Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2013, 18:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik heb afgelopen zaterdag nog bij Bazar gegeten. Lekker man!
Maar natuurlijk boek ik geen hotels in Roffa, want als ik niet bij m'n ouders ben, slaap ik wel bij iemand op de bank.

Bazar ligt wel in een supercoole straat, de Witte de With. Heel veel barretjes, restaurants en gallerieen. Vroeger moest je er echt niet komen, want gevaarlijk, maar nu is het helemaal hip en happening enzo. <3
Ik vind het ook wel leuk klinken maar als het dus echt druk en lawaaiig is kan ik toch beter een hotel in een rustige straat boeken. Bovendien is de kans dat ik nog buiten het hotel kom 's avonds heel klein, dus hoeveel ik dan aan die leuke barretjes en restaurants heb...
Oud 30-08-2013, 18:48
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Nee, maar als ik ben geweest wil ik t wel even laten weten!
Wij hebben 73 voor 2 personen incl ontbijt, en ik denk dat dat heel lekker is daar (heb er wel vaker gegeten en ook ontbeten/geluncht)
Ik ga volgende week al, jij vast niet eerder

De foto's zien er allemaal ook heel leuk uit, sfeervol. En wat betreft dat ontbijt, ook goed natuurlijk. Ontbijt in hotels vind ik heel vaak tegenvallen, dus dit klinkt veelbelovend.

Maar straks moet ik ontbijten met die docent gezellig, zo net uit bed, fijn babbelen
Oud 30-08-2013, 18:51
Verwijderd
Wat ga je eigenlijk doen bij 't Boijmans, Chick Rock?
Oud 30-08-2013, 18:52
Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Ik ga volgende week al, jij vast niet eerder

De foto's zien er allemaal ook heel leuk uit, sfeervol. En wat betreft dat ontbijt, ook goed natuurlijk. Ontbijt in hotels vind ik heel vaak tegenvallen, dus dit klinkt veelbelovend.

Maar straks moet ik ontbijten met die docent gezellig, zo net uit bed, fijn babbelen
ik ga dit weekend

Haha maar ja dat is wel ongemakkelijk, snap ik!

Er was nog een ander hotel daar vlakbij en ook niet duur, ik zal het zo thuis even voor je opzoeken
Oud 30-08-2013, 18:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Wtf, de bovenste plank van mijn boekenkast stortte net zomaar in. Zomaar. Ik schrok me de tyus!
Oud 30-08-2013, 18:56
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wat ga je eigenlijk doen bij 't Boijmans, Chick Rock?
Ik volg een mastervak dat gaat over de collectie van het Boijmans. Dus nu eerst een excursie, deels over het gebouw, deels een rondleiding door het museum. Daarna moeten we een werk uit de collectie kiezen en daarmee een (fictieve) tentoonstelling maken. Dus een uitgangspunt kiezen en andere werken die erbij passen, hoe alles wordt gepresenteerd (ik geloof met plattegronden bijvoorbeeld) en dat onderbouwen in een uitgebreid verslag (zo'n 12.500 woorden denk ik). Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat we ook de achtergrond van het gekozen schilderij moeten onderzoeken (dus naar het RKD in Den Haag enzo).

Citaat:
ik ga dit weekend

Haha maar ja dat is wel ongemakkelijk, snap ik!

Er was nog een ander hotel daar vlakbij en ook niet duur, ik zal het zo thuis even voor je opzoeken
Oh! Nog sneller dus! En dankje
Oud 30-08-2013, 18:59
Chick Rock
Chick Rock is offline
Oh fijn, er is een intekening minder voor dat vak. Nu nog maar 2, inclusief ik Een studiegenoot zou zich nog inschrijven, dus ik hoop dat ze dat nog niet heeft gedaan en er dus nog iemand bijkomt.
Oud 30-08-2013, 19:01
Chick Rock
Chick Rock is offline
@Paranoide, dit is de vakomschrijving:

Citaat:
Deze module geeft inhoud aan het maatschappelijk karakter van de éénjarige Master. De module is voorbereid in samenwerking met het internationaal bekende Museum Boijmans Van Beuningen (Rotterdam) en heeft tot doel de student kennis te laten nemen van enkele aspecten van de werkzaamheden die een conservator Moderne en hedendaagse kunst uitvoert, bijvoorbeeld ter voorbereiding van het samenstellen van een expositie of een catalogus. Na een kennismaking met een belangrijk gedeelte van de Boijmans-verzameling (1850 - heden), kiest de student een werk van zijn of haar voorkeur. Uitgangspunt is dit kunstwerk aan een kritisch onderzoek te onderwerpen (materieeltechnisch, stijlanalytisch, iconografisch, herkomstgeschiedenis, kunstkritisch, kunsttheoretisch). Het geselecteerde kunstwerk staat centraal in een educatief zinvolle, virtuele tentoonstelling (ppt), gecombineerd met andere werken.
Oud 30-08-2013, 19:24
Schrödinger
Schrödinger is offline
Loonsverhoging gekregen. Met hard werken, veel inzet en een door de vakbond afgesloten CAO kom je er wel.
Oud 30-08-2013, 19:42
Nemo
Nemo is offline
Sorry chick rock, die anderen zijn inderdaad rond de 70 euro
Oud 30-08-2013, 19:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zag het ja maar lief dat je nog even voor me hebt gekeken!
Oud 30-08-2013, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Loonsverhoging gekregen. Met hard werken, veel inzet en een door de vakbond afgesloten CAO kom je er wel.
Nog IT'ers nodig daar?
Oud 30-08-2013, 20:25
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Lekker bezig, Schrö!
Oud 30-08-2013, 20:26
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Oh lordy, The Voice is weer op TV. Lekker zien hoe tere zieltjes worden gekrenkt en hoe Ali B mensen ophemelt die standaard kutnummers zingen.
Oud 30-08-2013, 20:30
Verwijderd
Citaat:
goed gedaan schro schro. Ik trek een 3es sinasje voor je open om het te vieren. Had ik niet gedaan als het fanta was hoor
Oud 30-08-2013, 20:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Nog IT'ers nodig daar?
Ja. Haal jij even de bugs uit mijn code, dan schrijf ik het paper wel.
Oud 30-08-2013, 20:57
Verwijderd
Citaat:
Ja. Haal jij even de bugs uit mijn code, dan schrijf ik het paper wel.
Ik bedoel echte IT'ers. Niet van die code-fags.
Oud 30-08-2013, 21:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee, volgens mij zijn er alleen code-fags nodig.
Oud 30-08-2013, 21:19
Verwijderd
Hebben jullie ook een PM gekregen van ene sanasoufi met de wanhopige vraag of je een brief naar haar tentamencommissie voor haar wil nakijken?
Oud 30-08-2013, 21:21
Verwijderd
Al haar oudere posts op dit forum zijn ook een beetje van 'HELP IK HEB DIT STUDIEPROBLEEM EN IK BEN ZO BANG HELP ME'.
Oud 30-08-2013, 21:24
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jup, die heb ik ook.
Oud 30-08-2013, 21:27
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Hebben jullie ook een PM gekregen van ene sanasoufi met de wanhopige vraag of je een brief naar haar tentamencommissie voor haar wil nakijken?
Nope. Jullie zijn uitverkoren.
Oud 30-08-2013, 21:27
Verwijderd
Citaat:
Oud 30-08-2013, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Jup, die heb ik ook.
Ik zag je al staan tussen de laatste bezoekers van haar profiel, ja Sarah heeft 'm waarschijnlijk ook.
Oud 30-08-2013, 21:29
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Ik voel me bijzonder.

Citaat:
Ik zag je al staan tussen de laatste bezoekers van haar profiel, ja Sarah heeft 'm waarschijnlijk ook.
Oud 30-08-2013, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Jup, die heb ik ook.
Ik en tough cookie ook. Op zich dames midden 20?
Oud 30-08-2013, 22:39
Qimm
Qimm is offline
Heb die pm ook gekregen...
Oud 30-08-2013, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Ik kom je snel knuffelen lief Quisje. Zal ik zondagavond (de 8e) komen eten? Kan ik niet tot laat, maar heb je iig even wat anders aan je kop.

Citaat:
3 september kan ook, maar zelfde verhaal: niet tot laat.
Dat zou ik heel leuk vinden, maar op de 3e heb ik directie-uitje in Rotterdam en ben ik dus niet op tijd thuis, en op de 8e is mijn moeder er. Dus dat is net onhandig.

Citaat:
En als je daar juist geen zin in hebt is het natuurlijk ook goed, dan sms ik je gewoon plat tot na m'n vakantie

Citaat:
Wat wil je er mee gaan doen en wat is dan precies je budget?
Internetten, films kijken, soms wat muziek afspelen en een enkele keer een dagje thuiswerken. Mijn budget heb ik nog niet bepaald, ik heb namelijk geen flauw idee wat reeel is. Mijn oude was toentertijd minder dan 500 euro. Ik kan nu meer betalen maar als het niet hoeft... ik ben in elk geval niet te porren voor Apples omdat ze zo mooi zouden zijn, ik zie het als een noodzakelijk kwaad dat ik liever maar een keer in mijn leven zou kopen.
Oud 30-08-2013, 23:20
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat Quintiano je een Apple aanraadt.
Oud 30-08-2013, 23:27
Verwijderd
En terecht.
Oud 31-08-2013, 01:35
Verwijderd
Op vrijdag gaat de aftel-dag-voor-de-verhuizing af. Dus dat betekent dat we vandaag nog 8 weken en 6 dagen moeten wachten tot we de sleutel krijgen oftewel 55 dagen
Oud 31-08-2013, 06:34
Verwijderd
Citaat:
Oh lordy, The Voice is weer op TV. Lekker zien hoe tere zieltjes worden gekrenkt en hoe Ali B mensen ophemelt die standaard kutnummers zingen.
Mijn ouders volgen de Vlaamse versie, dus meestal krijg ik wel een paar rondes mee als ik bij hen ben. Vorig jaar kwam er eentje af met een eigen versie van een nummer van Bieber. En de 4 juryleden zaten echt een beetje versteend en niemand drukte af. Toen ze omgedraaid werden, ja... ja... beetje awkward, gast wil vertrekken, Alex Callier zegt dat het niet slecht was en vraagt of dit zijn normale muzieksmaak is, oh nee, absoluut niet (ik geloof dat hij vooraf iets had gezegd over populair nummer voor populaire wedstrijd). En toen zag je het besef tot hem doordringen dat hij een grote fout had gemaakt met de nummerkeuze

Citaat:
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat Quintiano je een Apple aanraadt.

Goed optreden gezien gisteren, vriendin uit mijn tienertijd is nu best op weg om groot te worden in de Belgische jazz, maar ik heb nog geen mogelijkheid gehad om haar aan het werk te zien. Gaaf!
Oud 31-08-2013, 06:52
Verwijderd
Citaat:
Dat was inderdaad ook het hotel dat ik bedoelde Hoe vond jij het met de drukte en het lawaai?
Had ik geen last van, maar ik slaap makkelijk. Maar ik denk dat je dat toch snel krijgt in het centrum! Er zit idd wel een café onder met normale cafégeluiden, ik was er op een donderdag en toen was er geen heel harde muziek ofzo.

Maar heel mooie kamers en super lekker ontbijt
Oud 31-08-2013, 06:56
Verwijderd
Citaat:
Ja
Oud 31-08-2013, 07:10
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb 'm ook gekregen!

Trouwens gefeliciteerd met je huis, Pip.
Oud 31-08-2013, 07:37
Turk February
Turk February is offline
Ik heb hem niet gekregen.
Oud 31-08-2013, 07:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dat komt vast door je avatar.
Oud 31-08-2013, 08:23
Verwijderd
Ik krijg vanaf morgen ook meer loon maar dat is omdat ik van een 38urig contract naar 40urig ga. Toch leuk meegenomen.

Ik moet naar de verjaardag van mijn nichtje. Nu is dat een lieve schat, maar ik heb er gewoon helemaal geen zin in. Wil er iemand zich verkleden als mij en in mijn plaats gaan?
Oud 31-08-2013, 09:41
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Had ik geen last van, maar ik slaap makkelijk. Maar ik denk dat je dat toch snel krijgt in het centrum! Er zit idd wel een café onder met normale cafégeluiden, ik was er op een donderdag en toen was er geen heel harde muziek ofzo.

Maar heel mooie kamers en super lekker ontbijt
Hm, het klinkt allemaal wel als een leuk hotel. Maar die docent he misschien moet ik gewoon niet zo zeuren en gezellig met hem ontbijten
Oud 31-08-2013, 10:32
Verwijderd
Wat krijgen we tegenwoordig veel mensen op bezoek
Oud 31-08-2013, 11:10
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Oh, vreselijk lijkt me dat. 'Iets' doen met collega's sowieso. Ik hoop dan altijd dat het wegens omstandigheden niet doorgaat en we gewoon maar een biertje gaan drinken. Volgens mij hoopt iedereen dat stiekem.
Citaat:
Met sportdagen ook. Niets heerlijker dan met een knoop in de maag naar het sportveld lopen en dan de regen zien losbarsten.
Citaat:
Dat hangt er van af hoe stom precies, maar als er genoeg bier is, mogen ze me voor mijn part op een segway hijsen, ik heb toffe collega's dus zelfs dat is dan nog wel gezellig. Daarbij vertrouw ik er doorgaans wel op dat ze iets leuks verzinnen.
Citaat:
Overigens is er hier allang geen geld meer voor personeelsuitjes, dus ik kan eigenlijk alleen maar jaloers zijn.
Het viel uiteindelijk gelukkig erg mee, geen sport- of survivaltoestanden.

Citaat:
@Paranoide, dit is de vakomschrijving:
Oud 31-08-2013, 11:12
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ja, dat vak klinkt wel goed he? Mijn beste vriendin heeft het ook al gevolgd en vond het erg tof
Oud 31-08-2013, 11:14
Chick Rock
Chick Rock is offline
Het klinkt ook wel een beetje eng trouwens. Ik heb een heel jaar zo ongeveer niks met kunst gedaan en nou dus meteen weer in het diepe springen
Oud 31-08-2013, 11:16
Slome Kameel
Slome Kameel is offline
Citaat:
Ja, dat vak klinkt wel goed he? Mijn beste vriendin heeft het ook al gevolgd en vond het erg tof
Citaat:
Het klinkt ook wel een beetje eng trouwens. Ik heb een heel jaar zo ongeveer niks met kunst gedaan en nou dus meteen weer in het diepe springen
Echt geweldig klinkt het. En dat komt vast goed!
Oud 31-08-2013, 11:19
Verwijderd
kunst <33

Ik ga weer kunst kijken in Aachen dit jaar
Oud 31-08-2013, 11:23
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Echt geweldig klinkt het. En dat komt vast goed!
Dank <3
Oud 31-08-2013, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 'm ook gekregen!

Trouwens gefeliciteerd met je huis, Pip.
thanks!
Oud 31-08-2013, 17:25
Hazel
Hazel is offline
Voor de mensen in Den Haag en omstreken: vanavond draait er in het kader van Pluk de Nacht in de tuin van het Nutshuis een GEWELDIGE film.
Oud 31-08-2013, 17:37
Chick Rock
Chick Rock is offline
Niet dat ik daar ben, maar wat voor geweldige film?
Oud 31-08-2013, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Ik vind 1 band als hobby hebben ook al behoorlijk raar, eigenlijk.
Ja, dat ook natuurlijk, maar met wat creativiteit kan je daar wel 'muziek' van maken.

Citaat:
Internetten, films kijken, soms wat muziek afspelen en een enkele keer een dagje thuiswerken. Mijn budget heb ik nog niet bepaald, ik heb namelijk geen flauw idee wat reeel is. Mijn oude was toentertijd minder dan 500 euro. Ik kan nu meer betalen maar als het niet hoeft... ik ben in elk geval niet te porren voor Apples omdat ze zo mooi zouden zijn, ik zie het als een noodzakelijk kwaad dat ik liever maar een keer in mijn leven zou kopen.
Nou no worries, eer ik iemand een Apple-laptop ga adviseren moet er nog héél wat water door de Rijn. Maar goed, eigenlijk is laptopadvies vrij eenvoudig. Mijn voorkeur gaat uit naar een Intel Core i3 of i5. Om de doodeenvoudige reden dat AMD lichtjaren achterloopt op Intel (zeker met Haswell op komst) -- waar ik natuurlijk bepaald niet van gecharmeerd ben maar hey. Als je dat als uitgangspunt neemt, processortype, is het een kwestie van persoonlijke voorkeur en wat je kan missen in den knip.

Wat persoonlijke voorkeur betreft; denk aan schermgrootte, matté of glossy scherm, behuizing en dingskes als USB 3.0, wat lang niet op elke laptop zit en toch wenselijk is met externe drives en dergelijke. Niet dat 't niet met USB 2.0 kan, integendeel. Vier GB geheugen is in principe meer dan voldoende, maar acht kan zeker geen kwaad. Verder is mijn tip weg te blijven bij Acer en HP. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van Asus en Dell, maar ook Lenovo staat goed bekend en nog wel meer merken. Ik zou ook eens naar de Mediamarkt gaan en dat andere zaakje dat er schuin tegenover zit (MyCom? Ik weet het niet meer!) daar op de Grote Markt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten