Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Maatschappijleer, daar heb ik echt helemaal niks aan gehad. Ook geen idee meer wat ik daar precies van geleerd heb. Hetzelfde geldt voor ANW en economie. Sowieso heb ik bar weinig aan de middelbare school gehad, heb ik het idee. Ik kan geen vak bedenken dat me dingen heeft geleerd waar ik NU nog weleens iets aan heb. Ja, alleen Nederlands misschien.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het vooral tergend dat 99% van wat ik op school doe zich in een compleet andere wereld lijkt af te spelen dan de wereld om ons heen. Met economie kan je de actualiteit er toch bij betrekken? en bij AK, maatschappijleer, etc toch zeker ook wel? Het is nu gewoon mogelijk dat men in 4VWO dingen vraagt als "Waar ligt Mexico?" en "Wie is Merkel?" En gewoon de algemene nutteloosheid.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tja, zelf vind ik dat je (als je tenminste een beetje geinteresseerd bent in dingen) niet heel erg veel opsteekt van de middelbare school, afgezien van Nederlandse grammatica- en taalregels en een beetje de grote lijnen van bepaalde dingen.
Ik heb het idee dat ik veel meer heb geleerd van het nieuws, dingen op televisie, dingen lezen, en deels mijn vervolgstudie(s). Maar nogmaals, misschien onderschat ik wel wat ik er aan gehad heb hoor. |
![]() |
|
http://onemorelevel.com/game/scale_of_the_universe_2012
Heerlijk om je mee te vermaken als je even niets te doen hebt ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij ons was maatschappijleer er juist vooral op gericht om te leren je mening te onderbouwen. En een beetje staatsinrichting enzo. Aan het begin van de les kregen we een actueel onderwerp, en dan ging de lerares daar wat uitleg over geven, en daar gingen we dan over discussiëren, en af en toe zei de lerares "nee wacht eens even Pietje, dat is een drogreden want dit-en-dat" of "ho Jantje, nu noem je geen argument" enzo.
Met economie heb ik vooral geleerd om het journaal beter te begrijpen. Met ANW heb ik alleen geleerd hoe je jam kunt maken zonder geleisuiker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik kan met handen en voeten wel een heel basaal gesprek voeren in het Frans. Vooral als ik in Frankrijk ben en de Fransman in kwestie geen woord Engels spreekt, want dan moet je wel. In het Duits kan ik ook een sociaal gesprek voeren, maar dan wel ook met wat handgebaren en omschrijvingen enzo erbij - een telefoongesprek in het Duits lukt voor geen meter. Ik heb wel eens een postkantoor in Duitsland moeten bellen omdat ik mijn portemonnee was kwijtgeraakt en iemand had 'm gevonden en daar afgegeven, en diegene aan de telefoon kon geen Engels, dus ging ik het in het Duits uitleggen, en die vrouw steeds 'was? was?' en uiteindelijk hing ze op terwijl ik midden in een zin was ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|