Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2012, 08:37
Verwijderd
Goeiemorgen1
Advertentie
Oud 05-09-2012, 09:40
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik geloof niet dat ik daar een mening over heb. Wat ik wel nog weet, was dat ik het echt heel zielig voor haar vond dat haar vader er niet bij mocht zijn toen ze met onze geliefde Wim-Lex trouwde. Want bij je bruiloft hoort je vader. Vind ik. Tenzij het natuurlijk een grote lul is en je hem al een tijd niet meer gesproken hebt. Ofzo. Blah.
En Jorge Zorreguieta is geen grote lul?

Ik vind dat hij mag komen, mits de negenduizend mensen die hij heeft laten verdwijnen ook allemaal uitgenodigd worden.
Oud 05-09-2012, 09:44
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Weet ik wel. Ik ben nu vooral benieuwd naar het antwoord van Turk
Nee, waarom zou ik het als aanspreekvorm gebruiken?

Ik gebruikte het in de anekdote omdat het daar grappig was.

Citaat:
heb je de baan eigenlijk al, Turk?
Nog niet!
Oud 05-09-2012, 09:45
Verwijderd
Citaat:
En Jorge Zorreguieta is geen grote lul?

Ik vind dat hij mag komen, mits de negenduizend mensen die hij heeft laten verdwijnen ook allemaal uitgenodigd worden.
Ik heb geen idee, eigenlijk.
Oud 05-09-2012, 09:47
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik heb geen idee, eigenlijk.
Oké. Maar Máxima en Willem hebben wel een idee, en het feit dat zij omgaan met Jorge zegt wel genoeg over hun morele waarden. Wat mij betreft wordt hun titel ze afgenomen.
Oud 05-09-2012, 09:48
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dan een andere leuke S&G:

[afbeelding]

Welterusten
Oud 05-09-2012, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Oké. Maar Máxima en Willem hebben wel een idee, en het feit dat zij omgaan met Jorge zegt wel genoeg over hun morele waarden. Wat mij betreft wordt hun titel ze afgenomen.
Mag Willem geen koning worden omdat hij getrouwd is met een vrouw wiens vader een oorlogsmisdadiger (of wat hij dan ook is) is?
Oud 05-09-2012, 10:36
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Mag Willem geen koning worden omdat hij getrouwd is met een vrouw wiens vader een oorlogsmisdadiger (of wat hij dan ook is) is?
Nee, omdat hij een aimicale relatie met een oorlogsmisdadiger heeft. Jorge komt vrij vaak bij ze op bezoek. Als mijn vader negenduizend mensen had laten verdwijnen, zou ik hem niet uitnodigen op mijn bruiloft.
Oud 05-09-2012, 10:37
Verwijderd
Maar daar kan Willem toch niks aan doen?
Oud 05-09-2012, 10:45
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Maar daar kan Willem toch niks aan doen?
Jawel. Geen oorlogsmisdadigers uitnodigen om met je kinderen te spelen. En niet trouwen met iemand die daartoe bereid is.
Oud 05-09-2012, 10:45
Verwijderd
Earlier this year in Wired, writer and intelligence expert James Bamford described the National Security Agency’s plans for the Utah Data Center. A nondescript name, but it has another: the First Intelligence Community Comprehensive National Cyber-security Initiative Data Center. The $2 billion facility, scheduled to open in September 2013, will be used to intercept, decipher, analyze, and store the agency’s intercepted communications—everything from emails, cell phone calls, Google searches, and Tweets, to retail transactions. How will all this data be stored? Imagine, if you can, 100,000 square-feet filled with row upon row of servers, stacked neatly on racks. Bamford projects that its processing-capacity may aspire to yottabytes, or 1024 bytes, and for which no neologism of higher magnitude has yet been coined.

Wow. Meer hierover in 'n interview met Jacob Appelbaum, één van de mensen achter TOR. De eerste vraag in dat interview, om mensen een beetje meer te prikkelen als die geektalk niet aanslaat:

Resnick: The recent article in Wired describes where and how the NSA plans to store its share of collected data. But as the article explains, the Utah facility will have another important function: cryptanalysis, or code-breaking, as much of the data cycling through will be heavily encrypted. It also suggests that the Advanced Encryption Standard (AES), expected to remain durable for at least another decade, may be cracked by the NSA in a much shorter time if they’ve built a secret computer that is considerably faster than any of the machines we know about. But more to the point—is encryption safe?

Laatst gewijzigd op 05-09-2012 om 10:51.
Oud 05-09-2012, 11:37
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ronald Goedemondt idd, maar de Nederland-vormige inktvlek is van Theo Maassen!

[afbeelding]
Oh, oeps nou ja, dan vond ik hem in ieder geval ook grappig
Oud 05-09-2012, 11:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee, omdat hij een aimicale relatie met een oorlogsmisdadiger heeft. Jorge komt vrij vaak bij ze op bezoek. Als mijn vader negenduizend mensen had laten verdwijnen, zou ik hem niet uitnodigen op mijn bruiloft.
Dat is ongefundeerd. De discussie gaat er vooral over of Zorreguieta op de hoogte was van die verdwijningen, niet of hij daar een actieve rol in heeft gespeeld. Neemt niet weg dat hij deel uitmaakte van een dictatoriaal regime, maar dat die hij 9000 mensen heeft laten verdwijnen slaat nergens op.
Oud 05-09-2012, 11:42
Martiño
Martiño is offline
oh gnork naamzoek: jij vroeg of bijlagen automatisch worden verwijderd als je een account verwijderd. nee dus, maar je kunt ze volgensmij volgens je instellingen wel alle bijlagen beheren c.q. verwijderen
Oud 05-09-2012, 11:52
Verwijderd

Ik blijf hier om lachen
Oud 05-09-2012, 12:06
Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Dat is ongefundeerd. De discussie gaat er vooral over of Zorreguieta op de hoogte was van die verdwijningen, niet of hij daar een actieve rol in heeft gespeeld. Neemt niet weg dat hij deel uitmaakte van een dictatoriaal regime, maar dat die hij 9000 mensen heeft laten verdwijnen slaat nergens op.
Als hij deel uitmaakte van het regime, heeft hij het toch laten gebeuren? Ik zei niet dat hij persoonlijk de opdracht gaf.
Oud 05-09-2012, 12:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze willen me niet hebben voor de drie dwaze dagen bij de bijenkorf omdat ik niet gemotiveerd genoeg ben. Ja Sorry maar ik ga daar echt niet in kregen, ik hem gewoon gezegd dat k een onregelmatig rooster heb en ik dus geen vast baantje kan zoeken Em een huisgenote van mij de bijenkorf vorig jaar leuk werken vond. Natuurlijk zou ik daar geen carrière willen maken.
Oud 05-09-2012, 12:15
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik werd net gebeld of ik toch niet de baan wilde hebben waar ze me voor hebben afgewezen
Oud 05-09-2012, 12:19
Verwijderd
Wat voor baan? En ga je het doen?
Oud 05-09-2012, 12:20
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als hij deel uitmaakte van het regime, heeft hij het toch laten gebeuren? Ik zei niet dat hij persoonlijk de opdracht gaf.
Zijn rol in het regime is nog steeds niet duidelijk (de vraag is bijvoorbeeld of hij deel uitmaakte van het militaire regime of benoemd is door het regime), het gaat er vooral van of hij er van af wist; niet of hij er direct bij betrokken was. Dus zeggen dat hij die mensen heeft laten verdwijnen is gewoon ongefundeerd. Waar hij schuldig aan is is dat hij staatssecretaris van Landbouw was onder een dictatoriaal regime en dat hij mogelijk op de hoogte was van de verdwijningen en toch aanbleef.
Oud 05-09-2012, 12:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik werd net gebeld of ik toch niet de baan wilde hebben waar ze me voor hebben afgewezen
geld = geld
Oud 05-09-2012, 12:42
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat voor baan? En ga je het doen?
Klantenservice en waarschijnlijk wel, werk = werk.
Citaat:
geld = geld
Zeker waar, waarom denk je dat ik af en toe op die kutkermis ga staan het is niet veel, maar ach, met thuis zitten verdien ik helemaal niks!
Oud 05-09-2012, 13:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bedankt voor de steun voor mijn zeer persoonlijke afwijzing van de bijenkorf die mij in mijn zieltje geraakt heeft he!
Oud 05-09-2012, 13:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja eh, hoe vaak denk je dat ik afgewezen word
Oud 05-09-2012, 13:10
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
En als je blij bent mag je je ook niet blij voelen, want andere mensen hebben het beter!
Oud 05-09-2012, 13:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Relativeer en je lacht niet meer.
Oud 05-09-2012, 13:14
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik bedoelde meer, iedereen wordt wel eens afgewezen op de stomste dingen. En dat dat niet het einde van de wereld is enzo.
Oud 05-09-2012, 13:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Goed om te weten dat je je alleen afgewezen mag voelen als het eind van de wereld nabij is.
Oh het is toch 2012? Dan IS het eind van de wereld dichtbij
Oud 05-09-2012, 13:17
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze belden me in een trein op om te vragen waarom ik daar wilde werken. Dus pf. Nou wilde ik er niet eens graag werken, maar wel voor een weekendje. ;x
Oud 05-09-2012, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Wat had hij daar volgens jou dan tegen moeten doen?
Oud 05-09-2012, 13:25
Martiño
Martiño is offline
Hij had natuurlijk kunnen opstappen (heeft hij ook gedaan uiteindelijk).
Oud 05-09-2012, 13:25
Carn
Carn is offline
Citaat:
Earlier this year in Wired, writer and intelligence expert James Bamford described the National Security Agency’s plans for the Utah Data Center. A nondescript name, but it has another: the First Intelligence Community Comprehensive National Cyber-security Initiative Data Center. The $2 billion facility, scheduled to open in September 2013, will be used to intercept, decipher, analyze, and store the agency’s intercepted communications—everything from emails, cell phone calls, Google searches, and Tweets, to retail transactions. How will all this data be stored? Imagine, if you can, 100,000 square-feet filled with row upon row of servers, stacked neatly on racks. Bamford projects that its processing-capacity may aspire to yottabytes, or 1024 bytes, and for which no neologism of higher magnitude has yet been coined.

Wow. Meer hierover in 'n interview met Jacob Appelbaum, één van de mensen achter TOR. De eerste vraag in dat interview, om mensen een beetje meer te prikkelen als die geektalk niet aanslaat:

Resnick: The recent article in Wired describes where and how the NSA plans to store its share of collected data. But as the article explains, the Utah facility will have another important function: cryptanalysis, or code-breaking, as much of the data cycling through will be heavily encrypted. It also suggests that the Advanced Encryption Standard (AES), expected to remain durable for at least another decade, may be cracked by the NSA in a much shorter time if they’ve built a secret computer that is considerably faster than any of the machines we know about. But more to the point—is encryption safe?
Goed verhaal
Oud 05-09-2012, 13:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Goed om te weten dat je je alleen afgewezen mag voelen als het eind van de wereld nabij is.
Oh het is toch 2012? Dan IS het eind van de wereld dichtbij
Zo bedoel ik het toch helemaal niet fizzle natuurlijk mag je je wel afgewezen voelen en het stom vinden, maar je kan ze beter door de stront laten zakken met die winkel van ze.
Citaat:
Ze belden me in een trein op om te vragen waarom ik daar wilde werken. Dus pf. Nou wilde ik er niet eens graag werken, maar wel voor een weekendje. ;x
Hahaha dát moet je ook niet zeggen

Nou, om het leed even te delen, dat mens belde net terug, en die had verkeerd gekeken het was nergens te vinden waarom en door wie ik was afgewezen toendertijd, maar eens afgewezen blijft afgewezen en dus kwam ze tot de conclusie dat ze de verkeerde had gebeld
Het gaat wel vaker fout bij Tempo Team, maar my god, blunderrrr.
Oud 05-09-2012, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Hij had natuurlijk kunnen opstappen (heeft hij ook gedaan uiteindelijk).
En dan? Wat had dat veranderd? Welk regime denkt, als de minister van Landbouw opstapt iets van 'o, jee, hm, misschien heeft hij wel een punt, laten we alles anders gaan doen!'?
Oud 05-09-2012, 13:30
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nou, om het leed even te delen, dat mens belde net terug, en die had verkeerd gekeken het was nergens te vinden waarom en door wie ik was afgewezen toendertijd, maar eens afgewezen blijft afgewezen en dus kwam ze tot de conclusie dat ze de verkeerde had gebeld
Wut wat een achterlijke fout!

Citaat:
En dan? Wat had dat veranderd? Welk regime denkt, als de minister van Landbouw opstapt iets van 'o, jee, hm, misschien heeft hij wel een punt, laten we alles anders gaan doen!'?
Bovendien, als hij meer had gedaan dan opstappen lag hij nu waarschijnlijk ook te slapen bij de vissen. Niet dat ik verder de daden (of keuzes) van die man goed wil praten hoor, maar ik vind de zaak wel iets genuanceerder liggen.
Oud 05-09-2012, 13:34
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wut wat een achterlijke fout!

Bovendien, als hij meer had gedaan dan opstappen lag hij nu waarschijnlijk ook te slapen bij de vissen. Niet dat ik verder de daden (of keuzes) van die man goed wil praten hoor, maar ik vind de zaak wel iets genuanceerder liggen.
Dat doen ze dus wel vaker, ook toen ik er nog werkte. Vooral zíj. Het is een ontzettend lief mens hoor, maar hoe vaak zij me niet uit bed heeft gebeld met 'hoi, wil je aub nu komen werken, we komen mensen tekort' en 5 minuten later terug bellen (als ik al uit bed was gesprongen en half aangekleed was) 'oh nee, grapje, het is al gefikst'
Goed hoor
Oud 05-09-2012, 13:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Natuurlijk verandert het niks, maar het was wel een dictatoriaal regime, of hij nu op de hoogte was van die verdwijningen of niet, het was geen brave, vrijheidslievende democratisch gekozen regering ofzo. Het getuigt niet van veel moreel besef om dan op een hoge positie actief te zijn binnen de regering van dat regime.
Oud 05-09-2012, 13:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hij is een jaar voordat het Videla-regime viel opgestapt en leeft nog steeds
Oud 05-09-2012, 14:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Zo bedoel ik het toch helemaal niet fizzle natuurlijk mag je je wel afgewezen voelen en het stom vinden, maar je kan ze beter door de stront laten zakken met die winkel van ze.

Hahaha dát moet je ook niet zeggen

oh tering, dat is wel heel irritant

Overigens heb ik dát ook niet gezegd hoor dat zou wel erg zijn.
Oud 05-09-2012, 14:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
oh tering, dat is wel heel irritant

Overigens heb ik dát ook niet gezegd hoor dat zou wel erg zijn.
Wat heb je dan gezegd
Oud 05-09-2012, 14:07
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Argh, ik trek net een laatje open, ik wilde even gitaren en ik zocht mijn nieuwe liedje, en mijn moeder heeft allemaal shit in dat laatje gedaan. Maar mijn zwangerschapstest ligt daar. Niet de gebruikte uiteraard, maar ik denk niet dat mijn moeder er überhaupt blij van wordt. Ik wilde dat laatje nog op slot doen, maar ik dacht 'nee joh, je moeder gaat echt niet zomaar aan je spullen zitten'

Ze heeft trouwens niks tegen mij gezegd erover, maar ik weet zeker dat ik hem niet zo zichtbaar erin had gelegd.
Oud 05-09-2012, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Goed verhaal
Myeah, best schokkend. Meer mensen zouden dit moeten weten en de implicaties beseffen.
Oud 05-09-2012, 14:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat heb je dan gezegd
Dat ik een heel onregelmatig rooster heb en het daardoor makkelijker vind om af en toe een weekend hard te werken dan om een parttime baan te hebben, omdat ik niet steeds onverwacht wil moeten afzeggen.
En toen vroeg ze of ik ook nog persoonlijke affiniteit heb met de bijenkorf.
Eh, nee.
Oud 05-09-2012, 14:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dat ik een heel onregelmatig rooster heb en het daardoor makkelijker vind om af en toe een weekend hard te werken dan om een parttime baan te hebben, omdat ik niet steeds onverwacht wil moeten afzeggen.
En toen vroeg ze of ik ook nog persoonlijke affiniteit heb met de bijenkorf.
Eh, nee.
Nou, dat eerste vind ik best redelijk (tenzij jij op een parttime vacature hebt gereageerd natuurlijk ), dat tweede is een beetje jammer. Altijd ja zeggen. Fake it till you make it
Oud 05-09-2012, 14:34
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Nou, dat eerste vind ik best redelijk (tenzij jij op een parttime vacature hebt gereageerd natuurlijk ), dat tweede is een beetje jammer. Altijd ja zeggen. Fake it till you make it
Heb gereageerd voor de drie dwaze dagen.
En ja, ik werd een beetje overvallen door de vraag.
Maarja!
Oud 05-09-2012, 14:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Heb gereageerd voor de drie dwaze dagen.
En ja, ik werd een beetje overvallen door de vraag.
Maarja!
Ja, dat ken ik

Ach ja, er zijn genoeg weekendbaandjes hoor
Oud 05-09-2012, 14:36
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Gelukkig wel!
Alleen wil ik dus niet elk weekend werken, omdat mijn vriend heel ver weg woont.
Maar ik ben blijkbaar erg aantrekkelijk en populair als kinderoppas, dus dat ga ik wel gewoon HEUL VEUL doen. En zangles geven, al is dat eng. Ik hang wel een advertentie op bij de AH.
Oud 05-09-2012, 14:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh ja, ook nog gelukkig heb je alternatieven als ik in de buurt zou wonen, zou ik zo bij je op zangles gaan, maar helaas!
Oud 05-09-2012, 14:48
Verwijderd
Aargh een uur aan het werk en nu al ZOVEEL GEZEIK.
Oud 05-09-2012, 14:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Oh ja, ook nog gelukkig heb je alternatieven als ik in de buurt zou wonen, zou ik zo bij je op zangles gaan, maar helaas!
Echt leuk!!

En echt te grappig, net toen ik deze post wilde beantwoorden ging mijn telefoon, mijn oude baas wil me heel graag een baan aanbieden, 16u per week, werktijden zelf bepalen, modellen bellen en mails beantwoorden voor het bedrijf waar ik al voor gewerkt heb. PROBLEEM OPGELOST!!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten