden. Goed voor de basis, zeg maar. Deze week staat er weer een Tatort met Thiel & Boerne (uit Münster) in de mediatheek en dat is denk ik wel een leuke Tatort om mee te beginnen. Vanaf acht uur kun je de stream starten, o.a. via tatort.de, eerder niet, want kleine kindertjes enzo.
Oud 19-09-2011, 15:05
Verwijderd
Begin dan!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten